Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Edgar Savisaare kiri tallinlastele

Jälgija.  2011-02-02 03:52:49
Savisaar palub abi. Aidake ülekandega või sulas.Siis meie hoolime teist.

Millu  2011-02-02 07:21:44
To jälgija. Tule mõistusele ja vaata, mis ümberringi toimub. Või oled auru all, et ei näe midagi.

kriibu  2011-02-02 07:29:34
Sama tekst lihtsalt uue kuupäevaga? Kas Jumal Edgar ei suuda enam isegi uut teksti genereerida?
Endiselt oleks huvitav teada, kas Jumal Edgar vestles laeval kõigi inimestega isiklikult, saatis vestlema oma arvukad vihmavarrehoidjad või taaskord lihtsalt oletas, et tallinlasi oli laeval vähem kui inimesi mujalt Eestist?
Kas Sohvi ka kaasas oli ja ilutulestikku ikka ka tehti?

huvitav...  2011-02-02 09:45:56
..., kas Soome tööle suunduvaid huvitab tõesti Soome maksusüsteem. Minnakse sinna sellepärast, et eestlane on hetkel veel odavam kui kohalik tööjõud - seetõttu võetakse neid ka tööle. Kannatavad soomlased, kes oma töökoha peavad loovutama odavtööjõule. Soomlastel on puudu kvalifitseeritud tööjõust ning seepärast on ka Eesti tööjõud (nt arstid) seal oodatud.
Ma ei usu, et Soome tööandja meelitab Eestlasi a'la "tulge meile, meil on astmeline tulumaks", ei ole küll kunagi sellist töökuulutust näinud. Inimene loeb ikkagi seda, mis tema kätte saab. Arvatavasti ei teagi enamus sinna suundujatest, mis maksusüsteem seal on.

vaagija  2011-02-02 10:16:40
to huvitav... pole keegi nii väitnud. Kui, siis on jutt astmelise tulumaksu halvustajatest, kes väidavad, et Eesti proportsionaalne tulumaks on hea, hea - Soome progresseeruv aga halb. Ja minnakse ikkagi "healt" maalt "pahale" maale tööle.

Peeter Känd  2011-02-02 10:54:50
1. Lisada võiks vast niipalju, et praegu need inimesed ikka loodavad, et olukord Eestis paraneb ja käivad laevaga edasi-tagasi
2. Kui aga olukord Eestis ei parane, siis jäävad paljud juba päriselt Soomes elama
3. Sellist eestimaalaste väljarännet pole varem veel olnud, kus oma valitsus seda soodustab.
4. Eesti vajab muutust ja sotsiaalset majanduspoliitikat

  2011-02-02 11:04:25
J.  2011-01-27 16:26:26
Masendav demagoogiline möla!
Huvitav, kas tal endal süda pahaks ei lähe, kui sellist ila ajab???
Ah, et eestlased lähevad soome astmelise tulumaksu pärast????
Mida veel?

Werner  2011-01-27 16:44:39
Mida paksukene Soome laeval tegi?

Käis ehk karjala kandis rahakohvrit toomas?

Vasta nurjatu??!?

kriibu  2011-01-27 16:52:27
Savisaar valetab taas. Tööpuudus on kõige suurem Tallinnas ja Harjumaal.

JUKU  2011-01-27 17:23:55
Ja see debiilne kiri tuli ka minu e-postile. Keskerakond spämmab ja võiks nad andmekaitseinspektsiooni kaevata ! Totaalne jura jutt, südame ajab pahaks. Huvitav on see, et kesikud nii arar, et kirja saatsid välja aga vastu neile ei saakirjutada- blokkisid oma e-posti ära, et jumala eest keegi neile tõde näkku ei ütleks. HALE KARI KUSIKUID, ARAD JA VAELTAJAD. Jäle seltskond, keda mitte vihata on väga raske.

kriibu  2011-01-27 17:31:13
JUKU, linnavalitsuse lehel on Savisaare ametlik e-posti aadress ja kuna tema on sellele alusepalumisele alla kirjutanud, siis võid vastata otse temale.
Ma ise olen seda võimalust korra kasutanud ja rohkem ei ole vaja läinud. Ütlesin, mis mõtlesin.

Noor inimene lagistab naerda  2011-01-27 17:45:29
Sellist möGGa lugedes saab hea peatäie irvitada.
Ensv majandusgeeniuse uued mõttevälgatused.
Siis kui Savisaar oli sovetiaja tippkommunist ei lasknud nad eestlasi Soome poole vaadatagi....

Tallinnast minnaksegi Soome tööle, sest keegi ei taha sellele võimul kükitavale kremlikambale ülalpidamist teenida ega makse maksta.
Tallinnas pakuvad kesikud töötutele ainult reisisaatjate idootseid kohti....vaevalt keegi soome läinutest joodik on, et sellist pakkumist vastu võtta.

vaagija  2011-01-27 17:55:53
Tallinn hoolib!

