Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Tahtsime oma maad, saime tankid oma põldudele

Laine  2014-10-17 09:39:10
Olen maast madalast tehnikahuviline, sellepärast õppisin traktoristiks.Ja olen seda elu lõpuni.Mis puutub sellesse agronoomikesse, siis räägin - agronoomidel oli kontoris oma kabinet, kus nad tegid oma agronoomi tööd. Nemad füüsilist tööd ei teinud,mitte mingisugust.Kui ta küsis minu käest tookord väetisi ja rühvelkultuure, siis MINA pidasin seda teemat siin kommentaariumis kui mitte rumalaks siis tühiseks.Mina sind agronoom ei pilka,tegid oma tööd,kuid sa ei HARINUD ÜHTEGI PÕLDU,EI TÖÖTANUD FARMIS.Sa olid kontorirott kes papka käes käis põlde vaatamas.Sa ei küsinud midagi traktori töö kohta, sest see oli MINU töö millest sa midagi ei tea. See rühvelkultuuride ja väetiste kohta küsimine oli liiga solvav et sinusugune tuleb mind eksamineerima.Mis puutub võtmetesse - siis neid võtmeid ei olnud tookord mitte puudus,muidu oleks masinad seisma jäänud.Aga nad olid küll mitte läikivad,klantsitud,kui kõveraks iial ei läinud. Praegused võtmed on nagu lapseasjad,natuke kõvemini keerad on kõver. Tõime poest mõni aeg tagasi haamri,ilus,lilled peal ja puha. Nagu hoobi andsid nii oli kõver.Saba ei pidanud vastu.Kõik võtmed praegu on sellised,kui murrad ikka siis on järgi ainult ilu.Sulle agronoom ütlen, minule on tehnikahuvi terve elu midagi pakkunud,aga sulle su väetisi küll enam vaja pole - need on sulle vaid mälestus mida sul enam vaja ei lähe.Ja selle traktoristist haukumise teie poolt lõpetan ära.See pole teietaolistele üldse tähtis kes ma olen.Minult minu ametit keegi võtta ei saa.Pilamistele rohkem vastust ei tule.,nendel teemadel.

Laine  2014-10-17 09:47:21
Need kes mind nende tankidega pidevalt hauguvad ütlen. Sõjatehnikat ma ei tunne - kui Tapale tulid soomukid mitte tankid,siis saab seda ka kenamini öelda mitte haukuda. Tankide jaoks polevat eestis kohta ega võimalust neid vastu võtta.Nii et meie KAITSE koosneb ainult Ämaril mõnest lennukist ja Tapal mõnest soomukist.Võimas kaitse,kuhu rahva raha panna.Haukumistele ma ei vasta.

  2014-10-17 10:12:03
Laine 2014-10-17 09:39:10

Tsiteerin: "Praegused võtmed on nagu lapseasjad,natuke kõvemini keerad on kõver. Tõime poest mõni aeg tagasi haamri,ilus,lilled peal ja puha. Nagu hoobi andsid nii oli kõver.Saba ei pidanud vastu.Kõik võtmed praegu on sellised,kui murrad ikka siis on järgi ainult ilu"

Vot sellele vaidlen küll vastu. Ei tasuks ikka nii üldistavlt lahmida. See on ikka päris rumal jutt kohe!

Tänapäeval on olemas ka väga korralikke tööriistu. Maksavad nad muidugi ka rohkem. Kui sa esimese kõige odavama hiinaka poest ära krabad, siis ära imesta, et esimese keeramisega sirgeks väänad. Tööriista ostes pead teadma mille jaoks sa selle ostad, kas sa hakkad seda iga päev kasutama jne. Selle järgi teedki valiku.

Tihti juhtub ka seda, et tööriista kasutatakse mitte selleks ettenähtud otstarbel ja viisil ning pärast sarjatakse, et näe kus vilets tööriist, läks katki. Ja kusjuures sellist asja esineb päris palju. On kohe olemas selliseid vendasid kelle käes kõik tööriistad puruks lähevad. Ja mitte selle pärast, et nad mingid erilised jõumehed on vaid ikka hoolimatusest, oskamatusest ja väärkasutusest. Samas teisel mehel samad tööriistad peavad vastu ja vajalik töö saab isegi paremini tehtud.

Ja kui rääkida tänapäeva käsi-elektritööriistadest, kõikvõimalikest bensiinimootoriga tööriistadest, siis Laine küsin, mida on sul samaväärset nõukaajast vastu panna?

Kalluta aga  2014-10-17 10:12:46
2014-10-17 10:12:03 on minu oma.

Lipsas ilma nimeta välja!

