Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Vabadus... Milleks?

TO 18. 58. 16.  2014-08-29 20:05:48
Kodumaad väikese tähega, sest maffiat ei saa austada. Putin ja Savisaar loomulikult pärisnimed ja suure tähega. Isegi mitte pärisnime vaid pulanime Kriibu kirjutad sa ju ise ka suure tähega Kriibu, kes sa jälle nimetuna esined.

Issanda loomaaed on suur  2014-08-29 20:08:48
miks sa kriibu seda täiendad?

Käärkäsi  2014-08-29 20:25:30
Elagu lasnamäe rahvavabariik!
No pasaran!

kriibu  2014-08-29 20:33:52
No ikka tõsised luulud vaevavad inimesi.
Jaak, ma ei kirjuta nimetuna, saa ükskord aru! Või noh, arva mida tahad, iseenda paranoilisust veelgi enam üles kütad.
Ja seesamune -kene lõpp ei ole minu ainuomand ega näita ka minu lingvistilist käekirja. Isikupärase lingvistilise käekirja määravad hoopis teised tegurid.

  2014-08-29 20:36:07
Jaak- miks sa vahetpidamata Laine nime all kommenteerid ? Oled Kutseri sarnane mees-naine jah ?

Taadu  2014-08-29 22:48:49
Joodikutele anti vabadus juua kus aga nende mõttes parasjagu paslik. Keegi "kah jurist" väitis, et väikese grupi "inimeste" pärast ei saa piirata enamuse vabadust. Imelik mõtteviis sel "juristil" - Tema arvates ihkab enamus inimesi tänaval ja parkides viina juua aga näe, ei saa sest seadus keelab?? Enamus inimesi ei lähe kunagi pargipingile jooma olgu selleks või luba.
Sama siin - Hea toon ja kasvatus ja kommenteerimise "eeskirjad" keelavad pätistunud keelekasutuse, inimese kui isiksuse solvamise ja mis seal kõik veel. - Kas nüüd, meie Riigikogu mentaliteeti silmas pidades, tuleks kehtestada seadus, et oma kaasinimesi võib vabalt solvata ja sõimata sest "nad teevad seda nagunii? ( Nagu joodikute kohta mainiti, et "joovad nagunii")
Keelekasutus iseloomustab inimest vaata, et kõige paremini. Kuula inimest rääkimas, loe tema poolt kirjutatut ja sellest inimesest saad adekvaatse pildi. Kes on üleolevalt ebaviisakas, kes on vanglakaristust kandnud, kes lihtsalt harimatu aga seejuures vägagi iseteadlik ja veel ja veel mida kõike.
Savisaart sõimavad enamsti väga halva ja oskamatu keelekasutusega inimesed ja sestap olen seisukohal, et kui "seesugused" kedagi vihata võtavad siis ei saa vihatav kuidagi samasugune olla - "pätt vihkab võmmi"
Aga üldiselt, Sina "Jaak" ja teised, miks te ülepea laskute "nende" tasemele ja teete sellega siinsest kommentaariumist palagani? Need isikud pole isegi põlastavat mühatust väärt.

kriibu  2014-08-30 07:53:07
Taadul on õigus: palagani teevad sellest kommentaariumist just jaagud-lained, mitte keegi teine.

Nõus  2014-08-30 08:08:10
Olen üldjoontes Taaduga nõus, kuid on paar märkust.
1.Taadu ütleb: "Savisaart sõimavad enamasti väga halva ja oskamatu keelekasutusega inimesed..."Enamasti tõesti,kuid on siingi kommentaariumis neid, kes keelekasutuse ja vaimse taseme poolest peaksid nagu olema haritud inimesed (näiteks Kriibu nime all kirjutaja.Muidugi öeldakse nüüd, et ma isegi olen kasutanud vulgaarset kõnepruuki-tõsi, vastuseks otseselt solvavatele ja jämedatele avaldustele minu või kellegi teise aadressil).See mainitud isik on laskunud Savisaare sõimamisel väga madalale, mis on teravas kontrastis tema näilise haritusega.
Neil päevil sattusin vestlusesse kahe intelligentse ja haritud Tallinna inimesega.Juttu tuli Tallinna tänavatest ja "kohutavast" olukorrast seal.Püüdsin neile selgitada, et kui need tänavate remonttööd ükskord valmis saavad, siis muutub ju Tallinna elanike jaoks kõik lihtsamaks, ilusamaks, tulevad uued trammid jne.Mees väga intelligentse inimesena esitas oma vastuväited rahulikult, kuid naise esimene reaktsioon oli: Kas see Savisaar on sinu sugulane, et teda kaitsed?Edasine diskussioon oli võimatu, sest see daam lahkus, kähvates: "Savisaar-see vastik, paks vanamees!" Küsisin mehelt, kas ka tema peab sellist käitumist normaalseks.Tal oli piinlik ja ta palus mul abikaasa purset mitte tähele panna.
Uskumatu, et ka haritud inimeste seas on neid, kelle ainukeseks argumendiks KE ja Savisaare kohta on Venemaa, reeturid, Moskva; paks, vastik, haige...
See näitab, kui sügavale paljude eestlaste teadvusse on tunginud aastatepikkune ametlik propaganda, mis on kujundanud neist midagi zombilaadset, kellel vaatamata oma haridusele puudub isiklik arvamus ning võime mõelda, analüüsida.
2.Taadul on õigus: olen ise korduvalt kaalunud siit kommentaariumist nende sõimlejate pärast hoopiski lahkuda.Samas, see leht peaks ju olema meile, ametlikust joonest erineva arusaamaga inimeste jaoks tribüüniks, kus oma arvamust avaldada, viisakalt diskuteerida.Olen ka KN peatoimetajale korduvalt esitanud küsimuse: Miks te talute siin KE ja eriti Savisaare aadressil roppu sõimu?Võiks ju tegutseda DElfi moodi, mis jätab endale õiguse teatud kommentaarid kustutada.Miks taluda roppusi?