;)  2011-01-27 17:57:14
Edgar Savisaar, kas see vene tibin oli ka Soomes kaasas? Kus lõbutsesite ja palju maksumaksja raha laiaks lõite? Või oli tööreis muulana, et pappi saada?

  2011-02-02 11:05:04
SP  2011-01-27 19:26:16
Vale, vale ja veel kord vale! alates Soomes käimisest!

SP  2011-01-27 19:42:34
Miks selline hädine appi karje, sest mis see muu on. Edgar teab, et 2011 valimised on temale viimased ja jäämine akna alla, tähendab jäämist mingiks hetkeks linnapeaks, miks hetkeks. Erakonna praegune opositsioon tõukab ta haledalt troonilt, mõistetakse, Edgar on muutunud kiviks kaelas, mis veab erakonda põhja. Kaks hooaega olla opositsioonis tähendab rohkem kui kaotust. Kõige suurem löök saabuks aga järgmisteks KOV-i valimisteks, kui ka praegune mitte eestlastest moodustatud kogukonnad pööravad näo sotside, refide poole või moodustavad oma erakonna(d).
Ka Venemaa on muutnud oma suhtumist Keskerakonda kuna on tarvis Euroopaga viisavabadust ja paremat suhet, vastandumine enam ei ole in., seega hakatakse enam suhtlema refi.ga
Kahju on neist keskerakondlastest kes oma vaadetelt on tõesti tsentristid ja valutavad Eesti eest südant, kellele on tähtis eetika, ausus, kes karmilt taunivad korruptsiooni ja onupoja poliitikat, kellele on valus vaadata keskerakonnas vohavat isikukultust, nemad on kahjuks kaotajad.

Soovitus  2011-01-27 20:18:00
TO: tõnu 2011-01-27 18:34:56
misajast savisaar tippkommunist ja ensv majandusgeenius oli
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Lapsuke, loe Eesti lähiajalugu.

SP  2011-01-27 21:45:58
/misajast savisaar tippkommunist ja ensv majandusgeenius oli /
Me oleme, mina kaasa arvatud tõesti sageli Savisaart sõimanud tippkommunistiks. Tegelikult tõesti Ta seda kunagi ei olnud, kuigi meeletult soovis ise. Segas päritolu, plekk mille Ta sai tänu sünnile Harku vanglas ja "kriminaalsetele" vanematele määras tema tuleviku ENSV-s. Karjääri võimalused sellisel seltsimehel olid võimalikud ainult läbi kindla protežee, selleks sobis keegi kõrgemast partei aparadist. Samuti aitas sellise saatusega karjääri himulisi, "koputamine" ja koostöö organitega . Miski igatahes aitas, et ääremaa ajaloo koolmeister sattus päälinna ja Rajooni Täitevkomiteesse Plaaniosakonda juhatajaks? Ja siit läks lahti karjääri redel tänu heale soovitusele parteist või.... (?) ja oluline osa oli ja on võimujanul.
Vastava hariduse puudujäägi asendab tohutu populisti ja demagoogi oskus.

arbo  2011-01-27 21:49:29
eks see kellaaeg ole ka muidugist hiline - aga vaatamata sellele mitte ühtegi vastust rumalale inimesele...

  2011-02-02 11:06:01
SP  2011-01-28 00:05:51
selle ühe all mõtlen ma Edgar Savisaart, kes üritas igati rakendada IME-t ja eitas viimase tunnini, et on võimalik taastada Eesti Vabariik, loobudes NSVL-i nabanöörist. Ka Eesti Krooni kasutusele võtu üks vastastest oli tema.

vaagija  2011-01-28 00:21:19
SP, oi kuidas pada paned!
Sama umbluud ju võin siis jätkata sinu moodi, et Kelam soovis Karl Vainoks saada?!?
Kuidas küll need kelamlased said küll karjääri rikkuda, küllap ikka Laulev Revolutsioon ja Rahvarinne.
Värvivahetus algas ikka siis, kui neli meest mööda Tartu tänavaid hiilisid, igaühel IME projekt põues - igaks juhuks, kui KGB kinni nabib, siis ehk mõnel neljast õnnestub projekt Edasi toimetusse toimetada.
Ja Isemajandav Eesti pidigi laabuma, sest see oli esimene samm iseseisvuse poole ja ainult nii, samm-sammult võisime edasi liikuda keelatu-lubatu piiril balansseerides, nagu kõieltantsijad, kuni iseseisvusdeklaratsioonini, kuni iseseisvusreferendumini, kuni Pikale Hermannile sinimustvalge heiskamiseni, kuni Toompea kaitsmiseni intrite mässu vastu, kuni taasiseseisvuse väljakuulutamiseni. Ja mitte mingil juhul ei tohtinud Velliste kombel pilli lõhki ajada: "nõuame Eesti Vabariiki, ja kohe!"

