![]() Võlg on võõra oma
Enn Oja
2012-06-27 07:57:20
Uudu vajmustis Mäo risstmikust sarnaneb vasikaomaga kujj uutt lauda väravatnägi . sisuliseltvõttes mõttetu raha magamapanek . eesskujuks oleks pidand olema Vraanss kus t'aolistes tinngimustes eelistatakse rinngrisstmikku . kujj arvestada liikkluse sagedust l'oodest kakku ja edelast kirrd'esse sis s'äälnä rinng oleks tulld välljavenitada jusst l'oode ja kagusuunas sest munajas rinng takistaks sellesuunalist liikklust vähäm .
totter oleks pugeda liikklusõnnetuste vähänemisetaha sest ega 1' risstmikuga ole kadund kõjkk tejsed ning täna vel liiguvad nejjl t'eedel ikkagi inimesed kell alati on kõjgest p'ohhuj . paljud teed pole mejjl aga ülttse inimestepärast, ned on pigem metsa kuj rohelise kulla kerrgemaks välljaveokks . rattal m'ööda Eestitsõjttes olen valind jusst tejsejärgulisi tejjd ning tuttav tuhandete kilttidega kuhu uudukesed kunagi ära ejj eksi kuj just joomase p'ääga salaja kodukantti ej soovi kullgeda . ülttse olen tähälepannd et tejjd ehitatakse ning parandatakse mejjl pigem kavakohaselt et saakks kusskiltkerjatud raha pajkkap'anna ning enndale t'öökinlustada, mitte aga vasstavalt vajadustele . tuleb m'eelde n'ooruses merekooliaeg kuj va.nkade rühhmadega koos (eesstlasi oli p'äälä minu veel 1, tejsed panid koju) tegime tiiru Nuustakule kus ka jaanitulelkäjsime . kuj va.nkad mejje aja'asustist nägid sis küsisid kohe imestunult et mikks me nii eraldielame, iga majaj'uurde viib paarisajameettrine t'eelõjkk . nejjl kõjkk pundis ja läbi küla lähäb vajd 1 tee, palju odavam . selgitasin sis et selline on mejje elamisviis, me lihhtsalt ojjame omaette ja tahame et kõjkk oleks oma . vass''isstideks mejjd just ejj ülistatud aga ni mõnigi võjs nii m'õelda . kuj me satuks nüüd s'iia tühjale m'aale sis loomulikult ehitaks vällja ooppis tejsstsuguse asustise ja nejjdöhendava t'eevõrgu, oma 3-4 korrda arukama kinndlassti . s'eega oleme ajal'oolise paratamatuse ohhvrid ning sellele edaspidigi lõjjvumakkstes mejje t'eedekasutus inimeses kildikohhta vähäneb jättkuvalt ehk jätku suuttlkikult . ning süüdistada pole kedagi p'äälä mejje enndi . kuj juba nii lollid oleme sis selle l'o.lluse'eesst peab ka makksma .
Malle
2012-06-27 08:14:36
Lp. Enn Oja, no miks Te küll väänate eesti keelt nii koledal kombel? Jutt on ju sisukas, aga loe nagu hiina keelt. Ja aru ma ei saa, olete ju Knaps Udo mõtetega nõus, miks siis veel vahepeal neid ilkuvaid märkusi teha. Muutke oma kirjastiili, siis on Teil kindlasti ka lugejaid rohkem. Praegu lähete küll mollidega ühele tasemele.
TO MALLE
2012-06-27 09:08:05
Enn Oja on aktiivne ja osavõtlik meie sotsiaalpoliitilises virr-varris kaasa lööma ja oma arvamusi avaldama. Kirjakeele probleeme on, aga erinevused pidid ju meid rikastama, oli meedias suuresti reklaamitud arvamus.
to-Malle
2012-06-27 09:35:09
Olen Sinuga täielikult nõus ja ei mõista milline keele "rikastamine" saab olla eesti keele risustamine. Kujutage ette kui meist igaüks hakkaks oma moodi eesti keele "rikastama" !? Siin on siiski tegemist debiilsusega ja seepärast mina ei loegi sellist "rikastatud" eesti keelt, tema kommentaarid jätan vahele nagu need nõmedad "Mullid ja mollid"
Mallele ja viimasele totutajale
2012-06-27 10:38:12
Kas inimene ei või rääkida (ja kirjutada) murdes??
Minu arust meil pole murdekeelt ära keelatud.Seega las räägib ja kirjutab, kuidas tahab.
een ojjja
2012-06-27 11:05:32
see pole murre, vaid ühe inimese tähelepanuvajadus
Ants
2012-06-27 13:35:05
Kui oleks mõni ametlik eesti keelemurre oleks see veel mõistetav kui inimene pole koolis käinud ja ei valda kirjakeelt . Kuid ise mõelda midagi juurde eesti kirjakeelele on küll keele risustamine .
