![]() Taavi Aas: ühistranspordi eelisarendamiseta jookseb liiklus kinni
Enn Oja
2012-07-25 07:09:27
ma juba pakkusin Taavile ja tejstele kesskjõugu udutajatele kujdas Tallinas likklust ja ühisvedu korraladda .
1) linna piirile suured parkklad . 2) era'autodele l'innasõjtt ja linnassõjtt tasuliseks - 1 tu.nnd 100 eurot . 3) autode 'eemaletõrrjumisetõttu sõjduteed kittsamaks ning ääräd roheliseks . 4) teenistusautode sõjttudeüle kinndel järälvalve et ükkski ej saakks teha omauvides lõbusõjttu . 5) varustusautodele lubada p'äävas liikku vajd kokkulepitud kella'ajal ning liigiti päävap'ääläjaottatult . mitte ükkski varustusauto ej tohi aga liikku ajavahemikus 07-20 . 6) ametnike ametiautod eranditult kaodata . 7) taksod tohivad linnas liikku ülalmajnitud tinngimustel (1t 100€) . 8) kessklinn muutta pussivabaks . p'iisab tr'ammidest ja tr'ollidest . nagun''ii peab suunaksolema üleminek el''ekktrivahenditele . pu.ss kuj reosstaja tuleb maksustada 2'-3' korttselt .
Werner
2012-07-25 07:13:48
Enn! Mine perse! Saadaks kõik autoomanikud kui kulakud siberisse kohe.
Enn Oja
2012-07-25 09:50:28
toettan Verrnerit ! Siberis on nende õjjge kohht tõessti . mis nad rajsad sis tulevad s'iia mejje linna tänavatele aukke s'issesõjttma ja pärast vel inisevad kaa .
muigaja
2012-07-25 11:59:38
Mida siin veel lisada? See olukord paneb lihtsalt muigama kui lühinägelikud on need ärikatest kinnisvaraarendajad ja kui samatud on linnaarhitektid ja linnaplaneerijad.Linnas peab sujuvaks toimimiseks olema kõik omavahel proportsioonis.Linna elanike ja firmade arv peab vastama ka kasutatava transpordi ja tänavate suurusele. Tänavad on meil aga projekteeritud saja aasta taguse transpordi hulgale. Kuid suured firmad püstitavad omale hiiglaslikke hooneid just kesklinna. Ning seepärast on kesklinna pürgijate autode hulk sajakordne võrreldes möödunud sajandiga. Tänavad ei võta seda autode hulka tipptundidel enam vastu ja seetõttu on ainsaks lahendiks ühistransport. Suurtes linnades on see juba maa all ja ka maapinnast kuue meetri kõrgusel. Igal juhul tuleb autode liiklust linnas piirata, et tagada linna asutuste normaalne funktsioneerimine. Ma siiani ei mõista, miks ärimehed ei paiguta oma firmad linna äärde, kus on piisavalt ruumi autode parkimiseks ja kuhu on võimalik sõita kiiresti ümberkaudsetest asulatest, kus elab suur osa linna töötajaid. Kesklinn võiks jääda restoranide ja lõbustusasutuste päralt, hotellide päralt, et turistidel oleks mugav restoranist hotelli minna. Paraku meie linna planeerivad praegu võhikud ja äraostetavad tüübid, kes tegutsevad ainult kinnisvaraärimeeste näpunäidete järgi. Nüüd olemegi hädas, pole meil linnas parkimiskohti ja parkimistasud on üüratud.
Enn Oja
2012-07-25 12:24:39
olen olld mujjgajaga sama meeltt . sellepärast olen ka kogu aeg püüd l'ollid'esse linna'ametnikesse süssti arus'aamist et l'innades ej tohiks 'olla kõrrgemajd maju kuj 2 korrust, seda koos kelldrikorrusega . kõrrgemad võjkks 'olla vajd mitte'elatavad tarrbe'ooned ja neettki elamisp'iirkonnast 'eemal ning eraldatud metsav'ööndiga .