vaagija  2011-01-28 00:23:33
Ei arbo, jääme eriarvamusele.

tõnu  2011-01-28 00:26:12
mäletan neid aegu vaga hästi, vandusin samuti seda vene värki ja moskva toitmist, aga samal ajal võis igagi viitsija piima ja liha toota ja korralikult teenida.polnud peal mingit kvooti ega EU toetusi ega piiranguid, tolko davai bolše.ma muidugi ei tea ,kas leedukad ei pidanud oma liha moskvasse saatma ( seal oli venestamine teatavasti väiksem), aga vaevalt plaanikomitee sai siin oma sõna öelda, plaanikomitee ette sai alati ju uue jeestlase panna. minu mäletamist mööda oli E.S. siiski pl.kom. aseesimees, aga eks see oli tõesti ka tippkomu amet. mainitud kp pleenumi kp. mainite okt.1988, sel ajal käis vene-vastane mäss juba täie hooga, ja kes oli selle asja eestvedaja?

SP  2011-01-28 00:36:13
vaagija! mäletad ma kirjutasin Spetsiaalselt Sinule kinnisideedest ja poliitilistest silmaklappidest?
Sa oled juba nii vana, et oma lapsukest RR-i, IME-t ei saa sa ometi mingi SP pärast oma hinges rüvetada, olgu Sinul see arvamus püha.

  2011-02-02 11:06:52
TÕNU  2011-01-28 00:55:11
TO : VAAGIJA
Vot õiget juttu räägid: need IME jutud , liidulepingud jne. olid ju vähegi mõtlevale inimesele algusest peale selged, et sedamööda saame vabaks ( ma mõtlen Moskvast).Kurb on see , et me riigikorrast seekord üle-üldse ei arutanud, kas tõesti sotsialimi (nõuk. variant). alternatiiviks on ainult (rööv)kapitalism.Muide ma paar päeva tagasi mainisin, et meie ema ütles ca 40a. tagasi, et lapsed, ärge kapitalismi tagasi ihake.Mõtlesin tollal, et kas sa enam mäletad seda aega ja ehk olid veel liiga noor (1940.a, oli ta 25.a.) Aga ta vist ikka vast mäletas ja ikka millestki ikka aru sai.Vist oli tal õigus. Lumpen ta polnud, oli antvärgi (meieri) tütar ja isegi talu perenaine

  2011-01-28 01:57:03
Kolm sõpra käisid iga nädalalõpp kõrtsus.
Kuna majanduslikud võimalused olid erinevad,
oli saanud kombeks et kõige rikkam käristab vaeseimale välja.
Keskmik plekib ise.
Ühel korral teatas kõrtsmik,
et sellistele väärt kundedele maksab kogu selle korra raha tagasi.

Läheb vaene mees koju ja hädaldab:
Ei ole õiglust maailmas:
Keskmik sai raha, Jõukur sai lausa topelt,
kõige rohkem vajavale ei antud mitte midagi

  2011-02-02 11:07:27
SP  2011-01-28 09:44:46
Kui Kuuba ja NSVL korraldasid Angoolas riigipöörde ja riik suunati sotsialismuse radadele, siis tekkis tööjõu puudus, mitte et kohalikke elanikke poleks, neid oli küllalt palmide all, nad keeldusid töötamast, põhjendades, et ega nad selleks ennast vabaks ei võidelnud. Ja jäidki põllud harimata ja kasine tööstus hävis. Kes olid ärksamad läksid teistesse riikidesse tööle ja kodu jäi sööti.

Penzcar  2011-01-28 10:57:35
Paljude (pask)kommide sisu saaks kasuga ära kasutada, kui neile mineraalosaks liiva lisada. Saaks hea kompostmulla.

mis asi on kommunism  2011-01-28 11:58:24
Üldjuhul oleks kommunism vaid riigikapitalism ja kes oleks selle vastu, et Eesti riik oleks tugeva riigikapitalismiga riik?
Marksistide - leninlaste kommunism, selle eesmärgid ja tagamaad on aga hoopis teised...

