![]() Tohoo pele!
see on nii
2010-02-03 10:33:00
Estonia hukkumine, pimenenud Vabadussammas- need on märgid Eesti tulevikule.
ambuja
2010-02-03 11:12:12
Hakka või usklikuks, paistab, et jumal on samba ära neednud ja määranud ta pimedaks, et keegi teda ei märkaks õhtuti. Ju siis see sammas ei ole õige vabadussõja mälestusmärk. Vabadussõda oleks pidanud mälestama sõjamehe kuju nagu Tondipoiste mälestussambal.
2010-02-03 11:47:04
ja,ambuja ja kesikud tahaksid pronksõdurit vabadussõja ausambaks
Alustame uut sambasaagat
2010-02-03 13:34:25
Tõnismäe Pronkssõdur ei olnud Vabadussõja ausammas, vaid Teises maailmasõjas Punaarmee mundrit kandnud eesti sõjameeste mälestussammas. Paraku "isamaalised" eestlased olid nõus selle loovutama võõrastele ja sisuliselt sülitama eesti sõjameeste mälestusele. Võõrad, kes kandsid sama mundrit, hakkasidki eesti rahva mälestusmärki enda omaks pidama, ning eesti rahvas ei taha seniajani aru saada, millise andestamatu rumalusega on ta hakkama saanud.
juku
2010-02-03 21:55:26
ja juba hakkab tüüpiline jutt kui nõme on vabadussammas ja kui hea on pronkssõdur. Ma eelmisele kommentaatorile paneks südamele, et kui pronksmehe katseks kirjutad "Paraku "isamaalised" eestlased olid nõus selle loovutama võõrastele ja sisuliselt sülitama eesti sõjameeste mälestusele. " Siis kas mitte vabadussamba mõnitamine siin lehes vähemalt kord kuus pole täpselt see sama- sülitamine eesti sõjameestle mälestusele ?
Jaanus
2010-02-03 22:06:59
Minu mälestuse järgi küll pronkssõdur kandis meie põlisvaenlase VENE vormi. Püha müristus kas me peaks siis tibla vormis sõdurit austama "vabadussambana" ? Oleks ta Eesti sõduri vormis nagu Vabadussõjas , või vähemalt saksa vormis milles eestlased sõdisid teises Vabadussõjas Eesti oma kodumaa vabaduse nimel. Ega ometi keegi nii debiilne ka ei ole ,et püüaks rääkida ,et venevormi kandvad mehed sõdisid Eesti riigi säilimise nimel. ? Vale kas nad seda tahtsid või ei, hoopis Eesti okupeerimise nimel venelaste poolt
Leo
2010-02-05 07:04:44
Leo to Jaanus.Suurem tänu vanade sõdurite kaitsemise eest!Hea on niisugust artiklit lugeda.Mehed kes kantsit venelaste mundrit nemad ainult lootsit-lootsit mida?Paljud otsisid ülese oma perekonnad,kuid suurem hulk olid venelaste talla lakujad!Mehi,kes võitlesid tol ajal Eesti eest võeras vormis neid pole palju ellu jäänud ja kõigil on ikka küsimus suus-MIKS MEIE SÜNNIMAA IKKA VEEL VIHKAB MEID?
arno
2010-02-05 14:58:29
Leo poiss, mitte SÜNNIMAA vaid seal elutsevad kommunistlikud LAKEID ja SUURVENE šovinistlikud provokaatorid vihkavad Teid nagu ikka KALTSAKAD vihkavad neid kes on oma aadetele truuks suutnud jääda või kellel on elus paremini läinud...
