Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Balti keti juubeli eel

Aeru Endel  2014-08-20 16:58:54
Jaak, ära minu advokaadi ja rahade pärast muretse.

Sellest hetkest ma Jaaguga enam "vestlusi" ei arenda. Kohtume kohtus!

NIIPALJU VEEL  2014-08-20 17:00:35
Kohut ei huvita mitte mingisugused muud andmed, kui kuritegeliku või seadusi rikkuva sisuga kommentaarid. Tule heile meile ei huvita kohut, ükskõik kes ja millise IP alt see on saadetud. Kohut hakkavad siis juba minu nõudmisel esitatavate kommentaride väljanõudmised huvitama. Sa kulla ahtakese mõistusega siiski ära looda, et asi päris nii hull veel on, et sa hakkad üksinda palli ühte väravasse taguma, kus väravavht eemaldatakse.

eelmisele  2014-08-20 17:44:22
Ja milles seisneb kuriteo koosseis?

kriibu  2014-08-20 17:55:49
vaagija, lõpeta krt ükskord oma jura sellest nagu oleks Laar põllumajandustootmise ära keelanud ja selle põhja lasknud.
Meenutaks õige?
1991 – ENSV Ülemnõukogu võttis vastu Põllumajandusreformi seaduse. ÜN esimeheks oli Arnold Rüütel,
valitsusjuhiks Edgar Savisaar, M. Laar oli ÜN lihtliige ja IL ei kuulunud valitsusse.
Seadus likvideeris kolhoosikorra ja selle järgi jagati kolhooside-sovhooside vara “ümber”.
Kes selle vara said, on teada – punaparunid, endine Maarahvaliit, nüüdne Rahvaliit.
Maainimesed ei saanud tööaastate eest EVP-sid, millega oleks saanud erastada maad või eluruume.
1992-1994. Isamaaliidu valitsuse algatusel ja järgmiste valitsuste jätkamisel püüti tehtud ülekohut heastada.
Maainimestele anti õigus vahetada tööosakud EVP-de vastu, ühtlustati maa- ja omandireformi õigustatud
subjektide ring. Maainimesed said õiguse erastada oma korter või maa EVP-de eest.
1995-1999 valitses Koonderakonna ja Maarahva Ühenduse koalitsioon, peaministriteks olid Tiit Vähi ja Mart Siimann,
põllumajandusministriteks Ilmar Mändmets ja Andres Varik, koalitsiooninõukogu esimeheks kõik need neli aastat
Arnold Rüütel. 1999 kevadel oli põllumajanduse sügavaim kriis - 1 piimaliitri kokkuostuhind oli 1 kroon ja
10 senti, toimus massiline põllumajandustootjate pankrotistumine ja laostumine. 1999 andsid Riigikogu valijad
koonukatele ja punaparunitele hävitava hinnangu. Maarahva Ühendus maskeerus Maaliiduks (nüüd Rahvaliit) ja
asus toimunu eest süüd veeretama M. Laarile ja Isamaaliidule ja teeb seda tänini.
Mart Laar ei viinud kolhoosi kombaini ega traktorit esimehe, partorgi ega peamehaaniku aia taha ja ei
ÄRASTANUD seda!
MIL KRDI VIISIL LAAR PM PÕHJA LASKIS?????

n.74  2014-08-20 18:08:36
"Kala hakkab ikka peast mädanema"?

qwerty  2014-08-20 18:57:00
Kriibu viimase kommentaariga nõus. Aga nüüd ei tasugi vaagijalt vastust oodata. Järgmises kesknädala numbris aga hakkab jälle oma vanu tsitaate kasutama, kus fridmanist Laar lasi põllumajanduse põhja ja Savisaare valitsuse noored talunikud läksid pankroti.

kriibu  2014-08-20 19:39:39
Seda on ennegi juhtunud, et detailse selgituse peale on vaagijal suu otsekui tulist kartulit täis ja ta on vait kui kult rukkis. Et nädala pärast uuesti alustada.

