![]() Trubetsky juhtumi anatoomia
Klaus Völler
2010-09-29 22:44:03
"Mõnitamisest stressi viidud laulja alandamist ETV „Ringvaates" nautiva Päevalehe toimetuse kommentaar "Tõnul on suur potentsiaal sellega (nalja tegemisega) leiba teenida" on vähemalt küüniline (EPL 16.9.). Samahästi võiks mõnele päti poolt tellisega purustatud ninaga, poolteadvusetule luuletajale soovitada, et tal on väljavaade oma „verise mordaga" raha teha."
Pole ammu niimoodi naernud. Oh vaene vaene Truba!
Läänemaa Keskerakond
2010-09-29 23:42:25
Paremjõududel vaja vaenlast. Selleks vaenlaseks on sildistatud tsentristlik Keskerakond ja Edgar Savisaare isik.
Savisaar on olnud taasiseseisvumise ja Rahvarinde algatuse juhfiguure, kes tõi Eesti vabaduse ilma ühegi ohvrita. Kui palju on Eesti vabariigi ajal Afganistaanis, Iraagis jms. missioonidel hukkunud ja vigastatud sõdureid ? kas keegi saab aru, mis on nende sõdades või okupatsioonis osalemise põhjendus ja kasu majandusele, ühiskonnale, riigile ning rahvale? Kõige absurdsem selle manipulatsiooni juures on fakt, et Keskerakond pole juba 20 aastat olnud peaministri toolil, küll on aga kuulunud valitsusse 2002-2003 ja 2005-2007. Viimane Keskerakonna valitsus ja peaministri positsioon pärineb aastast 1991. Terve selle 20 aasta jooksul pole olnud võimul mitte ühtegi Keskerakonna poolt moodustatud valitsust, kuid just Keskerakonda süüdistatakse riiklikul tasemel tehtud valedes otsustes, propagandas, korruptsioonis, majanduslanguses jne. http://laanemaa.keskerakond.ee/tule-meiega.html
SP
2010-09-30 06:54:36
Kui on keegi, kes otsib ja sildistab teisi vaenlasteks, siis see on Eesti pol.maastikul eranditult Keskerakond.Edgar Savisaare koolitus on juba selline, süüdi saavad olla ikka ja alati vaenlased- nõukogude ajal klassivaenlased, siis perestroika vaenlased, siis ei tea kes või mis, aga igatahes need kes peidavad võid ladudesse ja torpedeerivad IME loomist, siis tuli vaenlaste järele luurata(salaja lindistada), siis maailma kriisi tekitaja Ansip. Terve elu ainult võitlus vaenlastega.
Loomulik, et selle raske võitluse taustal mingid argimured, maksud, kokkulepped lihtsalt inimlikkusest ununevad, või hoopski leitakse vaenlase sepitsus ja lüüakse risti Toobal poiss, nagu kunagi Vilja Laanaru, kes teab. Keskerakonnal on oma püstitatud keeruliste probleemide taustal juba ülimalt raske orienteeruda olukorras, näe Edgar koos alluvaga pages ka Moskvasse, ajades segamini, et Medvedjevi võim Eestisse ei küündi ja teda keegi ei soov Rossiast tagandada.
SP
2010-09-30 07:10:30
Õppejõud kasutab kunagi proovitud taktikat , juhtida tähelepanu teisale päevaprobleemist, kahjuks on aga valinud vale taktika, kedagi ei huvita enam kes astus või ei astunud keskerakonda, huvitama hakkab hoopis kuhu hakkavad rottid põgenema lekkivast laevast.
unine ärkaja
2010-09-30 08:41:46
Ka mind huvitab, kuhu hakkavad rotid põgenema uppuvast laevast? Ligi kupatab eestlasi Eestist välja. Kas on tal endal juba selge kuhu minna? On täiesti selge, et reffid-irl võimule uuesti ei saa, siis ei saa ka summutada omade " põnevaid" tegemisi.
ja
2010-09-30 10:54:09
SP kasutab retsi taktikat. Taob maaslamajale järjepidevalt, jõhkralt jalaga kõhtu nagu parimates hollivuudi retsifilmides igapäevaselt meile näha antakse.
mool
2010-09-30 11:10:20
Väga arukas artikkel, olen ammu jõudnud samadele järeldustele.