vaagija
2010-02-05 16:46:32
Leole - "Mehi,kes võitlesid tol ajal Eesti eest võeras vormis neid pole palju ellu jäänud ja kõigil on ikka küsimus suus-MIKS MEIE SÜNNIMAA IKKA VEEL VIHKAB MEID?" Õigesti õeldud, Leo! Mina olin siis väike poisike, kuid mäletan, kui tavalised Eesti poisid sundmobiliseeriti ja sõidutati stalinistide poolt Venemaale tööbatti surema, teiste seas ka mu hea naabrimees, tubli Eesti poiss. Vähesed, kes näljasurmast pääsesid, mobiliseeriti Laskurkorpusesse ja omakorda saadeti Luki alla surema. Veel vähem jõudsid koju ja just koduigatsus oli see, mis andis neile jõudu ellu jääda. Ükskord kuulsin ema käest, et meie tubli naabrimees oli eelmisel ööl lubatud "hüppesse" koju ja nimelt varahommikul oli ema ehmatanud, et naabrimajast kostus lühikest automaadivalangut - hiljem nende perelt kuulsime, et pereisa olnud öösel kodus koos relvaga ja päeva kohta on õigus kolm padrunit tühjaks lasta nende seaduste kohaselt ja varahommikul lahkudes kodust tagasi oma väeossa, tegi mõned paugud. Tal oli õnne ka sõja lõppedes ellu jääda ja hiljem jutustas, et nende peamine eesmärk Venemaal oli, et koju jõuda ja ka Hitler Eestist välja ajada, kuid, et Stalini eesmärk oli vaid üks okupant asendada teise okupandiga(50. aastaks!), siis ka tubli naabrimees oli selle üle väga nõrdinud. Samuti häiris teda hirmsasti, et see sõda kujunes vennatapusõjaks, sest vaid sünniaasta otsustas, kes mobiliseeriti saksa sõjaväkke ja eriti hirmsaks kujunes vennatapusõda Narva rindel - eestlast oli okupantidele vaid kahurilihaks vaja. Ainult Vabadussõda oli eestlaste VABADUSE sõda. Veel mõni aasta tagasi nägin oma endist naabrimeest, nüüd on ta manalas.
ruta
2010-02-05 20:57:30
Teie kommentaar on sisestatud.
Nädala juubilar NELLI PRIVALOVA 65 2010-02-04 07:27:02 kohe näha,et venemaa partei leht,sest muud siin ei näe kui ainult venemaa tegelasi juku 2010-02-05 08:28:09 jään huviga seda rubriiki jälgima ja võtab aega. Millal selles punases lehes õnnitletakse tõelist eesti kirjanikku või kultuuritegelast. Vaatame kas 2010 aastal see juhtub. Kuigi kahtlen selles. vaagija 2010-02-05 17:28:44 Oi,oi, juku! Miks nii kaua pead piinlema ja jälgima? Võta KN-i arhiiv lahti ja hetkega näed, kui palju tõelisi või punaseid on 683. Kesknädalas ilmunud. oi juku juku till till pomm, kas voodiserval ruumi on? kui tuled minu voodi servale, kas lykkan siis su korvale? Kui sa jukuke, midagi ei tea, pea mokk maas. Sa nagu poleks midagi kuulnud, et Pronkssoduri kujule poseeris meie olympiakangelane Palusalu ja mis puutub vene pool voitlejatesse, siis neile oli tragoodia, kui Venemaale toopatti saadeti, need eesti poisid toesti surema. Minu onu oli 18, ja 190 pikk, kui tagasi tuli, siis kaalus 56 kg, kondid ja nahk, ja parast ta saadeti ka Sõrve sääre tapatalgutele. Ei olnud tema mingi okupandi ei hitleri ei stalini/kes olid ise ju ka rahavoimu marionetid/ pooldaja, sundkorras kais kõik.
Leo
2010-02-06 12:00:11
Leo to vaakia.Narva rindel eestlased saksa mundris võitlesid venelaste vastu.Minu teada ainuke eestlastest üksus Narvarindel oli eestlastest kahurvägi.Kus vend läks venna vastu,ku ma ei eksi oli Luunja ja Peipsi järve vahel.Ja kes saab äraunustada Sõrve pooltsaart,kus venelastest paadimehed viskasid Korpuse mehed vette ja paljud hupusid seal.Eestlane sakslase mundris ei mõrvanud ühtegi oma nn venda,kes olid tiblade vormis-kuid tiblade mundris mehed mõrvasid palju oma vendasid,kes olid saksa vormis.Loe juhust,kus Rebase mehed hüllatasid Korpuse mehi,kuid seal ei mõrvartud kedagi.