Marksism - leminism ei ole vaeste võitlus rikaste vastu, vaid maailma ülirikaste (rahvusvahelised kapitalistid ja finantseliit) võitlus keskklassi ja rikaste vastu proletariaadi abil ja nimel.
Kuna tänu kommunismiga hirmutamisele on Lääs saadud nii rahaliselt kui ka sõjaliselt kontrolli alla, siis pole kommunistide teened endisel kujul enam vajalikud. Praegu on nad ametis EL-i juhtorganites ja maailmarevolutsiooni nimetatakse nüüd globaliseerumiseks ja vaba turu põhimõtete järgimiseks. Promotakse ka Hiinat. (Esimees Mao oli Grand Oriendi liige).
Kommunism on vabamüürluse haru, mille kaasaegsel kujul rajas Karl Marx, keda finantseerisid Rotschildid. Nad finantseerisid juba Suur Prantsuse revolutsiooni läbiviijaid Illuminaatide Ordust ja selle filiaalist Grand Orient de France.
Just Grand Orienti kuulunud isikud ( ka Lenin), olid ka Suure Sotsialistliku Oktoobrirevolutsiooni eestvedajad. Bolševismi nimetati koguni kehastunud vabamüürluseks.
Mõisted "punalipp", "punaarmee", "punaabi", "punase professuuri instituut" jne, pärinevad Suur Prantsuse revolutsiooni aegadest ja sümboliseerivad selle peasponsor Rotschildi. Punaarmee aastapäeva ei tähistata juhuslikult 23. veebruaril, Meyer Amschel Rotschildi sünniaastapäeval. 1. mail tähitatakse aga 1776. aastal loodud Illuminaatide Ordut, ka Eestis.
http://www.trosch.org/in-leu-o.htm#freem
http://euro-med.dk/?p=13810
http://freemasonrywatch.org/communism.html

  2011-02-02 11:08:15
valija  2011-01-28 12:05:07
Meenutame milliste seaduste autoriteks olid IRL, Reform ja Rohelised.
Just nende häältega võeti vastu uus töölepingu seadus, allikakaitse seadus, võrdõiguslikkuse seadusele poogiti kiirkorras juurde valimisseaduse täiendus, et tõsta Tallinna Linnavolikogu liikmete arvu, et nii Tallinnas valimisvõit saavutada. Tänu nendele erakondadele ei saa töövõtja kolme esimese haiguspäeva eest hüvitist ja järgmise viie haiguspäeva eest maksab tööandja, mis suurendab tööpuudust, sest tööandja ei soovi enam igatüht tööle võtta ja püüab saada ligi töövõtja delikaatsetele isikuandmetele töötervishoiuarstide vahendusel, sest kui tööandjale anda haigekassa kohustused, siis tuleb talle anda ka haigekassa õigused delikaatsete isikuandmete töötlemiseks jne.

Kaaluja  2011-01-28 12:19:25
Olen Tõnuga nõus. Ka minu isa oli enne 40. aastat suure talu peremees, aga minu mäletamise järgi ei igatsenud ta küll seda aega tagasi, sest 60.-70. aastatel, kui kolhoosid olid end üles töötanud, elas maainimene ka inimväärset elu. Oli sel ajal muidugi palju nõmedust, aga sellest oldi lihtsalt üle ja igapäevast elu ei seganud küll mingid partei pleenumid või Brežnevi kõned. Pigem sai anekdootideks materjali. Aga rahval oli igal juhul rohkem kindlustunnet kui praegu, sest kõik elutähtsad valdkonnad- eluase, haridus, tervishoid(ka hambaravi) olid kõigile tagatud.Praegused noored peavad oma elu alustama panga orjadena, mõni ei siplegi enam oma võlgadest välja. Suure hooga lammutati laiali maa-elu, tervishoid, hiljem alles saadi aru, et sellist lahmimist oleks pidanud vältima. Ja siinsetel räigetel kommijatel pole küll mingit õigust keskerakondlike vaadetega inimesi kusikuteks, pättideks,varasteks ja ei veel kelleks sõimata.Pigem on nii, et kes teisele nime annab, see ise seda kannab.Ja kui Savisaar on milleski süüdi, siis vastutab ta selle eest ise, aga mitte ei pea tervet erakonda sopaga üle loopima.

  2011-02-02 11:08:31
nüanss  2011-01-28 12:48:18
NLiidu ajal riigistati mitte ühepereelamud, vaid normidest suuremad mitme korteriga eramud.
NLiidu ajal polnud mõõdukas eraomand keelatud ja individuaalide ehitamine toimus kogu aja.

paadipõgenik  2011-01-28 12:57:20
1944. aasta hilissuvel alustasid sakslased oma pooldajate evakueerimist Rootsi.
Läbirääkimisi Rootsi võimudega põgenike küsimuses pidas sakslane Kleist. Rootsi laevastik sai loa läheneda Saaremaale Karala piirkonnas, kus sakslased avasid
10 - 15 km pikkuse rannalõigu põgenikele. Sakslased andsid endale aru, et kõiki pooldajaid ei suuda nad evakueerida.
Rootsi politsei, kes registereeris saabunud põgenikke, hoiab nende isikute andmeid ja tausta siiani saladuses.
Ka USA missioon Rootsis abistas põgenikke Baltikumist. Ametlikes dokumentides näidati, et raha eraldati juutide päästmiseks. Muidu poleks raha ja muid vahendeid lihtsalt eraldatud.
Aastatel 1943 - 44 evakueerisid rootslased sakslaste nõusolekul
6 000 eestirootslast.
Rootslaste andmeil jõudis 1944. aasta sügiseks Rootsi umbes 25 000 põgenikku Baltikumist. Neist
23 000 olid pärit Eestist, Lätist 1600, Leedust vaid paarsada ja on võimalik, et põgenikud Baltikumist või vähemalt osa neist, on kirjas hoopis juutidena.

