Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Kirjanik Reet Kudu seisab Euroopas eestivenelaste eest

MUSKETÄR  2011-02-02 05:29:28
Kui see rõve vanamoor arvab, et seisab venelaste õiguste eest puhast valet suus välja ajades, siis ei ole ta mitte ainult loll vaid vaimuhaige. Temale endale oleks parem, kui ta oma jalga Eestimaa pinnale enam ei tõstaks, sest ta on reetnud oma kodumaa ja kodumaal võib reeturite kohta olla oma arvamus...

Millu  2011-02-02 07:50:05
To musketär sa oled nii loll, et sind aidata ka ei saa. Maga kaineks ja kasva suureks. Sinusugused tuleb Estist isoleerida.

RK  2011-02-02 08:43:11
Viimasel ajal on tõusnud "pisikese rahva-venelase " kaitsele mitmed eestlased ,alustades punaste ptofessorite plejaadiga ja lõpetades Kudoga.Millegipärast pole aga need marksistid analüüsinud vene-viha tekkepõhjusi-kedagi ei hakatud lihtsalt lambist vihkama.Alustame või pealesõja järgse perioodi,kui eestlasi ei lastud oma kodude ahervaremetele Ida-Virumaal,Siia toodi inimesed,kes tulid siia,et lämmatada eestlaste individualistlikku-elus isehakkamasaamist-iseloomu maha tampima ja mulla alla matma ja kasvatama meis karjamentaliteeti ja hurraa-patriotismi....palju kisa-vähe villa.Kogu okupatsiooni-perioodi käitusid need "õnnetud siiavisatud" venelased meisse varjatud põlguse ja üleolekutundega.Nemad olid peremehed ja eestlane oli ainult segav faktor.Meie kaunis kodumaa muutus üha enam-ja enam räpaseks vene oblastiks(Kohtla-Järvele veeti vene vanglatest redsidiviste ja mõrtsuaid--miks?")Kõik põlistallinlased teavad-kui võimatu oli eestlasel saada uus korter,vene baba aga astus rongilt maha ja sai uue korteri võtmed kätte,kui ta oli ennast siia sisse seadnud-kutsuti oma sõbrad ja sugulased järgi.Mitte keegi ei küsinud-kuyidas meie end siin tundsime,vaikisime ja neelasime pisaraid.Ja kui avanes väikseimgi võimalus saada vabaks---siis pr.Kudo võiks analüüsida--miks küll oli see nõukogude kord meile niivõrd vastik ja vastuvõtmatu.Venelased aga hüsteeritsesid,igapäevane sõim "Vähe teid Siberisse saadeti,vähe teid tankide alla aeti!" --ei kasvatanud kuidagi sümpaatiat selle rahva vastu.Ja praegune seis,kus suhtutase üleolevalt meie riiki( meil-venelastel on siin õigus laiutada-sest Peeter-I VALLUTAS SELLE MAA) põhimõtteliselt ei õpita keelt--surnud keel ja pidev hädakisa :"kui TOHUTULT HALB on neil vaesekestel siin elada,kui õudselt neid eestlane siin diskrimineerib-sest hoiab ennast neist vaistlikult eemale-mida vähem kondakte-seda endal rahulikum--aga seda võetakse nii,et neid ei austata.Jeesus küll lasku need venelased meid rahus elada ja omatahtsi oma kodus toimetada ja kui neil siin tõesti niiiiiiii halb---saavad nad oma ajaloolisele kodumaale oma lätete juurde naasta (kus ka nende esivanemate hauad ja kodukased).

Papi  2011-02-02 10:01:20
Austatud RK võiks uuesti lahti mõtestada motiivi, et kui eestlased on andestanud oma kolloborantidele, siis võiks nad seda teha ka venelaste suhtes.

Velirand  2011-02-02 10:26:03
Meid okupeeris siiski Venemaa, mitte kommunism. Seda ei maksa ära unustada. Kommunistlikust parteist oli kerge välja astuda, kuid katsu sa vene rahvusest välja astuda.

Velirand  2011-02-02 10:36:57
"Just nimelt nemad ise olid sovjetvõim, mitte võõrkeelsed töölised"
Ei saa unustada tõsiasja, et kohalikus võimutipus olid siiski valdavalt venemaaeestlased ja venelased (Ei saa ju näiteks Karl Vainot kollaborandiks nimetada). Kohalikud kommunistid olid juba 1950. aastal kõrvale tõrjutud.