JAAK  2014-08-20 19:42:19
17. 44. 22. kellaajal anonüüümssele nimega EELMISELE, kommenteerijale.
Kuriteo koosseis seisneb selles, et poliitilisele provokaatorile Aeru Endlile ei meeldi minu ausad ülestunnistused minevikus üleelatud faktidest. Kui Ansip käitus nii, et kellel võim, sellel õigus. Siis tema parim õpilane (Ilvese arvamus) tunnistas juba terve erakonna ja tema juhi ühiskonnaohtlikuks. Nii suurte teenetega poliitiku, nagu Savisaar, siis kes olen mina, et mind ei saa kohtu alla anda kui ma neile ei meeldi? Iseasi millised on meie kohtud? Kui nad pole muutunud, siis saab mind vabalt süüdistada lihtsalt ühiskonnaohtliku kommenteerijana. Me veendusime Põlvamaal Waakside elukohas toimunud tragöödia saagas, kui alatult ja ülekohtuselt käitusid mitte ainult isatapjad tema poja Peeter Waaksiga, vaid kogu õiguskaitseorganite konsiilium. Mis ausast ja sõltumatust ning erapooletutest kohtutest siin juttu saab olla?

JAAK  2014-08-20 20:04:41
Kui see poliitiline provokaator enam siin mind ei ründa, nagu ta lubas, siis pole edaspidi sellise klouni nii totraid kommentaare siin arvamuste avaldamist segamas. Mis puutu minu kohtusse andmises, siis see on muidugi üksnes sellele veidi väärastunud mõistsuga mehele iseloomulik. Päris kindlasti ei laia ükski jurist mitte ühtegi sellist kommentaari, mille alusel mind kohtusse anda saaks.

Iseasi on, et asjaosalisi võisid mõned kommentaarid solvata, sest solvamise pugul võivad faktid õiged olla, oluline, et sellest solb´vutakse. Paraku solvumise kuritegu kaotati karistusseadustikust.

RESÜMEE:

Mina olen lährunud meie põhiseadusest, kus meelsuse- ja sõnavabaduse kehtimisel olen konstateerinud ainult fakte. Sellepärast ka pole ma asjaosalisate nimesid varjanud. Et kohus saaks kontrollida, et pole tegu väljamõldisega ehk laimuga.
Minul pole midagi karta ja jään põnevusega hagiavaldust ootama. Olen kindel, et seda ma ei näegi, mis on küll väga kahju, sest me ei saagi siis teada, kes see provokaator on ja kelle ülesandeid ta siin täidab. Kuid selline kohtuga himutamine minusugust meest, kes ise on sadu kohtuswse saatnud kuritegude eest, on lapsik ja omane üksnes sellele aerutajale.

Ausad kommenteerijad, ärge mingil juhul laske ennast sellisel iEksite värdjad.

Kohus?  2014-08-20 22:25:57
No miks küll Aerutaja Sami Lotilat kohtusse ei anna?See on ju tema arvates vist suurim vabariigi vaenlane.

JAAK  2014-08-21 08:17:41
Kohus?-nime all kommenteerijale:
Kirjutasin Õhtulehes vist ilmus kahel korral, sellel Lottila teemal. Ühe pealkiri oli isegi, et riik peaks Lottila kohtusse andma. Imekombel varem minu mõningaid artikleid isegi ÕL avaldas. Isegi neid, kus ma kritiseerisin president Ilvest. Pealkiri oli ühel: "Kes on president Ilves"? Huvitav kus see Aerutaja Endel siis oli, et ta mind kommentaaridega ei rünnanud? Ju teda polnud siis veel palgatud? Võibolla sellised artiklid sundisid valitsevat koalitsiooni tarvitusele võtma alatud abinõud rahva vaigistamiseks? Tiit Madissoni represseerimine, kuni riigist lahkuma sundimiseni vaigistas ajutiselt rahvast, kuid pikkamööda hakkasid mõned minusugused häält tegema ja see on väga ohtlik sellele klikile, kes käitub nii, et sügavalt riivab ausa rahva õiglustunnet.