Laine  2014-10-17 11:13:24
Kui rumalat juttu võib ajada üks inimene nagu kalluta aga. Ma ei tea, kas sa sellestki üldse aru saad mida ütlen.Tehnikaga tegelemine kestab mul tänapäevani. Kas arvad et kui nõukaaeg läbi,siis on minu elu ka läbi. MINA ARENEN KOOS TEHNIKAGA -tuleb midagi uut on huvi,hakkan tegema.Lõigun elektrisaega "Makita" puid.Puulõhkuja on elektiline.On el.käi kui vaja niiduki tera teritada.Võtmete egasugused komplektid on mul olemas. Laen akud täis ja töötan oma kodus.Mees on mul põhiliselt Soomes ja kodutööd tuleb teha. Muretsen majja ainult tehnikat,sest ma ei hooli ei hilpudest ega värvidest.Alati vaatan mida uut ja huvitavat müüakse.Tahtsid mind nii väga alandada, aga ei saa - selline ma oma huvialaga olengi.Aga sinu heas arusaamises ma kahtlen, et kui nõukaaeg ära lõppes lõppes ka inimesel huvi oma ala vastu. Kas sa sellestki aru saad. Nüüd võid sa ilkuda,keerata mu sõnu nii ja naa, nii kuidas sellega ikka veel inimest alandada saaks.Aga ma ei vasta sulle enam - olen öelnud üht-teist.

Laine  2014-10-17 11:19:10
Veel. Ütlesin et laen akud täis..... See on el.kruvikeerajate jm. komplekt, ka "Makita" millel tuleb aku laadida.jne.jne.

Kalluta aga  2014-10-17 12:16:38
Laine 2014-10-17 11:13:24

Oma 2014-10-17 10:12:03 ei ole ma sinu sõnu kuidagi "nii ja naa keeranud" või sulle midagi sellist suhu pannud mida sa öelnud pole. Olen sinu poolt 2014-10-17 09:39:10 kirjutatud kommentaari lõiku täpselt tsiteerinud ja järgnevalt selles väidetuga mitte nõustunud.

Ma ei saa aru milles on nüüd sinu probleem? Kas sa nüüd tahad öelda, et pole sedasi kirjutanud või? Või

agronoom  2014-10-17 17:59:15
Või Lainel on isegi elektrikäi kodus olemas, siis oled tõesti suur tehnikahuviline . Kuid traktorist Sa küll ei saa olla kui isegi agronoomia alusteadmisi ei oma . Kuid oli Nõukogude aeg ka Sinusugustele traktoristide puudusel korraldatud kiirkursused kus iga inimene kelle ankeedis hariduse koht sõnad --loeb ja kirjutab oli võimalik osa võtta ja mõne kuuga hädatraktoristiks saada kuid --- ainult mingi lihtsa traktori jaoks amatöörload olid need . Keerulisemat traktorit ja kombaini selline juhtida ei tohtinud . Seal kursustel tõesti õppisid ainult seda kuidas traktor käima panna ja kus otsast naftat sissevalada ja mida tavotiga määrida . Helme koolis õpetati ka agronoomiat ja lõpetaja sai kolmanda liigi traktoristi paberid oli võimalik juurdeõppida kuni esimese liigini . Mis puutub agronoomi siis Sina Lainekene oma väikse mõistusega ei oska ette ka kujutada agronoomi tööd . Kabinetis istub agronoom ainult igasugu tootmisplaanide ja aruannete koostamiseks . Selleks ,et saada majandi peaagronoomiks pidi olema kõrgem EPA haridus . Sina Lainekene oma vähese hariduse ja vähese arengutasemega kõrgemasse kooli poleks kunagi pääsenud . Sinu kommentaarid on ka nii primitiivsed ,et tahtmatult muigad jutu peale kuidas nüüdne tööriist kohe kõvera läks kui proovisid midagi keerata !? Lainekene ostsid vist selle tööriista mänguasjade poest . Kuid ega Hiinas toodetud rämps ka midagi parem pole . Muidugi traktoristide kiirkursused lõpetanud traktorist ei tea midagi rühvelkultuurist ega väetistest ja seepärast ei osanudki vastata . Sinusugusele traktoristile tuli kõik näpuga kätte näidata -tuli teha "puust ette ja punaseks värvida" siis sai alles aru mida vaja teha . Kuid tihti tegid Sinusugused "traktoristid" ikka praaki . Mina olin Nõukogude okupatsiooni aeg sohvoosi peaagronoom ja tundsin hästi Sinusuguseid häda traktoriste.

