![]() Kiida Ansipit! Milleks?
muigaja
2012-12-19 13:57:22
Eesti rahvas on sajandeid olnud peamiselt maarahvas. Maa on kõiki toitnud ja oleme omi toidusaadusi välja vedanud nii Inglismaale kui ka Venemaale. Seda õudsam on mõelda, et just see nn.isamaalaste punt Mart Laari juhtimisel pani aluse põllumajanduse allakäigule. Ometi laulsid isamaalased enne iseseisvumist haledaid laule, et nendelt olid võetud nende isatalud, kus varem voogas rukkiväli ja ristikhein. Nad ihkasid tagasi minna oma esiisade taludesse. Aga võta näpust, tagasi läksid ainult üksikud, sest Mardike sõlmis tuttavate ärikatega kokkuleppe, kes hakkasid odavat välismaa toitu sisse vedama. Välismaal oli põllumajandus ammu taastatud, kuid kolhooside asemel talusi pidama hakata ei ole kohe kerge. Seepärast müüdi oma esivanemate talud maha ja osteti linnas korter ning mersu. Aga valitsus oleks pidanud alguses toetama talupidajaid kuni nad jalad alla saavad. Siis oleks talumajandus jälle taastatud. Kuid ei huvita põllumajandus Punalipulise Balti Laevastiku politrukki.
2012-12-19 15:56:58
A miks peaks kiitma vaid Edgarit ? Nad ju Ansipiga samasugused. Üks on tola ja teine juba oma isikukultusega päris lolliks läinud (Edgar siis)
Ants
2012-12-20 11:34:41
Jälle kord kus pean "muigaja" juttu kinnitama . Põllumajandust oleks pidanud toetama--- kuid mida teadis Mart Laar põllumajandusest kui kord ostes "ärikailt " laevatäie juba riknema hakanud sordikartulit sügisel ütles Riigikogus kui seda arutati -- "mina ei teadnutki ,et sügisel kartulit maha ei panda !??" Esimese Eesti Wabariigi ajal soodustati igati põllumajandust ja anti pikaajalist (30 aastat ja protsendita) laenu kes ainult soovis talu omale rajada ja seal tööd teha . Ja paljud ka seda kasutasid kogu maa oli ülesharitud . Riik ostis ka talunikelt kindla hinnaga kõik vilja ülejäägi .Samuti organiseeris peekonsealiha ja munade väljavedu . Aga nüüd ???
Hans
2012-12-20 12:36:05
Ülitark Laar oli kuulnud sellisest tähtsast asjast nagu "talvekartulid" ja arvaski, et need tuleb sügisel maha panna, sest talivili ju külitakse sügisel.
muigaja
2012-12-21 11:08:03
Oi,oi,oi,Mardike näitas oma kartuli ostmisega ja sügisel mahapanekuga oma hiilgavaid põllumajanduslikke teadmisi. Siis pole imestada, et ta põllumajanduse lasi põhja kui ta hakkas sügisel kartulaid maha panema. Kuid esimese Eesti Wabariigi ajal valitsus hoidis meie põllumehi, sest nendest sõltus meie toidulaud ja riigi iseseisvus. Aga Mart müüs iseseisvuse maha juba sellega, et avas meie turu välismaa toidule. Nüüd sõltume me välistoidust ja jääme nälga kui Poolast kartulaid ei tule sest oli ikaldus. Kui aga ka teravilja ei tule, siis oleme ilma leivata, sest meie põllumehed ei jõua niipalju vilja kasvatada kui vaja. Nüüd oleme alandlik teiste riikide ärikate teenuste ootel. Ometi olid meil varem piimaühistud-meiereid. Iga talumees viis piima meiereisse ja seal töödeldi see ümber ning sealt saadeti või ja koor välismaa turule. Polnud mingit vajadust piima vedada Tallinna või teise suuremasse linna. Niimoodi oleks säilinud ka väiksed majapidamised. Alles nüüd hakkab arenema mahetootmine ja piima müüakse juba lahtiselt. Kas see ainult taastab endise põllumajandusliku tootmise? Väheusutav, sest soojemates riikides kogutakse saaki kaks korda aastas ja mootorikütust esialgu jätkub. Aga kui nafta peaks lõppema, siis seiskuvad ka rongid, laevad ja autod. Elektri jõul laevu ei pane liikuma ja ka rekkad vaevalt sõidaksid akudel. Tähendab, et tulevikus taastub jälle hobuveok ja kohalik põllumajandus.
