Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Jurist annab nõu

sulo  2002-08-21 10:11:25
Siirile ja tublile juristile Suurvälile: Perekonnaseadus § 10 lg 4: Abieluvaraleping tõestatakse notariaalselt. Lihtkirjalik abieluvaraleping on tühine. Lepingu kehtivus kolmandate isikute suhtes sõltub hoopis sellest, kas notariaalselt tõestatud leping on kantud abieluvararegistrisse või mitte. Soovitan küsijatel suhtuda nendesse vastustesse suure ettevaatlikkusega.

Sulole  2002-08-21 11:40:22
Nojah, aga mis vastuseid Sa tahadki 25 eek/A4 eest? Näiteks - kui ostad 2 krooni eest (miks nii odav? Ei tea. Võib olla on nt 7 päeva realiseerimistähtaega ületanud) liitri piima, siis on loogiline eeldada, et produkt üksnes alternatiivkasutuseks sobib. Sama ka õigusteenusega.

Andres Suurväli  2002-08-21 17:29:14
Hr. Sulo. Meeldiv on näha, et vähemalt üks inimene tunneb Meie rubriigi vastu sügavat huvi. Kahjuks pean ma nentima, et Teil on sellel korral täiesti õigus. Kuna üritame vastata küsimustele nii lühidalt kui võimalik, siis oleme teinekord sunnitud, nii küsimusi kui ka vastuseid lühendama. Tegelikult oli "Siiri" küsimus ja vastus oluliselt pikem. Küsimuse lühendamisel tekkisid Meil aga omad väikesed apsakad. Mis puutub aga Meie hinnakirja, siis leian, et see on Meie firma ja Meie klientide vaheline kokkulepe, mis ei puutu hr. Sulosse. Juhul kui hr.Sulo soovib saada Meie kliendiks, oleme nõus talle pakkuma oma teenuseid kõrgendatud teenustasu eest.

Härra Suurväli  2002-08-21 19:50:23
Tülitan Teid sellise küsimusega, et mis haridus on Teil ning Teie kompanjonil? Kuidas on võimalik, et teksti lühendamisel omandab see risti vastupidise tähenduse? Ja eelmine kord kõnelesite, et Teie ettevõte üksnes loeb läbi klientidelt saabunud materjali ja hindab selle vastavust kehtivale õigusele. Ja nüüd? Vastus Siirile?

Andres Suurväli  2002-08-22 09:18:38
Tere hr.Nimetu. Täname Teid kõrgendatud tähelepanu eest! Nii minul kui mu kompanjonil on erakõrgkooli haridus. Need mõlemad koolid on akrediteeritud Vabariigi Valitsuse moodustatud kõrghariduse hindamise nõukogu poolt(tegutseb Haridusministeeriumi valitsemisalas). Loomulikult ei ole see nii hea kui "vana hea" stagnaaegne ülikool aga samas pean tunnistama, et kogemusi on mul tõesti vähe. u 1 aasta juristi kogemusi (see on ka üks põhjus, miks me üldse hakkasime sellist rubriiki toimetama). Teksti lühendamisel tekkis Meil viga seetõttu, et kiirustasime küsimustele vastamisega. Nappiva aja tõttu vaatasime üle oma vanad kaasused, muutsime nime ning lühendasime oluliselt teksti. Võin algteksti kohta öelda ainult niipalju, et tegemist oli lahutamisprotsessiga ning see tegelane ei olnud "Siiri".

Hr. Suurvälile  2002-08-22 09:33:24
Mis erakõrgkooliga on tegu? Erakõrgkoolide seas on tegijad, aga mis seal salata - on ka luusereid. Ja hariduse koha pealt julgen arvata, et Tartu Ülikoolist tulevad parimad juristid mitte heade õppejõudude tõttu, vaid seepärast, et sinna koguneb tippmaterjal. Seetõttu on vihjed stagnaajale suhteliselt asjasse puutumatud. Väljendavad vahest kirjutaja ängi ja alaväärsust. Loodan, et eksin.

Andres Suurväli  2002-08-22 11:25:16
Hr. Nimetule. Kahjuks tõlgendate Te mind jälle natuke valesti. Ma ei saa sarjata Tartu Ülikooli, sest väga paljud mu õppejõud olid sealt pärit. Tippmaterjal on samasugune kõnekäänd nagu turuhind. Seda on küll ilus kuulata, aga sisulist vastet tegelikult ei ole. Äkki oskate soovitada midagi, mis aitab alaväärtustunde ja ängi vastu.