kiin  2014-10-17 19:13:23
Ses suhtes et nõukaaegsed tööriistad olid paremad, kui tänapäeval, on Lainel õigus. Ju siis venelane teadis-eeldas kellede kätte nad satuvad. Aga needsamad sõnad et veneaegsed asjad olid töökindlamad ning pikemaealised - käivad ka lihtsamate majapidamisriistade kohta. Nelikümmend aastat tagasi tehtud laualampi või triikrauda oli võimalik parandada ning sellega sai hakkama igaüks. Aga eks mine ja proovi parandada neid tänaseid "laulampe" või "triikraudu". Lihtsalt pole võimalik sest nende konstruktsioon säherdune - kui läheb rikki: viska minema ja osta uus. (Ses nende kiire rikkimineku põhjus seisnebki) Ning nii on praktiliselt kõikide vajalike esemetega. Kui vanasti - ükskõik kas siis nöukasüstemis või ka kap-maades määratleti asja väärtust selle järele, kui kaua ta vastu peab, siis nüüd on vastupidi: tähtis on see, kuidas võimaliku lühikese kasutusajaga aga see eest kirevas pakendis paska ostjale pähe määrida. Ning sellest põhimõttest on kõikidesse vajaminevatesse asjadesse ka konstruitud nende võimalikult lühikene ekspluatatsiooniaeg.

Laine  2014-10-17 21:37:45
Tänan kiin toetuse eest.Niipalju kui on võimalik,hoiame vanemaid võtmeid ja asju alles,sest praegune ostmine ei kesta kaua.Meil oli siiani töös vahvlitegemise masin,veneajal ostetud.Hästi töötas,aga noh ikkagi vana ja vahetasime välja,uued ilusad kõik ja puha. Juba algul hakkas poolt normaalselt küpsetama,teine pool läks juba mustaks.Vahetasime ikka vana vastu tagasi.Põhiliselt kõik tehnika peab vastu niikaua kui garantiiaeg lõpeb - edasi palju lootust pole.Tehnika on nagu sussid surnu jalas - ühekordseks kasutamiseks.Aga mis puutub sellesse et AGRONOOM MUSTAB KÕIKI TÖÖLISI,siis selline oli see inimene tol ajal ja ka praegu.Töötegijad ei tahtnud keegi halvasti töötada - igal alal peeti arvestust töö korralikkuse ja hulga kohta.Meil olid küll kvartalipreemiad ja aasta lõpuraha. Kõik tahtsid raha - agronoom, ära tee tööinimesi maha.Kui me oleksime kõik halvasti töötanud,siis poleks sul ka praegu nii hea elu olnud et siin ainult alandada.Kõige kergem võte näitamaks oma iseloomu on see,kui saad teisi alandada.Ja seda sa saad.

Kalluta aga  2014-10-18 08:55:40
Meie kodus töötas külmutuskapp MINSK ca 30 aastat ilma remondita ning andsime ta täies töökorras kellegi ära saunas edasi kasutamiseks.
Siiamaani töötab mul väike vene elektridrell, mis on üle 30 aastat vana, aga väga kerge ja mugav.Vene käekellad olid nii töökindlad, et ka praegu on mul kaks, mis on üle 30 aasta vanad, äia pärandus veel vanem, ja töötavad nagu"kellavärk".
Mul oli 10 aastat vene Moskvitsh tordipütt tööautoks ja see oli universaalne pill-sõitis külateel, metsas ja kartulimaal ja ei lagunenud, vaid roostetama hakkas, sest plekk oli rooste suhtes küll nigel, kuigi tugev võrreldes praegusega.Remontida oskasid Moskvitshe aga paljud, ka Laine oleks kindlasti sellega hakkama saanud. Praegugi veel võib sõitmas näha mitukümmend aastat vanu Ziguleid.Tõsi küll, eesti mees oskab neid sõidukorras hoida.Pane mingi praegune nii kaua sõitma!?Ahjaa, on veel harva näha mõnda Ford Sierrat, ka need olid kõvemad praegustest, sõitsin isegi ühega.Automehhaanikud ütlevad, et praegu tehakse auto garantiiaja üleelamiseks, mis pärast saab, on omaniku enda (rahakoti) asi.

to Kalluta ...  2014-10-18 09:33:51
Jah, olid ajad, Moskvitše, Žiguleid ja Volgasid müüdi külapoodides. Mõni loll käis Venemaalt toomas, polnud isegi auto ostulubasid, korterid seisid tühjalt, sest polnud soovijaid. Vaipu ja külmkappe ja automaatpesumasinaid ei eraldatud ametiühingus, poes oli kaup lademetes, puudusid järjekorrad ning pildiga ostukaardid. Ilus aeg oli kunagi.

mul londonis on lonny  2014-10-18 12:54:26
http://new.euro-med.dk/20141017-the-nwo-is-the-british-empire-the-whole-world-to-belong-to-the-rothshildjesuit-city-of-london.php

The NWO is the British Empire – the Whole World to Belong to the Rothshild/Jesuit City of London.