  2011-02-02 11:08:46
vaagija  2011-01-28 16:18:57
Olen nõus nii Tõnu kui ka Kaalujaga. Tegelikult Gorbatšovi perestroika algas juba Nikita Hruštšovi aegu. Kuigi tema kukuruzamaania ja kinga tagumine ÜRO puldi pihta tegid temast narri, ometi tema oli esimene julge mees NLiidus, kes julges Stalini repressioonid paljastada(tõsi, pärast Jossi surma) , miljonid poliitvangid ja küüditatud vabastada ja kõik Stalini ausambad maha võtta(välja arvatud Gruusia). Mäletan ööd Novosibirskis, kui emaga terve öö palvekirja kirjutasime: "Uvažaemomu tovarištšu Nikita Sergeevitšu..." Kuigi ka Nikita ise viis oma naha turule ja tuli veel suuri tagasilööke Brežnevi stagna näol, ometi Gorbatšovi perestroika aegu oli juba meil lihtsam ja võisime julgemalt Laulva Revolutsiooni ja IME-ga samm-sammult alustada järjepidevat liikumist taasiseseisvuse suunas. Just nimelt samm-haaval, sest näiteks isegi seda liikumist peeti lombi taga liig kiireks ja Onu Sam hoiatas meid korduvalt, et me Gorbatšovi paati liiga ei kõigutaks.
Nii see vabadus meile tuli ja just tänu Rüütli, Väljase, Savisaare, Lipmaa jt tasakaalukale järjepidevale tegutsemisele ja Moskva uste kulutamisele. Kõik eestlased uskusid üksmeelselt, et taastame oma vaba Eesti riigi ja keegi ei kahelnud, et me kunagi veel nõuka aja järgi võiksime nostalgitsema hakata, sest Eesti teeme ju kogu rahva jaoks ning tuhat korda etema, kui oli nõuka värk.
Aga mis juhtus? Meie viga oli see, et rahvas ei teadnud ega osanud karta, et ka kapitalism võib inimvaenulik olla, eriti selle paremäärmuslik Milton Friedmanni-meelne tiib. Ja Laar meid sinna maha sahkerdaski, vastuteeneks miljonilised preemiad oma tasku.
Mina pooldan Euroopa sotsiaalset turumajandust (Soome, Rootsi, Norra, Taani, Inglismaa, Hollandi, Saksamaa, Poola jne), mis on Laari valikule alternatiiviks just oma inimkesksuse ja rahva varandusliku suure lõhestatuse leevendamise poolest. Nii et 6. märtsil kõik valima ja jääb eesti rahva(valija) otsustada, kui inimkeskset ja jätkusuutlikku riiki me endale soovime.

kriibu  2011-01-28 16:52:11
Jah, vaagija, kõik valima! Ainult nii saame takistada riigivaenulike jõudude valitsusse pääsemist.
Muide, ma poleks uskunud, et keegi tõepoolest siiralt okupatsiooniaega taga nutab. Aga paistab, et nutab. Stockholmi sündroom?

  2011-02-02 11:09:15
sundüürnik  2011-01-28 16:54:25
Asi ei ole tööpuuduses vaid need inimesed, kes on tehtud sundüürnikeks, ei pöördu siia valede ja kurjuseriiki iialgi tagasi. Osad neist on sunnitud maksma pankadele kodulaene ja töötama võõrsil, hüljates pere. Nii ka minu viimane poeg, kes siin haridust omab ei jää iialgi siia, sest munitsipaalid ei ole omand vaid kõige rohkem kannatanud inimeste lüpsmise vahend. Ammu oleks saanud lasta munitsipaale erastada, sest kõik majad ei ole uued, juba lagunevad nagu Endla tn. maja ja kes maksab hiljem need meeletud remondirahad kui puudub korteriühistu jne. Probleem on lai aga lahendused puuduvad, nii, et kõik need aastad, valides Keskerakonda, olles Eesti riigi taasiseseisvumise juures, enam seda ei tee ja hääli saate nii 30 ringis vähem kui mitte rohkem, sest tuttavaid on olnud piisavalt, kes minu tahte järgi on Keski hääletanud. Rong on läinu,,,

