![]() Riigikohus andis Riigikogule otsustamiseks kuus kuud
R.Mark
2006-04-19 10:48:20
Seaduse tühistamine ei tee olematuks ümberasumise fakti ja
sellest tulenevaid tagajärgi. Teatavasti pole Saksamaa
senini lahti öelnud , 10.jaanuari 1941. a.
järelümberasumise lepingust ja ka seisukohast, et ei oma
pretensioone Eestisse jäänud omandi suhtes. Riigikohtu
poolt väärterminoloogia kasutamine ,vara õigusvastase
võõrandamise kohta ,on juba iseenesest nonsenss. See
reedab vaid tegelikke taotlusi - võrdsustada ümberasujate
vara põgenike varaga.Kui meil on demokraatlik riik, siis
selliseid küsimusi ei lahendata , vastupidi Valgevenele,
poliitiliste otsustega.Järelikult tunnistavad asjaosalised
ise oma abitust, sest teavad küllaldase tõestusmaterjali
olemasolu, mis oma koosluses on andnud õiglase
kohtupidamise korral rea objektiivseid otsuseid - vara
mitte tagastada.
Rousseau
2006-04-19 14:39:12
Huvitav, kas Eesti Vabariik loobub siis nüüd täielikult
demokraatliku õigusriigi, õiguskindluse printsiibi
austamisest ning asub erinevalt Euroopa Inimõiguste
põhimõtteid, sh. õiguskindlust, ühiskonna alusmüüriks
tunnistavatest demokraatlikest riikidest, iseenese
olemasolu kujul tõestma feodaalse ning koloniaalajastu
õigussüsteemi praktika kohta käiva vanasõna paikapidavust -
Kel vägi sel võimus, kel kukkur sel kohus?
Einar
2006-04-19 15:05:19
Selle artikli juures väärib eraldi esiletoomist fakt, et
kõnealuse Riigikohtu üldkogu otsuse juurde kuulub ka nelja
Riigikohtunikust üldkogu liikme, kaks väga sisulist
eriarvamust. Ka oleks selles kontekstis hea lugeda veelkord
ka Riigikohtu üldkogu 28.oktoobril 2002. samas asjas antud
otsust. Vaata Riigikohtu koduleheküljel www.nc.ee
Õppigeim Poolakatelt
2006-04-19 15:29:22
Poola Vabariigi Seimi. 10.sept.2004. OTSUS
Saksamaa sõjareparatsioonidest tulenevate Poola õiguste ,
Poolale esitatud
õigustühiste kahjunõuuete ja saksamaale küüditatud Poola
kodanike kohta!
Poola Vabariigi Seim tunnistades ajaloolist tõde ja
elementaarset õiglust
Poola-Saksamaa suhetes,
1) Kinnitab, et Poola pole senini saanud vastavat rahalist
kompensatsiooni ja
sõjahüvitust Saksamaa agressiooni, okupatsiooni ja
genotsiidi poolt ning Poola
suveräänsuse kaotamise tõttu põhjustatud hiiglaslike
hävitustööde ning
materiaalse ja mittemateriaalsete kahjude eest. Poola
Vabariigi Seim kutsub
Poola vabariigi Valitsust üles võtma selles küsimuses
vastavaid meetmeid
Saksamaa Liitvabariigi Valitsuse suhtes;
2)teatab, et poolal puuduvad II maailmasõjast ja selle
tagajärgedest tulenevalt
mis tahes rahalised kohustused Saksamaa Liitvabariigi
kodanike ees;
3)kutsub valitsust üles esitama võimalikult kiiresti
avaliku arvamuse hinnangt
Poola riigi ja selle kodanike II Maailmasõjast ja selle
tagajärgedest tulenevate
materjaalsete ja mittematerjaalsete kahjude suuruse kohta;
4)pöördub saksa Liitvabariigi võimude poole apellatsiooniga
tunnistada Saksamaa
poolsete Poola vastu esitatud kahjunõuete põhjendamatust ja
õigustühisust ning
lõpetada Saksamaa kodanike suunamine Poola vastasele kohtu-
või
administratiivmenetluse teele. Poola Vabariigi Seim kutsub
Poola Vabariigi
Valitsust üles rakendama otsustavaid abinõusid veenmaks
Saksamaa Liitvabariigi
Valitsust võtma endale lõplikku kahjuvastutust küsimuses,
mis puudutab Saksamaa
kodanike kahjusid lepingu sätetest tulenevate II
maailmasõja järgse ümberasumise
ja rahva vara kaotuse ning hilisemate
repatrieerumisprotsesside tagajärjel.
