Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Miks Eestit ei vea vasakpoolsed?

tõeleid  2007-03-14 09:06:32
jah too sama vaskpartei on juba korra eesti riigi põlvili lükanud, et võim üle võtta. kas siit võib jälle tajuda soovi seda korrata?

Parteitu sots  2007-03-14 12:24:37
Ebapopulaarne pole Eestis mitte sotsiaaldemokraatlikud ideed ja meetodid ühiskonna tasakaalustamiseks, vaid NIMI õigemini nimed: sotsialist, vasak-, kommunist, jne. Kuid eestlased on nimede asjus siiski suhteliselt tolerantsed. Võrrelge kasvõi seoses Pronksmehe teemaga jälle ja jälle ilmnevat venelaste suhtumist sõnadesse sakslane, fašist, natsionalist, SS, Saksa sõjavägi jne. Või kasvõi juutide suhtumine Wagnerisse ja tema muusikasse. Kui kellelegi on olulised vasakpoolsed ideaalid, siis Eestis peab ta neid teisiti nimetama. Aga siis on muidugi raskem lääne kolleegide kulul vasakpoolsete konverentsidel käia.

Karl Liebekneht II  2007-03-14 17:58:33
Just niisugune see meie Vabariigi demokraatia tegelikult ongi. Võrdluseks sobiks ära tuua, et demokraatlikus Vabariigis Soomes on Vasakliidu toetajaskond üsna stabiilselt 10% ja viimasel ajal isegi pisut ülespoole kasvanud. Koos nendega väga stabiilsetes lähisidemetes olevate rohelistega omavad nad umbes 17% toetust. Seda nii rahva seas laiemalt kui ka parlamendis-Edukunnas, kus neil on märkimisväärselt suur autoriteet! Demokraatlikus kuningriigis Rootsis aga ka Saksamaal ja ka Prantsusmaal ja Itaalias on vasakpoolsete populaarsus, esindatus ja autoriteet üldjuhul veelgi suurem, ilmestades sellega tegelikkuses Euroopa tõeliselt demokraatlike ühiskondi. Kus ja milliste vabamüürlike või "hocus-pocus" vahenditega saavutatakse Eestis olukord, kus üks või teine end priviligeeritud uus-aadlikeks tegev väikekodanliku maailmapildiga seltskonna partei justnagu tõesti rahva tahte läbi valitud võimu juurde tuuakse, jääb täna veel saladuseks.

Teet  2007-03-14 18:17:27
Mina oleksin kindlasti äsjastel Riigikogu valimistel vasakpoolseid valinud, kui olukord seda võimaldaks. Eestis on aga meie kalli disaporaa (välis-eestlaste) ja kõikvõimalike rahastajate poolt mõjutatav olukord nii skisoidseks aetud, et nn. parempoolsete e. oligarhia vastu hääletamiseks on ainus vähegi tõsiselt võetavam võimalus anda oma hääl Keskerakonnale. Vasakparteile, aga niisamuti ka Kristlastele või Iseseisvuslastele antud hääl oleks läinud ju ka seekord lihtsalt tuulde. Väikeparteidele läinud häälte lisandumine Keskerakonna kontole, oleks aga võib-olla suutnud eelseisva kannatuste raja (Reformi, Isamaa valitsuse) eesti tavaliste inimeste jaoks ära hoida. keegi otsustas aga ka siin- keda lubada marjamaale ja kes peab jääma karjamaale. Arrogantne, tulevase valitsusliikme -Roheliste lubamine valimisdebattidel väljavalitute hulka ja teistele väikeparteidele koha kättenäitamine nende esitamisel teledebatis üheskoos ilmselt haige inimesega oli ju selle kulisside taguse, eesmärgikindla, künismini mineva absurdi musternäidis. Oma põlgust ega rahulolematust sellise eetika ning "demokraatiailminguga" meie demokraatlikus vabariigis pole aga keegi meie rahva moraalsetest juhtidest üles näidanud ja olukord muutub tulevikus ilmselt veelgi skisoidsemaks.

tõeleid  2007-03-14 18:43:17
kõik teised on süüdi, kuid mite ise!

