Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Pronksiööliste õigeksmõistmine

teema  2009-01-07 16:20:11
kas keegi on kuulnud või lugenud, et need neli on EESTI RIIGI vastu? Mina olen kuulnud ja lugenud, et nad olid pronksmonumendi äraviimise vastu. Tegelikult on riik ja monument ikkagi kaks täiesti erinevat asja. Võimalik, et mul on midagi kuulmata- lugemata jäänud.

to teema  2009-01-07 16:24:17
Ole hea mees pese silmi ja kõrvu, jah, ja kasuta peaaju kah! Ega ma muidugi ei tea, kas kesikul sellist organit on, kuid lootma peab ju.

Tulemuseks oli ju kehtiva riigikorra vastane meeleavaldus-marodöörlus, märatsemine jne! Muidugi eks see eelnimetatu oli suunatud küll EW iseseisvuse tugevndamiseks aga ikkagi!

teema to to teema  2009-01-07 17:31:43
ära pula! Ma küsin otseselt, kas need neli tegid mingeid riigivastaseid avaldusi või korraldasid otseseid riigi vastased aktsioone? Nimelt, need neli ja mitte see loomastunud tattnokkade kamp, kes lõhkusid ja põletasid. Kas nad kutsusid rahvast Tõnismäele pronksmeest kaitsvale meeleavaldusele või kutsusid nad inimesi Eesti riigi kukutamisele? Mina ei ole kuulnud- lugenud, et nad kedagi riiki või valitsust kukutama kutsusid, aga ma ei tarvitse kõike teada.

Meg  2009-01-07 17:48:37
Tere Ants;
Liim siiski avalikult ähvardas ja seda TVs. Praegu paistab,et VIST istub ka süütult Ringmaa vangis,sest teine mees on selle omaks võtnud. Ma pean silmas Lasnamäe pommiplahvatusi. Sa JÄLLE kipud emotsioonidega kaasa minema,oleks targem alati kohtuotsus oodata. Ega need noored polnud ju mingid riigikukutajad,niidid viivad hoopis mujale. Liiguta ajusid--kellele kasulik???

põssa  2009-01-07 18:17:29
Minu arust igati loogiline kohtuotsus. Rahulolematud peaks süüdistama prokuröri, kes poliitilist tellimust täites "üle pingutas". Neliku olelks tahtmise korral võinud ka trellide taha saada, kuid prokurör tahtis poliitilist süüdistust koos andeksandva karistusega (tingimisi). Hea, et oli sõltumatu kohtunig, kes päästis Eesti rahvusvahelise häbi eest. Süüdimõistev otsus oleks jõudnud EL kohtusse ja kaheldamatult seal ka vääraks kuulutatud.
Mul on tulnud lugeda Stalini-aegseid uurimistopimikuid ja isegi sellel ajal poleks selline "pask" kohtus läbi läinud.

põssa  2009-01-07 18:20:02
Loodan, et kirjavead ei muuda teksti arusaamatuks.

Meg  2009-01-07 18:33:53
to põssa. Ära põe,me kõik teeme kiiruga vigu. Sinu kommentaar oli väga hea.

OlB  2009-01-07 18:36:42
Kui feldmarssal Kutusov loovutas Napoleonile Moskva, ta oli kogu vene rahva poolt neetud, aga lõpptulemusena ta VÕITIS sõja ja tõsteti ausse.

teema to to teema 2009-01-07 17:31:43   2009-01-07 18:44:36
Jah, sest nemad selle asja välja kutsusid. Käi ikka hommikutel vannitoast läbi.

ideaal versus tegelik elu  2009-01-07 19:31:54
Ma olen vaimustuses, et Eestis tahetakse/suudetakse luua kuvand, nagu oleks kohtunik kõik kohtu isungitest väljapoole jääva aja istunud isoleeritud, steriilses kambris ja kirjutanud selle otsuse ainuüksi oma peaga. Nagu poleks sellise - tervet Eesti ja rahvusvahelist ühiskonda puudutava otsuse tegemiseks kasutatud ekspertide ja analüütikute abi, nagu ei peaks Eesti kohtunikud ja nende nõunikud õiglase ja põhjendatud kohtulahendi saavutamiseks nõu ei õiguskantsleri kantselei inimestega, ei justiitsministeeriumi, ei teiste kohtunike, sh Riigikohtunike, ja muude meie avaliku võimu, õigustloovate ja õiguskaitse organitega. Seda ei ametlikult ega isiklikul tasemel. Ja, et kohtuotsus tuli ka kõigile asjaomastele suure- suure üllatusena! Aga tõtt-öelda, teleekraanil mängiti see küll väga ilusti just niimoodi välja. Mina arvan, et selline kohtuniku ja kohtu absoluutne sõltumatus õiglases kohtumõistmises on ideaal-kuvand, mis kuulub pigem meie ilusatesse ettekujutustesse kuid ei ole teostatav tegelikus elus, liiatigi veel nii väikeses, noores ja ebakindlas riigis nagu seda on meie Eesti