Väino Pärnpuu
2010-09-30 11:19:50
Õige analüüs Rein Ruutsoolt. Aga siin pole lahatud küsimust, miks parempoolne meedia ründab pidevalt Savisaart ja nagu Veiko Rämmel kunagi rääkis, soovivad teatud ringkonnad näha Savisaart kirstus. Savisaar ei lase kaabakatel tegutseda. Meenutame kuidas kaabakad peitsid või ning või kadus müügilt. Savisaar tungis võilattu ja tõestas, et või on peidetud kaabakate poolt. Ärikad kasvatasid oopiumimoone, et rahvast mürgitada ja ise rikastuda. Savisaar oli see, kes lõpetas nende tegevuse. Vaatleme siis ideoloogilist poolt. Mart Laari ajalookäsitluse põhjal Eesti iseseisvus ERSP kangelasliku võitluse tulemusel. Aga milline see võitlus oli? Kui palju oli langenuid? Kas Eesti Komitee pidas Moskvaga läbirääkimisi Eesti vabastamise üle? Kas Moskva üldse tunnustas Eesti Komiteed? Moskvat ei huvitanud üldse Eesti Komitee. Moskva kartis hoopis Väljase,Rüütli, Savisaare tegevust ja saatis tankid Eesti Vabariigi ülemnõukogu likvideerima. Tanke tervitas Interliikumine oma juhi Jevgeni Koganiga. Paraku Jevgeni Kogan sai hoopis isamaaliitlaste suureks sõbraks, seega isamaaliitlased näitasid kellega koos nad oleks olnud nõus vabariiki taastama. Vabaduse tõi meile eesti saadikute ideoloogiline töö Moskvas Rahvasaadikute Kongressil. Eesti saadikud leidsid Moskvas endile poolehoidjaid ja see sai otsustavaks teguriks nii Eesti vabanemisel kui ka NSVL-i lagunemisel. Kuid nüüd püüavad "isamaaliselt" meelestatud tegelased oma nina upitada ja endid kujutada Eesti vabastajatena ja õigete eestlastena. Seega segab neid praegu Savisaar ja Keskerakond.
Väino Pärnpuu
2010-09-30 11:47:47
Jätkan. Paremerakondi häirib Savisaare poliitika teiste rahvuste suhtes. Savisaar suhtub kõigisse rahvustesse võrdselt ja ei püüa kedagi halvustada. Sama poliitika on praegu Euroopa Liidus, kõik rahvused on võrdsed, kedagi ei tohi halvustada. Taunitakse Prantsusmaad, et ta mustlased välja saadab. Meie rahvuslased saadaksid meilt venelased välja kui neil oleks võimu. Kuid meil on venelased siin sündinud ja Eesti on nende kodumaa. Aga kommenteerijate poolt kostab pidevalt venevaenulikke ütlemisi. Pronksmehe äraviimisega ütles Ansipi valitsus selgelt välja oma suhtumise venelastesse: teie olete siin ebaseaduslikult ja teie arvamusega me ei arvesta. Vene kogukond sai sellest väga hästi aru ja andis oma hääled Keskerakonnale, kus ei tegeleda diskrimineerimisega. Nüüd on paremerakonnad hädas kuidas võita jälle venelaste toetust. Tuleb kujutada Savisaart venevaenulikuna ja neid venelaste armastajatena, nagu üks parempoolne naispoliitik teatas.
Savisaar on kurja juur, kes võib edaspidi paljastada ärikate toiduainete peitmist ja kes võtab kasutusele astmelise tulumaksu. Ärikad ju kaotavad rahvalt röövitud raha. Tõnu Trubetsky liitumine Keskerakonnaga näitas selle erakonna populaarsust ja rahvapärasust. Et Trubetsky oli iidoliks paljudele noortele, siis andis ta noortele eeskuju Keskerakonda astumiseks. See pani parempoliitikud hirmust värisema ja inimese vaba valikut hakati ründama näidates välja, et peab valitsema paremerakondade diktatuur. Nemad dikteerivad millisesse erakonda keegi võib astuda. Selline on meie taastatud Eesti.
