Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Õnnitlen Keskerakonda -- võimas võit!

JOOSU  2013-10-23 11:29:07
Õige jutt Elmar! Ansip peaks nüüd fooliumimütsi peast võtma ja seemnete söömist vähendama. Tõeline liivakast. Mikser peaks jõudu koguma, et oma sõpra jänkit aidata kolmandaks ametiajaks presidendiks jääda. Selleks peaks veel korraa Sven jänkide juures kursustel käima, ehk õpib siis seadust vastavalt muutma? On parajad sitapead, karjeristid ja oma taskute täitmise eest muretsejad. Aina tõstavad endi palkasid ja häbi ka ei tunne. Need on ju ühiskonnale kadunud monstrumid- elavad robotid.

jah  2013-10-23 15:13:22
õnne ka minu poolt, kuigi Pärnus läks mu lootus nats nahka.

Ants  2013-10-23 19:52:01
Kohe mitte ei saa aru kuskohas see "võimas valimisvõit " siis on ?? . Tallinnas oli teada venelaste püüd oma ,et oma Batja edasi linnapeaks jääb . Mujal võitis Keskerakond vaid ikka seal kus venelasi palju Kohtla-Järve ja Narva .Paljudes kohtades Vabariigis jäid kesikud isegi volikogust välja . Mida siin õnnitleda see ,et Keskerakond saaks võita kunagi Riigikogu valimised on teil tühi unistus . Seal "hallivatimehed" valida ei saa .

Mardus  2013-10-23 23:29:27
Võit oli võimas küll ja olgu või venelased, mis muidugi on pool tõde aga need venelased olid vähemalt tervemõistuslikud inimesed. Keskerakond on siiski Eesti Vabariigi erakond mida juhivad suuresti eestlased. Olen ennegi öelnud aga alati võib üle korrata: Poleks Savisaar Keskerakonnaga sidunud venelasi Eesti poliitikasse, need venelased oleksivad meil tänavatel ühe "Pronksiöö" teise järel korraldanud aga nüüd on tänu "Kesikutele" neile osadus antud rahumeelselt, poliitilisel teel oma saatust siin maal mõjutada. See on suur asi, põhjapaneva tähtsusega. Venelane on suuremeelne inimene kui temaga inimlikus keeles, po tšelovetšeski" rääkida, temaga hädas leivakotti jagada ja võid alati kindel olla, et seda jagatakse ka sinuga, ole vaid aval ja lahtine.
Kunagi ammu, Venemaal aega teenides, kohtasin raudteel ešeloni valvates üht pöörmeseadjat naisterahvast kellegi miski jutuks tuli. Minu aktsendi kuuldes tekkis ta huvi, et kust ma pärit olen ja kuuldes, et eestist, rabas mind embusse ja kukkus ehtvene kombel musitama, ise tönnides samasugusel ehtvene kombel. Mis selgus? Neljakümne viienda aasta suvel oli see naine koos emaga ette võtnud pea tuhandekilomeetrise teekonna Eestisse, "tšervoonetsid rätikusse mähitud ja põues varjul. Nad tulid Eestisse lehma ostma, olid kuulnud, et siin neid on, nende endi maa oli paljaks röövitud, külad maha põletatud, sõda oli kaks korda üle käinud mitme suurema lahinguga. Kusagilt Tartumaalt olid nad omale lehma saanud, olid mitu päeva talus jalgu ravitsenud, perenaine suure leivakoti kaasa andnud ja nii nad Venemaale, oma kodukohta viimaks olid õnnelikena ka jõudnud. Ütles, et paljud selle küla väikelapsed jäid tänu lehmale ellu. Lehm ostetigi küla raha eest külale. No vot ja selle eest kallistas see vene naine eestlasest "vene soldatit"? Mõningas mõttes oli see seik mu elus teatud pöördepunktiks, ma hakkasin venelasi "uurima" ja pean nentima, et enamasti on nad väga head inimesed, ülevoolavalt lahked. Siinjuures, "põlised" Eestimaa venelased ei ole enam need kes Venemaal, siinsed on eestlaste kombel umbusklikud. Kas umbusk on nakkav? Ja veel, Venemaal neid mõnikord võõristatakse, et oleks nagu "svoi" aga ei ole ka ja asi ei ole mitte erinevas kultuuris mis siin omandatud vaid milleski muus mis tegelikult tabamatuks jääb ja mida pärisvenelane isegi seletada ei oska, otsib ja leiab siis, et "kultura" kuigi see määratlus ei ole täpne. Venelase "kultura" on hoopis laiem mõiste kui see mida meie mõistame.
Hääkene küll, vanamees hakkas lobisema.
Tegelikult ma ootasin valimistejärgselt Kesknädalalt sisutihedamat, veidi eredamat väljaannet aga kahjuks on see tänane küll üsna hall ja ennaskordav eksemplar, ei midagi uut. Kas käed-jalad alles võidust värisevad, ei saanud pihta?

