![]() Ka tänane Eesti saaks oma raudteega hakkama
baltisakslane Baierist
2002-03-06 10:52:25
Lisaks juurde Ilmar Adamsoni toredale kirjutisele:
Saksamaal näeksite samasugust pilti, raudtee on lahutamatu
osa igapäevases liikluses. Ei taha kiita oma maad, aga
raudtee siin on isegi rohkem kui Schweitsis kasutusel,
hoolimata sellest, et Saksamaal autoliiklus (eks
eestlasedki käi siin Autobahnidel kihutamas) on vörratult
arenenum, kui seda on naabermaas oma raskelt läbitavate
mägedega. Nii kohalikud vöimud kommuunides, kui liidumaade
valitsused pidevalt (vaevalt läheb nädalat mööda, kui ei
ole raudtee probleem arutusel) tegelevad raudteega. Kui
siin keegi oleks kuulnud (see möödunud aastane asi on siin
loomulikult tundamata!) , et Eestis (maa, mis tahab EL nii
kangesti pääseda) kohalik raudteeliiklus pannakse seisma,
oleks vist arvatud, et tegemist on hulludega, vöi
purulollidega. Raudtee eelisareng on siin poliitiliste
parteide pöhiline argument igasugustel valimiste - nii nagu
näiteks möödunud nädalavahetusel siin Baieris. Samasugune
tobe! otsus oli ka Eestis kesk ja lühilaine raadiosaatjate
kaotamine- Eesti on ainuke maa Euroopas! mille häält enam
kuulda pole eetris!!!
kesikutele
2002-03-07 12:44:24
Lugesin ja lugesin, aga mingit Ðveitsi kogemust ma küll
välja ei lugenud! Auu! Kas keegi võiks mind aidata?
Hans Roorberg
2002-03-09 16:05:27
Elektriraudtee pikendamine Tapani oleks hädavajalik-ehk
saaks regionaalpoliitika raames tuua Elektriraudtee depoo
ja keskuse Tapale. Nõnda jätkuks Tapa kui raudeelinna
traditsioon ka pärast Eesti Raudtee koondamisi.
Väljaõppinud spetsialiste on Tapal palju, kes jäävad
"tänu" erastamisele töötuks. Edelaraudtee keskuse Türile
viimine teenis just selle piirkonna tööhõive probleemide
kergendamist. Aitab sõnadest "regionaalpoliitika
prioriteetseks" ja 2 EESTIT- VAJA ON TEGUSI. TAPA OLI, ON
JA PEAB JÄÄMA RAUDTEELASTE LINNAKS!
tervitaja
2002-03-09 18:30:27
Lugesin läbi, tundus põhjalik kirjutis kes ajakirjanude
välju
lugejjaa
2002-03-12 10:04:58
raudteest võix huvitavaid lugusi teisigi olla, mina hakkan
tänasest sõitma ainult rongiga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
õige
2002-03-12 11:39:42
meie toompealaste lolluste peale ei oska isegi vihastada
enam!
nad ei näe isegi oma ninaotsa!
mingist perspektiivist rääkimata.
see on selge,et raudtee jääb ja hakkame ükskord ka
normaalsetes rongides sõitma nii eestis kui siit välja.aga
selle rajamine läheb tunduvalt kallimaks,kui enne kõik
hävitate.
vaadake raudteede ja jaamade ümbrust külades ja alevites ja
isegi linnades! kas see on euroopasse minev riik!
sellist riiki ei tohiks euroopa ligidalegi lasta!
aga see pätikari,kes on harjunud ainult oma p....aluse
peale mõtlema, meile juba reisiliiklust ei too!
ainult taralara ja omale preemiaid!
ja mida on siis lõpuks andnud raudtee erastamine?
kas mõni pluss ka on?
vt. tänasest lehest majandusministri juttu- leedu ja läti
saavad kaasajastada oma raudtee,aga eesti ainult erastas ja
sinna see jääbki!
pange hobused vaguneid vedama!
Põlva nägemus
2002-03-22 17:24:56
ühiskondlik transport ei kannata tõesti kriitikat, Eesti
mastaapidega riigis on ju koomiline kui nt. Tartu Orava
vahel sõidaks nt. 10 erineva firma
liikumisvahendid-sõidukid, seejuures sõiduplaan iga firma
suva järgi (loe: ainsa eesmärgiga- konkurent turult välja
süüa). Seda põhjendatakse vaba turumajandusega. Võrdluseks-
kui igal sõidukijuhil oleks vaba voli (demokraatia ja
vabadus) kasutada sinist vilkurit-sireeni, siis
operatiivautosi ei saa eristada- tagajärgedele mõelgu
lugeja ise! Meil oleks aga eelpool toodud situatsioon
piltlikuks näiteks, mida on teinud ühistranspordi
korraldamisel kolmikliit. Ei saa elada nii nagu luik,haug
ja vähk, rohkem oleks vaja mõelda peaga ja juba täna!
kirjanduse sõber
2002-03-27 15:13:01
kirjutis on ok, kuid rongides võiks olla värskeid
ajalehti/raamatuid!
rahvaliidu toetaja
2003-01-16 11:59:08
annax jumale, et riigikogu valimistel kogux enim hääli
rahvaliit, siis ehk hakatax mõtlema ka lihtrahva(loe:
maainimese)peale
mötleja
2004-06-05 23:36:40
jah, lugedes sada aastat hiljem toda kirjutist- ei saa aru,
kas eestis on inimesi, kes oskavad peaga möelda väi mitte!
miks ei möelda ühiskondliku transpordi efektiivse
kasutamise peale... kas on siis töesti vaja puust ette teha
ja punaseks värvida vöi ehk siiski...
|