Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Moraalsed värdjad ei tekkinud eile

kriibu  2012-11-24 09:11:31
Aadu, esiteks ei ole ma mingi "kõva sots". Ma nimelt ei kuulu ühtegi erakonda. Aga ma olen tänasel päeval ja tänases situatsioonis sotside valija.
Küsid lipu ja Internatsionaali kohta. Et sa siiis teaksid: punane värv, s.h. punane roos ja punane lipp võeti sotsialistide poolt sümbolina kasutusele Prantsusmaal 19. sajandil. Punane on armastuse, jõu, tule, vere ja sõja sümbol. Lyoni ülestõus oli tööliste ülestõus, sealt hakkas punane värv levima töölisliikumise sümbolina. Kommunismil ei ole sellega mitte midagi pistmist. Vene kommunistid kaaperdasid nii punase värvi, punase lipu kui, muide, ka punase viisnurga, 20.sajandi alguses. Sama on üldjoontes ka Internatsionaaliga.
Ei maksa segi ajada sotsialismi ja sotsiaaldemokraatiat. Sotsiaaldemokraadid eitavad revolutsioonilisust, põhilised eesmärgid on sotsiaalne sidusus ja heaoluriik. Sotsiaaldemokraatial on väga tugevad liberalismi tunnused. Samuti võitlevad sotsiaaldemokraadid (erinevalt kommunistidest ja sotsialistidest) rahvuse ja rahvusriigi eest.
Nii saan mina aru sotsiaaldemokraatiast.
Rohkem ausalt ma vastata ei oska. Püüa teinekord sinagi ausaid vastuseid anda, mitte sõimelda.

Värskendav Kivisildnik  2012-11-24 09:19:28
24.nov. Õhtuleht:
Sünteetiline säästuopositsioon

Koalitsiooni kretiinidele ja opositsiooni hälvikutele on lisandunud protesteeriv debiilsus, oh jah, inimliku rumaluse skaala on mitmekesisem kui Eesti halva ilma tüüpide kataloog Kivirähu "Rehepapis". Ma olen mässu poolt, ka absurdse, loomaliku ja piinliku märatsemise poolt, sest seegi on parem kui mitte midagi, loomulikult. Kuid sellest on väga vähe abi, kui me teeme korda Eesti demokraatlikud mehhanismid, viime Toompeale uued eetilised inimesed, 85% seadusi tuleb ikka Brüsselist, pole vahet, kas templi lööb alla Ansip, Lauristin või Nimetu Kurikamõrvar – tulemus on üks. Orjus, häda, viletsus, haigus ja haisev rumalus.

Hartamehed ja muud määgijad ei näe ühiskonna põhiprobleeme, probleemide põhjusi, ei ole suutnud prognoosida korruptantide tegevuse tagajärgi ega suuda prognoosida ka oma tegevuse tulemust. Tulemus, võib juba praegu öelda, on null. Ma ei näe, et nad valmistuksid sõjaks, seega tegelevad tühiasjadega, valdavalt stiilianalüüsiga. Kas te oskate nimetada mõnele stiilianalüütikule pühendatud ausammast? Võigas olukord: kõik määgivad, hartamees analüüsib Ansipi stiili, Masso analüüsib hartamehe stiili ja sotsid analüüsivad võimuhaaramise ja korruptsiooniskeemide ülevõtmise võimalusi.

Mina usaldan ainult neid, kes on probleeme näinud veel enne nende tekkimist, mitte neid, kes kahe nädala eest vargaparteist välja astusid ja nädala eest enda ja kogu inimkonna jaoks ühiskondlikud probleemid avastasid. Siiani oli kõik korras, aga nüüd, nüüd tuleb sekkuda – häbiväärne, rumal ja küüniline. Kas saab rääkida väärikusest ja inimlikkusest, kui istutakse korruptantide ja reeturite ümarlauda? Kas vägistatu arutab vägistajaga hästikaetud ümara laua taga, kuidas edasi, kuidas järgmine kord paremini, kuidas ühist asja professionaalsemalt ajada? Nii, jah? Jah, teid on ju liiga vähe, et midagi tunda, et selgelt näha. Pigem usaldan neid mehi, kes Talinna TV "Vaba mõtte klubis" selget juttu ajavad, vannabiid ja amatöörid tekitavad igal alal tülgastust.