Saatan  2009-01-07 19:56:26
Tutvuge kommentaarid ilmselt liigsed!

http://si.kongress.ee/?a=page&page=495cfa11c593a0469500c&subpage=495cfc8036b651315ca1a

Ants  2009-01-07 21:37:06
Tere Meg- olen tõesti emotsionaalne, kuid seda oled Sina ka kulla Meg. Aga kuigi Liim esines televisioonis ähvardusega Pronksmees õhkulasta, ei olnud tal vahendeid seda teha , iseasi kui teda oleks tabatud lõhkeainaga "pronksmehe juures. Käesoleval juhul olid nende nelja kohta olemas faktid ,et need neli osalesid "pronksöö" rahutuste organiseerimisel. Ootame ära kõrgema kohtu otsuse. Kuid nõustun Sinuga täielikult-- need olid ainult etturid , tegelikud organisaatorid olid mujal ,"niidid viivad kõrgemale" ja teadagi kellele oli kasulik see öine märatsemine.
Mõtle ise.

põssa  2009-01-07 21:50:39
Antsule. Väike, aga oluline täpsustus. Olemas on faktid, et nelik OSALES MIITINGU ORGANISEERIMISEL ja on kaasvastutajad miitingule järgnenud mässus, kuid neid ei saa süüdistada rahutuste organiseerimises. Polegi nagu suurt vahet ja ka karistust nõuti neile õiglast isegi liiga kerget, kuid kahjuks mittetõestatava (ehk isegi vale) süüdistuse alusel.

Ants  2009-01-07 22:37:36
Põssale, ei ole meie kumbki lugenus süüdistuskokkuvõtet, ja küll teeb oma otsuse kõrgem kohus. Ja võib tõesti juhtuda, et isegi "tankistid" --etturid tulevad "puhtalt" välja kõigest. Tegelikud juhid on "kõrgemal" ja nendeni "kohtu käed" ei ulatu ,ei ole fakte ----kuigi on aimatav

vaagija  2009-01-08 00:43:37
Tere ka Antsule uuel aastal - Sinu tekst on: //Käesoleval juhul olid nende nelja kohta olemas faktid ,et need neli osalesid "pronksöö" rahutuste organiseerimisel.// Aga siit küsimus Sulle (ka teemale): kas te eile telest nägite, kui näitas Linteri teksti, millega ta rahvast Tõnismäele kutsus - seal oli selge sõnaga õeldud, et tulge pronkssõdurit kaitsma LILLEDEGA, ilmselt lootuses nii pronksi lubatud 9. maini kaitsta. Nüüd kuulsin veel, et keegi olevat ka kotitäie kividega Tõnismäele tulnud - kes ja kelle käsul see toodi - kui see toodi nende nelja üleskutse järgi, siis on nad muidugi süüdi.

Meg  2009-01-08 01:02:00
vaagijale, kas <sulle ei tundu kummaline,et nüüd tuleb jutt kividest,mis olla toodud? "Märuli"ajal räägiti hoopis,et kive võeti Rahvusraamatukogu juurest. Ja veel uus kõlakas,et kast jookidega. Seda kõike pea kaks aastat hiljem. Kellele selline tolmu keerutamine vajalik on?

haigutaja  2009-01-08 03:48:54
mina olen nüüd kolm päeva uurinud neid ajalehti, mis ilmusid vahetult peale pronksiööd. Millegipärast usun, et need annavad asjast palju tõesema pildi kui hilisemad ja moodipandud artiklid.
A mis kohtumaterjalidesse puutub, siis nii mõnigi asi süüdistuses jättis mulle mulje, et oli käiku lastud lootuses, et ehk läheb pihta.
Minu meelest lõhnas prokuratuuri töö kergelt haltuura järgi. Võib-olla oleks pidanud rohkem videosid uurima ja veel mõne süüdlase leidma. Mul on kangesti seline tunne, et see mäng käis kahel tasapinnal: mälestusmärgi kaitsjad ja laamendajad. Muide, räägiti mingitest valgete sallidega meestest. Nüüd enam sõnagi.

