Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Kas Savisaar ongi Eesti alustugi?

poogen  2007-09-12 11:04:51
"Eestis elab palju sõjaveterane, kes valasid oma verd Euroopa vabaduse eest, seepärast solvati neid Pronkssõduri äraviimisega." - Ja Eestis elas oluliselt rohkem inimesi, keda selle pronkstolvani seismine Tõnismäel solvas. Ma ei saa probleemist aru - hetkel on ju täielikult parim kompromiss. Pronkssõdur seisab kenasti kalmistul, kus on tema koht ning need keda solvas okupandi kuju seismine kesklinnas on ka rahul. Lõpetage ära see soigumine sellel teemal juba.

Ants  2007-09-12 11:16:26
Paremat lahendust kui pronkssõduri kalmistule viimine on võimatu väljamõelda. Nüüd peaks kõik olema rahul. Kuid ei tuleb välja, et ei ole , nutavad need kellel kadus sellega koht provakatsioonide korraldamiseks.

Aslan  2007-09-12 12:20:20
Keegi pole lootnud, et Savisaar oleks saanud kõike ära hoida. Kuid paljusid huvitab, miks nupukas populist ei kasutanud suurepärast võimalust oma populaarsust eestlastegi hulgas parandada. Arvatakse, et keegi keelas ja arutatakse kes või mis see nii võimas keelaja on. Paljud mäletavad veel aegu kui Savisaar oli intrite vaenlane nr.1, kes solvas punalippu ja punane on ka vene rahvuslipul. On ilmne, et venelased toetavad Savisaart lihtsalt "oma" juhi puuduses ja oma poliitikuelu lõpuni võimuahne mees venelastele loota ei saa. Küsimus on just selles, miks Savisaar saeb enda kui eesti poliitika suurmehe jalgu?

Lemme Krimm  2007-09-12 13:38:15
Mida siis Savisaar saaks teha? Enne valimisi antud lubadustest olid paljud tehtud, aga eestlastest lambakari valis ikka parempoolsed, kes meie riigi on katastroofi äärele viinud.

Lemme Krimm  2007-09-12 13:40:02
Kui ei ole valitsuses, siis võid õige asja eest võidelda, aga tulemust ei ole! Saite seda, mida tahtsite, lollpead! Tuleb ikka rohkem tulevikku vaadata, mitte kujude ümber sõdida!

kristjan  2007-09-12 13:54:23
to Aslan. Olen sinuga 100% nõus. Aga savisaar ei ole mingi Eesti alustugi, vaid mädapaise.

tore kristjan,  2007-09-12 14:29:07
et sina selles s...tameres õitsed nagu lilleke!

Ants  2007-09-12 14:55:23
Väino Pärnapuu artiklist-- "Eestis elab palju sõjaveterane keda solvati pronkssõduri äraviimisega .Oma mõtlematuses toetasid seda veteranidele näkku sülitamist paljud eestlased ,kes võibolla kahetsevad,sest peavad elama koos solvatud kaasmaalastega." EI KAHETSE , miks peaks Eesti rahvas austama mehi kes aitasid Eesti riiki venelastel uuesti okupeerida .? Ja ärge ajage jälle jama ,et olite vabastajad . Juba kolm päeva lehvis Toompeal Eesti sini-must-valge lipp. Ja oli loodud Otto Teifi valitsus. Leitnant Lumiste oli see kaabakas kelle käsi tõusis sini-must- valge maharebimiseks ja punase plagu üles riputamiseks. Eesti rahvale pole Korpuse mehed midagi head teinud ,et neile mälestussammas püstitada.Neile võib ainult kaasa tunda ,et sattusid Punaarmeesse, millisest põgenemine võimatu. Ja kuidas siis seltsimees Pärnpuu arvates neile näkku sülitati , kui see pronksmees kalmistule viidi ??. Aga kas Lihulas oleva "Kõigi Eesti meestele kes võitlesid bolsevike vastu 1941-1945 " mälestussamba mahakiskumine ,ei ole nende kümnete tuhandetele veteranidele "näkku sülitamine " kes Eesti vabaks jäämise nimel sõdisid ,ja paljud elu andsid ? Kas see Sulle" kohale " ei jõua ? Või oled endine politruk,kelle aju põhjalikult punaste poolt pestud.

savi  2007-09-12 15:14:07
Pronksmehe koht on kalmistul ja mis siin enam kaagutada. See teema võiks juba lõppeda, ära on tüüdanud. Tagasi teda ei tooda ja jutul lõpp!

to ANTS  2007-09-12 17:10:42
Sa pole ikka vist aru saanud et sõduri teemadel nendega sa vaielda ei jõua. Kesikud koos venelastega jäävadki aljosat taga nutma ja äraviijaid kiruma, nad on lootusetult lollid.

