Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Monopoolne meedia

arno  2008-02-09 18:39:52
Poisid, võtame sutsu leebemalt ja mina vabandan glavliti ees oma väljendi pärast. Tundub, et meil kõigil on paljuski õigus ja me vaidleme vaid DETAILIDE üle kuna teame igaüks mingit osa tõest aga vist mitte keegi meist kogu tervikut. Ka Beria isik on meile üsnagi tundmata kuna tema arvele kirjutatud veri on tegelikult valatud SÜSTEEMI poolt. Üldiselt olen ka mina lugenud tema laiaulatuslikest kavatsustest aga ei julge vaielda selle üle kus lõpeb tõde ja algab vale. Kui Sinul glavlit peaks olema Beria kohta rohkem teavet - valgusta meid või vähemalt juhata kust mida leida.

Ants  2008-02-09 23:14:19
Glavlit-ile Sinu jutus võib ka "iva" olla. Teenisin vene sõjaväes kui Stalin suri ja käis kõmu, et Beria on "mantlipäria". Ja ühel päeval tuli Mustamere laevastiku staabist, teenisin Mustamere ääres. keegi ohvitser kes pani kirja eraldi kõik eestlased,lätlased ja leedulased öeldes meile --lähete kodumaale edasi teenima.Kuid siis teatati Beriast kui reeturist kes mahalasti.Poliitohvitserid rääkisid pikalt Beria kuritegudest.Kuid meiesugused olid liiga väikesed vennad ,et tõde teada. Äkki ongi Sul õigus ja minu arvamus Beriast vale.?

glavlit  2008-02-11 12:19:07
To: arno. Beria on keeruline teema, kuna võimul oli ta ainult pool aastat. Pähe määriti talle vist Inglise luurega suhtlemine, mis oli nagu tavaliselt täielik jamps. Põhjuseks siiski vana Vuntsi pärandi jagamine. 20 aastat elasid nomenklatuuritegelased surmahirmus. Kõik tahtsid rahu, siis tuleb Beria, kes hakkas üle ladviku peade tegema üsna uudseid otsuseid. Need vintsked ja verised kujud ei soovinud ohjade liiga lõdvaks laskmist, muidugi kartsid ka oma elu pärast. Idee oli tänapäeva mõistes nagu "tsiviilkontroll", mitte lasta kellegil liiga tugevaks saada (eks Hruðtðov võeti ka sellepärast maha). Beria läks liiga kaugele - löödi maha ja kahjuks ei teagi, mis tal täpsemalt plaanis oli. Fakt on see, et külma sõja leevendamist ta plaanis. Kiidetud Hruðtðov näitas juba 1956. aastal Ungaris, mis juhtub - kui ei meeldi nõukogude võim. Ei tohi endale luua mingeid totraid kliðeesid a'la hea Lenin - paha Stalin - hea Hruðtðov - paha Breþnev - hea Gorbatðov - paha Andropov. Tðernenko kohta ei oskagi midagi öelda. Ühtemoodi kuritegeliku reþiimi esindajad olid nad kõik, mõne käed olid lihtsalt vähem verised (st Gorbatðov).

Ants  2008-02-11 14:26:28
To -glavlit. Mida rohkem Sa kirjutad ja põhjendad ,seda rohkem kaldun arvama, et Sul on õigus. Võis hoopis nii olla, et Beria tahtis tõesti seda verist impeeriumi paremaks muuta. Kuid vanad "tegijad" seal võimulatvikus ei saanud seda lubada, ja siis juba tuntud idiootlik süüdistus-- "Inglise agent" kes tahab NSVLiitu hävitada. Sinu kommendaarid on huvitavad ja selliseid tahaks siin lehes lugeda .