Malle  2011-01-28 17:00:47
Olen ka kogu vabakssaamise eufooria kaasa elanud-balti kett, öölaulupidu,lipu heiskamine.Olime kõigeks valmis, kartulikoori sööma, peaasi, et vabaks saaks.Mis siis ikkagi nüüd juhtunud on, et sellest vaimustusest enam kübetki järel ei ole.Suurem osa rahvast ongi jäänud kartulikoori sööma ja ei hooli sellest vabast maast pealekasvanud põlvkond enam sugugi.Kel vähegi võimalust, see minema putkab. Eelmisel aastal lahkus Eestist üle 400 meediku, samas on maal juba mitukümmend arstipunkti ilma perearstita.Kas peab siis muust rahvusest spetsialiste sisse tooma hakkama.Kõik parteid peaks ju ikka ühe ja sama Eesti käekäigu pärast hea seisma, aga millegipärast läheb aina rohkem aega ja auru omavaheliseks võimuvõitluseks. Kurvaks teeb see olukord. Kas me sellist Eestit 20 aastat tagasi endale ette kujutasime,vaevalt küll.

  2011-02-02 11:09:28
kaaluja  2011-01-28 17:22:22
To Kriibu. Mis on Stokholmi sündroom? Ei nuta siiralt taga nõukogudeaega, aga ei olnud ka sel ajal siiski kõik ainult mustemast mustem.Inimesed elasid ja tegid tööd ja kui paljudele see poliitika üldse korda läks.

  2011-01-28 17:24:59
nüanss 2011-01-28 12:48:18
NLiidu ajal riigistati mitte ühepereelamud, vaid normidest suuremad mitme korteriga eramud.
----
Loll möla suhu tagasi. Mine arhiivi ja uuri, mitte ära aja siin oma valet.

vaagija  2011-01-28 17:25:37
to kriibu
"Muide, ma poleks uskunud, et keegi tõepoolest siiralt okupatsiooniaega taga nutab"
Loomulikult kriibu ei nuta, sest tema on jõudnud nende 5-10% haljale oksale jõudnu hulka, või vähemalt nende paarikümne prossa keskklassi hulka, kes ka võivad rahule jääda. Aga ülejäänud?

kriibu  2011-01-28 17:28:52
Stockholmi sündroom on psühholoogiline sündroom pantvangi ja pantvangi võtja vahel. Selle sündroomi all kannatav pantvang hakkab oma kinnipidajat abistama ja armastama. Sarnane sündroom on ka vägivalla ohvritel, kes asuvad süüdistamise asemel kurjategijat õigustama.
Kui okupatsiooniaega taga nutta, siis meenutab see Stockholmi sündroomi küll.

vaagija  2011-01-28 17:36:46
to nimetu
"Mine arhiivi ja uuri, mitte ära aja siin oma valet"
Kui nimetu jooksis tookord ringi veel püksata ja peab kõike praegu arhiivist järgi vaatam, siis siinolijad mäletavad olnut kui oma silmaga nähtut: ühepereelamu võis olla igal inimesel, aga natuke keerulisem oli, kui soovisid näiteks lisaks ka suvilat ehitada. Ka siin oli võimalik hakkama saada, ainuke tingimus oli, et tohtisid selle ehitada tõesti vaid mitteaastaringseks kasutuseks, näiteks ilma ahjuta, pliit võis olla.

  2011-02-02 11:09:48
kriibu  2011-01-28 17:40:06
Vaagija, asi ei ole selles, kes kuhu ja kui kaugele jõudnud on, asi on selles, et need okupatsiooniaja taganutjad on nii mugavad inimesed, et ISE midagi teha ei taha/oska/viitsi. Sel ajal polnud ju muret. Aga mis elu see oli? Vegeteerimine. Vihmauss ka elab. Uuristab oma käike ja elab. Aga vabadus? Vabadus ise teha ja ise otsustada? Vabadus minna ja tulla? Vabadus arvamust avaldada? Aga eneseteostus? Loomingulisus? Nauding oma tegemistest?
Ma ei vahetaks midagi mitte mingi hinna eest selle vabaduse vastu. Kuigi ka minul oli okupatsiooni ajal ilusaid aegu - olin ju noor. Aga mõtlen ka sellele, mille on okupatsiooniaeg minult võtnud ja kuidas kõik oleks olnud kui oleksin sündinud vabasse maailma, saanud vabas riigis oma hariduse alustanud vabas riigis oma töö-elu. Kuhu oleksin oma elu suunanud....
Okupatsiooniaeg ongi selles süüdi, et keegi vaagija küsib: Aga ülejäänud?
Elada tuleb! Tuleb selgeks teha oma soovid ja võimalused nende soovide täitumiseks ja seda rada mööda minna. ISE.

juku  2011-01-28 17:45:33
Vaagija ära hakka jälle peale oma 5-10% jutuga ja ülejäänud vaesed. Kust võtad neid numbreid- peast nagu Simson, kelle matemaatika ei ole just ülitugev ? Sama loogikaga Vaagija ma väidan et 5-10% on meil vaeseid ja teised tulevad omadega päris hästi toime !