tõnu  2011-02-02 11:18:58
rk-l on kaunis õige jutt.venelased on muutunud (muutusid) ikka liiga ülbeks. mäletate ehk jalgpalli venemaaga, tulid ju sinna vene nn. fännid loosungiga: hozjajeva priehali, pronksmees oli ju kena ausammas, aga see muudeti eestivastasuse tribüüniks jne.selge see, et see venemaalt tulnud rahvamass tuli siia oma enamuses tööle ja kuidas sa tagasi lähed, kui olid korraga zapadis. ja eks eestlaste hinge kriibib sügavalt ikkagi see 40.a. "revolutsioon". ja eks venelased teavad ka seda, kuspool me sõja ajal olime, nad vaesed ehk seda ei teagi (kui me seda ise liiga laialt ei reklaami) kuidas sakslasi lilledega vastu võeti. aga see oli muidugi otseselt vastureaktsiion 40.a. juunile, aga tee sa neile seda selgeks. muide ,13 aastat peale sõda olin ma venemaal praktikal, seal üks arme täis sõjaveteran irvitas, et käisin teid 40.a. vabastamas, et te meid kardaksite, lasti nende väeosal lihtsalt läbi kolme baltimaa marssida. ütlesin, et irvitas, aga ta irvitas oma riigi käskijate üle, eestist olid tal väga head muljed, rohkem ta oma elus polnud ju läänt näinud ega näinud ka vast omal ajal koolis õpetati, et kõik määravad klassisuhted, julgesin tollal vastu vaielda, et kas mitte siiski rahvussuhted. või kuda on? kõigi maade prolrtaalased, ühinege!hurraa...

seisukoht  2011-02-02 11:36:44
Julgeid Reet Kudusid peaks olema rohkem, et Eesti võimupoliitikutelt und peletada oma konnatiigi suvalisel saarel.Seni on koormatäie valedega pestud läänepoliitikute ajusid, aeg on küps saada tõde tegelikust olukorrast riigis.

vaata  2011-02-02 12:27:22
Velirand. Siin sa küll eksid. Just kommunism meid okuppeeris ja orjastasid ansiplased.

arbo  2011-02-02 13:06:31
uskumatu, et see inimene veel ennast õigustada üritab! kogu tema jutt oli belgias VENEKEELNE, mis tõlgiti flaami keelde. nii et bla-bla-bla teemal, kuidas ajakirjanik flaami keelt ei mõistnud on kas idiootidele või tõsiusklikele.

millest tädi siis rääkis?
Hakatuseks teatab Kudu, et üleöö võttis Eesti riik meie venelastelt kõik õigused, passi ja töö. Oma jutu illustreerimiseks võtab ta ära Tengbergeni pastaka – noh, on nüüd hea või?

Edasisest intervjuust tuleb välja, et Kudu olnud dissident juba nõukogude ajal, mil ta kaitsnud Arvo Pärti. Läbi saali käib kahin, Pärti ikka teatakse. Kudu räägib, et ei taha olla vaikiv kaasosaline kuritöös, mida tema rahvuskaaslased venelaste vastu ühiselt toime panevad. Õhus lendavad täiesti uskumatud väiteid kuni selleni välja, et vene keele kõnelemise eest võib Eestis trahvi saada.

Oma koosa saavad nii Andrus Ansip, Siim Kallas kui ka Edgar Savisaar – ühed kommunistid kõik. Sõna «natsism» jookseb jutust korduvalt läbi, venelasi sõimatavat Eestis okupantideks ja tahetavat deporteerida, samas ülistatavat meil Relva-SSi.
Küsin kohtumise viimase küsimuse. Eesti on ometi läänemaailma osa. Oleme ÜRO, Euroopa Liidu, UNESCO, NATO jne liige. OSCE lõpetas oma missiooni Eestis juba kümme aastat tagasi. Kuidas saab võimalik olla, et Eestis toimub

selline hirmus venelaste tagakiusamine, nagu Kudu kirjeldab? Vastuseks kuulen juttu sellest, kuidas Eesti boss UNESCO suunal olla Marju Lauristin (?), tuntud kommunistide järeltulija, kes lihtsalt lükkavat kõik venelaste diskrimineerimisalased küsimused kalevi alla.

arbo  2011-02-02 13:09:26
ja sellist türnüfflit publitseerib kesknädal, tema juttu õigustades...

kas keegi veel kahtleb eedu absoluutses põhimõttevabaduses - müün kasvõi oma hinge vanakuradile võimu eest? vaagija? omaan? kes te veel olete?

  2011-02-02 13:12:17
Kuidagi peab ju omale reklaami tegema et keegi ka tema raamatuid loeks. Vanus ei luba end enam kusagil kroonika esikaanel alasti kiskuda, siis tuleb midagi muud välje mõelda.

hei  2011-02-02 15:19:35
to Velirand 2011-02-02 10:26:03
Selgita kõigepealt, mis asi on kommunism!

  2011-02-02 15:22:16
to RK
Räägi sellest ka, kes enne Peeter I on eestlaste alasid vallutanud.

