![]() "Äripäev" toetab astmelist tulumaksu
SP
2011-12-07 10:46:37
"Äripäev" toob ära ühe õppeasutuse professori arvamuse, Kesknädal lõigub (kaheldav, et on tutvutud originaaliga http://www.project-syndicate.org/commentary/orenstein4/English) ja siis otsustab kes mida toetab, kes siis nüüd on kallutatud ajakirjandus?
Originaal on ajendatud Vabariiklasest presidendi kandidaadi pakkumisest rakendada USA-s ühetaoline tulumaks. Ja muidugi oleks ka huvitav lugeda antud artikli komme USA-s
Papi
2011-12-07 12:01:18
On kuidas on aga see "kolmainsus" on üsna täpne kirjeldus põhjustest miks selline maksusüsteem kehtestati.
ja
2011-12-07 13:29:09
millisesse, kolmest kategooriast, vastab Eesti? Või koguni kõigile kolmele? Igatahes, Eestit arenenud riikide kategooriasse panna ei anna, mitte ühegi stsenaariumi puhul. See on kurb, et kahekümne valitsemisaasta jooksul pole parempoolsed riigi arengut suutnud edasi viia, see on jäänud madala tasemega arenguriigi tasandile ja edasiminekut pole parempoolsetel plaaniski toetada. Ilmselt on nad riigijuhtimises küündimatud, neil pole fantaasiat ja oskust, et kujundada visiooni, milline peaks olema arenenud Eesti riik.
Enn Oja
2011-12-07 13:45:22
No ei saa ilma röövellikuma röövimiseta! Tänane võimuklikk ju röövib töökamaid niigi, niiet jutt pole röövelluse kaotamisest vaid selle suurendamisest. Ma saaks aru kui Katariina, vaagia ja teised neid saatvad isikud pakuks välja röövimisest loobumise ning maksustamise aluseks tarbimis maksu, ma roniks kohe nende paati, muidugi ilma kiilualt keskerakondlaseks läbitõmbamatta.
Põhimõte oleks ju sisuliselt lihtne: määratakkse kindlaks kindel maksuosa eelarvest (selle saab kokkuvõtta juba sellest eelarvest) ning katseliselt määratakkse kindlaks ka tarbimismaksu määr. Jääb kuuti se eeldatavast maha sis vastavalt tõstetakkse ja vastupidi. Tõsi, siis jääks mõisatepõletaja vaagia ültse ilma lisatööta aga siis oleks tal ka rohkem aega uut maksu Kesknädalas kiita.
ikk
2011-12-07 17:41:34
Äripäev polegi valitseva kliki hääletoru?
kriibu
2011-12-07 18:05:07
Kaldun arvama, et tõde peitub siin: ""...kasutavad ühetaolist tulumaksu, tunnevad puudust investeerimiskapitalist. Kas EL-i lävel olles või vastliitununa võistlevad nad otseste välisinvesteerijate tähelepanu pärast, kellele ühetaoline maks annab selge signaali: olete teretulnud, me ei varasta teie raha ning te võite kasumi endale jätta."
Enn Oja
2011-12-07 18:38:11
Mitmeküürulist röövimistpooldavad 'suurajud' mõtlevad vist täitsa tõsiselt et kui ettevõtlike raha jagada laiskade ja lollidevahel sis just need akkavad seda raha ettevõtlikeasemel majandusseistutama et suur rikkus kapates tagasiratsutaks ja üle äärä ajamaakkaks.
Maksumaksja
2011-12-08 09:35:22
Praegune maksusüsteem seab eesmärgiks võimalikult vähem koormata neid, kel suuremad tulud. Kuna riik vajab raha üha rohkem, tuleks paisutada kaudseid makse. Näiteks kehtestada täiendavalt leivamaks? (See ei hõlmaks saiu ning sepiku puhul oleks 50-protsendine.) Eks ole õiglane - Eesti moodi?!
Enn Oja
2011-12-08 09:56:17
Kui maksustakse TULU sis tuleb kohe ka küsida KUIDAS se tulu on saadud? Kui SÄÄDUSLIKULT sis kuidas saab õiguspärasuseeest karistada? Kui ei rahulda säädus sis kess keelab seda muuta, marslased äki? Kui aga EBASÄÄDUSLIKULT sis siin peab käikuminema KARISTUSSÄÄDUS. Miks seda sis ei tehta?
Meil aga kipub olema ikka nii et perse ja nägu onn äravahetatud ning vahet ei soovitagi teha, et 'karistatakse sääduse järgimiseeest' ehk 'röövlid nõuavad röövimise säädustamist!'.
vaagija
2011-12-08 22:56:53
Jah, kahjuks kuulub ka Eesti maksupoliitika järgi endiselt vaid Ida-Euroopa postkommunistlike riikide perre - Ida-Euroopa endise Varssavi pakti riikidest on päris-Euroopa astmelise tulumaksuga arenenud riikide perre jõudnud vaid Poola ja ka Ida-Saksamaa, seda küll tänu ühinemisele Lääne-Saksamaaga. Isegi Hiina on astmelise tulumaksuga. Ja Venemaa on esimene suurriik oma ühetaolise tulumaksuga - väidetakse, et mini Eesti eeskujul?!? Pigem on Venemaal oma põhjus - nad ei suuda oma oligarhidelt suuremaid makse koguda, kigem maksku siis selle pisku (!). Seda ju väidab ka USA professor.