  2011-02-02 11:10:02
Jaanus  2011-01-28 17:50:26
Tubli "kriibu" ja teised eesti patrioodid on siin juba põhilise rääkinud -milleks korrata . Kuid õige on ,et märtsis iga eestlane seekord valima sest on oht Keskerakond võib venelased eestis uuesti võimule viia . Keskerakond kes algul tõesti ajas "eesti asja" on muutunud nagu uueks venemeelseks "interrindeks". Seepärast valige ükskõik millist eesti Erakonda aga mitte Keskerakonda .Selgitan seda ka kõigile oma naabritele kodukohas mitte ainult siin "Kesknädalas"

vaagija  2011-01-28 21:20:16
Ah siis nii, kriibu - sinu järgi on need 100 000 töötut ja teist 100 000 välismaale tööotsingule sõitnut ise süüdi, et neil tööd ei ole - nad on lihtsalt laisad?!? Ei vaidle, et toona oli palju vegeteerimist, aga paraku ega sellest kahjuks ka täna puudust ei ole - ei räägi endast, aga kui näed seda ülekohut, mis ümberringi toimub, siis ikka tühja kõhu ja töötuna ei ole midagi ka paljalt selle piiritu vabadusega peale hakata - kartulikoorte söömise lootsime ikka kõik Laulva Revolutsiooni aegu igavesti ajalukku jätta.

vaagija  2011-01-28 21:20:35
juku, nagu ise ka näed - juba number 5-10 tähendab umbes õeldud numbrit, lisa siia paarkümmand-kolmkümmend prossa keskklassi ja saadki vaeste protsendi kätte. Sina võid vastupidist väita ja ma ei küsi, kus see kirjas on.

Vaata peeglisse  2011-01-28 21:34:30
TO: Kaaluja 2011-01-28 12:19:25

Ei tea kus sa siis ise olid kui siin kõik "lammutati" ja lahmiti.
Istusid nurgas ja lasid lammutada.
Vaat nii on lood.

vaagija  2011-01-29 07:24:08
Pidi ikka väga lihtsameelne inimene olema, kes arvas, et kohe pärast iseseisvumist hakkame elama nagu Soome või Rootsi või teised sarnased või et see aeg saabub 10 või 20 aastaga. Et 10 või 20 aastaga jõuab meie riik samale tasemele.
Ma loodan, et alles minu lapsed ja lapselapsed näevad paremat elu ja ei pea enam mõtlema, kuidas ots ots kokku tulla ja selle nimel tuleb rabeleda. Iseenesest see ei muutu.

kriibu  2011-01-29 07:25:35
Krdi krt, jälle juhtus see, et pöördumine sai nimekasti. Palun jälle vabandust, mis muud. Ikka mina kirjutasin selle, mitte vaagija.

  2011-02-02 11:10:33
lazma  2011-01-29 10:37:04
to Malle 2011-01-28 17:00:47

http://www.iseseisvuspartei.ee/test/index.php/artikleid-liikmetelt-avatud/items/vello-leito-teadmiste-kohustuslik-miinimum-eesti-riigi-ja-rahva-aerakustutamise-avaliku-salaplaani-kohta-31012007a.html

Suured operatsioonid algavad alati ettevalmistava rünnakuga, mis tavaliselt aga tähelepanu kõrvalejuhtimiseks mõeldud on. Iseseisvumise instseneerimised algasid müüdiga NLi lagunemisest ja majanduse kokkukukkumisest. NSVLi majandus oli aga just 1980-ndate teisel poolel tugeval tõusulainel.
Alles 1989. aasta keskel algas majanduslangus, mille põhjustas plaanimajanduselt turumajandusele üleminek. Tegelikult ei toimunud niisiis mitte lagunemine, vaid algas perestroika ehk sihiteadlik reorganiseerimine. Ja see protsess oli tõepoolest kaua kaalutud, täpselt juhitud ja on raudse käega praegu elluviimisel. Ning ei alanud perestroika mitte NSV Liidust, vaid Euroopast, kui 1986.a. kuulutati Euroopa ühiskodu (Euroopa riigi) loomise protsess alanuks. Sellele järgnes elav süstikdiplomaatia USA ja NSVLi vahel ning kolme riigi (lisaks Saksamaa/Kohl) üksmeele alusel käivitatigi 1987. aastal ühisprojekt "Evropa naš obštši dom". Selle eesmärgiks on kahe suurriigi liit, pärastpoole liitriik, mis ühest ookeanist teiseni laiuks ja oleks seega Stalini kavandatud impeeriumi punktuaalne teostus gloobuse kumerale pinnale punasega stantsitult.
Et otsus langetati just 1987. aastal, on vaidlustamatult tõestatud sellega, et kõikidest Balti ja Ida-Euroopa riikidest hakati KGB arhiive massiivselt ära vedama just tol aastal; 1990-ndate alguses kohapeal olnud toimikud olid vaid teadlikult ettesöödetud kompra.
Varsti pärast seda algaski imepärane IME (Isemajandav Eesti) ja veel imepärasem rahva "spontaanne" enese vabakslaulmine, kuhu saadi massid kohale KGB ja Keskkomitee suure ühispingutuse toel; tõe nimel olgu see välja öeldud. Algas Eesti liidrirolli müüdi kujundamine impeeriumi eduka lagundajana.