Velirand  2011-02-02 16:09:37
"Seega edendasid nad ise võõrtööliste kaudu oma sovjetkarjääri ehk meelitasid venelased Nõukogude Eestisse lõksu"
Eesti koloniseerimine venelastega oli Moskva järjekindel poliitika, mitte mingite müütiliste "tippkollaborantide" initsiatiiv.

ambuja  2011-02-02 16:11:58
Peab ütlema, et RK räägib õiget juttu. Nii see kõik oli ja oli kuni sai sellest villand 1988.a.. Nendele, kes siia tulid, tehti selgeks, et lähevad aborigeenidele kultuuri tooma. Töötasin 80-nendatel aastatel koos vene seltskonnaga. Saime normaalselt läbi, kuid siis tulid hokivõustlused NSVL-Tšehhoslovakkia. Vaatasin seda koos vene naiskolleegidega. Parajasti viskasid tšehhid litri vene väravasse. Hüüdsin: tublid poisid. Kuid see, mis järgnes, oli külm dušš. Kuidas sa julged tšehhide poole hoida, pead naši poole hoidma. Ah, sa oled eesti natsionalist ja vaenlane. Meie tõime teile kultuuri ja vabaduse, te olite siin kirjaoskamatud jne, jne. Seda rääkis noor 25- aastane venelanna. Selline oli venelaste suhtumine eestlastesse veel 80-nendatel aastatel. Mida nad enne tegid, sellest ma ei räägi, sellest on palju räägitud. Eestlane oli venelase silmis aborigeen ja harimatu mats. Tema oli suure kultuurse rahva liige. NÜÜD küsiksin KUDULT: miks suhtusid venelased eestlastesse siis kui alamat sorti rahvasse ja nimetasid eestlasi, kes pidasid oma rahvatraditsioonidest, lauludest lugu, sakslasteks, fašistideks. Iga eesti poiss, kes vene kroonus teenis, teab et ta oli nemets. Kas see oli siis sõpruse avaldus suure vene rahva poolt? Olen varem kaasa tundnud venelaste praegusele olukorrale, kuid aitab, peab venelastele selgeks tegema, et nad ise oma üleoleva ja despootliku suhtumisega teistesse rahvustesse on teiste rahvaste viha ära teeninud.
Nüüd on nad siin võimu kaotanud ja peavad alluma eesti seadustele, ei saa enam peremehetseda. See ei mahu nende hinge ja nad ihkavad tagasi endisi aegu ning sellepärast ka nende pidev soigumine, et nendele tehakse liiga. Kurat, eestlased küüditati Siberisse ainult sellega, mis neil seljas oli ja nad pidid seal hakkama saama, keele selgeks õppima, eluaseme ehitama, tööd tegema. Et eestlane on harjunud tööd tegema ja teistega suhtlema, siis vaatamata raskustele õppis ta selgeks vene keele, ehitas eluaseme ja sai isegi jõukaks. Samal ajal kõrval elavad venelased ajasid samagonni ja pidutsesid. Praegu on Eestis elavad venelased saanud erastada korterid, mida aga pole põliseestlastest sundüürnikud saanud. Igale venelasele pakutakse keeleõpet, kes on töö kaotanud, saavad abiraha. Kas selliseid asju oli küüditatud eestlastel? Ei olnud, ise pidid kõik saavutama. See venelaste halisemine on endiste aegade taganutmine. Kõigepealt austagu põlisrahvast ja õppigu selgeks riigikeel, austagu selle rahva kultuuri, kelle maal elatakse ning püüdku austusega suhtuda igasse eestlasesse, sest nad on vastu võtnud teid oma riiki. Siis austavad teid ka eestlased. Nii on lood, venelased ja proua KUDU.

Velirand  2011-02-02 16:14:24
"Nõukogude Eesti kodanikud, kes äkki kodakondsuseta jäid"
Mingit Eesti NSV kodakondsust ei olnud üldse olemas. Need inimesed olid Nõukogude Liidu kodanikud. Eesti Vabariik ei saanud nendelt nende kodakondsust ära võtta.

Velirand  2011-02-02 16:21:02
"Õiglane ja inimlik oleks olnud nullkodakondsus nagu Leedus"
Ei saa Eestit Leeduga võrrelda, seal elab palju vähem venelasi.
Ja kodakondsuse nullvariant ei oleks lihtsalt võimalik olnud. Lugege Edgar Savisaare raamatut "Peaminister" lk. 574. 1991. aasta augusti alguses oleks Eesti iseseisvusega nõustunud ligi kolmandik siinseid muulasi. Neist omakorda 1/5 oleks nõus olnud N. Liidu kodakondsusest loobuma. Mis nullvariandist me veel räägime?

Minni  2011-02-02 16:55:00
Siin on väga põnev arutelu. Väga meeldis ambuja tasakaalukas ja argumenteeritud kirjutis. Jah, paraku oleme tõesti unustanud, mis taasisesisvunud Eesti algusaastatel siin toimus. Olin alguses Kudu jutuga nõus, kuid nüüd pean korralikult seda asja seedima.
Ainult Musketärist on kahju. Ta püüab nii meeleheitlikult midagi rääkida, kuid ei suuda ennast vaos hoida ja korrektselt väljendada. Väga kahetsusväärne juhtum.

arbo to ambuja  2011-02-02 16:59:55
äkki kommenteerid tädi TEGELIKKU juttu ka, mida shveitsis suust välja aeti.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Järgmine

Nimi 
E-mail