arno  2008-02-11 19:49:41
glavlitile. ühinen Antsu arvamusega. Mis puutub aga Gorba isikusse, siis kirjutatakse mõnede arvates just TEMA arvele Tbilisi veretöö, kus dessantväelased raiusid teravaksihutud labidatega noori neide ja naisi(?)Just see sündmus koos Leedu ja Läti sündmustega vallandas kogu maailmas sellise pahameelelaine, et Mihailikene , kes oli eluliselt huvitatud NSVL imidzist läänemaailma silmis ei saanud endale lubada rohkemat VERD... Kuuldavasti olla ka Tallinna jaoks kavandatud midagi taolist mis jäi ära just seetõttu, et kardeti nn vinti üle keerata. Muuseas, kas Sul on need TUNA numbrid kus on juttu Beriast ja tema ideedest endal või on lähedases raamatukogus?Tuna on selline kade ajakiri kes ei luba end veebist allalaadida ja minu lähedalgi kuskil raamatukogus seda pole. Aga väga huvitav oleks lugeda.

glavlit  2008-02-11 19:54:34
To Arno: Tõnu TANNBERG. "Lubjanka marssal" Nõukogude impeeriumi äärealasid reformimas. L. Beria rahvuspoliitika eesmärkidest ja tagajärgedest 1953. aastal. I-III. - Tuna 1999/3,4; 2000/1. Väärt lugemine - soovitan soojalt.

vaagija  2008-02-11 22:42:12
glavlitile - nõustun, et impeeriumi diktaatoreid ei saa jagada must-valge skeemi järgi - pigem oli nii, et mitme halvema seast olid mõned vähemhalvad. Mis puutub Tbilisi labidasõdalastesse ja Riia-Vilniuse tapatalgutesse, siis need toimetati üle Gorba pea - ta lihtsalt ei küündinud sekkuma. Miks aga planeeritud Tallinna taplus ära jäi, kas keegi teab seda lahti seletada - kas Gorba suutis sekkuda, või valmistus Jeltsin liiga vara Tallinna tulema?

arno  2008-02-12 01:54:23
Mina olen kuulnud(lugenud) ühte versiooni, mille järgi kavatseti Tallinnas eriti suurejoonelist "etendust" ja nimelt kas Jeltsini arreteerimist või koguni tapmist mis siis oleks aetud eestlastest rahvuslaste kaela ja oleks õigustanud ERIOLUKORRA kehtestamist Eestis(või kõigis Balti riikides). Eriväljaõppega kõrilõikajate grupp istus ja ootas Ülemiste lennuväljal lennukis ja ootas hetke kui Jeltsin oleks hakanud ÄRA MINEMA, et siis tegevusse astuda. Meie luure sai sellele jälile ja sel ajal kui pahad mehed ootasid töötavate mootoritega Jeltsini lennuki kõrval sõitis mees ise rahulikult AUTOL PETROGRAGI... Kas kellegil on muid versioone?

glavlit  2008-02-12 02:34:36
To arno: See, mida me ei tea, tundub alati romantiline. Kahjuks on sõjajärgse aja märksõnaks saanud KGB. Miks seda eriüksuse juttu levitatakse? Kas keegi on selle jutu algallika teada saanud? Ei, selle asemel on meil hunnik teadmamehi, kes kindlalt teavad, et asi just nii oli? Kordan veelkord, tegelikult me ei tea mitte tuhkagi ... oletused? Kui Jüri Liim "kindlalt teab" siis mina kahtleks natukene!

vaagija  2008-02-12 10:05:33
Seekord toetan arnot täielikult - Sinu jutt on vägagi usutav. Vaidlen glavlitiga - #Miks seda eriüksuse juttu levitatakse? Kas keegi on selle jutu algallika teada saanud? Ei, selle asemel on meil hunnik teadmamehi, kes kindlalt teavad, et asi just nii oli? Kordan veelkord, tegelikult me ei tea mitte tuhkagi ... oletused?# No teame ikka tuhkagi küll - kui glavlit on nii noor ja jooksis siis veel püksata ringi, siis meie arnoga mäletame vähemalt seda fakti, et kui Jeltsin tuli ootamatult ja poolsalaja lennukiga Tallinna, siis lennuki laskis ta tühjalt(!?) tagasi lennata ja Rüütel organiseeris Jeltsini ärasõidu Peterburgi suure saladuskatte all - autodega. Kas härra Jeltsin soovis sellist luksust, et Eestimaa looduslikult kauneid kohti imetleda? Kindlasti ei, sest põhjused olid vägagi tõsised, mida jah, me kaugeltki kõike veel tänagi ei tea.