oh ...  2013-10-24 07:46:51
..muidugi on venelane kohe mingi imeinimene,näed annab suud lehma eest (siis veel neid lehmi oli) samas läheb ja roomab "Pronkssõduri" ees maoli,endal vene lipp ja lint ja "Poccija"--"vsjo naše" huulil.Ei taha selle rahvaga ühte maad jagada ,ei taha temaga isegi ühte õhku hingata,sest ta mürgitab selle-kasigu lihtsalt oma koju.

JAAK  2013-10-24 10:23:52
Õige jutt Mardus. Olen Kasastanis uudismaadel Vene kombainerite perekondades hea sõber olnud. Ei ole paremat inimest, kui lihtne Vene inimene kusagil maakolkas. Ta on südamlik, lahke ja vastutulelik ja valmis sinuga oma viimast leivatükki jagama. Siin oleme meie ise nad ära rikkunud. Just sellised russofoobid, keda siingi internetis kohtame. Muidugi on meil venelaste läbi (kuid neid juhtis ja käsutas ju grusiinlane ja nemad kannatasid ka represioonide all veelgi rohkem, kuna on suur rahvas ) tohutuid kannatusi talunud ja eks venelaste vihkamise peapõhjus ongi nendes, kes pronkssõduri juures joominguid korraldasid suurte vabastajatena ja kahetsesid, et veel vähe eestlasi (fašiste) maha lasid. Olen vene kollektiivis töötanud 20 aastat ja ainus viga oli see okupatsiooniga kaasnev peremehe tunnetus, mis pani venelasi isegi põlgama eesti keele kuulmine. Aga see oli loomulik, sest meie riigis käis ju venestamine täie hooga ja nii sündis Lasnamäe ja Mustamäe, kus esmaasukateks said venelased. Venelases ei ole sellist kadedust ja salakavalat silmakirjalikkust,nagu eestlases. Üks ilus näide ongi see kauaaegne kgb kaastöötaja ja riigireetmisega vahele jäänud Herman Simm, kelle jutust ei saanud kunagi aru, mida ta tegelikult mõtleb ja tema naeratus oli selline võlts ja teeseldud silmakirjalik. Selliseid eestlasi on palju ja nad on auahned, armastavad paguneid ja medaleid ning samas üsna teovõimetud.

  2013-10-24 11:08:29
Jõudu ja jaksu Eesti riigi ja rahvavastastega sõdimiseks ja Eesti rahva elu paremaks muutmisel.

MIS SIIN TOIMUB?  2013-10-24 11:34:49
Eelmise teksti nime klauslis oli nime asemel tervitus: "ELAGU SAVISAAR!, kuhu ja miks see kadus?

blondinka Rachela  2013-10-24 16:31:31
keskerakond tulex ymber nimetada Tallinna Vene Kompartei' iks;/TVP/

vastuvaidleja  2013-10-24 16:44:25
Kuidas tuleks ümber nimetada SDE, mis poolenisti koosneb ju vene parteist? Ja miks mitte ümber nimetada IRL, mis on tuntud ju erilise, kriminaalse venesõbralikkuse poolest?