Uno Uibo  2012-11-24 10:20:20
kriibu, tea ka seda ei et ideed ja suunad on sotsidel 19. sajandil ja praegu täiesti erinevad nii poliitiliselt kui majanduslikult, sest elu on edasi läinud ja tunduvalt muutunud. Räägid sellest missugused olid sotside sümbolid kaks sajandit tagasi. Teatavasti Eesti lipuvärvid, hümn ja logo ei kajasta möödunut.

Mis puutub sõimamisse ja teiste solvamisse, siis mõnedel kommjatel on see veres. Kui ei ole minuga nõus oled debiil ja lollpea. samuti see, et meie valitsus ja president on kõik valesti teinud ja keskerakondlased on need kõik, kes võivad meie väikest riiki "päästa"! Millest ja kuidas, seda ei oska need kommijad öelda.
Ei saa mingit Kivisildniku tõepähe võta, ke on poliitiliselt kauge inimene. On palju autoriteetemaid inimesi, kes ei kuulu kusagile erakonda ega pole mõjutatud sellest kes on president või kes on valitsuses. Kõike tahetakse võrrelda Ansipi ja Savisaarega. mõlemal on häid ja halbu tegusid, kuigi tahetakse mõnede inimeste poolt pidevalt rõhutada, et Savisaar on hea jahoolib rahvast, Ansipile on jäänud inimesed ja riik kaugeks ja mõtleb ainult enda peale. Viimasel ajal on esimesed tulnud välja, et kõige olulisem on verevalamine, streigid, mustamine jne. , teine püüab valitsuses olla kõigile midagi jagada riigi rahast ja seda loomulikult kõigile ei jätku nii palju kui oleks vaja.
Kõige rohkem paneb Kivisildniku nördima see, kui ta ütleb:"Orjus, häda, viletsus, haigus jahaisev rumalus." Selle peale ütlen mina talle. Mis sa virised Kivisildnik, mine tootvale tööle, tee käed mustaks ja loo väärtusi, et meil parem elu oleks.
Kivisildnikul tasuks mõelda mida ta kirjutab ja siia ümberkirjutajal smuti. Elu ei olepall, mida veeretada vaid hulktahuk.

kriibu  2012-11-24 10:31:48
Uno, jah ma tean seda. Eks kommunism kasvas ka sotsialismist välja nagu sotsiaaldemokraatiagi. Tüve võib üheks nimetada, aga oksad kasvasid täiesti erinevasse suunda ja kannavad erinevaid vilju (väärtusi).

Lemme Krimm  2012-11-24 10:56:25
Moraalseid värdjaid või täheldada juba aastate eest Müürivahe tänaval. Luusisid seal jultunult ringi, torukübarad peas, sigarid suus, kellud ja sirklid vööl, salaprotokollid taskus.

Uno Uibo  2012-11-24 12:50:34
kriibu, oled kommunismis elanud. Mina pole seda mõnu tunda saanud, kuigi kunagi ammu algkoolis käies, mäletan kuidas Nikita Sergeievitš lubas NSVL peatset jõudmist sellisesse ühiskonda.
Keegi jultunud värdjas tõesti kommib lugupeetud lemme Krimmi nimel. Jätke see teiste nimel kommimine.