Jonas
2010-09-30 12:16:37
Kahtlen, kas Ruutsoo on lugenud Trubetski enda sõnu intervjuudes või temaga rääkinud. Eesti kodanikest leedulaste jaoks tegi Trubetski Riigikogu valimistel valiku tegemise lihtsaks. Ükski leedulane ei hääleta erakonna poolt, kelle üks tuntumaid artiste peab õigeks Leedu pealinna loovutamist Poolale ja rahvastevahelise vaenu ammmukustunud süte uuesti lõkkeks puhumist.
JB
2010-09-30 14:26:44
to läänemaa keskerakond
Kus ja kes on süüdistanud keskerakonda riiklikul tasemel tehtud valedes otsustes ja majanduslanguses!? Paluks konkreetselt! Selleks, et olla süüdistatud propagandas ja korruptsioonis, ei pea üldse valitsust moodustama, piisab täitsa kohalikul tasandil valitsemisest. Maksumaksja rahaga pealinna propagandalehte välja anda on inetu, nii nagu on väga inetu ka altkeämaksu võtta.
glavlit
2010-09-30 14:35:39
Kui Trubka pole midagi muud saavutanud, siis vähemalt usukumatu reklaamikampaania (küll enamuses negatiivse), kus sündroomi tõttavad uurima juba nn professorid. Enamus neist, kes esimese hooga on mürgise kommentaari esitanud on juba ammu käega löönud - mis teha, igal lollil oma lõbu. Ega see praegune jant siis esmakordne pole, igal aastal käib üks irisemine parteistumise küsimuses.
Mida asjaosaline ise arvab, pole nagu kuskilt eriti kuulnud. Kas ta üldse tahab oma nime ümber sellist komejanti. Olla punkar on üks asi, kuid selle kõrvalt veel kehvakene poliitik ei ole ju kellegi unistus. Kes Trubkat teavad, siis need poliitilised ideed, mida ta genereerib on pehmelt öeldes veidrad. Hunnik teostamatut idealismi. Seega peab ta hakkama end kohandama keskerakondliku poliitikaga ja sinna see idealism kaob. Sellest on nn kultuuritegelaste puhul kahju ning paistabki väljapoole äraostmisena. Kuidas ma tema poolt pakutut edaspidi pean tarbima, kui ma isikut enam kui kultuuritegelast ei austa. Keskerakond pole ju probleem, üldse igasuguste tegev-kultuurnikute sidumine end parteidega jätavad jälje kultuuritarbijale. Totter väide, et see on iga inimese enda valik, kuhu ta parteistub. Nii see ju ongi, kuid kui oled poliitikuks hakanud siis võta vastu ka kriitika ning kohati ka sõim. See käib valitud ala juurde. Nüüd laseb Ruutsoo siin nutulaulu, et liiga tehakse. Kui sa parteistud, siis sellega peadki arvestama, mitte niisama inisema. Kas ei peaks KE ise mõtlema, mis KE-ga liitumine on nn intelligentsi seas rohkem taunitud, kui mingi muu erakonnaga liitumine. Püstitage see küsimus enese jaoks, äkki leiate ka vastuse, miks see nii on. Mina enda jaoks tean vastust. Leidke ka ise vastus, miks suurem osa ajakirjandusest, kultuurieliidist jne on teie vastu. Ja just vastu ning isegi mitte neutraalne, millega üldiselt muud erakonnad on õnnistatud. Kuskil on viga teis enestes, mitte riiklikult suunatud "kambakas".