Ants  2013-10-24 16:44:51
Lihtne vene inimene Venemaal on hoopis midagi muud kui siia paremaile "jahimaadele" sõitnud vene migrandid .Seal oma kodumaal elavad on tõesti külalislahked olen ka ise elanud venemaal .Hoopis teised aga on need eestis elavad vene okupatsiooni ajal siia sõitnud , kes ikka veel ennast peremeesteks peavad võõras riigis . . Nii on see mitte ainult eestlastega vaid ütle Jaak miks kõik naaberrahvad vihkavad venelasi ???. Võtame Läti ja Leedu kus minul on sõpru ja need on minust hullemad russofoobid . või Poola ka seal ei unune Katõn ja alatu püüd seda ajada sakslaste kaela . Olen käinud Bulgaarias ja tunda saanud põlgust kui mind seal venelaseks peeti . Saksamaast ei tasu rääkidagi , seal kui Sind peetakse venelaseks võid kõrtsis üksi olles peksa ka saada . Kesk-Aasia endised liiduvabariigid saatsid kõik venelased oma maalt välja --küsin miks ?Isegi Jaapan ei salli venemaad ja ei tulnud ka midagi välja "suurest sõprusest vene ja hiina rahva vahel" kuigi kui teenisin vene sõjaväes laulsime rivis iga päev -- " Stalin ja Mao slusajut nas -Moskva-Peking "Ei tea ühtegi venemaa naaberrahvast kes kiidaks Venemaad ja venelasi . Ja kas pole siis eestlastel õigus olla venevaenulik ? Miks peaksin mina armastama venelast - okupanti kes hävitas Eesti Wabariigi ja tappis minu isa ja vanaisa ,varanduse röövimisest ei tasu rääkida see on tühiasi isa ja vanaisa mõrvamise kõrval.

  2013-10-24 20:28:54
piinlik lugu- VÕIMAS häälte saak koosneb lasnaka ja Ida virumaalt- EESTI PARTEI EKS !!??

meenutaja  2013-10-25 02:18:40
Hinnakem vääriliselt seda, mis meil käes ja veelgi kättesaadavas ulatuses, ja ärgem laskem end kõigutada ajaloo jooksul juhtunud hädadest, milles arvame olevat süüdi venelased, kuid milles võib-olla on süüdi hoopis keegi teine. Ehk isegi eestlased ise?

JAAK  2013-10-25 10:09:01
Kui sa oled see kolhoosi esimees Järvamaalt, siis oled minuvanune ja tunned ajalugu sama hästi kui mina. Leedukate ja lätlaste probleemid on ju ilmselged. Tõsi leedukatel on venelaste arv väikseim Baltikumis, kuid ka nende reageering on venevastasem ku eestlastel. Lätlastel on ju venelased lausa pähe istunud ja nõuavad kakskeelset riigikeelt, tugeva Moskva toetuse ja õhutamisega. Mina teenisin 1961.a. Arhangelski lähedal Vaskovos ja Almagoras, kus sündis suur Vene teadlane Lomonossov, kolm aastat lennuväes Mikide 15 ja hiljem 19 olid relvastatud võimsate kahuritega. Meie autorood koosnes ainult Baltikumi meestest. Kõik olid nagu välja valitud, üle 1m. 90 sm. pikad ja sööklas terve laudkond sai poolteist portsjomi, nagu sõjaväe kord ette nägi. Mina noor maalttulnud nolk ei teadnud rahvusküsimustest midagi. Olin rüganud paljulapselises peres, isata (kes kaitseliitu kuulumise eest ära viidi ja tagasi ei tulnud) rügasin kolhoosipõllul tööd teha ja meil venelasi külas polnud. Sõjaväes oli see mulle esimene suur avastus, kuidas suhtusid leedukad ja lätlased venelastesse. Neil oli väga hea meel kui eestlased neid ka tibladeks kutsusid. NOh ajad olid siis külma sõja kulminatsioonis. Kariibi mere blokaad ja see venelaste poolt Kuuba rannikul Ameerika luurelennuki allatulistamine, ohustasid maailma tuumasõjaga. Õnneks Kennedi ei nõustunud kindralite nõudmisega, see väike saar ookeanist ära pühkida, nagu nad soovisid. Meie istusime ööpäevaringselt lennukite juures kuivtoidul auto rooli taga ja lendurid neljakaupa surisevates lennukites. Välja oli kuulutatud sõjaline valmisolek nr. 1. Venelasi oli meil vähe ja seetõttu võis vene keelt kuulda auinult mõne ohvitseriga kõnelemisel. Minu ajalooline teadvus (muidugi Marksismi- leninismi ridade vahelt), algas minul sõjaväeteenistusest vabanemise järel. Pisitasa algas minu harimine tegeliku tõega, mis oli pöördvõrdeline armees poliittundides õpituga ja hilisematel õpingutel NSVL ajaloo õpingutega. Suurest Leninist ja Stalinist said terroristid, kes Hitlerit edestasid kõiges , peale riigi majanduse Euroopa tugevaimaks muutmise. Sellega sai ainult Hitler hakkama, kuid sellest isegi tänaseni vaikitakse.