Edgar  2012-11-24 12:53:27
Moraalseid värdjaid on tekkinud ka meie paaritumisel Putiniga.
Juhtub.
Aga idee on meil olnud ikka hooliv ja õiglane.

kriibu  2012-11-24 15:15:23
Noh, "mõnus" oli see tõesti. Õnneks ei elanud ma sõja ajal ega näinud, kuidas mu jalutu vanavanaema sängist välja tõugati, et "vabastaja" saaks peatäit välja magada pärast ...... ah, mis sest ikka...

kriibu  2012-11-24 17:38:01
Moraalsetest värdjatest ka. Tallinna linn tundub neist ühe juhtida olema:
"Tallinn ostis juunis ärimees Urmas Sõõrumaaga seotud ettevõttelt OÜ Tondi Tennisekeskus 1,24 miljoni euro eest ära tenniseväljakud, mis asuvad linna maa peal. Nüüd annab linn samad väljakud ilma konkursita 40 aastaks tagasi Sõõrumaale rendile."

Publik lausa lagistab naerda  2012-11-24 18:31:25
_Tiina 2012-11-23 20:25:14
100% nõus Aaduga. Kommarid on alati leidnud ühise keele ...

Irvitusega küsiks Tiina käest, kuidas siis Keskerakonna ladvikukommaritega suhe on? IRW

Tiinake, teil seal ju vanad tippkommunistid ja vanad miilitsad ja igasugu muud punast kraami, kes tänaseks ennast kameeleonideks värvinud.

Tiina on siin nagu robotspämmija......kirjutab mingi möga ja siis vastamisel on põõsas. IRW

Tiina kaagutab Koganist, aga tänasest interrinde keskerakondlasest on TIINAL KEELATUD kõneleda....

Kuule, Tiina, kui vana sa oled? IRW

Laia irvitusega   2012-11-24 18:34:53
Ja polegi ühtegi piiksu nende vaagijate/muigajate/tiinade suust keskerakondlike interrinde ja valge lindi ussipesa kohta.

Äkki niipalju argpüksid võiksid meid valgustada, et kas see pealinna "haridusgeenius"...kelle auto koos semuga õhku lendas.....on endale uue auto saanud ja kes selle talle muretses, kas semud pilukatest poksikandilised või pealinna valitsus?

vene viha  2012-11-24 20:44:09
vene viha õhutamisega üritavad pätid siin riiki kaaperdada. kuigi elamislubadega tuli nende enda pale, tõeline paale välja.

Järeldused ...  2012-11-25 12:34:33
Vaagijad/tiinad/muigajad ongi kadunud põõsasse.
Selline TASE siis neil kesknädala keskerakondlikel arvamusliidritel.....naera kohe laginal.

Huvitav oleks teada, kui vanad selle kolmiku liikmed ka on ja mitu klassi haridust. Kas Tiina ja vaagija ja muigaja kannavad ka VALGET LINTI rinnas?

Pole ju venelasi siin riigis  2012-11-25 12:36:51
_ vene viha 2012-11-24 20:44:09
vene viha õhutamisega üritavad pätid siin riiki kaaperdada. kuigi elamislubadega tuli nende enda pale, tõeline paale välja._

Pole ju Eesti Vabariigis neid venelasi enam ollagi....kuskil 4-5 % rahvaarvust ehk tuleb ära.
Miks peaks neid üldse tähele panema teiste hulgas või midagi õhutama/arvama/kõneks võtma?