teema  2007-09-12 17:24:02
olen päris kindel,et keskerakondlased ei nuta seda pronksjunni kuidagi taga.Keskerakondlased on seda meelt,et ausammas paigaldati surnuaiale läbimõtlematult kiirustades,mis andis võimaluse kesklinnas märul korraldada.Arvan veel,et see oli samba äraviijate poolt lausa soovitud,et tekiks eriti pingeline olukord.Lihula sammas ju näitas,et sammaste äravedamised tekitavad füüsilisi kontakte.Sama meetodit kasutades ei saanud keegi mõelda,et jama ei tule.

poogen  2007-09-12 17:28:26
Ma tuletaks siinsetele pronkssõduri taganutjatele meelde, et rahutusi ei tinginud sõduri ära viimine, vaid just rahutused tingisid kiires korras teisaldamise. Kui keegi vaevuks meenutama tolle päeva sündmusi, siis esmalt püstitati sinna telk, ala piirati kinni - teostamaks arheoloogilisi kaevamisi. Ainult et kohalik jõuk hakkas märatsema ning et ei oleks rohkem provokatsiooni, viidi kuju öösel minema. Kõik. Ja mitte mingi pläramine või ootamine poleks muutnud lõpp-reaktsiooni - kuju viimine tähendanuks rahutusi. Küsimus oli ainult kui suuri - mida rohkem sellega venitatud oleks, seda suuremad need tõenäoliselt oleks olnud.

teema  2007-09-12 17:41:22
siin on nii,et vastavalt oma ilmavaatele ka sündmusi hinnatakse.Me võime igaveseks jäädagi vaidlema,kumb oli enne,kas paigaldamise soov ja sellest tulenev märul või vastupidi.Ei veena me üksteist ümber,sest ilmavaade ei lase sellel sündida.Igaüks jäägu oma arvamuse juurde.Elame siis edasi nii sõbralikult kui suudame ja ärme tigetseme üksteisega enam.Olete nõus?

lugeja  2007-09-12 17:54:40
Autoril on õigus, "et Pronkssõduri äraviimist toetas enamik eestlasi." Savisaar oma kesikukarjaga oli aga pronkssõduri teisaldamise vastu, järelikult Savisaar ja tema kesikukari ON EESTLASTE VASTU ja seega eestivastaste jõudude poolt.Loogiline.

Ants  2007-09-12 18:16:56
"Teema" igati tark kommentaar. Ei suuda mina veenda kunagi Väino Pärnapuud , et nemad Korpuse mehed pole mingid "õigel poolel" sõdinud ja vabastajad. Vaid aitasid ainult kaasa eesti uuesti okupeerimisele ja pikale vene okupatsioonile Eestis. Kuid olgu siis vähemalt vait ja ärgu kirjutagu lollusi . Kuid õige on "Teema" soovitus ,elame sõbralikult edasi.

teema to Ants  2007-09-12 20:43:44
Eks Pärnpuu jälle arvab,et tema tegelikult vabastas sakslastest Eesti.Euroopa võitjate seas on NSVL,mitte Saksamaa.Noh,ma ju räägin,et ilmavaate küsimus,aga me ei taha sellest üle olla.Mulle meeldisid Prantsusmaa presidendivalimised.Ühe perekonnaga tehti intervjuu,mees pooldas üht,naine teist kandidaati.Reporterile selgitati oma seisukohad,võeti käealt kinni ja jalutati üksmeelselt kodu poole.SEE on demokraatia.

to lugeja  2007-09-12 22:16:14
Kas Teile tõesti ei tundu, et väljendid "Savisaar oma kesikukarjaga" ning "Savisaar ja tema kesikukari" esindavad siinses kommentaariumis madalaimat võimalikku stiilitasandit ning nende sihikindel tarvitamine peaks olema häbistav selliselt väljenduvale eestimeelsele eestlasele, kellena, ma loodan, soovite end kaasinimestele välja pakkuda?

to to lugeja  2007-09-13 06:59:36
Reeturitesse on ikka põlgusega suhtutud ja siit tulenevalt ka vastavad väljendusvahendid.

Lemme Krimm  2007-09-13 07:28:37
Kuradi vabamüürlased,ise olete reeturid ja eesti rahva mahamüüjad!

to to to lugeja  2007-09-13 08:45:56
Reeturiks kuulutamisega on asjad keerulised olnud läbi aegade. Pärast on selgunud: läks viltu, kohe väga viltu. Küll siis on alles läinud hirmsaks, isegi aastatuhandete pikkuseks kahjatsemiseks: tuletagem meelde, et Jeesus Kristus löödi risti rahva tungival ja (peaaegu) üksmeelsel nõudmisel; peaokupant Pilatus ei tihanud rahva palavat soovi ignoreerida.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Järgmine

Nimi 
E-mail