![]() Mida muudaksin Eesti riigis, kui oleksin peaminister?
Enn Oja
2012-08-01 07:02:31
aja p'uudusel pr'aegu midagi lähämalt ej käsitle aga öhe mõtte paar Koolja lauset tekitasid küll kohe .
et kujj aluseksvõtta põhimõte et 'minu valitu peakks minnd ka esindama' sis saakks sellepõhjal moodustada nn kitsendatud rahhvamölakogu kuss äälätamisõjjgus oleks igal kandidaadil ning vasstavalt tema ääläsaagi osalusele . sajjd 500000'st ääläst 21 äältt on sul oma valiate esindamiseks 0,0042% ja 5047 äältt annaks sinu ääläväärttuseks 1,0094% . mujdugi äälätaks sis iga 'valitu' raalitsi, minngit Toomppäd pole vajagi . kaa oleks kõjkk avalik ning valitu vastutav tema valinute'ees . kuj sa nojjle ikka ej m'eeldi sis võjvad nad su ka mahaäälätada . näjttäks nood 21 äälätaks su vasstu 11:10 ning asendaks su uute s'ooviatega . aga see oli ajnult mõttelennd .
kriibu
2012-08-01 09:47:56
Kolja muutub nüüd Keskerakonnas ebapopulaarseks. Nimelt ei poolda Keskerakond avatud valimisnimekirju - nagu ka ref.
Mardus
2012-08-01 11:12:12
Mõneti on see umbestäpselt sama millest olen mõnes kommentaaris kirjutanud. Tegelikult võib ka praegune süsteem enamvähem tööle hakata kui muudetaks hääletuskorda Riigikogus nii, et ükski seadus poleks vastu võetud opositsiooniliste erakondade häälteta - mitte viiskümmend kaks häält vaid, ütleme nii, kuuskümmend viis, seitsekümmend häält. See paneks konsensust otsima ja kogu valijaskonna huvid oleksid paremini kaitstud.
Noorele poliitikule veel niipalju, et kui oleksid peaminister, ei sa saaks seda läbi viia sest neid asju ei otsusta peaminister, ikka Riigikogu. Ja veel: Lahti jäi selgitamata, kes peaksid valimisteks kandidaadid esitama kui parteiline valimissüsteem kaotada?
One & One
2012-08-01 12:12:12
Huvitav, kas loo autori puhul on tegu sellesama härra Voronini, kelle kohvri järgi "Estonial" eraldi käidi, pojaga näiteks? Kui on, tuleb möönda, et ega käbi ei kuku kännust kaugele - kangel isal on tubli poeg! Samas, peab see just poliitika ja Keskerakond olema, kus andekas noorhärra enda intellektuaalset kapatsiteeti realiseerib?
Mardus
2012-08-01 14:34:14
Ise ma arvan, et kandidaadid peaks üles seadma Omavalitsused.
jah, jah
2012-08-01 14:47:17
Eesti NSV Riikliku Julgeoleku Rahvakomissariaadi 1. osakond,
4. jaoskond – teostas kontrolli intelligentsi üle, ülem riikliku julgeoleku leitnant Nikolai Voronin
ets
2012-08-01 19:43:57
on tore, et sa pole peaminister.
2012-08-02 14:52:14
Jumal kaitseb Eestit ! Ükski keskdebiil ei saa kunagi meie riigi peaministriks.
juku
2012-08-03 15:24:37
õnneks Nikolai sa pole meie minister ja 100% ei saa ka selleks. Sa ürita ikka oma traktoristi paberid enne saada!
Loodetavasti maad sa õpid ikka kaevama, et palka teenida (mitte nagu tüüpkesik, kes arjunud toetuste peal elatuma)
jedg
2012-08-04 23:35:22
Kirjaoskajad valijad teavad, et RE JA IRL ei tee koostööd Vanarämpsuga, miks nad sellegipoolest Keskpartija kandidadid valivad ja muutustele loodavad, seda tuleks valijatelt küsima.
Tore et oled tsirkust nii sest kui väljast 5 hooaega näinud ja oskad ilmselt keskpalaganiga võrrelda. Ootame koomikseid, följetone ja anekdoote. Siseagooniast ja roiskuva monstrumi laibakorinast paluksin kirjutada hea maiste piirides.
ARVAJA
2012-08-05 03:27:17
Tervitus.
Muuga olen 100% nõus, aga mind paneb imestama järgnev väide: /Sellise süsteemi puhul oleks ka suureks ja julgeks eeliseks parteide eksisteerimise täielik keeld, kui iga esindaja oleks iseseisev ja vaba. / Kuidas see võimalik on? Erakonnad kaotatakse ära? Asjal pole ju mingit jumet ilma erakondateta. Tänapäeval eristatakse ikka erakondade järgi inimesi. Ja ega ju kõik ei ole nii tuntud ja karismaatilised inimesed nagu seda Edgar Savisaar ja Arnold Rüütel .
inimene
2012-08-05 03:54:41
Nõustun sellega, et praeguse süsteemi ja demokraatia vahel on ikka väga suur erinevus.
