Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Millist ajalugu peame tundma?

SIRJE  2012-04-11 08:27:02
Artikli autor on ilmselt ateist. Tark mees, aga deoloogiat õppinud proffessorid ei eita jumala olemasolu. Kas nemad valetavad?

Enn Oja  2012-04-11 08:28:22
Jaaguga nõus . meil rikutakkse aga nendegipühadega põhisäädust sest kirik peab põhisääduslikult olema riigist lahus ning nii ei tohiks olla ka nn kiriku pühi . aga onn ja lausa mitu . ning mitte ükski 'ahv' ei köhi et sellega lastakse sorinal sama põhisäädusepäälä millele mõnel teisel endale sobival juhul toetutakkse . õiguskantsler vahib nagu suu ... täis sest võimuklikki on kaa vaja teeni, olgu too ja ta ise kasvõi ebasääduslikud .
niiet ärgä imestage kui võimuklikk ja ehk ka nelikjõuk oma süvausklike katariinade ja eimarite toel püjjavad seda põhisäädust veelgi sitata sest õhku on paisatud ka 2. lihavõttepüha kehtestamine . ikka nagu selles räpases läänäs mõistuse ja põhisääduse mõnitamiseks juba eesonn .

Ants  2012-04-11 09:10:25
Väga hästi kirjutatud ,ka mina ei usu mingisse "ülestõusmisse". Piibel on inimeste enda kirjutatud (juutide) kakstuhat aastat tagasi ja läheb paljus kohtades vastuollu teadusega. Uske on palju ja miks peakski siis "Ristiusk"parem olema moslemite usust ? . Kuid iga usk ja usulahk ei salli teist --need usklikude silmis pidid olema veel hullemad kui uskumatud "paganad" . Kuid kes tahab uskuda -- siis uskugu . Enn Ojale aga seda - Jõulupühad ja Ülestõusmis pühad on nii tugev rahva traditsioon ,et on õiglane kui usuvabas riigis need ka on "Riiklikud Pühad" -- mis see Sind nii segab ? Ära Sina pea neid pühi kui ei taha .Mina ateist pean küll ja minul on isegi piibel kodus olemas raamaturiiulil sest on trükitud juba üle-eelmisel sajandil . Tema väärdus on vanuses.

TO ANTS  2012-04-11 10:22:33
Tubli Ants. Täpselt sama moodi oleksin mina põhjendanud neid seisukohti Lihavõtte pühadest ja nende pühitsemist kiriku ja riigi poolt. Mingi seaduserikkumist siin kellegi poolt ei ole. Vastupidi dolerantsuse ja sõbralike suhete demonstreerimine.

ANU  2012-04-11 10:36:19
Miks siis rahvale kogu aeg valetatakse kirikutes ja kloostrites, et Jeesus ärkas üles ja tõusis taevasse. Raadio-7 jutustas p´hjalikult kuidas valges kitlis ingel seisis tühjas hauas ja teatas Maarjale, et Jeesus tõusis taevasse. Miks see vale aina siis kestab, kuigi keegi pole teda peale ristilöömist kusagil elusana näinud? Kas nii koosnemki maailm ainult naledest? Raadio seitse kerjab kogu aeg annetusi jumalale. Andku jumala aadress, igaüks võiks ise jumalale anmnetada.

Enn Oja  2012-04-11 10:57:43
Ansule
on küll võimalik neid samu pühi kehtestada ka riiklikena kuid siis teise nimeall ning mitteseotult kirikuga . kui kirik aga neid ärakasutab sis see on juba tema eraasi .
jõuludeasemel saaks vabalt kehtestada näitäks talvepühanädala, laku ja lärma palju jaksad .

muigaja  2012-04-11 13:30:26
Kirik pole sugugi alati eksisteerinud. Ta tekkis ju keskajal kui valitsejad ei suutnud enam oma rahva üle võimu saada. Kirikuteenrid hakkasid jutlustama, et valitsejad on määratud kõigevägevama jumala poolt, kes taevast saadab välgunooli ja müristab. Et siis ei teatud välgu olemasolust ja harimatu rahvas hakkas uskuma neid kavalaid kirikuteenreid kes olid ju valitsejate palgal. Harimatule rahvale räägiti muinasjuttu Kristuse sündimisest ilma meheta, mis pole võimalik. Järgmine muinasjutt oli tema ülestõusmine, mis pole võimalik, sest kui inimese aju ei saa 5 minuti jooksul hapnikku, siis hääbub ta pöördumatult. Kuid Kristus olevat olnud hauas terve öö. Järgmine vale oli, et päike ja kuu ning tähed pöörlevad ümber maa. See oli ju Galileo, kes selle vale paljastas, kuid selle eest vihased kirikuteenrid määrasid ta tuleriidale. Aga kirikuteenreil oli hea elu ja on siiamaani, neile toodi ju andamit. Sellepärast nad ei loobu sellest kergest elust ja lollitavad harimatuid inimesi siiamaani. Kuid teisest küljest meeldib rahvale igasugune tsirkusetegemine. Eks paljud käivad kirikus seda tsirkust vaatamas kui midagi teha pole. Eks seal ajaviiteks loetakse inimestele manitsussõnu. Eks me käime veel teatris ja kontserditel ikka vaatamas ja kuulamas mida teised teevad. Seepärast kirik on jäänud kui mingi ajaviide. Ka munadepühad on väikene meelelahutus.