  2014-10-18 15:02:26
nõukogude ajal oli veel see ka hea, et igal ajal võisid reisile minna- kohe kästi minna, ei pidanud KGB kontrolli läbi, tuusikut lunima.Küll oli ilus aeg.....

To to Kalluta  2014-10-18 19:04:19
Sa oled ilmselt kerge alaarenguga.Mina räägin hoopis paarist näitest, sina aga hakkad tänitama.Küllap teame me kõik, kes tol ajal elasid, kuidas need asjad olid.Objektiivselt tuleks püüda asjadele vaadata, mitte läbi pimeda eelarvamuse ja viha.Sinusugused pehmeajud seda ei suuda.

  2014-10-18 19:15:37
Vene aeg oli sitt- mitte midagi head selles ajas polnud. Kesikutel selektiivne mälu kui kooris nõukogude aega taga nutma hakkavad.

Eesti mees  2014-10-18 21:15:07
Siiski vaidleks lugupeetud "Kallutajale"-le vastu . Nõukogude autod olid lihtsad ja igaüks oskas ka "põlveotsas " neid remontida kuid remontida tuli pidevalt sest kvaliteet oli halb . Praegu sõidan mina "Opel Vectraga mille väljalaske aasta 1984 seega 30 aastat vana ja mootor käivitub ka külmaga ideaalselt . Olen kunagi sõitnud kõigi vene sõiduautodega alates "Pobeeda"-ga
ja lõpetades" Volga"-ga . Kuid mitteüks ei saa lähedalegi "Opel Vectrale " Fordi minul olnud pole ei tea tema kohta . Praegust autot enam nii ei oskaks ega suudaks remontida nagu vene omasi kuid nüüdsed autod on väga töökindlad .Ärgem ajagem udu ,et Nõukogude tehastest tulnud sõiduautod oleks paremad !!

Kalluta aga  2014-10-18 21:24:29
Eesti mees 2014-10-18 21:15:07

Juhin Su tähelepanu sellele, et keegi vääritu kasutab siin minu kasutajanime. E-posti aadressist oleks nagu näha, et tegijaks on omaan, aga kas ta ka tegelikult omaan on, pole teada.

Vene autode kohapealt sinuga täiesti nõus. Olid jah autod, viletsakesed olid, remontides said armsaks, noorus oli ka ilus aeg, aga tänapäeval enam küll selliste kärudega sõita ei soovi. Ei soovi ka enam autot remontida. Omal ajal sai tehtud küll, ZAZ-968 (30hj), Mosse-401 Mosse AZLK-2140, Mosse-427, IŽ-pirukas jm. Auto on ikka sõitmiseks mitte pidevaks putitamiseks.

n.74  2014-10-19 12:27:39
Veneaeg oli omaette "pärishea-aeg"pidid koguaeg kombineerima,mõtlema,remontima,otsima tuttavaid ja ise tegema.Materjaliga kokku ei hoitud,10X-ne varu oli olemas.Pragu läheb mobla laadimisjuhe isegi soojaks.(EU-standartlubatavus).Nüüd juba neid uusiautmarke kodus ei remondi?Vene autosi sai isegi teel remonditud.(Tallinn-Moskva,Tallinn-Krimm,jne.).

n.75  2014-10-19 14:20:48
Ainuke väärdus vene autodel oli see lihtne remont - kuid väga raske oli saada tagavara osasi, erinevalt nüüd kus kui vaja tuuakse kasvõi Saksamaalt vajalik autoosa 2-3 päevaga Ja pikal sõidul olen ka mina käinud vene autoga kunagi nii Krimmis, Kaukaasias,Karpaatides ja põhjas Murmanskis-polaarjoone taga . Kuid mitte kordagi ei saanud pikal sõidul läbi remondita . Naine isegi pahandas--pool aega selilsel pikal sõidul teed autole remonti--kuipaju rohkem saaks vaadata midagi huvitavat, kuid Sina ainult remondid . Minul oli alati kõiksugu tagavara osasi ja tööriistad kaasas . Nüüd mõtlen siin Eestis lääne- masinaga sõites,-oleks tookord olnud selline töökindel masin sõita olnud. Kuid see on selge praegusi elektroonikat ,sissepritsega ,igat liiki andureid täis masinat ise ei remondi teepeal . Aga töökindlad on need masinad küll ja kui imelihtne on kummis mõni "naelatorke" remont ,isegi ratast pole vaja alt ära võtta .

Eelmine | 1 | 2 | 3 | Järgmine

Nimi 
E-mail