Tallinas aga ehiattakse ja ehitatakse ja ikka t'aev'asse . no kujj Ettkar ise on nii lo.ll sis tehku võj tejsed t'alle sellgeks et ka estòonetsid tahavad elada elamisv'äärsält . olen aga ette rauttselt kinndel et ka pärast Ettkarit ja ta tensikujd ehitatakse Mustamä mahatõmmbamisel uued ja jubedamad 'ooned . ja Mustamä on vajd 1. osis järrgnävas mägäde uuendamisnõmeduses . mälätan kujdas 60ndatel t'oodi eesskujuks kusskil läänä linnas pargit'eede rajamine . külvati muru maha ja lassti inimestel rajad s'issesõttku . pärast tehhti nendejärrgi teed . samuti tuleb m'eelde sav''ettskite enndi võrrdlus kujdas ehitatti majarühhmi SSSR's ja Amèerika öhendriigis . SSSR's kuhjati kõjkk vahendid kavandatava majaj'uurde unnik'usse ning kogu ehitus käjjs poriga võjdeledes . alles pärast maja vallmimist ja isegi vasstuvõttmist akati rajama tejjd ja muru . Amèerikas rajati kõjgepäältt teed ning vajalikud majaosad panndi pajkka kohe autodelt . ej jopptvaju m'a.tte ega m'uutt'aolist . tänane Tallinanikerdamine meenutab mujdugi seda SSSR'likku mudastuhhnimist .
Proff
2012-07-25 20:37:35
Muigajaga põhimõtteliselt nõus. Linna areng ei ole aga linnaosade viisi ühesugune. Põhjuseks see, et reformivalitsejate erastamispoliitika tagajärjel on spekulantide ja kinnisvarafinkide kätte kanditud kvartalite viisi linna maid.. Isegi linnamüüri tornid ja iidsed vanalinna hooned ei ole reformilojuste ahnuse eest kaitstud muust rääkimata.. Iga ristmiku või tee rekonstrueerimiseks peab linn maksma spekulantidele-uusomanikkudele kosmilisi summasid..
vaagija
2012-07-27 08:07:33
Huraaa, kõik ei ole veel kadunud - palju õnne Keskerakonna suurele sõbrale Jaak Juskele!!!
maakas
2012-07-27 21:37:26
Ei ole küll spetsialist, aga mulle jääb küll mulje, et tegu pole mitte ühistranspordi eelistamisega, vaid autojuhtide ahistamisega. Nagu just täna näitas Kanal 2 kuidas Estonia pst.-l on 2 rida BUS- idele ja üks rida siis tavaliiklusele. Mis siis Tallinnas hakkab ühistransporti 2 korda rohkem olema kui sõidukeid või? Niipalju või vähe kui ma seal sõidan ei ole ma küll selles suunas näinud praegugi probleemi ummikutega, aga eks need siis nüüd tekivad! Ja mis krdi ohutusest on jutt kui ma pean nüüd Pärnu mnt- le parempööret tegema üle 2 ühissõiduki raja või? Mõrtsukad, mitte linnaplaneerijad!
Teine probleem mis peaks igat linnakodanikku murelikuks tegema on see ummikutes seisvate autde hetgaasid. Pole vist mingi uudis, et tühikäigul tekitavad autod palju rohkem heitgaase (põlemine pole mittetäielik ja kahjulikke ühendeid on palju rohkem heitgaasides) ja kui nüüd neid ummikutes seisvaid mootoreid (loe autosid) on kohe kordades rohkem, siis mis kasu sellest ühistranspordist on? Kahju, et meie keskkonna aktivistid nii tagasihoidlikud on, Greenpeace võiks küll julmalt neid ühissõidukite radu blokeerida ju! Aga ju siis Tallinn teab, kes on kõige targem, et niimoodi linnas laamendada laseb! Ma kohe huviga jälgin seda jama ja naeran omaette... Ja huvitav, millal tuleb keegi välja ideega teha autoomanike partei? Mitte et see partei peaks suure poliitikaga tegelema, vaid just selliste lauslollustega võitlema.
Enn Oja
2012-07-28 10:43:32
minul ajab vere k'eema se BUS . nagu väljamaaltt kerjatud pussid oma t'eedotsiks . no mikks ej võjkks 'olla juba maakkalik PU.SS ?