Ristipuult Riigikohtule
2006-04-20 13:11:46
Isa, anna neile andeks sest nad ei tea mida nad teevad!
mida vaielda
2006-04-20 15:17:20
15.Mai 1991.a. "Rahva Hääles" ilmus Omandireformi Aluste
seaduse vastuvõtnud Eesti Vabariigi Ülemnõukogu poolt,
otsusega üldrahvalikule arutelule esitatud Eesti Vabariigi
Omandireformi aluste seaduse normatiivne kontseptsioon,
mille §7 (2) ütles selgelt: "OMANDIREFORMI ALUSTE SEADUS
EI LAIENE NENDELE EESTI VABARIIGI JA EESTI NSV KODANIKELE,
SAMUTI NENDE PÄRIJATELE, KES LAHKUSID EESTIST VASTAVALT
SAKSA RIIGI JA NÕUKOGUDE SOTSIALISTLIKE VABARIIKIDE LIIDU
VAHEL SÕLMITUD LEPINGUTELE JA MUUDELE LEPETELE. Seega on
igale Eesti keelt lugeda oskavale õiglustunde ja
vastutustunde võimelisele inimesele selge, et
järelümberasujate lahkumine 1o.jaan.1941.a. NSVLiidu ja
Saksa riigi vahel sõlmitud lepingute alusel oli
Omandireformi aluste seaduse koostajatele algusest peale
teada ning nendele, erinevalt, üldisest Eesti Vabariigi
kodanikkonnast, rahvustunnuse ja järelümberasumise lepingu
alusel kehtestunud erireziim võeti seaduse koostamisel
arvesse . Seega, Eesti Omandireformi aluste seadus on
algusest peale välistanud nii 1939.a. ümberasujate kui
1941.a. järelümberasujate käsitlemise Omandireformi
kontekstis. Seega ei ole nendel kunagi olnud mitte
mingisugust õigust Eestis mittemingisuguseid varasid Eesti
Omandireformi kontekstis ega mingil muul moel tagasi
taodelda. Seda on korduvalt tuvastanud Eesti Vabariigi
Valitsuse tellimusel koostatud juhtivate õigusteadlaste
eksperthinnang, erinev kohtupraktika kui ka Riigikohtu
üldkogu 2002.a. otsus. Eesti Vabariigi seadusi võiks
austada ja täita!
hämmastav
2006-04-20 16:46:25
28.okt 2002. Riigikohtu üldkogu otsustas nii,et:
37. Üldkogu arvates ei saa tunnistada ORAS § 7 lõiget 3
kehtetuks. Kehtetuks tunnistamise tagajärjeks on, et
osadele 1941. aastal ümberasunutest tuleks nendelt
õigusvastaselt võõrandatud vara tagastada või kompenseerida
ORAS-ga sätestatud korras. See oleks aga poliitiline otsus,
mida kohus ei ole pädev vastu võtma. Küsimuse, kas ja
millistel tingimustel neile isikutele vara tagastatakse või
kompenseeritakse, saab otsustada vaid seadusandja seadusega
ette nähtud protseduurireegleid järgides. Üldkogu jõudis
veendumusele, et vaidlusalune säte on Põhiseadusega
vastuolus seetõttu, et seadusandja jättis täitmata oma
kohustuse sõnastada piisavalt arusaadavalt ümberasujate
ning neile kuulunud vara kasutajate õigused. Põhiseaduse
§-s 14 sätestatud üldine korraldus- ja menetlusõigus
kohustab täidesaatvat ja seadusandlikku võimu saavutama
poliitiline kokkulepe ja andma nii ümberasujatele, kelle
vara õigusvastaselt võõrandati, ja nende pärijatele kui ka
vara kasutavatele üürnikele selge sõnum vara tagastamise
või tagastamata jätmise kohta. Kohustuse täitmata jätmist
ei saa kehtetuks tunnistada.
Üldkogu tunnistab ORAS § 7 lg 3 vastuolus olevaks
Põhiseaduse § 13 lõikega 2 ja §-ga 14 nende koostoimes ja
kohustab seadusandjat viima sätte kooskõlla õigusselguse
põhimõttega.
gurmaan
2006-04-20 17:06:31
Ah! Kui vahvad ahvenad!