ex keskerakondlane  2012-11-25 15:07:22
too tundmatu Publik lausa ...! Sul ja paljudel teistel on meelest läinud mis ütles selle kohta lugupeetud manala mees Ülo Nugis. Siin on mitu korda varem seda mainitud. Samuti miilitsa kohta. Kui neid ei oleks nõuka ajal olnud, mis siis oleks. See on muidugi üige, et kesikud koguaeg tuletavad meelde teiste erakondlaste "erilisi inimesi" ja unustavad ära et kesikutel on ja oli neid endisi veel rohkem eesotsas Edgar Savisaarega. Tahate võrdlust, võin seda teha tulevikus. Teie kirjutage teiste erakondade inimestes, ma panen keskerakondlase vastu.
sellele "haridus geeniusel" on mitu autot, korterit ja maatükki Viimsi vallas. Nii elatakse, kuidas tal on need olnud võimalik saada ja mille eest osta on ise küsimus.
Õigel eestlasel ei ole muust rahvusest kodanike vastu midagi kui nad on eestimeelsed ja huvitatudEesti saatusest pidevalt. Osa nendest kohe kindlasti pole seda. Võin näiteis tuua, kui ise lugenud või kuulnud ei ole.
Üks kurb asi on siin kujunenud, et paljud pidevalt kommijad ajavad erakonna ja erakonna liikmete poliitika segamini. Kui mõni erakonna liige müüb kortereid või paneb toime muu kuriteo, siis kui see kuritegu pole seotud erakonnaga, on süüdi ikka see kes kuriteo toime pani, mitte erakond. Paljud ei saa või ei taha aru saada.

Aadu  2012-11-25 18:34:17
Päris tore on näha, et mõni moraalne värdjas on siin päriselt mõistuse kaotanud. Mingi nime all ei julge esineda aga sõimab uhkelt. Võtan seda kui tunnustust õige jutu eest. Sest juba Lible ütles, et vaat seda tõde ei kannata mitte üks sunnik. Ega mina neid valitsejate vigu ja lollusi ei viitsiks üles lugeda aga teie vingumist keskerakonna ja Edgari kallal ei viitsi ka kogu aeg kannatada. Mingi tasakaal peab ikka olema ka siin. Mis rahva vihasse puutub siis see on tõsi, Kogan sai üsna ruttu oma karistuse, Mišin sai surma Venemaal mis on ka sümboolne. Olen jälginud küüditajate elu ja ei tea neist ühtki õnnelikku, hoopis Siberist ja vangilaagritest tulijad on olnud õnnelikumad, nende lastel läheb hästi ja nad on olnud lugupeetud inimesed. Küll oli väga sant küüditaja ja kommunisti Gustav Ansipi elu lõpp, isegi matjaid oli raske leida. Nii et Laar ei ole midagi erilist ja on saanud vastavalt rahva ja ilmselt kõrgema kohtumõistja tahte järgi karistuse. Soovitan kõigil jälgida rahva reeturite saatusi. Eks sinna kuulub ka vabamüürlane Päts, tal oli vanadekodu-hullumajas piisavalt aega meenutada oma maa ja rahva reetmist. Mitteuskujale meenutan, et Päts võeti vabamüürlaste vennaskonda Stocholmi loožis mis asub kuningapalee läheduses ja "töötab" tänaseni. Neile kes vabamüürlusest midagi ei tea soovitan minna raamatupoodi ja küsida selleteemalist kirjandust. Seda on nii palju, et ma konkreetselt midagi ei soovita aga ütlen, et ühe raamatu läbilugemine viib teise raaamatuni kui vähegi huvi on. Vähemalt ei tasu vabandada, et kui ise ei tea siis seda pole olemas.