vanja
2012-12-21 11:10:44
esiteks lasi põllumajanduse põhja EDGAR i ja kartulid külvas ta ka vabaduse platsile . tallin aitab
Ants
2012-12-21 16:16:47
" Vanjale"- kuigi Savisaar on palju teinud negatiivset siiski Eesti põllumajanduse "põhjalaskmist" tema süüks ajada ei saa . Olen endiselt nõus "muigajaga" sest siin "muigaja" kirjutab puhast tõde . Kuid kui jutt läheb idanaabrile siis minu ja "muigaja" arusaamad järsult on vastupidised . Mina ei eita ,et olen RUSSOFOOB ja kes teab minu elulugu (nagu teab ka Vaagija) mõistab ,et on ka põhjust see olla . Sest mina pole mingi "usuvend-Jeesus Kristus kes kui ühele põsele lüüakse teise alandlikult ette keerab . Mina löön vastu ja vihkan neid kes minule ja kogu Eesti rahvale niipalju kannatusi on tekitanud .
2012-12-22 22:22:21
http://www.eesti.ca/eesti-elustandart-on-euroopaga-vorreldes-endiselt-stabiilselt-nigel/article38237
vaagija
2012-12-22 23:18:38
Tõesti, eelnev väärib lugemist. Ometi hakkab ka Lääne maailm nägema ja aru saama, mis on meil seni õnnestunud selle välismaale näitamiseks üles seatud ilufassaadi taha peita.
vaagija
2012-12-22 23:36:39
Vaata nii või mõistata naa, aga kokkuvõttes kahjulikumat tegutsemist meie regionaalpoliitika hääbumisele maal ei ole, kui see, mis on koondatud ühte kunagisse meie paduparempoolsesse ultraliberaalsesse juhtpoliitika loosungisse: "Meile siin põhjamaal ei ole oma põllumajandust vaja - otsige põllumajandusele alternatiivi, ostame endale odava lõunamaise toidu!"
Kolm korda võite arvata, kelle targal juhtimisel selle loosungi all me oma maaelu ja majandusega kraavi sõitsimegi? Eestimaa peamine nogia on olnud iidsetest aegadest põllumajandus ja alati on eestlane oma rahva suutnud toita ja maarahvale tööd pakkuda. Nüüd oleme kunagised kallilt drenaažitud põllumaad lasknud võssa kasvada ja ise töötuna ootame käed ammuli euroopaisakese toiduabi pakikesi.
vaagija
2012-12-22 23:37:00
Tean Antsu russofoobia põhjuseid ja ka seda, kui tubli Savisaare alluv ta mitu aastat oli. Tean ka seda, et täna oleme Antsuga eri meelt, mis aga ei sega meid inimlikult suhtlemast. Ükski inimene ei ole eksimatu, nii ka Savisaar, ometi vastupidi Antsu arvamusele tean, et Savisaar on üks meestest, kes on Eesti riigi ja rahva heaks teinud väga palju positiivset ja teeb seda ka täna Tallinnas.
els
2012-12-26 16:25:57
malakat on ansipi'le ja tema roovparteile vaja, kes ei hooli ei oma rahvast ega riigist!
korrupeerunud patikari/maffia, peaks koik toolaagrisse saatma ja nad koik peaks miinimum palka saama uks aasta, huvitav oleks neid ka kerjamas tanaval naha! tahaks naha kuidas nad ara elaks oma endi seaduste jargi!
kriibu
2012-12-26 17:02:08
Milleks kiita Ansipit? Ma ei tea. Ma ei usu, et see midagi sisse toob. Sestap tõepoolest on küsimus Milleks? siinkohal õigustatud, sest kui sisse ei too, siis milleks kiita?
Savisaare kiitmine toob sisse, olen kuulnud. Küll aga tean ma, MILLE EEST Ansipit võiks kiita.
vaagija
2012-12-26 17:51:20
kriibu, OLEN KUULNUD (?!?) - kas naised saunas?
kriibu
2012-12-27 07:38:43
Nuh, vaagija, ega sa ainuke inimene maamuna peal ei ole, kellel tuttavaid kesikuid on.
muigaja
2012-12-27 09:30:21
tänan Antsu ausa ülestunnistuse eest. Ma usun, et sa vihkad venelasi, sest nad on palju kurja teinud. Ma võin öelda, et venelaste seas on ka palju häid inimesi. Näiteks Jeltsin. Seepärast mina vihkan venelasi valikuliselt nagu vihatakse pätte igast rahvusest. Võibolla seepärast tundub, et ma pooldan kõiki venelasi. Mitte sugugi. Kuid siin kommentaariumis ei anna see pidev vihkamine midagi, seepärast olen püüdnud olla diplomaatiline, sest euroliidu seadused suhtuvad kõigisse rahvustesse võrdselt. Aga kui ma teatasin ülbest venelasest , kes keeldus eesti keelt rääkima, keeleinspektorile, siis kriibiti mu auto kapotti ja keerati autoratta mutreid, sest meil pole valvet. Selliseid tüüpe ma vihkan ja sellised vihkavad eestlasi ning igatsevad tagasi vene võimu.
