Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Ajutised raskused on lõppenud, raske aeg on saabunud

Pets  2001-12-19 13:06:51
Eriti meeldis mulle artiklist üks löik: "Viimase puhul on oluline mõista: probleem ei ole selles, et kurja tegevad inimesed on loomult pahad." Sama õpetasid kommunistid 1920-ndatel Venemaal - kurjategija (leiutati ka termin - sotsiaalselt lähedased)ise ei olegi paha, teda on ässitanud või ahvatlenud rahvavaenlased, kulakud,äraandjad jne. Ka siis postuleeriti, et kurjategija enda tahte puudumine. Selline demagoogia tuleb kuidagi tuttav ette, aga pole ka ime, sest autor on endine sama partei mees. Selle kohta on kirjutanud A.Solþenitsõn Gulagi arhipelaagis.

Asd  2001-12-19 17:37:38
Hea artikkel. Ma mõtlen sõnastust, lause-ehitust, artikli ülesehitust. Sisu on muidugi kahjuks ikkagi ülipopulistlik ja paljuski lihtsalt kontrollimatu laim. Petsile kommentaariks: Eks sotsiaalne aspekt on kuritegevuse puhul muidugi oluline. Ainult ma ei saa aru, kuidas seda saab oma argumentatsioonis kasutada kesik, sest kesikute enda propaganda on suunatud anoomia süvendamisele Eestis. Kesikud ise õhutavad rahulolematusele, klassivihale, vanusegruppide vahelisele vaenule jne, mis kõik on kaudselt kuritegevust soodustavateks faktoriteks riigis.

ise mõtlev inimene  2001-12-19 17:40:34
mulle kohe meeldivad kõikvõimalikud analüüsid ja mõistega manipuleerimised, kui neis ei ole esitatud ühtegi arvu! Nii harivad ja tõesed! Ja keskerakonna odav populaarsus meeldib ka, nemad juba ebapopulaarseid ja tulevikku suunatud otsuseid ei teeks. Jõudu teile tänasel tähtsal päeval!!!

Tante-Maali  2001-12-19 21:31:49
Eestil on lastehalvatus.Jääbki teine äbarikuks,kuni surmani välja.

Meleager  2001-12-20 09:45:23
Aga valige ikka KESKerakonna poolt,,, mis olukord oleks olnud siis kui viimased aastad oleks kesikud võimul olnud teab heal juhul vanajumal taevas. Ei maksa iniseda kui ise mitte midagi tehtud ei saa rääkimata hästi või halvasti tegemisest.

Schmuck  2001-12-20 13:29:22
Tohoh, tavaliselt nimetatakse meediagurudeks ikka teisi inimesi. Aga ju siis on Eestis kombeks end ise ilustada. Schmuck, geenius. Schmuck, suur juht ja õpetaja. Schmuck, Nunnu konkursi võidumees.

Aljeef-Strömm  2001-12-20 19:38:43
Kesikutele hirmsasti meeldib parempoolsete luuserpõrsaste ruigamine.Ruiiiii...ik!

Raivo Palmaru  2001-12-21 11:40:13
Senised “kommentaarid” võib kokku võtta nelja sõnaga: siga leiab alati pori. End Petsi nime taga varjav tegelane on analfabeet. Teisiti on raske nimetada inimest, kes 21. sajandil kahtleb aabitsatões, et kuritegevuse põhjused on sotsiaalsed ja nimetab seda vene kommunistide õpetuseks. Muide, seost kuritegevuse ja tööpuuduse vahel on ka Eesti näite varal lihtne tuvastada. Minu loos on juttu töötuse määra (ILO järgi) ja registreeritud kuritegude hulga seosest aastatel 1995-2000. Nende kahe arvurea paariskorrelatsioonikordaja on 0,91, aastatel 1999-2000 aga koguni 1. See tähendab ranget seost tööpuuduse ja kuritegevuse kasvu vahel. Ent Petsi-sugusele ei maksa see tulemus muidugi midagi. Asd ei tea, mis on pupulism. Sõnaga lahmimist reedab ka ‘kontrollimatu laim’ – nii ebatäpne sõnapruuk on avalikus kommunikatsioonis taunitav. Tüüpiline on ka arvamusloo autori “poliitiline” määratlemine (ja sellest tulenev arvamus, et erakondlikus iseenesest määrab, kas väide on tõene või väär). Mis puutub Asd esitatud kuritegevuse põhjuste käsitusse, siis see ajab naerma. Kordan: aastatel 1999-2000 oli tööpuuduse ja registreeritud kuritegude arvu korrelatsioon 1. Ka võõrandumise põhjused on palju keerukamad, kui Asd seda ette kujutab. End ise mõtlevaks inimeseks nimetav kangelane ei suuda vahet teha arvamusloo (ehk kommentaari) ja analüüsi vahel. Täiesti tundmatud on talle ka arvamusloole esitatavad nõuded. Samuti ei tea ta, mida tähendab sõna ‘arv’. Siit soovitus: tutvugu sõnaraamatu abil selle sõna tähendusega ja vaadaku mu lugu seejärel uuesti üle. Schmuck: enne kui avalikult sõna võtta, võiks teada, et autoreid tutvustavad toimetused, mitte autorid ise. Sedasorti “kommentaatorid” esindavad nähtust, mida Jürgen Habermas on nimetanud plebeilikuks avalikkuseks. Siin on minu jaoks ka probleem: miks kipuvad just selle tasemega tegelased esindama poliitilist suundumust, mida ma ei jaga, kuid millesse võiksin siiski mõningase lugupidamisega suhtuda. Praegu igatahes teevad Pets&Co selle väga raskeks.

