Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Eesti lapsi ei sunnitud õppima vene keeles

Magnus  2013-04-11 12:41:37
to Enn Oja 2013-04-11 10:57:26

Küsimus võib olla hoopis selles, et nii ukrainlastest kui ka valgevenelastest papad-mammad ei pruugi hoopistükkis tahta oma lastele omakeelset kooli. Ka eestlased ju kunagi kippusid ikka saksakeelsesse kooli (et saksaks saada!) või venekeelsesse (et keisririigis tulusat karjääri teha). Samas on ammu teada, et nn venekeelseid lapsi surutakse kasvõi jõuga eesti lasteaedadesse ja koolidesse (pahatihti vaevaks ja viletsuseks sealsetele õpetajatele, kellel lasub sel juhul hullem kui kahekordne koormus!), püütakse oma nimegi eestistada, tahetakse ka kõiges olmelises olla eestlaste moodi ja neid ponnistusi ei varjata, vaid demonstreeritakse. Muuseas, seda püüdlust võis märgata - oh üllatust! - juba isegi 1950. aastatel, paraku siiski vähesel määral. Aga samal ajal püüdsid paljud põlised eestikeelsed ENSV-lased panna oma lapsi ilmtingimata vene kooli ning kõnelesid tööl, kodus, puhkehetkel (kui vaid pealtkuulajaid oli loota!) võimalikult kõval häälel venet - tuli ju kõigiti kõigile näidata oma erilist kroonumeelsust ja peita oma seost "kodanlise Eestiga". (Muuseas, paljud nendest - alati eesrindlastest - olid esimesed sinimustvalget märki rinda panema ja põruma hakkavat vana võimu põrgupõhja vanduma. Kas nüüd on nad juba asunud juurutama ämerikäni-keelt - tuleb ju üldise "arenguga" sammu käia?)



Juhan Tuhk  2013-04-11 15:21:38
Vene keel ei olnud kohustuslik õppeaine, kooli sai lõpetada, kui polnud vene keelt õppinud. Ja kahtesid pandi ka, kui ei osanud. Tollal näitasid hinded omandatud teadmiste taset.

venku  2013-04-11 15:34:42
Inimene mõtleb emakeeles.Kui inimese isiksust muuta tahetakse-siis võetakse talt võimalus emakeeles õppida.

to Magnus ära slikerda  2013-04-11 15:36:11
Kui nad muukeelset kooli tahavad,siis mitte eestikeelset_vaid saksa_inglise_prantsuse k-

jurakas  2013-04-11 15:37:56
Üks loll teeb ja teine maksab oma nahaga

Juhan Süsi  2013-04-11 15:42:12
Venekeel oli siiski kohustuslik ja kui venekeele eksamil läbi "põrusid" kooli ei lõppetanud . Kuid siiski ilma oskamata ka toime ei tulnud kuna poisid pidid teenima vene sõjaväes . Ja kui ruttu venekeel seal selgeks sai igalühel Kui Eestis venelane on elanud 20 aastat ja eestikeelt selgeks pole saanud on ta kas idioot või ei taha õppida eestikeelt . Sellised tuleks küll saata tagasi omale kodumaale Eesti riigis peaks olema kohustus osata eestikeelt kui riigikeelt. Seepärast peavad koolid kõik Eestis olema ainult eestikeelsed

Enn Oja  2013-04-11 16:27:14
vähämalt 60.'ndate lõpul russikeel mejje eestikeskades sunnduslik polld . üksikud rahhvuslased k'eeldusid russikeeltt õppimast ning p'äälä mölisemise ja v'eenmise ej saadud nendega midagi pihhta akata .
kass iljem se vabadus kadus, seda ma ej tea .
veel olevat olld erisättäd santtidele sest nemad ej suutt kehalise n'õudejtäjtta .

kriibu  2013-04-11 16:40:12
Juhan Tuhk, vene keel oli vähemalt ENSV-s vägagi kohustuslik õppeaine alates II klassist. Mina õppisin seda kohustuslikus korras ........11-12 aastat ..... umbes. Ei mäleta täpselt, aga mingist ajast vene keele loengud kadusid.
Kui minu laps läks kooli, siis tema õppis 3 aastat kohustuslikus korras, edasi läks vabatahtlikuks ja tema valis saksa ja inglise keele. Aasta oli siis vist 1988 kui enam ei olnud kohustuslik. Võibolla juba 87, ei mäleta.

to Enn Oja  2013-04-11 16:43:30
Õiget juttu räägid.

07  2013-04-11 21:19:03
Artikli autor ei räägi sõnagi vene keele õppest
vaid vene keeles õppest. Vene keel oli kohustuslik, aga kõiki teisi aineid õppisime eesti keeles. Süvenege artiklisse!

08  2013-04-11 23:00:38
Aga seda meie räägimegi ,et selleks ,et omandada eestikeel kui riigikeel ei tohi olla Eestis venekeele õppekeelega koole vaid ainult eestikeelsed. Siis noored õpivad selgeks eestikeele ja saavad ka aru mida räägitakse Eesti riigis ja ajakirjanduses .

to 08  2013-04-12 10:29:50
Soe soovitus: Teie katsuge eesti keele oskust veidi harida. Tundute olevat suur riigikeele juurutaja, kuid Teie oskustase jätab soovida. Seepärast ei mõjugi Teie ülesastumine teisiti kui näitena kehvapoolsest keeleoskusest.

eelmisele  2013-04-12 13:30:18
Õige tähelepanek, professor!