Rein  2014-08-30 08:10:01
Joodikute ja selle seadusega on asi väga lihtne.Kui alkoholi
aktsiisi tõstetakse 5% asemel ikka 15% ,siis on ju selge et
ostmine väheneb ja loodetav riigieelarvesse laekuv summa
samuti suurenemise asemel hoopis väheneb.Et asja paran-
dada tuldigi välja seadusega mis lubab juua igal pool.Kedagi ei huvita alkoholist tekitatud tervise kahjustused ja ühiskonna moraalne allakäik ,peaasi et
riigieelarvesse laekuvad summad ei väheneks. Praeguse
ajutise valitsuse kõige suurem puudujääk ongi see,et
riigi juhtimise asemel, tõmmeldakse siia sinna selleks et
võimul püsida.

Rein  2014-08-30 08:57:34
Kesknädal olgugi et on ühe erakonna poliitika häälekandja on
minu arvates vägagi demokraatlik ajaleht. Siin kohtab tihti
küllaltki erinevaid seisukohti maailma poliitika tervikpildist. On
avaldatud artikleid, kus kommentaarid on olnud sellised, et
milleks nad seda kirjutavad, see viib ju keskerakonnalt hääled.
Siit tulenebki tõsiasi ,et keskerakond ei tegutse ainult omale
valimistel rohkem häältesaamise nimel,vaid püüab selgitada
üldiseid demokraatiale omaseid seisukohti.See et siin kom-
mentaariumis 2-3 tegelast räuskamise ja ropu sõimamisega
kommentaariumi solgivad on tühiasi. Neid kommentaare
ei saa tõsiselt võtta. Nende sisu näitab ainult seda, kui
põhjalikult on nende tegijate ajudest viimanegi mõtlemise
raas välja loputatud.

JAAK  2014-08-30 09:11:21
Taadu ja Nõus on tublid inimesed ja just sellistest olen ma puudust tundnud siin kommenteerides. Tahan olla ausalt erapooletu ja ma nõustun ka etteheidetega, millistes Taadu leiab, et selliste paadunud ja allakäinud harimatute kommenteerijatega palaganiks tõepoolest muutunud vaidlusi on, mitte ainult mõttetu, vaid ka enda rumaluse näitamine. Kui õigusteadlase doktorile öeldi solvanguid, et ta on laimaja ja kesikust idioot, ei pidanud ta sellistele vääriliseks vastata. Minu elukutse on olnud teistsugune, kus ma olen sellistele allakäinud inimestele alati pidanud tõestama, et neil ei ole õigus. Olen siingi mitmel korral lubadusi andnud, et ma nendest enam väljagi ei tee, aga ikkagi, nagu märkamatult olen vastulööke andnud.

Muidugi olen ma alati lootnud selliste, nagu TAADU ja NÕUS sekkumist, aga millegipärast pole senini keegi hinnanguid andnud sellele, kes on siis nende palaganide tekitajad ja süüdlased? Kas need, keda rünnatakse laimavate ja solvavate , isegi ebatsensuursete väljenditega või need, kes neile vastulöögi annavad? Või mõlemad, et ei lase neil siin vabalt rünnata , laimude ja solvangutega neid, kes ausalt oma südamevaludest räägivad?
Mina arvan, et süüdi on just see vabadus, mille kohta antud teemas on tabav pealkiri VAADUS.. MILLEKS? Vabadus ei saa olla kõikelubav, nagu kusagil eelpool väitis Kriibu, et demokraatia on see, kus kõik võivad teha, mida tahavad. See on lapse jutt. Nii arvan mina, et siin tuleb just seda sõnavabadust piirata, jäädes hea tahte, viisakate tavade ja kultuurse käitumise piiridesse. Seega süüdistaksin üksnes tsesuuri.

Olen tsensuurile tänulik, et ainus koht, kus ma veidikene oma südamevalusid ja õiglustunnet riivavaid probleeme olen saanud avalikustada. Kuid kas saab mind palaganides süüdisteda sellepärast, et siib leidub kesikfoobe ja harimatuid, kes mind igati takistada püüavad? Muidugi pole välistatud, et minu teemad neid endid puudutavad.