Talda
2006-04-21 13:02:36
Saksa sõprade ja Liivi ordu targal ettenägemisel toodi
Eesti ja Liivimaale, haletsusväärselt mahajäänud
pärismaalastest parbaritele saksa kultuurat ja
vabadust,lodevate elukommete ning harimisvõimetule
matsikarjale kehtestati nende kultuurseks inimeseks, ning
rumalate, eksinud hingede arenemisele aitamiseks ja
abistamiseks saksa rüütlite ennastsalgava abivalmiduse läbi
pärisorjus. Ajalugu ise on näitanud selle toimingu
vääramatut öigust ning Eestimaa ja Vana-Liivimaa, Balti
kubermangudes, sh. vaimustama panevat majanduslist ning
kultuurilist arengut Saksa orduvõimu all ning targal
juhtimisel.Õilsa pärisorjuse, Eestimaa ja Liivimaa
kubermangus kaotas oma rumala seadusega, õela okupandina,
Vene Impeeriumi keiser Aleksander. Preisi kuningad ega
Saksa keiser ei ole Eestis pärisorjuse kaotamist , orjade
vabakslaskmist ega möisade äravötmist kunagi öigeks asjaks
tunnistanud. Seega, ilmtingimata on hädatarvilik ja balti
kultuuri ning eesti huvide seisukohalt tingimata õiglane
ning vajalik, köik see nende omand Balti parunitele tagasi
anda. Kui juba varad tagastatakse, siis tagastada
baltisakslastele ka kõik endised pärisorjad kui ära võetud
omand ja ka kõik nende pärisorjade järglased kes meie
õigusliku arusaamise järele kuuluvad ilmtingimata
lahutamatult meie omandi juurde!
Üks Eesti naine ja ema
2006-04-21 14:12:28
Armas Eesti rahvas! See on nüüd küll see küsimus kus Eesti
Vabariigi parlament, meie Riigikogu, peaks asja oma enda
koduste eestlaste koduõigust eelistades ja Eesti seadust
austades ara lahendama. Ilma igasuguse susserdamiseta
selgelt välja ütlema, et kõik need ümberasujad leppisid ise
oma tingimustes sakslaste ja venelastega kokku. Eesti riik
ja Eesti kodanikud, sealhulgas ka kõik need sundüürnikud ei
ole küll kellegi ees süüdi ega võlga. Eesti riik ei pea
kellelegi enam midagi tagastama ega kinni maksma. Küll peab
Eesti riik hoolitsema ja kaitsma kõigepealt oma tänaste
elanike õigusi ja kodusid!
kulakuks tehtu
2006-04-22 14:11:25
Lõpetage see sakslaste nuumamine! Kui keegi õiglust tahaks,
tuleks ka Venemaale esitada arve nende 20tuhande siberisse
küüditatue vara kohta.Mis pühad lehmad need sakslased siis
on kes on juba aastakümneid heaolus supelnud!
ARVAJA
2006-04-23 16:17:29
Kes siin keda nuumab? Paljudel Siberisse
"komandeeritutel" pole peale palja "p" midagi, aga näe,
ei õienda. Mitte sellepärast, et ei jõua,vaid selle pärast,
et nad teavad millal mida öelda.
Maria siberimaalt
2006-04-25 14:21:56
Huvitav, kust tulevad sellised,teiste nimel kõnelevad, väga
rumalad aga enese rumalusest ilmselt väga heal arvamusel
olevad ja ninatargad "Arvajad"?
copy-com
2006-04-25 14:58:18
Dr. Schilling
08.02.2006 10:40
Minu sakslastest vanavanaisa kuulus Eestimaa rüütelkonda.
Temalt varastati oma ajal (minimaalse kompensatiooniga)
meie perekonna mõisa. Andke meie vara lõppude lõpuks
tagasi!!!
Kus on ikka õiglus?
vaatleja
2006-04-25 15:43:25
Palun vastake! Mis saab sundüürnikest ja kes lahendab
ükskord nende inimeste, riigi poolt põhjustatud mured ja
heastab neile osaks saanud ülekohtu, sealhulgas riikliku
hoolimatuse?
ARVAJA
2006-04-25 20:12:21
To Maria sibermaalt: Huvitav, kust küll tulevad sellised,
teiste nimel kõnelevad, väga rumalad aga enese rumalusest
ilmselt väga heal arvamusel olevad ja ninatargad
"Arvajad"? Mina isiklikult suhtun endst vanematesse ja
eriti Siberis olnutesse aupaklikusega!
|