vaagija
2010-02-06 23:01:27
Austatud Leo - mulle jutustas üks hea tuttav, kuidas neid 16-aastaseid poisikesi 1944. aasta suvel mobiliseeriti ja saksa mundris saadeti Narva rindele. Ma ei tea, kus koha peal nad just olid seal, kuid ütles, et neile anti vaid vintpüssid ja nad pidid katma sakslaste taganemist. Poisid jäeti kaevikutesse oma esimesi tuleristseid ootama. Lahing tuli väga ebavõrdne ja kui nad jäid katjušade tule alla, siis palju poisse sai surma ja haavata - kes ellu jäid ja suutsid liikuda, taganesid läbi metsade ja väikeste salkadena jõudsid mõned ka koju. Hiljem venelased ikka võtsid ta kinni ja tal tuli oma aeg vangilaagris olla. Kõik on õige, mida kirjutad, ainult et sõjas alati ei tea, kelle pihta tulistad, seal võib ka vend olla, keda kaugelt ära ei tunne. Aga see oli küll hirmus, mida Vintri küla all dessandil Eesti poistega tehti, olen seda lugenud.
Leo
2010-02-07 02:59:39
Leo to vaakia.Sinu hea tutav ajas sinule puru silma.16 aastaseid poisikesi ei mobiliseeriti ja ka neid ei saadetud Narva rindele.Kui ma olin Taanis 1945.aastal seal oli palju lennuväe abi teenustlasi ja nendega rääkites-üksi noori ei saadetud rindele ja suuremjagu noori olid vabatahtlikut.Kuramaa kotti jäid noori poisse kes olid õhutõrje kahurite peal abilised.Minu teada 16 aastaseid ei mobilseeritud.Ameerikas ja Kanadas on Lennuväe poiste klubisi,küsi nende käest.Leo
Ants
2010-02-07 16:12:36
See ,et saksa sõjaväkke oleks mobiliseeritud 16 aastasi on jama , mitte sõjaväkke rindele vaid oli selleealiste jaoks olemas LENNUVÄE ABITEENISTUS ,ja seal nad peale muude tööde lennuväe abistamisel tulistasid ka õhutõrje kahureis,millised kaitsesid lennuvälju . Ka Saksamaal oli täpselt sama. Loe -"Werner Holdi seiklused" on ilmunud ka eesti keeles.
vaagija
2010-02-07 23:04:43
Hea küll, et 16. aastaselt mobiliseeriti, võtan tagasi, võibolla ei mäleta õigesti, kuid muu juttu mäletan küll.
2010-02-08 01:53:34
jep tõsi ei uskunud ise kui nägin http://www2.crimestreets.eu/index.php?id=1008
Leo
2010-02-08 03:54:38
Leo to vaagia.Narva rindele ei saadetud ühtegi 16.aastad poissi.Seal võibolla olid mõned vabatahtlikut,kes olid 16.aastased.Mis muud juttu sa mäledat?Leo
vaagija
2010-02-08 09:25:41
Leo - mäletan seda juttu, et kui sakslased taganesid, siis jätsid nad Eesti poisid vintpüssidega neid katma ja nad jäid venelaste tule alla.
Leo
2010-02-08 11:35:26
Leo to vaagia.Imelik,kuidas su jutt muutunud.Kas sa ka mäledat,mis juhtus Porkuni lahingus!?Seal vend tapis haavatuid vendasi kirikus.Ja kes olid need mõrvarit!?Mitte venned sakslase mundris,vaid need kuulsad Korpuse poisid!Meil oli keelatud mahalasta mehi,kes tõstsid käed üles.Samuti oli meie kohus abistada haavata saanud vaenlast,mida KORPUSE POISTEL ei olnud!Minu jagu oli üks viimastest eestlastest,kes tulid üle piiri Lätisse 24/25/9/44.Mina olen ainuke kes neist on veel elus.
rahunege!
2010-02-08 14:54:47
Lp. Leo. Seda jubedust, mis juhtus Porkunis, elasid korpusepoisid, kes nüüd on enamjaolt juba kõik mullapõues, väga raskelt üle. Kuigi sellest ei räägitud, polnud see unustatud. Ning polkovnik Trankmanni esinemistesse pioneeride ees suhtuti väga irooniliselt. Ehk oleks aeg lõpuks võtta see traagiline juhtum n-ö relvastusest maha ja edaspidi seda meeles pidada, kuid mitte kasutada seda "sõjanuiana". Sõjas juhtus palju veel hirmsamaid asju, kusjuures olid osalisteks kallid sõbrad Läänes.
|