põhikool  2012-11-25 18:59:12
põhikool valib reformikaid..kõik selge

rumalale räätsale ja teistele tumbajumbadele  2012-11-25 19:22:11
Lihtsalt harimiseks mõned teoreetilised põhiteadmised. Poliitilise kriisi saab tekitada ainult võimupartei või koalitsioon. Üks erand on - kui võimul on vähemusvalitsus ja opositsiooniline enamus ei lase valitseda. Kas meil on nii? Ei ole ju. Seega jutt keskerakonnna ( mõjuvõimu ainult ca 25 %) tekitatud poliitilisest , moraalsest või muust kriisist , ühiskonna lõhestamisest vms, ei saa mingi valemiga õige olla , isegi mitte kõige absurdseme teooria toel. See , et keskfraktsioon koos reformi ja teiste ahnitsejatega Toompeall omale kuluhüvitisi hääleteb nagu üks mees , pole kellelegi uudiseks.
Miks tulevad üldse sõna võtma algharidusega targutajad, kellel puuduvad kõige elementaarsemad teadmised politoloogiast. Kui argumendiks on see, et Tallinnas on võimul Keskerakond, siis jällegi puudujääk põhiteadmistes - ühe omavalitsuse valitsemine EI OLE POLIITILINE KRIIS- see on normaalne, et erinevates omavalitsustes on võimul erinevad parteid. Hale lugeda ja tõdeda, et leidub nii rumalaid rahvuskaaslastest vaimuäbarikke. Probleem ongi selles, et nähes kui arenematu on kohati rahvas , laseb võim rihma lõdvale , ajab rahvale igasugust jama, kasutades ajaloost ammu teada tõsiasja- lolle on alati lihtsam ohjes hoida ja käsu korras teatud suunas mõtlema sundida kui arukaid inimesi. Loomulik, et iga vaate pooldajate hulgas leidub igasuguseid, kui süüdistada Eesti hädades opositsiooni laiemalt ning kogu hullunu vihasööst riigi hädade pärast suunata keskerakonna pealikule - no selleks peab ikka zombi olema.

kriibu eelmisele  2012-11-25 20:58:20
Sa oled täiesti valel teel oma mõtlemisega.

Aadu  2012-11-25 21:58:36
kriibu, sinust eespool olev kommentaar on täiesti õige ja arusaadav, selle peale lajatada lühike hävitav hinne on ka labane. Aga olgu, sa oled nii harjunud ehkki ilmutad paranemise märke. Mina jään sinu vastusega rahule, sa vähemalt püüdsid ja ei vastanud pahatahtlikult. Ei nurise ma ka su teadmiste üle sest paljud tõsimeelsed sotsid ei tea ka oma parteist peale ilusa jutu midagi. Sinu suurim viga on usk, et sotsiaaldemokraadid võitlevad rahvuse ja rahvusriigi eest. Ei, nad on sotsiaalselt demokraatlikud kõigiga maailmas ka aafriklastega, venelastest ja hiinlastest rääkimata. Rahvuse ja rahvusriigi eest võitles Hitleri Natsionaalsotsialistlik partei, eesti keeles siis Rahvussotsialistlik partei. Sama partei on praegu Austrias, ungarlastel on see Jobik ja sinnakanti kaldub ka Põlissoomlaste partei. Loodan väga, et tuleb ka Põliseestlaste partei mida kindlasti toetan ja kelle poolt hääletan. Aga seniks toetan Keskerakonda kui ainukest kes veel eestlastest hoolib. Täna oli Tartus sotside üldkogu, ei midagi uut, tehakse hoolsalt ajupesu ja ettevalmistusi võimu võtmiseks. Presidendi ümarlaud oli ju samuti sotside üritus. Marju mängis sama rolli mis nõuka aegse harta ajal. Tol ajal oli hartal tõesti rahvusvaheline vastukaja, nüüd paneb muigama ainult. Nii,et ära pane pahaks aga minu jaoks on sotsid tõeline laukasoo, sa vaatad,et on ilus roheline mätas millele hüpata aga peale astudes see käändub kummuli mattes sind enda alla. Nii on selle sotsialismiga olnud terve eelmine sajand ja niika jääb. Kui neil halvasti hakkab minema siis salgavad oma nime ka maha. Mäletad küll kui nad olid mõõdukad, sümboliks poolik mäda õun aga Internatsionaal ja punalipp jäid, nüüd jälle sotsid. Aitab küll, homme vara tuleb tööd hakata tegema, et oma igapäevast leiba palehigis teenida. Igatahes kriibu, kui su kaasvõitlejad ka õpiksid ilma

Eelmine | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Järgmine

Nimi 
E-mail