Kuid lihtsalt järjekorras küll pole õige. Kui ühe partei esindaja saab 100000 häält ja järgmised 10 teise partei esindajad kõik 5000 häält, siis oleks ühel parteil 100000 hääle peale 1 koht, teisel 50000 hääle peale 10 kohta. See ei ole ka demokraatia. Lihtsalt avatud nimekirjad ja häälte kantimine selliselt ära keelata, nagu praegu. St. kui keegi sai piisavalt hääli, et valituks saada, siis peab ta riigikokku ka minema. Kui ei lähe, siis tuleb ta hääled üldse ära kaotada. Teiseks tuleks valimiskünnist tunduvalt langetada. Seda loomulikult ei poolda ükski suurematest parteidest. Hetkel on peaaegu võimatu uuel tulijal kuhugi saada. Isegi kui oleks see, mille poolt väga suur elanikkond on, siis igaks juhuks ei hakata sinna oma häält panema, sest "niikuinii ta ju sisse ei saa ja hääl läheb raisku" Kui kellelgi on ikka 2 % Eesti rahva toetus, siis mis loogikaga ei saa selle eest riigikogus vähemalt ühte kohtagi. Vabanduseks tuuakse ikka, et künnis kõrge riigikogu teovõimelisuse huvides. Mind isiklikult see ei huvita. Mind huvitab, et minu arvamus saaks ka riiklikul tasandil esindatud.
Enn Oja
2012-08-05 20:10:34
inimene saab RAHHVA võjmust (ehk 'temokr''aattiast') valesti aru .
1) rahhvale kuulub võjjm siis ja ajnult siis kuj se võjjm kuulub rahhvale ! nii pole ülttse võjmalik minngi esindatus kuj sell esindajal on suurem õjjgus kuj esindataval rahhval . tuletan m'eelde et viimased ligi 20 aasstat pole mejjl isegi esindajajd, tegemist on 'liikkmetega' kess millegi eesst ej vastuta . 'võjjm' on muudetud kaubaks mida toodavad ja millega kaupplevad Toomppä jõugud . väljastpooltt tuliatele on jõukkudesekka pääs tehtud ülimalt rasskeks . elust lejjab kenasti võrrdluse kuss mõni jõukk mõnes linnas võjmutseb tulusa turuüle ning kakkleb uute imulistega . 2) mängul äältäga p'uudub igasugune arukas mõte kujj äälätatavajd on palju aga äälätajal onn ajnult 1 ääl . mejjl vel lisaks sellele põhis'ääduse vastaselt ned ääläd kanttakse üle Virumaaltt Võrom'aale ja p'äälägi vel astendatakse . me ej s'aagi t'eada kujdas on kellegi eelistusaste tegelikult . popim pool popimaks ka jääb aga täjjästi mõjsstusevastane on n'eegrite kanttimine . 3) valimiskünnis tuleks ülttse unustada sest see on põhimõtteliselt vasstuolus põhis'ääduse võrrdelisuse n'õudega . sellekallal jahumine näjttab jahujate kuritegelikku olemust sest kusevad tahhtlikult põhis'äädusele nagu klikki . 4) mis puuttub seda klikilejjerdatud "t'eovõjjmelisust" sis nemad p'eavad selleall silmas ennda võjmu v'ääramatuse vajadust . et rahhva tahet ka k'eegi selgitaks ning võrrdeliselt ka 'elluviikks klikki ju ejj uvita . turvalise võjmu kinlustab küll ka 51 äältt ent inime onn alati olld m'üüdav ning julgestuseks poleks paha 3-4 lisaäälttki . ej põhjata ju kesskjõukkugi tema vastikusepärast vajd klikile on vaja vähämalt ühht vastast nõrgestada et tejsega sellges ülekaalus ohutult t'iibaripsutada . mujdugi on selleks vaja enndalekrabada ka pekkstava pätijõugu kõjkkuv toettajaskonnd ning seda mitte annda tejsele 'vastikule' .
2012-08-05 23:28:24
http://www.epl.ee/news/arvamus/andrus-kivirahk-oravate-vaevaline-viinaravi.d?id=64774296
Oeh
2012-08-06 00:00:13
Annaks jumal, et sihukesed "tsirkuseartistid" riigivõimu juurde ei satuks.
ARVAJA
2012-08-06 03:58:49
Ega ma mõelnudki ega öelnudki,
et Hr. Voronin peaks ise riigivõimu juurde pääsema. Ma ütlesin hoopis midagi muud. Loe rahulikult ja tähelepanelikult mu kirjapandu läbi.
Nikolai Voronin
2012-08-15 00:48:36
Mina ei sooviks saada Eesti peaministriks:) See artikel on lihtsalilt minu mõted Eesti demokraatia kohta)
|