Ei Aerudega Endel, mitte Eestile ei soovita minu kohtusse andmisega pretsedenti luua, vaid meie orjameelset ärahirmutatud rahvast vaikima sundimiseks. Et vähehaaval need Lained, Evad, Vaagijad ja kes iganes, ei hakkaks Jaagu moodi nendes väljaannetes, kus see veel võimali, ausalt avalikustama seda, mis nende südant vaevab ja õiglustunnet riivab.

vaagija  2014-08-21 08:29:47
Ahaa, nii et kriibu on päris tõsiselt vaagija ette võtnud.
Nõus, meenutame siis.
Kas vaagija on kusagil väitnud, 1991 ei olnud vaja vastu võtta Põllumajandusreformi seadust? Loomulikult võeti see vastu Savisaare valitsuse aegu - kolhooside lõpetamine, kolhooside vara jagamine osakute suuruse järgi selle liikmetele, kellele vana belaruss, kellele kolhoosi lehm jne. Hakati kolhooside asemel ühistuid moodustama nendele, kellel maade ja talumajade tagastamise võimalus puudus, seega et nad šokiteraapia kaudu üleöö töötuks ei jäänuks, pakuti neile võimalust pehmemaks maandumiseks ja tööd läbi esimese vabariigi aegsete populaarsete ühistute. Isade ja vanaisade maad ja talukohad tagastati noortele, kes suure optimismiga linnast maale ruttasid neid taastama ja maaelu edendama ning turule toodangut müüma.
Jutt on vaid selles, kuidas seda põllumajandusreformi pärast Savisaare valitsust täideti. Kes lõpetas ühistute toetamise võimaluse pankade kaudu, kes lõpetas piimaringid väike- ja keskmiktalunikele, kes hõikas välja loosungid, et meile põhjamaale pole oma põllumajandust vaja, otsige alternatiivi; et ostame lõunamaise doteeritud odava toidukauba tollivabalt sisse; kes jättis oma algajad noored talutaastajad põllumajandustoetusteta avatuks välismaa doteeritud toidukauba vastu - teist lahendust sellises olukorras ei saanudki olla - omad läksid pankrotti... just sellest kirjutab siinsamas ereda näitena üks paljudest - LEO - soovitan sulle, kriibu, seda lugeda.
Mäletan, kui isegi Vähi valitsuse aegu ei suudetud parlamendis vastu võtta oma väiketalunike kaitseks seadust, millega kehtestada tollipiirangud piiril, sest parlamendis olid parempoolsed ülekaalus.
Mina ei oleks seda valusat teemat siin alustanud, soovisin vaid LEO valusa tõe toetuseks midagi õelda.

JAAK  2014-08-21 08:34:11
Ma olen sellest imelisest aerutajast, solgikallutajast ja mis nimede all iganes tüdinenud. Kuid huvitav oleks nende nimede all välja kirjutada kõik laimavad laused ja siis ehk see veidi napakas aerutaja näeks kui palju on tema nime all esinevat kuriteo koosseisu (laim) materjale.
Minu kommentaarides pole neid mitte ühtegi. Sest laim on valega halvustamine ehk väljamõeldised, kuid mina olen avalikustanud ainult elust enesest üleelatud fakte. Sellepärast ma sihilikult ei hoidunud asjaosaliste nimede avalikustamisest.

Nõustun, et nii mõndagi minu avalikustamises solvasid, kuid solvusid nad tõeste faktide osas. Et sõnavabadust mitte piirata tõeste faktide avalikustamiseks, oligi vajalik see solvamise kuriteo koosseis karistusseadustikust kaotada.