TO MEENUTAJA  2013-10-25 10:26:42
Venelased on kõigis süüdi koos kesikutega. Just nemad sunnivadki Paeti ja Ansipit ja seda poolohmut Mihcelsi Eesti riiki reetma ja Eestimaad Venemaale jupphaaval kinkima. Võimu tugevnedes kingitakse mõne aja pärast jälle uus jupikene ja seda maalapikest jätkub neil veel mõneks ajaks kinkida. Elagu Kross ja tema pätikamp!

RURUSSOFOOBIDE VENE KAART  2013-10-25 12:57:26
Astusin bussi, et linna sõita. Hakkasin sõidupiletit ostma, aga bussijuht venelane. Kurat hästi rääkis küll eesti keelt, kuid ta ju sõidab venelasena. Läksin maha ja hakkasin jala astuma.

Ants  2013-10-25 15:06:46
Tere Jaak ,juba ammu olen hinnanud Sinu tarku analüüsivaid kommentaare vaba igasugusest sõimust. Olen tõesti see kolhoosi esimees Järvamaalt vist tookord ainuke parteitu kolhoosiesimees meie rajoonis . Kes minusugust kulaku poega kelle isa "rahvavaenlane" ja "troika" otsusel mahalastud (vanaisa tapsid vene sõdurid kes tulid talusse röövima) oleks tahtnudki Kommunistlikusse Parteisse. Kuid ustavad parteilased keda saadeti seda kolhoosi juhtima olid majandi täielikult "põhja" osanud viia ja nii tehtigi minule EPA haridusega põllumajanduse spetsialistile kohustus majand jälle "jalule tõsta". Kuid Parteikomitee oli nõus ainult tingimusel --majandi saadeti Parteikomitee palgal olev partorg minu tööd jälgima ja igakuu ettekandma minu tegevusest . Siis oli Stalin juba surnud ja Hrušovi ajastu . Mina sõjaväes teenisin Mustamere laevastikus -Sevastopolis. Ja ka meil oli palju Baltikumi poisse eestlasi ,lätlasi ,leedulasi . Saime omavahel hästi läbi ja samuti nagu väljavalitud enamasti pikad kõik keskharidusega poisid . Mis puutub poliitikasse siis Hitler oli Staliniga võrreldes õpipoiss, kuid ka mõrtsukas. Saksamaa aga on nagu"fööniks" juba kaks korda tõusnud tuhast jälle Euroopa rikkamaks riigiks . Mina olen siin korduvalt öelnud -mina ei vihka vene rahvust vaid neid Soviette endisi ja praegusi kes unistavad Suure NSV Liidu taastamisest kus Venemaa juhtpositsioonil teisi käsutamas . Ja Eestis neist puudu ei ole mäletame hästi neid purjus pidutsejaid Pronksokupandi juures . Ja käivad veelgi lilli viimas oma "puuslikule" . Nad ei tahagi teada ,et Punaarmee polnud mingi vabastaja vaid üks okupant asendus teisega .