sündmuste jälgija  2011-01-29 13:21:57
to Vaata peeglisse

Ja kuidas sina seda lammutamist takistasid? Mida peeglike seina peal sulle ütleb?

  2011-02-02 11:10:46
oo jaa  2011-01-29 13:44:13
riigikoalitsioon on üldmobilisatsiooni käsu andnud, kõik riigipalga "ametnikud" Kesknädalasse Savisaart sõimama. Kas tõesti pole riigikoalitsioonil kedagi muud palgata kui vaimuhaigla patsiente?

erusoldat  2011-01-29 13:48:14
to sundüürnik
Kogu erastamise ja sellega kaasneva ebaseaduslikkuse tekitamise eest (võrdse kohtlemise prinsiibi rikkumine) on vastutavad peaminister M.Laar, reformiminister L.Hänni, justiitsminister K. Kama, kes institutsiooniliselt kinnitasid korra, et omandireformi viib läbi ainuisikuliselt omavalitsus, kusjuures õiguskantslerilt, kapolt ja riigikontrollilt võeti õigus kontrollida omavalitsuste tegevust ja omandireformi vastavust põhiseadusele. Omavalitsuste tegevust kontrollis sisekontroll, mis allus omavalitsuse juhile!
Kuritegelikule teele suunas omandireformi Eluruumide erastamise seadus, mis võeti Riigikogus vastu 6.mail 1993.a. ja mille poolt hääletasid 22 “isamaalast”, 7 mõõdukat, 6 ERSP-last jt. Keskfraktsioonist hääletas seaduse vastuvõtmise poolt vaid Ignar Fjuk.
Uusomanike ja pärijate ringi hakati 1992 aastal laiendama. Võeti vastu 30 seaduseparandust. Ilmavalgust nägid " Mati Pätsi parandus", "Betlemma tädi parandus" jne.
Julmima neist, nn Pärtelpoja paranduse, “…mis oleks tagastatud majade üürnikud praktiliselt põgenikelaagrisse või endistesse Nõukogude sõjaväekasarmutesse saatnud”, otsustas Riigikogu uus koosseis 27. juunil 1995 tühistada.
Riigikogu, võttes 13. märtsil 1996. a vastu seaduse “Euroopa inimõiguste ja põhivabaduste kait­­se konventsiooni ja selle lisa­proto­kollide ratifitseerimisest”, tegi reservatsiooni, et konventsiooni ja selle lisaprotokollide sätted ei laiene Eestis omandireformi seadustele!
Sellega seadustati Ees­tis euroopalike inimõiguste ja põhivabaduste rikkumine oman­­direformi läbiviimisel.
http://www.kodueest.ee/

kaaluja  2011-01-29 13:58:28
To vaata peeglisse. Ei istunud nurgas, vaid tegin tööd ja kasvatasin lapsi.Ja mida Sina siis tegid, aitasid Laaril lammutada?

Jaanus  2011-01-29 15:05:14
KAALUJALE - Sinu kommentaarist -"minu isa oli 40-nendail aastatel SUURE talu peremees ja neid aegu tagasi ei soovi . Küsimus kas ta oli selle "suure" talu peremees enne või pärast küüditamist . Kui pärast uue peremehena siis jah ei saanud need kes eluaeg sulased olnud ja äkki peremeesteks pandi küll hakkama ja pärast kolhoosi aeg kui juhtisid teised võis olla küll tubli lihttööline . Täpselt sama juhtus Aafrika riikides kes vabaks saades valged minema kihutasid ja siis äkki nälga jäid , sest keegi neist ei osanud tööd organiseerida ja tegelikult ei tahtnutki enam töötada- kõik tahtsid olla peremehed ja põõnata palmi all .

1 | 2 | 3 | 4 | Järgmine

Nimi 
E-mail