Loe ja imesta  2001-12-21 13:39:09
Raiva Palmaru, te viitsite nendega vaielda?! Väga kena Teist, aga kas Teile ei tundu, et asjatu ja lootusetu? Mina ei ütleks, et "siga leiab alati pori", mina ütleksin, et nemad on "vennad issandas" ehk "vennad isamaas". Põhiline pole jah mitte nende maailmavaade, millele on igal inimesel õigus, vaid nende lahmival, et mitte öelda populistlik ja õel vastuseis igasugusele muule mõtteviisile. Nad mõtlevad ja arvavad ainult ise ega luba mõelda ega arvata mitte kellelgi teisel. Eesti peab nende lasteahaiguse lihtsalt üle elama. Kui me siis veel alles oleme, suudame ehk puhta ja terve riigina tõusta nagu raskest haigusest pääsenud. Hr Palmaru, Teil on toetajaid oluliselt rohkem kui siit veerult leida võib.

Asd  2001-12-21 15:12:09
Lgp. Raivo Palmaru. Ma nimetan kontrollimatuks laimuks näiteks seda, kui keegi väiteid eelarveraha eest võimu ostmise kohta pealinnas ja litsentsi andmist kütuse solkimiseks. Seni, kuni pole tõestatud eelarve eest võimu ostmine, on tegu labase laimuga. Meil on teatavasti süütuse presumptsion. Ja litsentsi andmine kütuse solkimiseks: kas tea aru ei saa siis, et kütust üritatakse alati solkida, küsimus on selles, et sellised inimesed tuleb vastutusele võtta. Litsenti andmise eesmärk ei olnud kütuse solkimise võimaldamine. Kui kesikud arvavad, et nii oli, siis võib seda taas ilma kohtuotsustea nimetada kontrollimatuks laimuks. Raivo väidab, et ma ei tea, mis on populism. Populism on populaarsuse "teenimine" otsusetega, mille kohta saadakse aru, et need pole tegelikult head otsused, kui on meeldivad rahvale. Autori poliitiline määratlemine? Ja miks mitte hr Palmaru? Minu arvates näiteab erakonna valik väga paljut. Muuseas, kohe tekib teile soov mind ka isamaaliitlaseks sõimata. Teatan, et ma ei ole poliitiliselt seotud. Kuritegevuse põhjuste käsitlus ajab naerma? Esiteks on anoomiateooria kriminoloogias üks populaarsemaid. Teiseks Loetlesin ma vaid mõned põhjused, millele on kaasa aidanud kesikute propaganda. Tööpuudus on muidugi ka oluline faktor, kuid küsimus on selles, et kesikud ühe faktori vastu näikse võitlevat, samas ise aitavad kuritegevusele teiste faktorite abil kaasa! Ka võõrandumise põhjused on palju keerukamad. Nõus hr Palmaru. Kuid võõrandumisele kaasa aitamine, nagu kesikute propaganda on eesmärgiks seadnud, on ikkagi kurjast. Ja lõpetuseks: hr Palmaru, ärge nimetage kommenteerijaid sigadeks, ärge pidage end paremaks. Mina olen lahkesti teie jaoks siga, teie olete mulle aga lihtsalt kesik. Nõus?

A. Ström  2001-12-21 16:12:04
Vooouuwww!!! Raivo Palmaru on leidnud väärtuslikku keskaega ja võtnud vaevaks oma loo kommentaatorid paika panna. Kuna mina tema lugu ei kommenteerinud ja seetõttu minu olematut taset ka ei kritiseeritud, siis paluks herr Palmarul lahkesti veel paar minutit minu peale kulutada. Ma nimelt arvan, et otsustada praeguse võimu võimest ühiskonnale midagi anda või mitte anda ühe Laari ütluse põhjal on pehmelt öeldes jabur.

Raivo Palmaru  2001-12-21 17:26:50
Asd mitte ainult ei tea, mida näitab verbi ma-tegevusnimele liitudes tu-liide, vaid ka ei taju suhteliselt lihtsa sõna ‘kontrollimatu’ tähendust. Kuid võtab süüdimatult sõna. “Loe ja imesta’l” on kahtlemata õigus: kui lollidega vaidled, siis tegelevad nemad samaga. I quit.