Kaalikas
2011-12-09 16:22:52
to:vaagija
Sa oled täiesti õigel teel. Mida VÄIKSEM on tulumaks,seda ROHKEM on võimalik seda maksutulu kokku koguda.Väikse maksu puhul ei ole mõtet maksude maksmisest kõrvale viilida.Kui venemaal LANGETATI tulumaksu suurust,siis kokkuvõttes riigi maksutulu SUURENES. Loodame,et kesikud saavad ka lõpuks sellet aru ja lõpetavad ära selle jauramise astmelise tulumaksu ümber.
vaagija
2011-12-09 17:09:16
To Kaalikas
Jah, olen õigel teel, nagu sinagi - Ida-Euroopa riigid Venemaa ja Bulgaaria on madala arenguga arengumaad ja ei suuda või ei soovi oma oligarhidelt normaalseid makse koguda. Esimene Eesti Vabariik suutis astmelise tulumaksu kõiki poolt tosinat astet hallata, meie pärast taasiseseisvumist suutsime samuti kuni 1994. aastani edendada astmelist tulumaksu edukalt, sest me pürgisime Euroopa suunas. Ka hiljem suutsime koguda edukalt 26% tulumaksu, kuid siis algas allakäik - Lääne-Euroopa arenenud riikide seast (45-52% tulumaksuga) hakkasime langema Ida-Euroopa suunas - 26%-lt langesime 22%-ni, nüüd 21% ja esialgseks eesmärgiks on jõuda 18%-ni. See on suur allakäik ida poole - ega Putini 13% olegi enam nii kättesaamatus kauguses - edu teile selles kukkumises!
Kaalikas
2011-12-09 17:21:34
to:vaagija
Nüüd sa paned küll täiega mööda. Eestis ei ole Venemaaga võrreldes praktiliselt mitte ühtegi oligarhi,kellelt seda maksu koguda! Kogu see jauramine astmelise tulumaksu ümber ei ole isegi enam naljakas.Kui astmelise tulumaksu eesmärgiks on riigi maksutulu suurendamine (ja seda ta kesikute arvates on),siis mind kagesti huvitab,KELLE käest seda rahahunnikut kokku koguma hakatakse?Rikkureid meil niipalju ei ole,järelikult hakkavad kõrgemat maksu maksma KESKMIST palka saavad inimesed!
vaagija
2011-12-09 18:07:18
To Kaalikas
Meil on väike riik ja proportsioonis ka oligarhe vähem, aga on ikka, on ikka - ei hakka nimepidi, kusagil bermuudas või seišellidele kanditud tulumaksuvabad miljonid, daiva afäärid, raudtee ärastajad, Tallinna Vee erastajad-ärastajad, nüüd veel vene maffioosod ka, energia, sadama juhid jne jne. Ei hakka keskmist palka saavad rohkem maksma - alates maksuvabast miinimumist kuni 25 000 kroonini maksavad praeguse 21% ja mis selle summa ületab, siis ainult selle summa ÜLETAVA OSA eest tuleb maksta 33%.
Kaalikas
2011-12-09 18:29:01
to:vaagija
Ära aja naerma! Sinu arust hakkavad vene maffioosod keskerakondlikku astmelist tulumaksu maksma?Või siis maksuvabasse piirkondadesse kolinud isikud? Sa ise ka usud seda jama,mis sa suust välja ajad?
vaagija
2011-12-09 18:36:19
to Kaalikas
Jah, vene maffioosod on siin isamaalikuks IRW-iks pandud, aga maksuvabadele saartele ei kolinud oligarhid mitte ise, vaid nende moni.
Kaalikas
2011-12-09 18:41:08
to:vaagija
Maksuvabalt saarelt sa nende money tagasi EI SAA! Sa võid kasvõi kõrvade peal kõndida ja sada maksuastet kehtestada,aga targad inimesed oskavad täiesti SEADUSLIKULT oma maksud ära optimeerida. Põhilise maksukoormuse saab KESKKLASS. Kas tõesti on sellest nii raske aru saada?Või vaidled sa lihtsalt vaidlemise pärast? Isegi sinu paljukiidetud Soomes on väga rikkad inimesed kolinud oma sissetulekutega maksuvabadesse piirkondadesse.
Enn Oja
2011-12-09 19:07:15
Keskröövli vaagiaga pole asjalik arutelu võimalikki. Ta ei kannata kui töökas inime saab rohkem kui laisk, teisel peab kindlasti kehvemolema või vähämalt kõigile tuleb traktoriga ühine tekk päälätõmmata. Lapsena õpitu jääb mõnel kogu eluks meelde.
vaagija
2011-12-10 22:18:45
to Kaalikas
Tahtsid õelda, et JOKK-skeemiga maksud ära optimeerida. Muidugi. Ega olegi paremat loota Ida-Euroopa ja Venemaa tasemega maksumaksjatelt. Aga 25 000 kroonise palgaga võib ikka kesklassiks pidada küll, kes maksavad vaid 21% tulumaksu.
Enn Oja
2011-12-11 09:15:44
Kui keskerakondlikku röövimist kujutada palvena sis 3-le päätegelasele Etkarile, Katariinale ja vaagiale osijaotades algaks se nii: Isa, Poja ja Paha Vaimunimel ...
|