MGU  2013-04-13 13:23:14
Inimene peab eesti keelt oskama,kuid EI PEA selles keeles HARIDUST omandama!
Tsaariajal sunniti jah vene k.õppima 1897 a.
Nõuk.ajal õpetati vene keelt kui õppeainet,nagu soomes õpet.rootsi k. jne.ja loogiline-pidi ju suutma NSVL rahvad omavahel suhelda.Aga ei pidanud õppima aineid vene k.V.a. kui läksid Moskva Ülikooli.
Jütsidel on raske aineid omandada.Kas meil tahetakse samastuda tsaariga?

owen  2013-04-13 15:37:11
Kuna Eesti on riik,kus venelaste osakaal on pea üks kolmandik,on täitsa loomulik,et koolid on pool-eestikeelsed,st.füüsika,keemia,ajalugu õpetatakse vene keeles,osa aineid aga eesti keeles.Kes tahab edasi õppima minna või eestikeelset töökohta,hoolitseb ise oma keeleoskuse eest.Nii tegelikkuses ka on.Ja polnud see vene ajal vene keele pealesundimine nii hull midagi,kui siin nüüd kommitakse.Muide,Elsa Gretskina rääkis väga puhast eesti keelt.Olen selle kirjutise autoriga nõus.

Ants   2013-04-13 16:55:57
Kuna venelaste osakaal vene okupatsiooni tulemusena on ligi kolmandik ei tohi teha mingeid järeleandmisi keeleseaduses ja koheselt tuleks teha lõpp venekeelsele keskharidusele Eesti Vabariigis .Kes ei soovi õppida eestikeeles on võimalus sõita oma kodumaale seal omandada haridus ja seal elada ja töötada . Mina ei lähe Venemaale nõudma eestikeelset kooli .

Oskar   2013-04-13 17:02:58
Rossa Riinale huvitav mis keeles Sina Kirjanik ja luuletaja luuletad ? Ja kas see polnud inimõiguste rikkumine kui kõik eestilapsed juba algkoolis sunniti Siberis õppima ainult venekeeles ?. Kas ise ka aru saad ,et selline nõue Eesti vabariigis on jabur,ja kuskohas siis veel õppida kohustusliku Riigikeelt kui koolis

koolipoiss 1949-1960  2013-04-14 01:09:07
Haridusminister Ferdinand Eisen suutis Moskva kõrgete hariduskorraldajate ees kõigiti kaitsta eesti keskkooli püsimajäämist - teistes liiduvabariikides oli üldlevinud, et keskkoolis töötasid vene keeles. Küll aga võeti Eestis mõnes rajoonis ette katseid hakata mõningaid nn jutustavaid aineid õpetama vene keeles. Kuna polnud vastavaid õpikuid ja õpetajate vene keele oskus oli üldjuhul kehvakene, ei kandnud mõnede ülipüüdlike kohalike (linnade ja rajoonide) haridusjuhtide usinad ponnistused vilja - ENSV eesti koolid jätkasid töötamist eesti keeles. Vene keelt õpiti nagu igasugust muud võõrkeelt, vaid selle vahega, et vene keelt sai kuulda ja ka ise praktiseerida ka tavaoludes. See, et vene keele õppimine olla olnud vabatahtlik, sai teatavaks alles pärast ENSV kustumist. Kõike, mida koolis õpetati, võeti tõsiselt. Teada on vaid, et mõnedes koolides võimaldati vabatahtlikult õppida nt ladina keelt, kui leidus vastava oskusega õpetaja. Valdavalt olid ENSV koolid siiski n-ö õppimiskallakuga, vaatamata sellele, missuguseid erijooni üks või teine kool omas. Iseasi, kas õppuritel alati jätkus tarkust tahta targemaks saada.

muigaja  2013-04-15 10:23:34
Loen neid kommentaare ja pean nentima, et tuleb lõpetada see poleemika vene keele ümber. Kui oleme suveräänne vabariik ja meil on eesti keel riigikeel, siis tuleb sulgeda kõik venekeelsed koolid. Kui venelased tahavad õppida oma keeles, siis ainult erakoolis, aga mitte eesti maksumaksja raha eest. Venelaste vastuseis eestikeelsele õppele on nende ülbus eestlaste ja üldse teiste rahvaste suhtes. See on vene šovinism kõige ehtsamal kujul. Ja venelased suruvad seda praegugi peale esmajoones Lasnamäel. Tunnen seda ka ise suheldes venelastega, kes valdavad eesti keelt, kuid kangekaelselt ei vasta sulle eesti keeles, ehkki saavad sellest aru. On vaja nende põikpäisus murda, sest miks pean mina suhtlema Eesti Vabariigis teiste vabariigi kodanikega vene keeles? Aga need ülbed venelased sunnivad sulle peale vene keelt. Nii nad tahavad lämmatada eesti keelt. Olgem sirgeseljalised ja hoidkem oma keelt.

muigaja  2013-04-15 12:10:57
Lisaksin veel. Me taastasime ju Eesti Vabariigi, kus olid ainult eestikeelsed koolid. Venekeelsed koolid tulid siia koos okupantidega. Okupatsioon on lõpetatud, siis okupatsiooni rudimendid tuleb hävitada. Venekeelsete koolide säilitamisega me tunnustaksime jätkuvalt okupatsiooni meie maksumaksja raha eest. Kas on eestlased nõus, et nende raha eest tegutsevad võõrkeelsed koolid, kes tahavad jätkuvalt siin arendada okupatsiooni?

Eelmine | 1 | 2 | 3 | Järgmine

Nimi 
E-mail