TO MUIGAJA  2012-04-11 14:02:58
Kuidas seda mõista, et raadio-7 kogu aeg teatab oma pangakonto numbri, kuhu palub raha-annetusi saata jumalale. Kuidas niimoodi saab kogu aeg valetada. Kõik need kiriku isandad küsivad raha jumalale, aga panevad selle oma tasku. Või on siiski jumal kusagil peidus ja meile ei öelda kus? No siis võiks ikkagi öelda ning ma ise annaksin jumalale annetusi. Usk onselle tekkest alates alati tapnud ja petnud inimesi.

Ants  2012-04-11 16:22:12
Olen "muigajaga " seekord täiesti nõus usku kasutatigi ,et hoida "ohjas" rahvast . Lubati kui kuulekalt orjad mõisniku siis hiljem "paradiisis" puhkad ja tunned elust mõnu . Keskajal sai rumalale rahvale seda rääkida ,nüüd mitte. Kuid eks ole ka nüüd naiivseid uskujaid kes oma raha kirikule annetavad arvates tõesti ,et on mingi paradiis kus Sinu annetused "arvele" võetakse. Ei tea kas siis antakse mõni parem koht paradiisis ? Mina olen paadunud ateist ja ei usu ei paradiisi ega põrgut .

VELLO  2012-04-11 16:40:56
Pensionile läinud Vello Salo oli väga tunnustatud ja austatud pastor. Tema ütles telekas kunagi selgesti, et jumal on igaühe enda sees. Nii on kõige ausam ja tõepoolest aitab see jumal igaüht, kes seda ise soovib. Tahad suitsetamist maha jätta. Palun väga, kuuletu ainult enda sees olevale jumalale, kes koos sinuga soovib suitsetamist maha jätta ja edu on 100%.

Uurija  2012-04-12 02:24:29
Kirik kui institutsioon kujunes välja juba hilise Rooma keisririigi ajal ja juba sellest ajast peale tegi koostööd ilmalike võimudega.Kui palju aga Jeesuse algsest õpetusest moodustas sellest kirikust, mis sai ametlikuks riigiusuks pole üldsegi teada, aga arvatakse et väga vähe.Kirik ikkagi kohandati riigijuhtimiseks ja kirik kohanes edasigi veel keskajalgi.Seega praegune kirik on Jeesusest ja tema jumalast sama kaugel kui mõni suvaline maausk.

Uurija  2012-04-12 02:26:48
Usu enda vastu pole mul isiklkult muidu midagi , aga kiriku kui ettevõtte vastu küll, tegemist on ju puhta kasumliku äriga ja usk on osav turundusnipp.

Tasuja  2012-04-12 13:34:05
Kuna vastu vaielda ei taha siis midagi lisada ei olegi.Asjalik ja õige artikkel

muigaja  2012-04-12 14:39:33
Kogu aeg on räägitud, et jumal asub taevas koos inglitega ja sinna lähevad meie hinged Peetruse juurde paradiisi. Kosmonaudid on juba aastaid tiirutanud ümber maa ja siiani pole keegi seal näinud ei jumalat ega ingleid ning ka Peetrust oma paradiisiaiaga. Kirikuisad on nüüd jälle ühe vale välja mõelnud, et jumal on igaühe sees. Kuipalju neid jumalaid siis on kui nad on igaühe sees. Kuskohas nad on? Kas maksas,maos või neerudes? Kirurgid peaksid jumalaid iga päev välja lõikama. Vello Salo võib olla ju "tunnustatud" pastor, keda tunnustavad omataolised vaimuvaesed või šarlatanid. Mina teistsugust nimetust neile ei leia. Näidaku mulle jumalat välgunooli laskmas ja kelle pihta? Tavaliselt välgud pole mitte noolekujul vaid on okste kujul maa ja taeva vahel. Ma käin teatris ka, et vaadata etendust ja maksan selle eest raha. Kirikus tehakse mulle ka etendus, mille eest pean maksma vastavalt oma rahakotile. See ongi üks nõks raha välja meelitada, sest rikas tahab uhkeldada ja annetab alati suure summa. Selle eest tehakse talle natuke tsirkust. Siis on veel pihilkäimine, mis on väga kaval äri. Mures inimese vajab lohutust. Kuid kuriteo toime pannud mõrvar saab sealt andestust ja läheb julge südamega uuesti tapma, sest talle jälle andestatakse. Nii soodustab kirik kuritegevust. Seega kirik on kurja juur.

taust  2012-04-14 10:16:01
Jeesus Kristus kui ohtlik usumässaja ja ketser mõistati surma rabidest koosnenud sünedroni poolt ja nõuti Rooma asevalitsejalt otsuse täideviimist, vastasel juhul ähvardati kaevata Rooma keisrile.

usutehnik  2012-04-14 10:20:33
_Jumal on meie kõigi endi sees! Väga hea ja aus vastus, kõigile mõtlemiseks sellest, millal, kus ja kuidas jumal meid aitab._

Ja jumalaid on palju...
http://www.jesus-is-savior.com/False%20Religions/false_religions.htm
Valed religioonid.
http://ajaviide.delfi.ee/news/seks/article.php?id=18628138&com=1
Ka fallose kultusest.

üldistaja  2012-04-14 12:36:01
http://www.newsland.ru/news/detail/id/903642/
Usklikud on kuritegelikumad kui mitteusklikud.
http://www.krotov.info/lib_sec/04_g/gre/grekulov.htm
Inkvisitsioon vene õigeusuga seoses.

Nimi 
E-mail