Parteitu sots  2007-03-15 09:20:01
Kulla vinguvad vasakud! Lääne vasakpoolsed on väga nutikad ja osavad praktikud nii sotsiaalprobleemide kui muude asjade ajamises. Teie ei oska isegi väikese sissetulekuga inimeste eluasemepoliitikat ehk nn. sotsiaalset elamumajandust kavandada. Teie programmides pole midagi konkreetset. Ega lääne töölised ei toeta sümpaatseid kuldsuid vaid ikka teoinimesi. No öelge, miks oleks näiteks sundüürnikud või invaliidid pidanud Vasakpartei poolt hääletama?

ek  2007-03-15 12:04:57
No aga Eestis ei ole ju vasakpoolseid parteid. Keskerakond ei ole ju ometi vasakpoolne, vaid täiesti parempoolne partei. See kui nad on nõus oma suursponsorite-skeemimeistrite merkode-sõõrumaade-kruudade jne rahadest vähekindlustatutele ühekorra viissada krooni viskama, ei tee neist ju vasakpoolset parteid. Keskerakond on sama vasakpoolne siis kui mõni inglise või prantsuse kuningas, kes lihtrahvale pidustuste ajal krosse loopis. No eks see rahvale muidugi meeldis, seni kuni taibati, et kuningal saab ka pea maha võtta.

Tiina  2007-03-15 14:26:16
Olen nõus artiklis väidetuga. Samuti Teeduga. Eks suur osa süüst, et vasakpoolsus (e. ühiskonda kui tervikut esiplaanile seadva poliitika) ei ole eriti populaarne, on ju meedial. Kui demokraatlikes riikides on ajakirjanikud pigem vasakpoolsed ja seega ka ühiskonnakriitilisemad kui meil. Sees meil on nad pige parempoolsete erakondade õuelaulikud. Ja mis nende elul viga - palgad väga head äraelamist võimaldavad (need ei kuulu avalikustamisele). Nende palk ei ole seotud loetavusega, juba ammu ei saa statistikat kui suures tiraazis meie vähesed päevalehed ilmuvad. Ajalehed on hirmkallid - 15 kr. tükk. Seda saab tõesti lubada endale vaid keskmisest jõukam inimene. Mujal saab infot ikka sentide eest (USA-s näiteks 25centi, mitte 1,2$). E.V.- 30. aastatel sai ka vaesem inimene endale lehte osta, ajalehti oli palju - sai valida, mida lugeda. Meilm on kõik ajalehed parempoolset propagantat täis. Sissetulekut annab lehtedele mitte loetavus, vaid reklaam, sh. väga palju alkoholireklaami.

mkiis  2007-03-15 16:02:23
Aga kas meil on vasakpoolseid parteisid (peale Vasakpartei)? KE -- klassikaline keskpartei, umbes nagu USA demokraadid. RL -- jällegi keskpartei, umbes nagu Soome Keskusta SDE -- Isamaa satelliiterakond vasakult tiivalt häälte korjamiseks. Igasugune iseseisvus SDE-l puudub.

Jep  2007-03-15 17:10:58
Täitsa huvitavad mõtted siin reas. Oleks ka aeg, et vasakpoolne mõttelaad selles ühiskonnas, Euroopalikus mõttes demokraatliku arengu toetuse suunas arenema hakkaks.

ARVAJA  2007-03-15 17:32:50
Olen Tiinaga täiesti nõus, ajalehtede-ajakirjade hinnad 15 krooni ja enam on liig mis liig. Ma arvutasin välja, et kui USA-s on ajalehe hind 25 senti, siis meie rahas teeks see 0,25 x 15,59 = 3,8975 krooni. Ajalehe-ajakirja hind 3,90 krooni on täiesti normaalne hind.

to Arvaja  2007-03-15 20:39:25
Sinusuguste eluheidikute tarvis on olemas meil koguni tasuta ajalehed nagu Linnaleht, mida võid võtta peoga, et pliita alla tuld teha. Kesknädal oli samuti enne valimisi mu postkasti risustamas. Kvaliteetne ajakirjandus nõuab aga suuri kulutusi ja kuna tiraaêid on Eestis väikesed, siis sellest ka suhteliselt kõrge hind. Ja muuseas 25 centi eest ei saa sa USA-s ühtegi korralikku ajalehte.

Teedule  2007-03-15 21:49:59
Oli valus kui põrutada said. Enamus on hääletanud, aga kesikud ajavad mingit vandenõu kiunu. Krt, ma lugesin selle Vasakpartei programmi. NULL, täielik pa.k. Miks ma oleks pidanud siis nende poolt hääletama?