Matsiplika
2012-06-27 13:53:13
see ennuja saavutab ainult selle, et varsti ei vaevutagi tema vaimuvälgatusi lugema. Ilmselt on tegu mingi oravapartei palgalise haukujaga.
Kui omal ajal Kärna Ärni ütles, et meie armas emakeel läheb päev-päevalt järjest isasemaks, siis ennuja kavatseb selle vist hoopis ära kohitseda.
keelnik
2012-06-27 13:54:55
Vaba riik, kus vaba mees tohib oma keelt vabalt pruukida! Pealegi pole tegemist mingi võõrkeelega, vaid loominguliste variatsioonidega meie omast armsast kaunist emakeelest, mida tahame isegi venelastele (algul koolikeeleks ja hiljem juba ka kodukeeleks) peale sundida; samamoodi kui eestlastega tehti õndsal tsaariajal. Samas oleme tulvil ülekeevat vaimustust, kui mõni oma või võõras kõrge ametikandja EV riigikeelt püüab purssida. Nii et - võtkem asja rahulikult ja püüdkem üksteisest aru saada - Paabeli segaduseni on veel tükk maad.
to-keelnik
2012-06-27 14:45:15
Eesti riik ei sunni kellekile peale eesti keelt kuid Eesti Vabariigis on ainus Riigikeel eesti keel ja iga haritud venelane kui tahab siin riigis elada peab oskama eesti keelt . Nii on ja nii jääb . Venekeel teise riigikeelena ei tule isegi kõnealla seda eestlased ei luba omal maal . Ja venelastel kes ei soovi seda Riigikeelt õppida on vaba sõit oma kodumaale kus ka on vene keel ainsaks riigikeeleks . Ei ole enam vene okupatsiooni Eestis, siin elavatele osadele venelastele paistab pole see veel ikka "kohale jõudnud ". Vabas riigis tohib igaüks küll eesti keelt pruukida aga mitte seda moonutada . Tagajärg on keegi ei loe enam Enn OJA kommentaare . Eestis on olemas kirjakeel ja kui Enn Oja pole koolis käinud siis on veel aeg õppida õieti kirjutama .
Rein
2012-06-27 14:46:46
Panen tähele et Enn Oja kirjakeel muutub iga kuuga aina omapärasemaks, ehk mõne aja pärast pole sealt võimalik üldse enam midagi välja lugeda.
Jaak
2012-06-27 14:54:51
"Matsiplika" Tabas "kümnesse" nii ongi Enn Oja on Reformierakonna liige minu teadmisel juba hulk aastaid . Temal on kange soov kuidagi saada "pildile" olla teistes erinev ,seepärast selle tobeda keeleväänamise välja mõtles . Arvas ,et nüüd on originaalne . Kui mõistus ei võta midagi tarka kirjutama siis hakkas eesti keelt risustama.
Kahtlen
2012-06-27 16:11:52
Kulla keelnik, kahtlen sügavalt sinu ütluses:
"Eesti riik ei sunni kellegile peale eesti keelt kuid Eesti Vabariigis on ainus Riigikeel eesti keel ja iga haritud venelane kui tahab siin riigis elada peab oskama eesti keelt . NII ON JA NII JÄÄB . Venekeel teise riigikeelena ei tule isegi kõnealla seda eestlased ei luba omal maal . " Kenasti öeldud, kuid utoopiline.Nii on, kuid ei usu, et nii jääb.Suur Eurokodumaa ei luba sellist "diskrimineerimist", varsti on piirid lahti, eestlased jäävad vähemusse ning Putin-Merkel ütlevad, kuidas eesti mats peab elama.Kardan, et see aeg pole enam kaugel, tegelikult ütleb Merkel seda juba praegu ja mitte ainult meile (kuidas elada tuleb).Ning sellele aitab kaasa ka meie oma üliarmas valitsus, kes eestlasi tuhandete kaupa võõrsile sunnib, sest elu tahab elamist.Juba krooksuvad igasugused jürimõisad, et tuleb hakata inimesi mujalt sisse vedama, muidu ei saa ju pensione maksta ega sotssüsteemi üleval pidada.Nii et valmistugem aga uuesti kahekeelse Eesti tulekuks, või-olla isegi kolmekeelse, sest inglise keel on juba mitteametlik teine keel. Enn Oja kohta ütlesin juba kunagi varem, et tal on helgeid momente, kuid ma ei suuda neid enam otsida, sest mul lihtsalt pole aega ega kannatust tema eesti-tunguusi-hiina-suahiili segakeelt lugeda.
põssa
2012-06-27 16:56:33
Igatahes saavutas Oja Enn oma tahtmise. Peale tema pikka ja väga raskesti loetavat kommi pole ühtegi teemasse puutuvat kommi.