JAAK  2014-08-21 08:56:18
Oled väga tubli Vaagija. No kas nüüd ka Kriibu ei saa aru või ta on selline, nagu see aerudega Endel ja solgikallutaja, et ükskõik mida neile selgitad, nemad ajavad oma joru, nagu poleks selgitavaid kommentaare lugenudki. Just Leo on toonud sellise näite, milliseid mina saaksin ka elust enesest hästi teadaolevaid näiteks tuua. Laar sai ju Friedeman Miltonist multimiljonäri premiaks sellise eksperimenteerimise eest üle kuue miljoni krooni. See oli maailmas ainus lollike ullike Kaar, kes seda reformi katsetas ja viis talupidamise sinna, kus ta praegu on.

Siin pole midagi vaielda. Kes on nendes küsimustes olnud eemalseisja, mingu maale ja kuulaku mida neile maarahvas räägib? Kes veel paremini neid asju teab kui need, kes selle ise on üle elanud ja nüüd laostunud ja vaesuses elavad. Täistehnika ja varustusega suured laudad on muudetud "muuseumideks". Üks selline on enne Juurusse sõitu Raplasse keerava maantee ristil paremat kätt talu, kuhu on jäänud virelema kaks ädise pensioniga vanainimest. Minge nende juurde ja küsige ja sina Kriibu mine kindlasti. Sa ju ei tea tegelikust tõest mõhkugi.

madis  2014-08-21 09:11:35
to kommija 11:48:45 mis vales sa mind süüdistad, lausa häbistad. aga oled viisakas, lausa teietad mind!

vaagija  2014-08-21 09:20:20
JAAK, jah, ega ikka miljonilisi preemiaid ainult ilusate silmade eest ei jagata.

kriibu  2014-08-21 09:35:09
vaagija, näita mulle see koht kätte, kus Laar lõpetas piimaringid väike- ja keskmiktalunikele.
Kui sa selliste valefaktidega lagedale tuled, siis pole sinuga millestki rääkida.
Jah, kujuta pilti, Edgar lubas kolhoosnikel OSAKUTE eest erastada. Aga EVP-st pidid kolhoosnikud suu puhtaks pühkima. Laari valitsus tegi selle ära, et kolhoosnik ka teistega võrdseks sai.

Ants Mändmets  2014-08-21 09:51:39
Olin ka ise Balti ketis. Sellest on möödas 23 aastat.Milline elu on nüüd , seda näeb igaüks oma silmaga

vaagija  2014-08-21 10:05:28
kriibu, vaagija ei ole kusagil väitnud, et Laar isiklikult käis põllul piimaringe lõpetamas - ei, ta lihtsalt paremliberaalse kahekordse peaministrina ja miltoni preemiate laureaadina ning Eestis radikaalse ultraliberaalse rahvale šokiteraapilise kiire majandusreformi läbiviijana lõi riigis sellise õhkkonna, kus teisiti ei saanudki see lõppeda, millise fakti ette me tänagi oleme seatud maapiirkondade olukorraga riigis.

Selgitus  2014-08-21 10:27:18
_ madis 2014-08-20 10:45:54
küll on tüütu kuulata- savisaar TIPPkommunist- kes oli siis siim kallas, ansip oli ju lausa kompartei funktsinäär, huvitav, arnold rüütlile pole tippkommunisti nime külge poogitud, oli ju tema ENSV-s formaalselt kõrgemail postil, oli ta ka ju keskkomitee sekretär. ja kui olidki (või on) kommunistid, eesti iseseisvuse eest olid nad mehe eest väljas!_

Lausvale ju, et rüütlit pole tippkommunistiks nimetatud.
Lausvale ju, et ansip oli kõrgem kommu kui savisäär, kes oli koguni plaanikomitee eesotsas, kust kõik Eestis toimuv vastu võeti moskva tahtmise järgi.

Ja kõige suurem vale on see, et need kommunistijurakad Eesti asja ajasid. Kameeleonid on, sellised ei saa täis ega lähe lõhki, saaks ainult võimu ja riigi rahade juurde IGA riigikorra ajal.

Eelmine | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Järgmine

Nimi 
E-mail