Hr. Nimetu  2002-08-22 11:47:12
Hr. Suurväli, alustuseks aitab, kui Te vastate küsimusele oma kooli kohta. Tippmaterjal ei ole kõnekäänd, vaid number (nagu ka turuhind - minge vaadake turule, lugege aktsiahindu või asjaõigusseadust). Fakt on see, et TÜ õigusteaduskonnas õppima asumine nõuab kolmel riigieksamil maksimumpunktidest vähemalt 90 % saamist (kusjuures sissesaamist selline iseenesest suur "tabavus" veel ei garanteeri). Olen nõus, et saab vaielda, kas riigieksami tulemusi saab võrduma panna vaimsete võimetega, kuid vahemalt 90 % juhtudest saavad intelligentsed inimesed ka häid eksamitulemusi. Teine teema on see, et ka erakoolide tase on tõusnud. Seal õpib kindlasti palju tarku inimesi (loodan, et ka hr Suurväli kuulub selliste hulka, sest vastasel juhul valmistab tahe tuntust koguda palju kahju niigi vaestele inimestele, kes alternatiivseid teid õigusabi saamisel kasutavad), aga on ka uskumatuid lollpäid. Ja üksikud viimaste seast tõmbavadki nt Concordia mainet alla - lihtsalt Tartu Ülikooli sellist seltskonda õppima ei võeta. Ja Teie büroo hindade kohta lubage tsiteerida Andres Kogeri ärilauset: "Hinna kui argumendi häda on, et kuigi alati saab asju teha efektiivsemalt, saab alati teha asju ka ebakvaliteetsemalt, ja sageli juhtub just viimane." Sellest ka minu skeptitsism.

Jänis  2002-08-22 12:54:47
Kodanik Suurvälja juristina ma ei tunne, küll aga mõjuvad kohatuna eneseõigustused sellest, kuidas vastuse sisu muutus kardinaalselt toimetamise tulemusel ja tase, millele ta on valmis laskuma ("Juhul kui hr.Sulo soovib saada Meie kliendiks, oleme nõus talle pakkuma oma teenuseid kõrgendatud teenustasu eest", TÜ nimetamine stagnaaegseks jne). Iseenesest huvitav nähtus on ka möönmine, et rubriigiga tegeletakse oma vähese kogemuse tõttu... Minu isikliku arvamuse kohaselt tõsiseltvõetavad inimesed päris nii ei käitu.

Andres Suurväli  2002-08-22 14:26:12
Härrased! Ma lootsin, et Te lõpetate selle teema lõpuks ometi ära. Ma ei saa aru Teie vajadusest hakkata diskuteerima ühe või teise kooli väärtustest. Tegemist on minu arvates riigikoolide kasvandike probleemidega. Nad ei suuda üle saada faktist, et osadel inimestel on raha minna kusklile normaalsesse kohta õppima (kus neid pidevalt kukele ei saadeta). Meeldiv oli Teiega koostööd teha!

Ihihii  2002-08-22 14:35:43
Mis nüüd juhtus? Miks nii leilis hr Suurväli? Põhimõtteliselt hakkab mind juba huvitama Teie kool. Alguses sai seda küsitud nii repliigi korras, aga nüüd... Aga diagnoos riigikoolide kasvandike probleemide kohta on küll intellektuaalselt huvitav. Tegelikult on viimase kommentaari toon sedavõrd muutunud, et tegemist võib olla mõne anonüümse naljamehega. Mine sa tea.

Jänis  2002-08-22 14:36:18
Täpselt sellest ma rääkisingi... ;)

P.Vabi  2002-08-23 21:36:05
Jumal hoidku seda eestlaste väiklust ja tigedust. Kas teate mida maksab advokaadi tund? See konsultatsioon ei ole kätte saadav paljudele kodanikele.Ja sellised lühiinfod on mujal Euroopas väga levinud (advokaadid annavad tasuta konsultatsioone ca 15 min isiku kohta ,mille organiseerivad kohalikud omavalitsused )need ei ole niivörd informeerivad kui rohkem suunavad Juhtus eksitus,juhiti tähelepanu,vabandati ja parandati ning eksitus oleks selgunud ka vormistamisel,aga kohe pölastama.Jätkake hr.Suurväli! Loodame,et Keskerakond toob sellise tava ka omavalitsustesse.

Jänis  2002-08-24 12:28:29
Kas Suurväli on advokaat? Minu teada mitte? Eksitus loomulikult on vabandatav, kummaline oli ainult ennast iga hinna eest õigustav toon, mida selle vabandamise juures kasutati.

Janisele ja Vabile  2002-08-26 11:27:15
Ma ei leia ühtki mõjuvat põhjust, mis vabandaks seaduseteksti ignoreerimist õigusabiteenuse osutamisel. Ja inimestele odava õigusabi andmine on teretulnud, loomulikult, aga siiski tuleb jälgida, et nt kohalik omavalitsus või KN vähese sissetulekuga uppujale oodatud päästerõnga asemel euroalusetäit telliseid ei heidaks. Arvestades vastutust, mis juristil lasub, ei saa lubada, et nn tasuta õigusabi hakkavad andma madala kvalifikatsiooniga "õigusteadlased". Olen ise näinud kaasusi, kus menetluse algetapil tehtud vigadega on noored enesekindlad juristid vana mehe ilma jätnud korterist ning tagatipuks võtnud temalt veel võimaluse saada hüvitist eluaseme eest. Teinekord tundub küll, et parem olgu inimesed ilma õigusabita ja ajagu oma asju vaevaliselt iseõppimise teel, kui leida mingeid odavaid ja kaheldava väärtusega lahendusi kusagilt nurgatagant. Ja tõesti, eneseõigustamine ei sobi, vaid õppida tuleb tehtud vigadest.

Jänis  2002-08-26 12:01:19
Põhimõtteliselt on viimane kommentaar muidugi õige.

punga  2002-08-26 15:24:46
mix lgp jurist oma kooli varjab?!? häbeneb kooli või hoopis harimatust?

Nimi 
E-mail