ambuja  2009-01-08 10:07:54
To-ambujale. Peaks rääkima veidi valetamisest. See oli tõepoolest väga ammu, kui peale lindiskandaali Savisaar lubas tagasi astuda poliitikast. Ja ta tegi seda,astus tagasi, ei valetanud. Et aja möödudes ta tuli poliitikasse tagasi, see on juba teine teema. Kuid peaminister Ansip valetas räigelt, kui ta lubas jätta Pronksmees puutumata kuni 10-nenda maini. Sellega ta võttis ju toimuva eest kogu vastutuse endale. Tema tuleks anda kohtusse kui rahutuste provotseerija. Kui talle helistab Hando Runnel ja nõuab kohest Pronksmehe eemaldamist, siis ei mõtle ta tagajärgedele vaid asub tegutsema. Ma saan aru, kui selle kuju oleks paigaldanud venelased ja nüüd oleks lahkunud, siis see kuju oleks tulnud kõrvaldada. Aga see kuju püstitati eestlaste poolt Palusalu näo järgi ainult vene mundris. Kuid eestlased võitlesid ka saksa mundris.Kas saksa munder oleks olnud parem? Aga mälestusmärk oli püstitatud ju fašismist vabastajate auks. Fašhismi vastu võitles ju pool maailma. See oli ju kõigi nende solvamine, kes võitlesid fašhismi vastu. Seetõttu saan ma aru vene sõjaveteranidest ja ka eesti Laskurkorpuse meestest, kes tundsid end solvatuna, kui kuju taheti ära viia. Et kõik need inimesed elavad siin Eestimaal, siis oleks pidanud ka nende arvamust arvestama. Olen nõus, et grusiin Stalini bande pani toime kuritegusi ja mitte ainult eesti rahva vastu, kuid see on ajalugu. Saksa ordu vallutas Eesti ja tappis ning hävitas rahvast. 700 aastat kehtis Eestis parunite esimese öö õigus, see oli kõige julmem eestlaste häbistamine. Miks me ei hävita sakslaste mälestusmärke, ennekõike mõisaid. Kunagi loodi isegi laul: mõisad põlevad, saksad surevad, mets ja maa saab meitele. Niimoodi suhtusid põliseestlased saksa parunitesse. Kummaline küll, nüüd Nõukogude väed lõid sakslased Eestist välja ja meil on nende vastu viha. Aga Nõukogude okupatsiooni kiitis heaks ju Potsdami konverents. Me peaks sellest konverentsist osavõtjaid vihkama. Pronksmehe oleks võinud rahule jätta ja püüda rahulikult koos elada nende rahvastega, kes Eestis elavad.

Tõesti-tõesti!  2009-01-08 11:02:15
Nõukogude okupatsiooni kiitis lõplikult heaks Potsdami konverents. Tasub meelde tuletada, kes sellest osa võtsid. Nüüdseks Eestis kujunenud olukorras oli üksainus arukas võimalus: jätta rahule Punaarmee mundrisse pandud eestlaste monument, millest oli saanud natsismi vastu peetud sõjas hukkunute memoriaal.

Saatan  2009-01-08 11:49:31
ambuja 2009-01-08 10:07:54
To-ambujale. Peaks rääkima veidi valetamisest. See oli tõepoolest väga ammu, kui peale lindiskandaali Savisaar lubas tagasi astuda poliitikast.




Ta lubas poliitikast üldse lahkuda. Aga nagu Sinu jutust aru sain, siis Jupiterile (Savisaarele) on valetamine lubatud, kui see on kasulik talle ja jüngritele. Teistele aga mitte. Ära saa valesti aru, ma ei soovi õigustada Ansipit ega RE kaugel sellest. Lihtsalt essu maitse tuleb suhu, kui näed, kuuled ja loed Edgari ülistusi.

Isiklikult leian, et see fasismi ja natsismi tondiga vehklemine on sionistide loby. Olgem ausad, soovimata onu Adolfit õigustada, kuid Ta oli Jossi andetu õpilane. Sionistid võiksid vahelduseks uurida oma rahvuskaaslaste inimsusvastaseid kuritegusid NSVL ellu kutsumisel (alates Parvusest) ja nende sigadusi GULAG-i süsteemis noh kasvõi võrrelda hävitatuid arvuliste näitajate poolest.

Viimaks Laskurkorpusesse võeti nigu enamasti sunniviisil ja NKVD väeosad olid nende seljas samamoodi nagu muus punaarmees. Sellest räägib juba suur ülejooksikute arv, et kohe mitte ei tahetud. Sakasa sõjaväkke mindi paraku hoopis teistel motiividel. Potsdamist ei ole ju mõtet rääkida, see et tegemist on häbiväärse tehinguga nii Inglismaa kui USA poolt on kah selge.

Asjaolu, et pronksmees elik tema olemasolu sellises kohas külvas rahutusi-oli ajendiks on kah selge ilmselt.

Vene Karu leiab ikka mille kallal uriseda, eks nüüd leitakse uus ajend! Fakt on aga see, et Eedu oma pugemisega teeb selle asja märksa lihtsamaks. Isegi H.Simmi loorberid ilmselt kahvatuvad selle ees kuda Eedu reetmisega hakkama saab. Kõike ei peagi otse tegema, piisab täiesti teatud mängudest, selles aga on minu Vana Saatana Õpilane Eedu täiesti pädev.

Heaks kiidetud Põrgu Üldkoosolekul kõigi Kuradite, deemonite ja Paharettide osavõtul.
NB. Üks Libahunt jäi erapooletuks-olla Hundisilmal külma ilmaga vbeits kohvi saanud!!!

Eelmine | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Järgmine

Nimi 
E-mail