Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Savisaare autoritaarsuse aksioom

Väike Vemmal  2004-04-07 11:52:08
Ära palun aja lolli juttu. Savisaare autoritaarsus ei ole aksioom selles mõttes, mida Sina väidad. See on tõestatud fakt. Alates juba RR loomisest. Mäletan ja tean isiklikult, kuidas ei tohtinud olla teisi arvamusi peale Tema Pühaduse omade. Kõik ülejäänud siin artiklis toodud väited eraldi võetuna on lihtsalt MÖGA.

tige kala  2004-04-07 15:22:03
Nagu Stalini ajal. Siis vois ka lehest lugeda, kui pahad need rahvavaenlased on ja kui hea ja eksimatu on meie suur juht ja opetaja. Umberkasvatamiseks tuli need patused lihtsalt maha lasta. Ega algmaterjaliks ei olnud moni vana ajaleht voi môni oma vana artikkel ,kulla seltsimees.

tige kala  2004-04-07 15:35:08
Lisaks veel ,et tegelikult on see artikkel täielik noukogude pioneerikirjanduse klassika.

Kulla kesikud  2004-04-07 15:42:14
pange oma vastalistele gruppidel ka kenad ajaloolised nimed: revisjonistid, oportunistid jne.!

Arvamus  2004-04-07 22:19:57
Savisaar on autoritaarne võimuahnur. See on fakt. Kuna see on hinnanguküsimus, siis võiks Ruusaar mõelda sellele, et kui enamus inimesi arvab, et Savisaar on diktaator, siis see muutubki faktiks, muutubki aksioomiks. Alati on olnud olemas vähemus, kes ei usu, et maailm on kandiline... Savisaare kummaradajad on lihtsalt vaimust pimedad küündimatud idioodid. Punkt.

A. Ström  2004-04-07 22:45:24
Kui kesikpartei oleks organisatsioon, siis soovitaks autoril mõnda kaasaegset juhtimisõpikut sirvida. Siis äkki saaks aru, miks Savisaar nii edukas luuser on. Aga kuna tegemist on peremaffiaga, siis võib rahulikult piirduda Kesknädala lugemisega.

pissunja  2004-04-08 00:47:45
jumal hoia!! see seltskond koosneb ainult idiootidest!

Mark  2004-04-08 02:39:52
Oijah. Ei väsi Savika kiitjate suud! Tõesti ei ole midagi kommenteerida. Vaid seda, et miks ei ole ÜHEGI nn revolutsioonilise tiiva esindajale või pooldajale (neid on kindlasti siiski suur hulk) sellel peldikuseinal sõna antud?? (Vabandust väljendi pärast.)

legend  2004-04-08 14:03:53
Küsimus suurele ringile. Miks Rõõmus Ruusmanni Saksamaale õllefestivalile kaasa ei võtnud? Vastused: 1. Rõõmus kartis suurenevaid kulutusi - papi oleks joonud liiga palju õllekest. 2. Lennukis ei olnud kohta. 3. Rõõmus ei oleks üle elanud konkureerivat kiidulaulu. Valik on sinu.

Kiibitseja Pärnust  2004-04-09 11:26:48
Kulla Ants! Ei olnudki mul tahtmist neid Suure Edgari autoritaarsuse asju enam torkida, sest mitte midagi pole aja jooksul läinud paremaks, vaid nagu igamees ise näha ja kuulda võib, üksjagu hullemakski. Aga sinu artikkel “Savisaare autoritaarsusest” ei lase mitte vaiki olla. Olgu siis veel kord sellest meie erakonna raskest taagast. Selles, kas Suur (või Püha?) Edgar on autokraat või demokraat oleme sinuga diametraalselt vastupidisel arvamusel, aga ………………….. Inimkonna ajaloost on tänaseks teada vist küll sadu näiteid ühest autoritaarsete juhtide suurimast õnnetusest: nad tõmbavad magnetina endale ligi igasugust ühiskonna prahti – pugejaid, kintsukaapijaid, tallalakkujaid, karjeriste ja muid koogutajaid, kes ilma Suure Juhi “päikesepaisteta” ei paistaks muu saasta seast silmagi. Nende tõusuredel koosnebki Juhi hoolsas teenimises ja innukas ülistamises. See omakorda kasvatab Suure Juhi ego nii suureks, et selle tagant ei paista reaalse maailma probleemid enam väljagi ja tulemusena hakkab Suur Juht langetama valesid otsuseid ja eksima ka üsnagi tavalistes olukordades. Nüüd ei julge aga ükski koogutaja enam Suure Juhi kuuldes nimetada asju oma õigete nimedega ning klaköörid teenivad omi redelipulki endise innuga. Tagajärg: asjad kukuvad välja enam isegi mitte “nagu tavaliselt”, vaid üpriski sitasti. …………

