Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Laialivalgunud Eesti rahvas

lp härrased  2009-02-01 15:15:32
Veel kord vabandust - Mart Laari esimene valitsusaeg, kus ta kehtestas shokiteraapia, mis on hävitanud 100 000 eestlast (vt surmade -sündide statistiline suhe!) ja kadus kogu maaelu ja peletas noored riigist - algas loomulikult 1992.

teema  2009-02-01 17:02:33
oh, tõesti kosutav lugeda mõtlevate inimeste arutlusi.
Tahaksin tuua sellesse arutlusse käesoleva momendi ja majanduse kui lubate. Pean sellega silmas käsil olevaid riigieelarve kärpeid. Meid valmistati terve nädal ette, et kärpe alla lähevad pensioni lisad ja võib olla ka pensioni määrad vaadatakse üle. Kogu meedia vahutas nädal otsa, et pensionärid PEAVAD olema solidaarsed, et riiki hädast välja tuua. Ja samas, ükski meedias esinenu ei pakkunud välja, et tema, isiklikult, võiks ka, vaesel ajal, riigi heaks kokku hoida. Nende lobitegijate sissetulekud on, pensionäridega võrreldes, hiiglaslikud ja ometi rünnatakse kõige vaesemaid.
Minu meelest on just täna tagumine aeg hakata rakendama proportsionaalset tulumaksu, mis on tegelik riigi madalseisust väljatõmbamise vahend.

arbo to teema  2009-02-01 18:32:36
rakendada proportsionaalset tulumaksu - milline see praegune meil siis on?

R.U.  2009-02-01 19:26:01
Lp. vaagija.
Ma tõin esile M.Friedmani majandusteooria ühe tahu, nimelt suhtlemises teiste riikidega, kus ka rahvuslased võivad midagi kasulikku kõrva taha panna. Nii oleks Eestile kasulik vabaturumajandus Soome põllumajandusega, teisalt aga hukatuslik USA-ga.
Tervikuna on M.F. teooria aga risti vastupidine rahvusliku majandusideoloogiaga ja täna lahtirulluv majanduskriis tõestas järjekordselt, et neoliberalistide ja M.F. põhitees - turg reguleerib majandust ise kõige paremini ilma riigi sekkumiseta - on põhimõtteliselt vale.
Olen juba mitmes varajasemas artiklis seda probleemi käsitlenud ja prognoosinud laarlaste majanduse kokkujooksmist.
Majandusteoreetiliselt on rahvuslaste seisukoht absoluutselt selge: ilma riikliku sekkumiseta kapitalistlik maailmasüsteem ei saa üldse eksisteerida. Turud ei pöödle iseenesest üldsegi mitte tasakaalu , vaid hoopis tasakaalutuse poole.
Sealjuures majandusteoreetilisel tasemel tehti see küsimus juba sajand tagasi selgeks ennem I maailmasõda Londonis.
Miks siis taoline ammuilma selgelt valele põhimõttele rajatud majandusteooria ülemaailmse leviku osaliseks sai?
Üheks põhjuseks oli muidugi USA ajutine kasusaamine. Ent peamine oli hoopis see, millele viitas eespool M.Ojasalu- riikide (ka USA!)erastamisest rahvusvahelise finantsoligarhia näol kaitsejõududest kuni vanglateni. Näiteks Iraagis sõdib 170 000 USA , Suurbr. jne sõdurit, aga veel teist samapalju ka erakompaniide palgasõdureid! Ainult üks USA eraturvafirma eraarmee on palju võimsam ku iEesti kaitsevägi! Nende õppepolügoonist võib Eesti sõdurb vaid unistada.
Kui EW-s oli julgeolekutagajaks kordnik, siis täna ei olegi vist firmasi ja rikkaid inimesi, kelle julgeoleku eest ei hoolitse enam EV, vaid hoopis erafirma.
Ühesõnaga, täna on maailma geopoliitikas tegijaks suurriikide kõrval veel rahvusvaheline finantsoligarhia, kelle huvid on tänagi vastuolus ka USA riigi huvidega. Riigi abipaketist, mis juba Bush pankroti lävel pankade toeks eraldas, jõudsid pankurid juba 18 miljardit $ iseendale preemiaks välja maksta!
Just turumajandusfundamentalistliku majanduspoliitika elluviimine oli USA unipolaarse maailmakorra lagunemise sügavamaks põhjuseks ja tingib USA mõju paratamatu languse jätkumise järgneva kümne aasta jooksul.