ARVAJA  2007-03-15 21:50:22
to Arvaja: "Sinusuguste eluheidikute tarvis on meil koguni tasuta ajalehed nagu Linnaleht, mida võid võtta peoga, et pliita alla tuld teha. Kesknädal oli samuti enne valimisi mu postkasti risustamas. Kvaliteetne ajakirjandus nõuab aga suuri kulutusi ja kuna tiraažid on Eestis väikesed, siis sellest ka suhteliselt kõrge hind. Ja muuseas 25 centi eest ei saa sa USA-s ühtegi korralikku ajalehte." Kuule, võta vaiksemaks, ära tule siin mind eluheidikuks nimetama, kui veel mind eluheidikuks nimetad, võtan su küsimuse üles.

arno  2007-03-16 03:12:08
ARVAJA, ma pole mitte väga tihti Sinuga nõus, kuid seekord olen vähemalt sellega päri, et ajalehed ajakirjad on mõistusevastasekt kallid ja mõeldud lugemiseks vaid "ilusatele ja rikastele". Aga on mõtetu solvuda enda sõimaja peale, sest selliste arvates oleme meie kõik kelledel pole õnnestunud varastada piisavalt suurt summat raha või saada tuttavate tutvuste kaudu mitmekümnetuhandekroonist kuupalka heidikud. Neil lihtsalt on selline mõõdupuu inimeste mõõtmiseks. Aga sellegipoolest oleks vale vsakpoolsuse ebapopulaarsuses süüdistada ainult meediat. Eesti inimene on läbi aegade seostanud vasakpoolsust ka mõisapõletajatega, punastega ja nende veretöödega, lühidalt kommunismiga. Hääletades käesolevatel valimistel parempoolsete poolt, hääletas eestlane tegelikult Keskerakonna venemaasõbralikkuse vastu, valides kahest halvast väiksema, Kõige tabavamalt sõnastas seda valikut "onu Johannes" tänavalt:Hääletada Savisaare poolt tähendaks kausitäie läätseleeme eest ära anda oma esmasünni õigus". Veidigi mõtlevale inimesele pole mõtet seletada selle väljendi mõtet.

Magnus  2007-03-16 09:43:00
Isegi tasuta ajaleht (rohkem küll rekaamileht) Linnaleht, mis olevat meil lihtsalt "eluheidikute" jaoks (LL lugejad, õnnitlegem üksteist sel puhul!), on äärmuslikkuseni poliitiliselt kallutatud. Valimiste eel võis seda igal ilmumispäeval kogeda - selge Reformierakonna valmistrükis! Kui seda kõlbab vaesel (lumpenil, keskil, savisaarlasel, venesõbral, äpul - jne meie ilusate ja rõõmsate keelepruuki järgides!) oma pliita all tulehakatuseks kasutada, on ju isegi kena ja keskkonnasõbralik, sest too valimismöga, mis meie postkaste täitis, on kehvasti põlev ja lõõre ummistav (otsekui omaaegsed SDV pildilehed). See jutt, et kvaliteetne ajakirjandus nõuab suuri kulutusi ja väikeste tiraaþide tõttu tuleb tellimis- ja üksikmüügihindu kõrgel hoida, on tegelikult suur jama. Selle taga pole muu kui Eesti ajalehekapitalistide meeletu kasuahnus - nad ei saa täis ega lähe lõhki.

koslep  2007-03-16 12:01:18
ARVAJA alias Tarmo Eharand. Arvestades kus koolis oled käinud (Astangu Kutserehabilitatsiooni Keskus) vaimselt puudulike osakonnas, siis mida sinust ikka arvata.

Koslepile  2007-03-16 13:08:23
Inetud sõnad ja labane keel. Need iseloomustavad küllalt hästi mõtteid ja vaimsuse taset, mis nende kasutajat iseloomustavad. Vasak-parteile soovin ma aga küll kõikke paremat ja olen üpris kindel, et neil on tulevikku, kohe kui praegune väikekodanlaste kassikullasäras pillerkaaritamine pohmeluseks muutub.

ARVAJA  2007-03-16 17:00:28
ARVAJALE, Koslepile ja teistele. Palun lõpeta minu ristinime avaldamine, muidu olen sunnitud abinõud tarvitusele võtma.

Arvo  2007-03-17 15:04:51
Sirje! Olen Sinu poolt!Aga peded on väärakad!Eelmine kom. eiläunud läbii!

1 | 2 | Järgmine

Nimi 
E-mail