2013-01-01 21:32:54
Venelaste hulgas on väga häid ja toredaid inimesi, mötlen, et isegi rohkem kui eestlaste hulgas. Eestlane sööks teise köige karvadega ära, aga venelane on alati abivalmis. Vähemalt korralik toit oli laual ja odav ka, selliseid hinnatöuse näeb vaid selle valitsuse ajal. Pöllumajandus oli ikka väga heal järjel,loomakonte me ei söönud, aga millest koosnevad tänapäeva lihatooted, massist! Ja mis leiba,sepikut mee sööme, kui rusikasse paned, siis uks pallike jääb järgi. On ka häid leibu, näiteks Kodukandi ja Kodupaiga leib, mis vöib seista sul kappis2-3 nädalat ja ei hallita. Igas tootes on säilivusaine,paksendaja, värvaine ,mis prahist need koosnevad? Sellise råmpsu söömise pärast ongi nii palju haigeeid inimesi ja veel igas tootes, mis sisaldab magusat, on topitud Aspartaami-mis on massimurk(puupiiritus), kuhu otsa komistasid Pärnu kandi inimesed.Vot seda leidub ka enamvähem köikides ravimites, kui loete ravimi infolehte, siis saate teada, et köik Körvaltoimed on uhed samad, mida tekitab aspartaam. Tellige ajalehte RAHVUSLIK TEATAJA, saab huvitavad nii siit kui laiast maailmast.
Ants
2013-01-01 22:33:20
Eelkommenteeriale -olen nõus Sinuga ,et venelaste hulgas on häid toredaid inimesi ka mina tunnen selliseid . Aga jutt ,et Venemaal toit odav ja kvaliteetne !!?? Miks siis siin elavad vene rahvusest inimesed hoolimata Putini kutsest mitte ei lähe elama oma Kodumaale kus toit odav ja elu parem vaid söövad siin rämpstoitu ???
vaagija
2013-01-02 09:46:30
Antsule niipalju, et kas mitte venelaste lahterdamine headeks-toredateks ja pahadeks-halbadeks ei käi meil erakondliku kuuluvuse järgi - kes on Savisaare toetaja, see on automaatselt paha-paha, pähh-pähh; kes on Ansipi toetaja, see on kohe tubli-tubli, pai-pai?
Kui odav või kvaliteetne on toit-kaup Venemaalt, seda näeme iga päev Narva piiripunktis, milliste kandamitega sealtpoolt tullakse. Ehe kogemus on ka endal pakkuda - küsin apteegist tuntud soodsat ravimit Venemaalt (näiteks mustikatabletid silmade kaitseks), saan vastuseks, et praegu ei ole ja näidatakse laia valikut lääne kallimatest ravimitest - märkan aga väljapanekute taga varjus tuttavat sinist karpi - oi jaa, üks viimane on veel jäänud, saan vastuseks (?!). Mis puutub Putini kutsesse, siis on sellele ju täpselt sama reaktsioon, mis meie rahvuskaaslastelgi lääneriikides - eestlased ei tule koju tagasi ei meelitades, ei keelitades - vastupidi, põgenevad veel viimasedki kodumaalt... ja miks peaks vene juurtega noor siit minema sinna Venemaale, kui ta on Eestimaal sündinud ja kasvanud ning eesti keelegi selgeks õppinud? Pealegi kinkis juba nende vanematele Laari ebaõiglane omandireform uute korterite erastamise võimaluse.
Ants
2013-01-02 21:51:57
Ei ole mina kunagi kedagi hinnanud selle järgi kuhu Erakonda ta kuulub . Kuna ka mind pole keegi väljaarvanud Keskerakonnast kas olen siis paha-paha,pähh-pähh lugupeetud "Vaagija " meelest ? Parem räägi mida positiivset annavad silmadele need "mustikatabletid"? Ma ei ole neist kuulnudki kuid teades Sinu abikaasa on arst ehk soovitad siis ka mulle neid "mustika tablette" ? Või olen ma Keskerakondlasena liiga "pähh"
|