Kiibitseja Pärnust (järg)  2004-04-09 11:28:40
Sina kirjutad: ”Häda on selles, et teadusest, kõrgkoolidest ja loomeintelligentsi hulgast poliitikasse tulnud inimestest osa tõuseb (või tõstetakse) kohe prominendiks ega pea läbima erakondade hierarhiat.” Nõus! Aga defineeri siis ise, kuidas said oma kõrgetele või tasuvatele positsioonidele Mikser, Laasi, Eesmaa, nabatüdruk Evelyn, Vilja (linnaosavanema kt), keskharidusega Maria või algharidusega väimeespoeg?! ……………Viimase kongressi, mis lõppkokkuvõttes nahka läks, peateemaks sai perekond Savisaarte algatusel meie erakonna populaarse mängu – kvoorumi kiigutamine – järjekordne raund. (Mäletad, Kauba tegi sellega algust.) Kiigu, kiigu, saalikene, oleks päris hästi välja tulnud kui klaköörid poleks kõiksugu laulude, Jasside ja muu (pseudo-) isamaalise tulevärgiga üle pingutanud. Kvoorumi pendel sai liiga suure hoo sisse ja kiikus liiga kaugele ühte äärde, kuhu kiigutajad ise seda vast ei plaaninudki jõudma. (Muide, hooandjate arvates pidavat nüüd kõige suurem süüdlane selles olema Jassi ise, kes olevat laulnud valel ajal, vales kohas ja vales helistikus.)………………… Hiljutisel erakonna valimiskonverentsil nägime mõlemad sinuga, kuidas meie ees istuvad vanemad daamid kiljusid vaimustunult ja lausa hüplesid oma toolidel ülienergilisest kätetagumisest Suure Juhi ettekande ajal. Muide, Edgar on selle “marulise aplausi” norimise Trivimi Vellistelt, kes omal ajal (lauluväljakul näiteks) oli lausa spets sel alal, hästi ära õppinud. Lausa õudus tuli aga peale ja fašistlikud haakristiga noorukid silme ette, kui samad “eakad daamid roosas” röökisid kõlvatusi ja karjusid maha teenekat Rahvarinde ja Keskerakonna poliitikut Liina Tõnissoni. Ants, ae, mis toimub erakonnas? ………………. Ei ole ju saladus, et just Edgari poolt edutatud klaköörid alias “fännklubi” algatasid nn. musta PR eurovalimiste kampaanias üllitades Kreitzbergi ja Mikserit halvustava postkaardi. Ants, ae, kas see oli meie erakonna suure demokraatia näidisaktsioon või lihtlabane erakonnasisese vaenu õhutamine? Kas sa tõesti arvad, et nood nolgid-fännklubistid julgesid seda teha ilma oma füüreri teadmata?………………..

Kiibitseja Pärnust (järg)  2004-04-09 11:30:33
Rängad vitsad peksavad aga neid ketsereid, kes mingil põhjusel kas tahavad või peavad vahel ka välja ütlema, et kuningas on paljas. Sina, Ants, tõlgendad miskipärast aga neid “erakonnasiseseid vabadusvõitlejaid just sellistena: laiskvorstid, lobamokad, hooplejad, valetajad, eneseimetlejad, saamatud, vusserdajad ja muud päevavargad.” Huh! Olgu see sinu, teadlase ja õppejõu sõnavara, aga …………….. Kas tahad teada, milline on üks kirjapanemata karistus neile, kes julgevad arvata teisiti kui Edgar? - Andes terekätt kõrvalseisjaile keerab Suur (või Püha?) juht ketseri kohale jõudes tollele oma laia tagumiku näkku. (Kogemus aa. 1989 ja 2001.) …………. Sa, Ants, loetled neid tuntud nimesid, kes meie erakonnast või fraktsioonist lahkunud on ja justnagu parastad, et enamus neist enam suures poliitikas ei osale. Aga … seleta mulle, rumalale, lahti, miks lahkusid meie seltskonnast ja keerasid meile selja sellised tuntud demokraadid nagu Rein Taagepera ja Peet Kask ning sellised meie aja tuntud humanistid nagu Mati Hint ja Jaan Kaplinski?! Kuhu sa oma loetelus need inimesed lahterdad? ……………… Ma võiksin sulle, Ants, veel terve rea selliseid näiteid tuua, ikkagi 16 aastat neid Suure Edgari tegusid päris lähedalt nähtud, aga kas on mõtet?! …………. Ants,ae! Aga ütle, kes sa ise oled?

Tung E. Raud  2004-04-09 20:56:42
"Sina kirjutad: ”Häda on selles, et teadusest, kõrgkoolidest ja loomeintelligentsi hulgast poliitikasse tulnud inimestest osa tõuseb (või tõstetakse) kohe prominendiks ega pea läbima erakondade hierarhiat.” Nõus! Aga defineeri siis ise, kuidas said oma kõrgetele või tasuvatele positsioonidele Mikser, Laasi, Eesmaa, nabatüdruk Evelyn, Vilja (linnaosavanema kt), keskharidusega Maria või algharidusega väimeespoeg?! " Parim!! ootan loo autori vastulauset.

Rein Mark  2004-04-10 08:05:32
to Mark See ei ole Rein Marki arvamus.