JB
2010-09-30 14:45:08
"Huvitav" artikkle Ruutsoolt. Heidab meediale ette, et nad heidavad kultuuritegelastele ette keskerakonnastumist. Ruutsoo arvab, et see on seetõttu, et keskerakonanst tahetakse saatan teha. Miskipärast aga ei kaalu ta üldse seda võimalust, et inimeste (sh ajakirjanike) õiglsutunnet solvab see, kui kultuuritegelane peab keskerakonnastuma selleks, et midagi saada. Pressiteadetes avaldatav jutt maailmavaatest, keskerakonna hoolivusest ning silmade avanemisest on muidugi kaunis ja meeliülendav, kuid miskipärast järgnevad sellele pressiteatele varsti uudised, et värskele keskerakondlasele on õige maailmavaate eest saanud osaks erinevad hüved. Mõned näited:
Eduard Toman - linn toetas plaadi väljaandmist Andres Oper - tema jalgpallikool sai linnalt soodsatel tingimustel hoonestusõiguse. Henrik Normann - konkursita MUPO PR juhiks Katrin Siska - lindakivi keskuse direktrissi koht Tauna Kongro - palju tellimusi linnalt, soodsalt vanalinnakorter Peeter Võsa - 400 000 krooni Tallinna maksumaksja raha, et teha film vabast ühiskonnast, mille maksumuseks eksperdid peavad maksimaalselt 100 000 krooni. Mikk Saar ütles, et hea on linnas asju ajada, kui tuttavd näod kõik ees. Ootaks õilishinge seltsimees Ruutsoo hinnangut nendele juhtumitele.
Klaus Völler
2010-09-30 17:37:39
Sellele nimekirjale tuleks lisada ka Tähismaad, kes said vist 200 000 oma raamatu eest kus muuhulgas oli luuletus Jüri Pihli t...st.
JB
2010-09-30 18:26:47
to Völler
Ärme nüüd keskerakonnale ülekohut kah tee, Tähismaad ei ole siiski keskerakonna liikmed;) Nemad said hüvesid teiste mustamise eest. Isegi keskerakond ei ole ju ometi nii ogar, et maksaks Tähismaadele raha keskerakonnastumise eest. Hääli sellised tegelased ju ei too vaid pigem viivad;) Küll aga on keskerakond väikse sõnnikuloopimise teiste poole nõus maksumaksja rahadega kinni maksma.
Kiidetud olgu Edgari nimi!
2010-09-30 18:50:28
-Edgar ei kanna käekella, ta ise otsustab, mis aeg on.
-Edgar mängis kord vene ruletti täielikult laetud relvaga. Ta võitis -Alkohol ei mõju Edgarile, alkohol ise jääb temast purju. -Ei ole olemas evolutsiooni teooriat. On olemas nimekiri loomadest kellel Edgar lubab elada. -Edgari majal ei ole uksi on ainult seinad, ta lihtsalt kõnnib neist läbi. -Edgar ei söö mett. Ta mälub mesilasi. -Edgar ei kanna kondoomi, sest Edgari eest ei saa ennast kaitsta. -Edgari pulssi mõõdetakse Richter'i skaala järgi. -Farmi Gabriel ütles kord, et ta on maganud 22 000 naisega. Edgari jaoks on see vaikne teisipäev. -Edgar suudab plaksutada ühe käega. -Edgar on põhjus, miks haava lehed värisevad. -Jeesus suutis veest veini teha, Edgar tegi vee, veini ja Jeesuse. -Freddy Krueger näeb Edgarit oma õudusunenägudes -Edgar suudab jagada nulliga -Eelmistel kohalikel valimistel sai Vilja 5846 häält, nendest 1400 andis Edgar. -Kui liikluspatrull Edgari kinni peab, siis üldjuhul pääseb politsei hoiatusega. -Edgaril kulub 20 minutit, et ära vaadata saade "60 minutit". -Kui Reformierakond annab pensionäridele 500 krooni ja Keskerakond annab 500 krooni, siis Keskerakond on andnud rohkem kui Reformierakond. -Edgar on ainuke inimene, kes suudab pöördukse pauguga kinni lüüa. -Edgar on ainuke inimene, kes suudab uute objektide nurgakivi panemisel oma käejäljed kivistunud betooni suruda.
Noojaah
2010-09-30 20:05:55
artikkel on muidugi õige.