Asd  2001-12-22 11:47:00
Pean oma kohustuseks säilitada, et arvan end siiski sõna "kontrollimatu" tähendust teadma. Raivo Palmaru aga ründab taas minu lause vormi, pööramata vähimatki tähelepanu sisulistele etteheidetele. Loen vaikimise nõusolekuks.

imestja  2001-12-22 17:01:12
Miks (peaaegu) kõik, kes keskiga liituvad nii tigedaks ja sapiseks muutuvad? ``meediaguru`` võiks isegi tajuda, et tõelisele meediagurule ei ole omane ome kirjatüki lugejaid lollideks ja tarkadeks liigitada, rääkimata, et seda tehakse kriteeriumi ``ei ole minuga nõus, oled minuga nõus`´ alusel. Järelikult on gurust asi ikka kohe väga kaugel Toimetajale-ärge liialdage

kati  2001-12-23 15:10:51
Tubli,Raivo Palmaru.Mida enam ma loen sinu oponente,seda rohkem hakkan sinust ja keskerakonnast lugu pidama.Laari,Mõisa ja Paltsi viga selles oligi,et nad pidasid inimesi rumalateks ja uskusid,et mõnede PR-firmade abil on võimalik lollitada keda tahes.Aeg näitab ka meie nn.parempoolsetele,et rahvas on targem kui nad oskavad ette kujutada.

To: Kati  2001-12-23 15:22:12
Esiteks, rahvas ongi loll. Ja väga sügavalt. Teiseks, PR-teenuseid on ostnud just kesikud kõige enam. Lugu oli järgmine. Edgar küsis Linnarilt: "Kuidas odavalt rahvast valitsuse vastu üles kerida?". Linnar vastu: "Mängi kõige madalamatel emotsioonidel, tee odav sopaleht. Las Lenk korraldab seda, tal on komparteiaegne propagandastiil. Tööd talle keegi teine ei anna!" Ja lõpetuseks. Ka Raivo on meil ju PR-"guru". Seab ilusasti sõnad ritta, nii et isegi kõige hirmsam vale tunduks usutav. Varem üritas Kesknädal lolli rahvast jutuga ära pöörata. See neil ka õnnestus. Nüüd kirjutatakse siin juba liitlausetes - üritatakse ka natuke haridust saanud inimesi ära rääkida.

k-inf  2001-12-23 18:01:49
www.hot.ee/keskinfo Dr Tõnu Kauba kommentaar: Kaasaja mõtlemine erineb varasemast ka selle poolest, et paljud vanad, muutumatuks peetud seisukohad saavad teaduse arengu ja võimalustega sageli kahtluse alla seatud.

Yeestlane  2001-12-23 18:54:48
Õige,Raivo,ajutised raskused on möödas ja igavesed on ees...St.et neokolonialism ruulib täiega.Koloniaalajastul olid kolooniad ja emamaad.See variant oli aga kallis,emamaad pidid kolooniais valitsema,sõjaväge seal pidama ning see kõik maksis.Praegu harrastatakse neokolonialismi.Vormiliselt iseseisvate riikide klikivalitsusi määritakse natuke "saiarahaga",vastutasuks saavad neokolonisaatorid ekpluateerida kohalikku tööjõudu ning maavaru.Täpselt selline "banaania" käib ka Eestis.Laseme endid "kelgunöörina" igal Lääne "sõbral" tirida,aga eks vanasõnagi ütleb:"Loll saab kirikuski peksa." Mis muud,kui lollakem edasi!

Mats  2001-12-24 08:21:23
Nii priske mees pildil ja viriseb!Juttki prükkari tasemel.Hoopis astmelisest tulu- ja töötuskindlustuse maksust peaks rääkima.Hämada oskab igaüks.Ainult mõni peab selleks Lenini appi võtma.

Sarapilli Jass  2001-12-30 08:28:25
Alati vingub kõige kõvemini see, kellele varba peale on astutud ja mulle tundub, et Raivo Palmaru on kellelegi väga kõvasti varba peale astunud. Ja mitte ainult Raivo Palmaru. Ja siis on olemas veel tasulised valvekoerad, kes on saanud vastava koolituse klikilt ja peavad hoolega silma peal Kesknädala taolisel ajakirjandusel. Nende töö selles seisabki, et osavalt tõde vaikseks haukuda. Selle eest neile makstakse. Nende demagoogia on lihtsakoeline - rahvas on loll ja pime, rahvaga saab manipuleerida. Nii on viimane valitsus ka teinud. Kuid sa võid oma mammat lollitada kogu aeg, rahvast ühe korra, aga mitte kogu rahvast kogu aeg.

1 | 2 | Järgmine

Nimi 
E-mail