R.U.  2009-02-01 19:48:53
to lp. härrased.
Tõstatasite küsimuse - kas meie eliidi poolt 1992.a. valitud suund on üldse õige?
Vastus sõltub vastaja maailmavaatest. Rahvuslasena olen selle ammuilma hukatuslikuks kuulutanud, sest üleskasvatamata 100 000 eestlast on rahvuslik katastroof.
Majandusfundamentalistidel on oma mätta otsast vaadates aga põhjust kuulutada Eesti suurt edu(mida ka meedia ja poliitikud pidevalt teevad) : 100 000 korrutame 1milj. krooniga, mis lapse üleskasvatamiseks kulub, ning saame majandusliku edu 100 miljardit krooni! See tähendab ju tervelt 500 000 tuttuut välismaa autot, mida näeme ka rõõmsalt ringi vuramas.

teema  2009-02-01 19:51:15
sorry, astmeline tulimaks.

R.U.  2009-02-01 20:05:18
to teema.
Tänased ministrid demonstreerivad, et nad on veel rumalamad kui lätlased.
Lätlased said vähemalt miljardeid laenu selle vastu, et hakkavad IMF retsepti järgi rahvast kõrist pigistama.
Ansipi valitsus aga allub IMF-i shokipoliitikale ilma sentigi vastu saamata vabatahtlikult !
Laarlased tõestasid järjekordselt, et nad ei esinda eesti rahva, vaid rahvusvahelise finantsoligarhia huve.

teema to R.U.  2009-02-01 21:13:37
vägagi nõus selle seisukohaga, aga-selle patriootliku üleilmsete oligarhide nuuma peavad eesti pensionärid oma nappide sentidega kinni plekkima. Muidugi lisaks veel haigekassa miljonid- seega kogu Eesti sotsiaalsesse sfääri kogutud miljonid lähevad mingite anonüümsete lontruste pangakontodele.

Mart Ojasalu  2009-02-01 23:16:24
Lähen lp. R.U. käsitlusest friidmanliku turufundamentalismi ekslikkusest tänasesse päeva . Nimelt seisab tänase USA kõige tsiteerituma nobelisti (2002) Joseph Stieglitzi põhitees selles , et liberaalne vabaturg pole sugugi "tark" ja isereguleeriv vaid toodab kaost ja ebastabiilsust . See Stieglitzi põhitees on tänaseks tõestatud ja saanud Davoses kinnituse mitme suurriigi juhtide poolt . Isegi Saksa LV , kes oli seni truu US sülekoer julges seda mõista anda , raakimata Wen Jiabao selgest sõnumist antus . Vana Wall Streeti tagatubade süsteem ei taastu ! Ei aita siin obamanomic'at vanad föderaalreservi tegelinskid Paul Volcker , Robert Rubin ega Jeffrey Liebman . Lihtsalt aasta 2009 . jõujooned ei ole enam 2000.a !Maailm on muutunud .

vaagija  2009-02-02 00:01:17
Lp. R.U.
Olen ka ennast aegade algusest rahvuslaseks pidanud ja pärast Laari šokiteraapiat olin tõelises šokis, et kuidas ikka nii saab, et just rahvusluse varjus nii palju ebaõiglust oma Eesti rahvale peale surutakse. Ja tõtt õelda, tänaseks on meie rahvuslastele järgi jäänud ainus aade - russofoobia.
Olime just ühest totalitarismist-vasakäärmuslusest pääsenud ja nüüd kohe - ühe hooga teise äärmusse!? Tõeline mõistatus, tõeline šokk. Esimene küsimus tekkis mulle, et miks me nii ruttu mängime oma trumbid nende kätte, kes juba taasiseseisvunud Eesti riigis veel nostalgitsesid nõuka aega taga - no saite nüüd, mida tahtsite! See võttis täiesti nõutuks - kas sellist Eestit me siis tahtsime?
Esimese selguse sain, kui juhtusin lugema vist Kesknädalast lugupeetud Heido Vitsuri artiklit neoliberalismi läbikukkumisest Uus-Meremaal just selles valguses, et milleni võib viia selline äärmuslik paremäärmuslus ühe väikeriigi, kus õhukeses riigis kehtib vaid raha võim. Tänaseks on loodetavasti nad selle taaga endalt heitnud.
Ja leitigi uus katsejänes - Eesti, kus neoliberalismi juurutamise õnge läks Mart Laar. Olime ju alles totalitarismist pääsenud, kuid kuna eestlased ise ka olid mingil määral süüdlased, olles 50 aastat "truult" okupante teeninud, siis sobis meie karistamiseks selline šokiteraapia ju ideaalselt. Laarile jäi vaid preemiate vist Tšicagost kojutoomine.

vaagija to teema  2009-02-02 00:08:12
Võid nimetada ka progressiivne - praegu on meil proportsionaalne maksupoliitika - nimetused nii sarnased, olen ka vahel sassi läinud.

teema  2009-02-02 01:10:54
tänan, vaagija.