VANA
2012-07-28 15:54:14
Lp.Taavi Aas! Kuidas te seletaksite mulle seda,et Teatriväljak tuleb sulgeda just NÜÜD,kui Gonsiori ristmik peaks? valmis saama juba tuleval nädalal!??? Miks? Kui see kius ei ole,siis mis see on? Ja ärge tulge siin minu kallal õiendama,et torud ja muud... See kõik on väga vajalik,aga miks ei võinud oodata,kui ristmik valmib ja alles siis Väljak kinni!
muigaja
2012-07-30 10:41:15
maakas, ära näita oma tobedust siin välja. Sinu arvates peaks linnas sõitma ainult autod. Sa pole tipptunnil linnas sõitnud. Kui veel ei olnud sisse viidud "pargi ja reisi" süsteemi, siis kesklinnast väljasõit venis ligi tunni, set liiklus oli lihtsalt umbes tipptunnil. Kui palju tekkis siis heitgaase. Sinusugused ei ole võimelised oma peaga mõtlema, nemad sõidaksid autoga kasvõi oma kontorisse laua taha ja ka tualetti läheks ainult autoga. Kuid linnaisad peavad lahendama liiklusprobleemi. Ei lubate ju vanalinna enam autosi, need kitsad tänavad oleks kohe umbes kui mõni auto juhtub seal parkima. Hoopis ärimehed peaks oma firmad linnast välja viima, siis jääks autode hulk linnas vähemaks. Ning parkimisega pole probleeme. Eeskuju näitavad suured kaubanduskeskused, millised on oma hooned linnast välja viinud. Nende esine on alati autosi täis, sest parkimine on tasuta ning kesklinna koormus väheneb.
to muigaja
2012-07-30 20:19:32
Sa kulla mees loe nüüd ise läbi mis kirja panid!
1. Linnaisad peavad probleemi lahendama- aga miks ma näen et probleemid pigem kasvavad kui lahenevad? 2. Firmad linnast välja- mis siis siinsest linnast saab? Oletame et firmad hakkavadki kolima näiteks Sakku. Ja kui siiani on eestlane veel suht kodukeskne, siis kardan et pole kaugel aeg kui ka eesti inimene kolib sinna kus on töökoht, ehk siis sinna kus on firmad. Ja mis saab siis Tallinna linnast? Kas juba praegu pole probleem selles, et kaubanduskeskused on äärelinnas ja kesklinnas kaubandus kiratseb? Ja mis vajadus siis on pargi ja reisi süsteemi järele kui linna pole enam asja? Minu arvates peaks linnaisad hoopis muretsema linna arengu, mitte taandarengu eest! Ehk siis just et linnas oleks töökohti ja inimestel oleks siin elamisväärsed elutingimused ja ka töökohad.
Enn Oja
2012-07-31 11:06:35
ejle õhhtul saj näha ja k'uulda öhe ebas'ääduslikku linnavalitsust'eeniva tänavaurgitseja juttu et linnaklikk tahab Koppli tänava teha 4' r'ealiseks ! tule kurat appi sest 'eesmärgiks peakks olema jusst tänavate kitsendamine ning muuttmine öhesuunalisteks . sääl saakks erapillid liikku vajd rasske rahaeesst (et kevadel ämm oma kilakolaga suvil'asseküüditada ja sügisel tagasit'uua) .
mujdu aga peakks kõjkk era'autod asuma linna piiril parkklates . loomulikult kaottab sis auto paljudejaokks ülttse mõtte ning sellest liikksest kulust l'oobutaks . linnast saakks m'eeldiv ning sobiv kesskonnd . küll mitte kohe sest maha on vaja võtta ka 'määd' ning asendada s'äälsäd paràkid 1' ja 2'korruseliste p'uudegaeraldatud inimv'äärsäte elamutega . aasstaks 2050 saakks Tallinast tõessti kena linn kujj ajnult ned tänased poolearulised saakks kujdagi eesst ära .
2012-07-31 11:33:40
Autoga sõitmine südalinna peaks olema tasuline - Euroopas see on niimoodi. Kas me ei tahagi olla tõelised über-eurooplased?
tallinlane
2012-08-02 23:52:34
Aas,palun näidake ise kõigepalt eeskuju!Ei maksa Mähelt linna autoga tööle sõita.
|