jaak  2013-10-25 15:43:50
Tänan Ants sind komplimentide eest. Eks igaühel on enda kohta meeldiv midagi head kuulda.See on ju meie ühiskonnas suur defitsiit. Olen kogu aeg imetlenud Savisaart, kes sellele pikaajalisele ja pidevale,igalt poolt kaela langevale sõimule ja laimule vastu on pidanud. Muidugi on, mille üle tedas kritiseerida. Mina pean suureks tabuks sedagi, et ta 1995.a. siseministrina võttis Represseerija Ain Seppiku politsei juhiks, vaatamata sellele, et see sepikupäts oleks kahe toimepandud ametialase kuriteo eest pidanud vangis istuma. Esimeses ametialases, ilmselt omakasu ajenditel kuriteos ebaseaduslikult nõudis kurjategija vabastamist vahi alt enne kui teda isegi politsei oleks jõudnud üle kuulata. Mis sellest loost edasi sai, sellest meedia vaikis. Meil on ju enamus poliitikuid sulid. Kuid tõele au andes, on suurtest sulidest väiksem suli siiski Savisaar, sest ta sovib rahvale ja riigile alati head ja seda mitte loosungitega vaid tegudega. Meedia ilgub lindilõikamisi, sest meedial pole endal põhjust linte lõigata. Miks nad selles pilkamise materjali leiavad? Aga sest nad on kallutatud- raha, raha, see ei pidavat haisema? Ansip hakkab 1200 eurot palgale juurde saama ja meie riik muutub veelgi õigusriigimaks ja Ansip hakkab veelgi suuremat uhkust riigi üle tundma.

EELMISE JÄRG  2013-10-25 16:10:21
Vaata Ants Sinu juhtum parteitu kolhoosi esimehena on samasugune haruldus, nagu Olev Laanjärve saamine miilitsapolkovnikuks. See oli küll Eestis ainus nähtus ja vaevalt neid parteituid kolhoosiesimehigi rohkem oli. Mina töötasin kriminaaljälituses koos Laanjärvega vähe aega,umbes aasta ringis. Siis ta kuulis kui ma poliitasetäitjale ütlesin, et ma oma isatapjate parteisse ei astu. Siis Laanjärv ütles mulle, et tema ka sita sisse ei astu. Mulle seati tingimus, et siis saan suunamiskirja TRÜ õigusteaduskonda kaugõppesse õppima minekuks. Miilits ei olnud kgb-ga seotud, isegi mitte Tallinna Miilitsavalitsus, kuid siseministeerium peale olümpiat oli ja aitas kgb-l Andropovi võimuletulekul represseerida "rahvavaenlasi" Nii arreteeriti1. märtsil 1983.a. Lagle parek ja paar nädalat hiljem vallandati mind vanemuurija ametikohalt kui rahvavaenlane. Nii miilisas ei teatud nendest kgb luukeredest midagi ja mind oleks parteisse võetudki. Järgmisel aastal siiski sain suunamise Tartusse õppima. Kohati on meil olnud ühesugune saatus. Ka mina ei talu neid sovetikuid, kuid see on väga delikaatne teema ja nõuab olla õiglane vahet tegemisel, et rahvus siin küll süüdi ei ole. Mis Hitlerisse ja Stalinisse puutub, siis vastupidi ikka Hitler on mõnes asjas Stalini õpilane, sest mitte keegi maailmas (isegi mitte Kambodžas) ei tapnud riigijuht oma rahvast niipalju, kui seda tegi Stalin. Oma rahva all mõtleme muidugi Stalinile alluvat rahvast.

Ants  2013-10-25 19:18:03
Jaagule --said valesti aru kirjutasin Hitler oli Staliniga võrreldes õpipoiss. Stalin aga kindlalt Sajandi mõrtsukas Veel üks detail ka mina pidin lahkuma kolhoosi Esimehe kohalt kui olin kuue aastaga majandi põhjamudast ülesviinud paremate hulka . Öeldakse kahjurõõm pidavat olema ka rõõm , ja tundsin tõesti seda kui minu asemele pandud suure sohvoosi partorg "oskas" juba aastaga kõik lammutada mida mina vaevaga olin ülesehitanud ja jälle oli kolhoos rahalistes raskustes . Sellest on kirjutatud ka ühes hiljaaegu trükist ilmunud raamatus kuidas "tubli ustav" parteimees kõik minu töö jälle lammutas . Kuid kulak jääb kulakuks ja mind ei saa usaldada . Solvusin siis nii ,et lahkusin põllumajandusest ega võtnud vastu ühtegi töökohta mis seotud põllumajandusega . Kui algas "laulev revolutsioon " olin aktiivne Küll Rahvarinde organiseerimisel ja taastasin Kaitseliitu . Olin staabiülemaks ühes Kodukaitse malevas ja Keskerakonna asutaja liige . Siis kaadrisõjaväelane Eesti armees ja nüüd reservi arvatud vanuse tõttu .

1 | 2 | 3 | Järgmine

Nimi 
E-mail