R.U.  2009-02-02 10:32:30
Olen teema, M.Ojasalu ja vaagija viimaste kommidega 100&% sama meelt.
teema mõttearenduseks lisaksin veel, et M.Laar esines demagoogiliise väitega, et Hakakem II shokipoliitikat ellu viima ise, vastasel korral hakkab seda tegema IMF!
Lahtiseletatult tähendab see seda, et poome end ise üles, muidu teeb seda timukas!
Praeguses kriisis kasutava kõik vähegi iseseisvad riigid (õppinud Suure Depressiooni vigadest)J.M.Keynesi majanduspoliitikat - suurendavad nõudlust. Sellepärast tuleks just täna suurendada pensione isegi plaanitust rohkem, sest see raha läheb kohe ringlusesse ja elavdab majandust ning kahandab töövõimelise elanikkonna seas tööpuudust. Degenerandid Ansipi valitsuses seda ei mõista ja viivad majanduse kollapsi, nagu seda tegi M.Laar oma esimesel valitsusaastal- majanduslangus 30%!

teema  2009-02-02 13:42:07
jätaksin laarlaste ilmavaate südamerahuga sinnapaika ja neile endile elada, aga nad ei lase ju. Nad suruvad oma vaateid mulle iga päev jõhkra sõimu ja jõuvõtetega peale. Isegi mu igapäevase leiva äravõtmise ähvardamisega. Ja ikka "isamaa heaolu" nimel. Selline agressiivne rünnak minu ja mu mõttekaaslaste suhtes tekitab, vastureakstsioonina, tahtmise vastu rünnata. Arvan, et ka ülejäänud inimestes, kes ei jaga laarlaste ilmavaadet, tekib samasugune vastureaktsioon.
Mis puutub reformikatesse, siis, pardon, sellel kooslusel on aju asemel rahakott ja ainus ilmavaade on, kuidas kõigil nahka üle kõrvade tõmmata, et neilt raha oma arvele kantida, kõigi vahenditega, sealhulgas varastamisega.

  2009-02-02 21:39:17
Ubakivi kohta kehtib ülihästi ütelus - eks loll leiab ikka karja veel lollimaid, kes fanaatiliselt ükskõik millisele lollusele takka kiidavad. Palju õnne seltsimehed vaagija, teema ja co.

  2009-02-02 23:22:44
Eelmise anonüümse kohta kehtib ülihästi ütelus - eks loll leiab ikka karja veel lollimaid, kes fanaatiliselt ükskõik millisele lollusele takka kiidavad

arno  2009-02-02 23:56:18
Poisid, miks pagana pihta peate Te üksteist LOLLIKS sõimama? Kui leiae, et oponent eksib (kas või vähemalt Teie arvates) siis kummutage tema väide oma ja targemaga mida saate ka faktide või mingi veenva argumendiga kinnitada. Muidu oleme kui tänavapoisid kes kraaksuvad üksteisele LOLL, LOLL, LOLL...

OlB  2009-02-03 16:26:07
arno jutt on äärmiselt üliõige, mind ammu häirib, et kommide asemel on vastastikune mustamine.

vaagija  2009-02-03 18:14:04
Härra arno - olen ettepanekuga 100 % nõus ! Vastasel korral jäämegi madalalaubaliste tasemele - loll, ise oled loll, loll, ise oled loll ...

to Arno , Ants   2009-02-03 18:16:24
Kn kommentaariumi rikuvad kirjutise teema välised palgalised parteilised mustajad ja roojajad . Just nende palgaliste nn arbode välistamiseks oleks hea isikute avalikustamine . Aga see , et siin arno , ants jt kes vastustavad Keski ja Savisaart siin oma arvamusest kirjutavad on ju tore ja arusaadav. M.Ojasalu

Eelmine | 1 | 2 | 3 | 4 | Järgmine

Nimi 
E-mail