![]() Allveelaev Lembit - unikaalne terves maailmas
Mr. Gordo
2002-10-08 23:35:44
Esimest korda elus olen Kesknädalas avaldatud seisukohaga
täielikult nõus.
av
2002-10-11 23:32:45
Allveelaevahuvilisena märgin, et kaldale tõstmine tähendab
ilmselt paratamatult ka uute uste keresse lõikamist,
millest 'Lembit' on - erinevalt praktiliselt kõigist
muist muuseumallveelaevadest - senini pääsenud. Laeva vees
säilitamisel oleks vealuse osa korrosiooni võimalik peatada
elektrivoolu abil nn. katoodkaitsega, ameeriklased on
sedasi teinud ühe oma muuseumlennukikandjaga, mis seisab
ookeanis (Läänemeri on väga palju magedam kui ookean,
korrosioon on ookeanis palju kiirem). Kui laeva siseruumi
ei panda, roostetaks ta kaldal vaikselt edasi, nagu näiteks
on juhtunud Soome viimase allveelaevaga Vesikko (Saksa Typ
II prototüüp), mis on kaldale tõstetud ja mis on praeguseks
kokkuvarisemise äärel. Laev on vees ikkagi oma loomulikus
elemendis ja pealegi ei läheks siis vanima vees oleva
allveelaeva auväärne tiitel üle mõnele nooremale laevale.
Katoodkaitse ülalpidamine ei tuleks kuigi kallis, suurt
eriti see voolu ei võta, anoode tuleks paar korda aastas
ehk vahetada.
Taibu
2002-10-15 00:33:24
Asi on tõesti seda väärt.Peale selle,et tegemist on
killukesega Eesti ajaloost,on see ka tähtis
muuseumieksponaat palju laiemas tähenduses.
|