vaagija  2008-02-12 10:17:16
Mäletan veel, et me ei tea, kas eriüksus oli lennuväljal kohal, kuid kohal olid seal tookord kindlasti Kogani sõjakas "armee", kes olid väga agressiivselt meelestatud ja nagu meediast kostus hiljem, kardeti, et võidakse Jeltsinit lihtsalt lintšida, see võis ka ettevaatuse põhjuseks olla.

glavlit  2008-02-12 14:51:17
To vaagija: Mis teemal sa täpselt minuga vaidled? Kas ma seadsin kahtluse alla, et Jeltsin käis Eestis? Teeb see sind kuidagi kaunimaks või targemaks, kuna mina väidetavalt 1991 püksata ringi jooksin? Päris tõsi see siiski pole - püksid seisid siis ja seisavad praegugi üsna kindlalt jalas. Ära korruta üle seda, mida ma ammu tean, jutt ju käib väidetavast kõrilõikajate jõugust. Vabalt võis see seal olla, kuritegeliku nõukogude võimu poolt poleks see eriline ime.

Ants  2008-02-12 15:02:17
Ütleksin oma arvamuse, mitte kunagi ei oleks tõsine põhjuseta Jeltsin salaja lennuki asemel autoga tagasi sõitnud. Öeldakse kus "kus suitsu seal tuld", midagi meida meie ei tea pidi olema. Olid need siis Vene eriüksuslased või Kogani käsilased pole tähtsust. Milline suurepärane võimalus saada kaks kärbest ühe hoobiga--- Saada lahti vene rahva hulgas populaarsest Jeltsinist ja tembeldada eesti rahvuslased mõrtsukaiks. Küll neil oli juba Kaitseliidu või Kodukaitse vormid valmis. Seejärel aga Eestis või kogu Baltikumis välja kuulutada eriolukord oleks loogiline.Kogu maailm oleks seda mõistnud ja eestlastele pahaks pannud populaarse Jeltsini tapmist. Rääkimata venelaste raevust eestlaste vastu. MILLINE VÕIMALUS ja KGB oli selliste provakatsioonide maailmameister. Kuidas oleks võimalik ,et nemad sellele ei oleks tulnud.Kuid seekord "mängiti nad üle"

arno  2008-02-12 20:39:42
veel mõni sõna. Ma ei suuda meenutada kust aga igatahes kuskilt toonaste sünsmuste tunnistaja meenutustes oli kirjas, et vist kohe peale Jeltsini lennuki saanumist maandus Ülemistel ka NsvL Õhujõudude tunnusmärkidega transpordilennuk mis ootas lennuväljal kogu Jeltsini siinoleku aja lendas ära peale Jeltsini lennuki tühjalt äralendu. Keegi lennukist väljas polevat käinud kuid lennuvälja töötajatele oli antud kuskilt kõrgemalt korraldus nendega mitte mingil juhul kontakti mitte võtta ega nende tegevust millegagi segada...Kuskilt on ka kõrvu(silma)jäänud kõlakas, et olnud kurikuulsa ALFA kõrilõikajad, samad kes ründasid Afganistani presidendi lossi enne Afganistani Invasiooni. Arvan, et sellest ei räägita(kirjutata) juba sellepärast, et mitte avalikustada "infokanaleid" mis võivad veel praegugi töötada... Antsu oletatav versioon VÕIB vägagi tõene olla mingis kontekstis...

Eelmine | 1 | 2 |

Nimi 
E-mail