Iseasi, et tõepoolest on mõnigi keskisse astunud isik midagi saanud. Kes rahakest filmikese, kes raamatu või muu sellise jaoks. Vähe antakse. Mänd sai reformi mineku eest sinekuuri, irl harrastas oma meeste juhitud asutustele erakordseid summasid leida jne jne. Paljud ei saa keskist midagi. Baltal ega Embrichil pole miskit saada. Ega nad peale keski kuhugi astuda ei saanudki. Trubetzky ümber käinud meediatants näitas seda, mida veel varem näitas Rüütli-vastane kampaania. Viimane oli muidugi hoolikamalt planeeritud ja läbi viidud. Ajakirjanikud on mõlemal juhul käsutäitjad, kellele käsu täitmine on püha. Ühegi inimliku alatuse, ühegi vale ees ei põrku nad tagasi. Nagu vanasti. Nagu nõuka-ajal.
Tiina
2010-09-30 20:16:09
Mulle meenub nõukaajast üks anekdoot: ameeriklane ja nõukogude kodanik vaidlevad kummal on rohkem vabadust. Ameeriklane ütleb: "mina võin minna päise päeva ajal Valge maja ette ja karjuda, et Reagan on loll ja mulle ei tehta midagi. Nõukogude kodanik kiitleb vastu: "Mina võin samuti minna partei maja ette ja karjuda Reagan on loll - mulle ei tehta ka midagi!"
"Vabadus" sõimata Keskerakonda ja tema liikmeid tundub olevat meie põhiline kodanikuõigus. Kas peaks äkki selle ka Põhiseadusesse kuidagi sisse kirjutama (IRL võiks oma ankeedis seda ka küsida). Ja kui räägitakse meedia kallutatusest - siis on meedial statistika kohe varnast võtta - kõige enam leidis meedias mainimist Keskerakond ja Savisaar. Loomulikult, meedia räägib neist pidevalt aga negatiivses valguses ja asjaosalistele ise sõna andmata. Nõukaajal osati statistikat hästi ära kasutada oma valede varjamiseks ehk õigustamiseks. Samale teele on läinud ka praegune Eesti võim, meedia jookseb truult kannul.
Urmas
2010-09-30 20:32:54
Läänemaa Keskerakonnale: palun ära unusta mainimata ka kui palju on Ansipi valitsuse ajal hukkunud Tallinn-Tartu maanteel inimesi. Edgari peaministriks olles poleks seda kindlasti juhtunud.
JB-le
2010-09-30 21:07:29
Päris palju fakte kirjas, kõik on ka meedias kajastatud olnud, sellest ka siis teadmine. Mida me aga meediast lugeda ei saa on see kuidas reformi ja Irl-i truudele toetajatele ja parteisõduritele on kõrgeid ameteid jm. hüvesid jagatud. Antropovi, Ojulandi, Seli, Rae vallajuhtide sahkerdamised kinnistutega, Reinsalu, Pevkuri, Kranichi kiire rikastumine. Miks ref. rahapuudust ei ole? IRL- ja Kesk on võlgades? Aga pankurite partei oskab eesti kodakondsusega äri teha - sellest millegipärast meedias ei räägita. Keskerak.on meedia kajastuse esinumber kui kellelegi paljalt kahtlustus esitatakse. Süüdistuseni jõutakse harvem ja ega hiljem ei teavitata üldsust enam ka sellest et kahtlus osutus alusetuks, või süüdistatav mõisteti õigeks. Ka meie kohtusüsteem on kallutatud "valgete jõudude" suunas. Viisitamm sai korruptsioonikahtlustuse, see osutus alusetuks, aga mõisteti süüdi mingil veidral alusel - et olevat lekitanud infot riigihanke konkursi osas??? ja mõisteti 300000 krooni kahjutasu. Kui Ojulandil ja Pomerantsil olid ministeeriumis riigisaladust sisaldavad dokumendid kadunud - ei juhtunud midagi - ei mõistetud süüdi, rääkimata kajutasust. Aga nagu ikka - väiksed vargad võllas, suured tõllas.
|