Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Allveelaev Lembit - unikaalne terves maailmas

Mr. Gordo  2002-10-08 23:35:44
Esimest korda elus olen Kesknädalas avaldatud seisukohaga täielikult nõus.

av  2002-10-11 23:32:45
Allveelaevahuvilisena märgin, et kaldale tõstmine tähendab ilmselt paratamatult ka uute uste keresse lõikamist, millest 'Lembit' on - erinevalt praktiliselt kõigist muist muuseumallveelaevadest - senini pääsenud. Laeva vees säilitamisel oleks vealuse osa korrosiooni võimalik peatada elektrivoolu abil nn. katoodkaitsega, ameeriklased on sedasi teinud ühe oma muuseumlennukikandjaga, mis seisab ookeanis (Läänemeri on väga palju magedam kui ookean, korrosioon on ookeanis palju kiirem). Kui laeva siseruumi ei panda, roostetaks ta kaldal vaikselt edasi, nagu näiteks on juhtunud Soome viimase allveelaevaga Vesikko (Saksa Typ II prototüüp), mis on kaldale tõstetud ja mis on praeguseks kokkuvarisemise äärel. Laev on vees ikkagi oma loomulikus elemendis ja pealegi ei läheks siis vanima vees oleva allveelaeva auväärne tiitel üle mõnele nooremale laevale. Katoodkaitse ülalpidamine ei tuleks kuigi kallis, suurt eriti see voolu ei võta, anoode tuleks paar korda aastas ehk vahetada.

Taibu  2002-10-15 00:33:24
Asi on tõesti seda väärt.Peale selle,et tegemist on killukesega Eesti ajaloost,on see ka tähtis muuseumieksponaat palju laiemas tähenduses.

Nimi 
E-mail