Väike Vemmal  2004-04-10 13:14:25
Mulle on siiani jäänud arusaamatuks üks asjaolu. Muidu intelligentsed inimesed kaotavad kohe igasuguse ratsionaalse mõtlemise ja arutlusvõime, kui jutt kaldub nende erakonnale (mõtlen siinkohal keskerakondlasi). Tervet analüüsivõimet ja ka muud on inimestel justkui olemas, aga see lõppeb kohe, kui hakatakse Edgari ja tema partei tegemisi lahkama. Millegipärast ei taha uskuda, et see on ainult Savipätsu karismaatilise isiksuse teene. Pakuks välja ühe poolfantastilise hüpoteesi. RR sünni ajaks oli KGB-le juba ammu selge, et NSVL laguneb. Hoidmaks ära tulevasele Venemaaale ebasoovitavaid arenguid (rahvuslaste võimulepääsu jne) koolitati välja teatud tuumik (hulk) isikuid eriõppeasutustes, et suunata areng suurele Venemaale meelepärases suunas. Ei maksa arvata, et ajal kui saade "Mõtleme veel" esimest korda eetrisse läks - väidetavalt otse eetrisse, sai selline asi toimuda ilma KGB heakskiiduta. Juhul sellisel on hirmsasti loogiline edgari edu ajupesu läbiviimisel /erikoolitus/ ja muidugi ka rahalised vahendid. Samuti on arusaamatu kekerakondlaste poolne valimatu vihkamine igasuguse rahvuslikkuse (natsionalistliku) ilmingu vastu ja seda alates RR sünnist ning jätkuvalt. Muide KE puhul oleks vast kohane tõmmata paraleele ka Zirinovski parteiga. Viimane on samuti liberaalsusest sama kaugel kui KE sotsiaaldemokraatiast või keskklassi huvide esindamisest, mida nad ise väidavad tegevat.

Mark  2004-04-10 21:27:20
Megairw. Rein Margi kommentaarid koosnevad siin ainult sellest, et ta väidab, et me ei ole üks ja sama inimene. Selle üle on mul küll siiralt hää meel...aga kas nii "konstruktiivsete" sõnumite pärast tasub siia üldse trügida?

Rein Mark  2004-04-11 17:58:33
Loodan siiralt et rohkem pole vaja selliseid öiendusi teha, sest küllap juba teatakse, et tegemist on kahe erineva isikuga. Küll aga jätkub ja on jätkunud teisi kommentaare, milles me oleme erineval arvamusel, sest meie maailmavaade on erinev. Sellegipoolest oleme jäänud sönavara valikul ,mölemad, sündsuse piiresse.

tige kala  2004-04-11 18:42:02
to Väike Vemmal. Sinu hüpotees pole sugugi fantastiline. KGB-s polnud sugugi lollid mehed. Eks valmistuti NL-i lagunemiseks ka. Kindlasti värvati poliitikuid ja tavaagente, peideti relvi ja muud varustust, paigaldati suur hulk pealtkuulamisseadmeid. Aega oli neil selleks piisavalt. KGB materjalid lähsid kuidagi imelikul-juhuslikul kombel kaduma ka. Kes oli sel ajal juhuslikult selle eest vastutav?

Väike Vemmal  2004-04-12 13:20:59
Mõtlesin ja välja mõtlesin. Teeks kesikutele, sorry, EDGARILE ja tema JÜNGRITELE säärase ettepaneku. Keegi V.I.Lenin teatas kunagi, et praktika on tõe kriteerium. Usun, et selle aksioomi vastu vaidlemist ei ole. KE-lased on veendunud, et nende erakonnake ei seisa püsti ainult autokraatse juhi EDGARI najal. Nõus, aga las tõestavad seda. Edgar astugu veits ajaks tagasi juhtoina rollist. Juhul kui KE-nd aasta jooksul veel püsti seisab ongi kesikutel tõestus käes. Ise olen kyll veendunud, et juhul sellisel laguneb see kirju konglomeraat sisemises võimuvõitluses üpris lühikese aja jooksul, kuid kulla kesikud veenge mind ümber (ja teisi kah).

Väike Vemmal  2004-04-13 15:45:45
Ei ole midagi kosta, vaatasin täna kogemata hommikul "Terevisiooni" ja mis selgus, KE osakonnad otsustasid ühel häälel Tõnissoni ja Raua Roberti välja visata, Kreitzbergist jt. põld veel juttu. Seega pilt selge nigu varem siin saidil ennustatud. Kesikute karjas (loe siis seakarjas) on üks ja ainumas TÕDE ja see on ETSI oma - igasugune muu arvamus on ketserlus ning ketserid antakse Püha Inkvisitsiooni kätte, kelle rolli antud juhul siis täitsid vastavalt Nõmme ja Mustamäe osakond. Olgu siis kiidetud EDGAR ja tema ainuke PÜHA TÕDE AAMEN. Millist muud tõestust Suure Juhi Autoritaarsuse või ainsa ÕIGE arvamuse kohta siis veel vaja on?

1 | 2 | Järgmine

Nimi 
E-mail