Kahju, et TAADU ja NÕUS ei soovi esineda kodanikujulgete Eesti kodanikena oma nimedega. Ju nei siis on selleks põhjus? Kas siis pole minul õigus, et Ansipi õigusriik on haige sonimine? Või õigusriigis peabki oma õiget nime varjama? Peetakse kinni andmekaitse saladuste seadustest!!

vaagija  2014-08-30 09:24:56
Olen nõus Taadu ütlemisega, aga olen nõus ka Omaani ja Reinu ütlemisega - kusagil peaks leiduma kompromiss - nendest mõnest madalast räuskajast, kelle põhimõte on kogu aeg siin olnud - mida halvem, seda parem - nendest peaksime lihtsalt kaarega ringi minema ja neist, kui tühjadest kohtadest, üldse mitte välja tegema - vähemalt saame teada, kui madalaid inimesi meie keskel elab.

vaagija  2014-08-30 09:31:54
Lisandus ka JAAK, kellega enamasti nõustun - peame kompromissi leidma, kuidas nende tühisustega käituda.

Laine  2014-08-30 09:49:26
Nõus vägagi to taaduga ja to Nõus-ga. Põhiliselt ei vasta mina enam nendele kolmele ja ma ei loegi nende "üllitisi" sest sellest tuleks ainult üks sõnade siia-sinna loopimine. Aga see nende eesmärk ongi.Nende küsimustele kes mind alandavad ma kunagi ei vasta.Nii otsustasin mina.Ja ega neil viisakaid sõnu polegi, mida kuulata ja arvestada. Jaak, sinul pole ka neile vaja vastata, seda rohkem nad näägutavad. Nad võtavad ühe su sõna, keeravad selle tagurpidi ja kolm päeva heietavad seda. OLE ÜLE.Õige vaagijal - lähme kaarega ringi.

Laine  2014-08-30 09:59:42
Väga ilusa liigutuse tegi Tallinna linnavalitsus selle joomiskeelu kohta linnas. Vaevalt seda oleks uuesti arutusele võetud kui lubatud kohad poleks olnud Toompea ja Kadriorg.Vaevalt muidugi et sinna jooma oleks mindud aga ikka kirjas ju.Esimese hooga sain päris naerda. See oli vahva! Kes tegi, ise tegi.Ja NÜÜD KOHE vaadatakse seadus ümber.Nüüd pole ehk valitsusel enam joodikute "ahistamise" juttu.Tubli Tallinna linn ja keskerakond.

Murelik.  2014-08-30 10:13:41
Meil räägitakse palju kuidas Puutin edukalt vene rahva ajusid peseb.Dukumentaal filmgi sellest.Aga meil toimub ju sama-aastaid kestnud ja kestev ajupesu Savisaare jakeskerakonna vastu,mis erii äge valimiseel.Juhaniga ma nõus ei ole,et see on õnnestunud 70% eestlastega.

TO Taadu  2014-08-30 11:32:51
Kirjutab: " To Jaak ja teised, miks te laskute nii madalale, et teete "nendega" siin palagani"?
Niisiis Jaak ja need teised, kes kritiseerivad neid valitsuse ja võimu kantsleris istujate ebaõiglasi tegusi, teevadki siin palagani, et püüavad nende pättide rünnakute eest endid kaitsta. Muidugi palagani ei oleks, kui Jaak ja need teised vait oleksid. Seda ju siin see pätikari taotlebki.

Ja loomulikult palaganis on süüdi need kes ausalt tõtt räägivad oma südamelt, aga mitte need, kes neil seda teha takistavad.
Kiidetakse siin Taadut, aga kas Taadu ikka on ise asjade käsitluses just päris õiglane?

Pansionaadi klatsileheks tehkegi  2014-08-30 11:38:23
Just, väga nõus vaagijaga.
See kommentaarium tuleb teha avatuks vaid vaagijale/lainele/jaagule/tiinale/ohmaanile...ühise nimetaja all või kuidas selstimehed soovivad.

Saavad isekeskis laulda ülistuslaule vanale tippkommunistile ja vene 5.kolonni viisnurkadele.

Ainult et, kus siis ülejäänud rahvas ennast lõbustamas käib? Eriti noortel inimestel on ju siin ainus koht kus seda irvitamaajavat sovetimöla lugeda saab

Keskerakonna joodikud arvesse ei lähe lainedel  2014-08-30 11:39:49
Laine unustab joodikutest rääkides keskerakonna ladviku päris ära.
Sealsed roolijoodikud ju lausa linnavõimu juures ikka veel

JAAK eelmisele  2014-08-30 11:46:05
Õiglusest ei maksa siin kellelgi kahelda. Me elame demokraatlikus õigusriigis, kus kõik on õiglane, mis tehakse.

Arusaamatu on isegi riigikogu liikme M. Tuus Lauli teemakäsitlus 2/3 elanikkonna vaesusest? Kui ekspeaminister väitis, et oleme õigusriik ja kohe, kohe euroopa viie rikkama riigi hulgas, siis on siin sellisest vaesusest rääkimine arusaamatu.

Küsiksin riigikogu liiknelt kes valetab? Kas tema või peaminister Ansip?

Eelmine | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Järgmine

Nimi 
E-mail