Ennul on tihtilugu päris asjalike komme aga tema kirjaviis teeb lugemise raskeks ja enamik ei viitsi lugeda ja paljud ei saagi aru loetust.
vaagija
2012-06-27 17:24:25
"sest mul lihtsalt pole aega ega kannatust tema eesti-tunguusi-hiina-suahiili segakeelt lugeda."
Täpselt nii see on - refist ennojale selline parteiline stiil-ettekitjutis-suunitlus kahtlemata sobib, ta juba vaikselt sobitabki end keskidele külje alla oma "keskimeelsusega", ja kui kunagi taas päris valimisvõitluseks läheb, siis on hea parastada - kõik keskid ongi ennojad... aga eesti keele solkimine tuleks siiski lõpetada, see on eestlasele solvav.
Ants
2012-06-27 17:28:47
Seda ,et niipea Eesti riigis venekeel teiseks riigikeeleks saaks kahtlen mina küll . Ingliskeel on iseasi seda on vaja teada ja osata, venekeelt küll mitte . Ehk ainult siis kui venelastega äri ajad mis aga ülimalt riskantne . Tunnen isiklikult ärimehi kes maapõhja vannuvad venelased ja ütlevad ei kunagi rohkem selliste ebausaldavatega nemad äri ei aja . Eestlased peavad võitlema viimase "hingetõmbeni" selle eest ,et Eestis jääks ainsaks riigikeeleks eestikeel . Ingliskeel loomulikult on ka vajalik .Kui venekeel oleks teiseks riigikeeleks oleks see Eesti riigi lõpp. Savisaart loomulikult ei lasta riiki juhtima ja teised Erakonnad on siiski eestimeelsed ega luba mingit teist Riigikeelt peale eesti keele .
Juhan
2012-06-27 17:43:43
to-keelnik. Õpetate teisi, aga ise ei oska ka , kirjutatakse Õigesti, mitte Õieti.
vaagija
2012-06-27 18:04:36
Ants, ütled, et eestlased peavad võitlema viimase "hingetõmbeni" selle eest ,et Eestis jääks ainsaks riigikeeleks eestikeel.
Nõus, aga kui jatkub veel kaua senine kurss majanduspõgenikena Eestist pagemisega, nagu sõja ajal, ehk teisisõnu eestlaste "uusküüditamine" ansiplaarlaste moodi, siis ei ole enam kasu viimsest hingetõmbest või kümne küünega eesti keelest kinnihoidmisel, sest kui Eestimaa jääb eestlastest tühjaks, siis loodus ju tühja kohta ei salli ja paratamatult tulevad siis meie ilusa loodusega armsale Eestimaale uued võõrad asukad, kes kiidavat taevani allahhi, et huvitav küll, niiii ilusa ja soodsa kliimaga maa, ei suurt kuumust ega paukuvat pakast, mäed tuld ei purska, maa ei värise ja uppumisohtlikke uputusi ei toimu, ning selline maa seisab tühjalt ja kasutult... mis laisad ja hoolimatud inimesed küll siin elasid, et isegi ei viitsinud nad oma viljakal maal kartulit, vilja, kaalikat, peeti, kapsast, õunu kasvatada ja vedasid seda kõike kaugetest maadest sisse ja lõpuks põgenesid siit lausa maisest paradiisist ise ja jätsid kõik meile kingituseks - ole sa kiidetud, allahh...
Andu
2012-06-27 18:07:07
Ants-ükski keel ei küsi leiba.Milleks on vaja siis nii kangesti rõhku panna inglise keelele, seda keelt läheb ainult vaja rikastele, ärikatele.Tahate , et vene rahvas hakkaks kõik rääkima eesti keeles, aga elasime venelastega koos viiskümmend aastat ja nähtavasti ei mõista vene keelt?Olen eestlane, miks aga tarvitate sellist sõna nagu "TIBLA"? Need nn.tiblad tulevad veel kord ja kes on miljonäriks ebaõiglaselt saadud tormate järjekordselt läände.Ilves näitab eeskuju, eks jäljendage sisserändaja kõnepruuki!
Uurija
2012-06-27 18:17:18
Vaagija on jälle oma lemmikelemendis ehk demagoogialainel. Ei tule siia niipea mingeid allahi kummardajaid, viimasel ajal üldse on kesknädalas alanud mingi immigratsiooniga hirmutamine.
|