![]() Pakun lahendusi
JB
2010-06-11 18:07:00
to vaagija
Küsin uuesti: kas reformierakond on keelanud keskerakondlastele tualettpaberivabrikut ehitada? Ei ole. Keskerakondlaste vigin on see, et reformierakond ei keela vlismaise tualettpaberi sissevedu ja ei kehtesta monopoli keskerakondlikule vetsupaberivabrikule. Virin, virin ja veelkord virin. Miks põhjamaades põllumajandus ja muu tootmine õitseb? Vastus ei ole proteksionism, vaid tõhus ja tootlik tootmine.
Papi
2010-06-11 21:08:07
Tegelikult oligi asi erilises hoolitsuses põllumajanduse ja omamaise tootmise eest. Ega see praegune tootmise väljaviimine ja virtuaalsete rikkuste kasvatamine on üks kahtlane tegevus. History kanalil jooksis üks sari Euroopa põllumajanduse ajaloost ja vähemasti mina sain sellest küll aru, et selline tootlikkuse kasv ja areng tagati üsna inkubaatorlikes tingimustes põllumajandusele. Näidati ka turu reeglitele üleminemise tagajärgi ja üldiselt olid nad kehvapoolsed. Tuletaks kas või hullulehmatõbe meelde Inglismaal. Loomulikult on sellise protektsionismi tagajärg ületootmine ja suure hulga kalli ja kõrgekvaliteedilise toidu muutumine toidujäätmeteks, sest nälgivad piirkonnad ei jõua seda osta. Eesti turg on liiga väike, et siit saadud kasumitega uusi turge vallutada, nii nagu seda suured riigid teevad. Samas EU peaks ju meil ühisturg olema, mis peaks meie ettevõtjatele piirituid võimalusi pakkuma. Aga vist on ikka mingi vahe, kas turg on ühtse riigi siseturg või kõigest mitte täielikult integreerunud riikide välislepingute abil loodud moodustis. Ehk tuleb endale tunnistada, et Eesti peab heaolu nimel loobuma aina rohkematest individuaalsustest ja suveräänsustest. Poliitiklisesd plaanis peaksime ju niigi kandma Euroopaga ühiseid väärtusi ja seisukohti. Ehk oleks aeg ka majandusvallas ühiseid väärtusi otsida ja võtta kasutusele meetodid mis on teistele riikidele edu toonud. Esimene samm on euro, siis järgneb ühine eelarvepoliitika, mis võib Eestit isegi eeskujuks seada tasakaalu suhtes, siis järgneb ühtne maksupoliitika ja seejärel sotsiaalpoliitika. Kindlasti jäävad ka kohalikud maksud, aga põhimaksustamine peaks EU-s sarnane olema. Eks ta ENSV euroopalik variant lõpuks välja kukub. Samas kui see moodustis tagab eesti rahvuse, keele ja kultuuri kestvuse läbi aegade, siis kas peaks nutma taga seda, et mõned mehed ei saa oma isiklikke ambitsioone enam rahuldada.
2010-06-11 23:31:45
Burov vähemalt üritab ärgitada mõtlema, aga paljud siin kommenteerijad ainult halisevad: ei saa, ei ole võimalik, ei tasu ära. Küll on ilm paha, küll ei ole konkurentsivõimeline. Sellise loogika kohaselt võib öelda, et kogu tööstustoodang tervele ELile on soodsam toota Hiinas, autod Koreas jne. Millegipärast see siiski nii ei ole. Need samad EL rikkad riigid ei anna võimalust Hiinal või Koreal odava kaubaga turgu vallutada vaid väga kiivalt kaitsevad oma tootjaid. Miks? Sest oma tootjad täidavad riigi taskut, aga välismaised täidavad oma riigi taskut.
Rootsis on veel kallim tomatit ja kurki toota kui Eestis, aga toodeti enne ELi ja toodetakse praegu ja tõenäoliselt ka tulevikus. Sellel ajal kui oma kaup turule tuleb, tõstetakse Hispaania tomati või Poola kurgile toll nii kõrgeks, et rootslastel on odavam osta oma maal toodetut. Kui oma toodangut enam ei tule, on müük vaba hinnaga. Miks meie ainult oskame öelda EI SAA, EI OLE VÕIMALIK, tuleks mõelda KUIDAS SAAB ja KUIDAS ON VÕIMALIK. Burovil on 100% õigus ja ta sobiks ministriks küll. Ju ta siis mõtleks, kuidas oma ideid realiseerida ja töökohad olksidki olemas ja rahva elujärg paraneks.
vaagija
2010-06-11 23:32:40
JB - "Miks põhjamaades põllumajandus ja muu tootmine õitseb? Vastus ei ole proteksionism, vaid tõhus ja tootlik tootmine."
Eesti põllumees lootis 90-datel tõhusa ja tootliku tootmisega edu saavutada, kuid mida sa saavutad, kui peaminister püstitab loosungi, et meie põhjamaal on põllumajandusega tegelemine kulukas ja ei tasu ennast ära, otsige põllumajandusele alternatiivi?! Avas piirid protektsionistlikule doteeritud odavale välistoiduainetele ja lämmatas nii oma põllumehe. Aga meist põhjapool tasub põllumajandus ennast ära küll - see näitab, et põhjamaade valitsused hoolivad oma rahvast ja soodustavad tõhusat ja tootlikku tootmist. Kas taas on Keskerakond süüdi, et meie valisime teise suuna?
arno
2010-06-12 02:02:51
Terve maailm on HIINA odava rämpskaubaga hädas. Kuratlikult õige lause, sest väitis ju Esimees Mao kunagi, et parim viis kapitalismi laostamiseks on maailma üleujutamine ODAVA ja abakvaliteetse kaubaga ... KAPITALIST kes on harjunud raha lugema ostab kindlasti seda ja ongi tulemuseks käpuli ... Olen üha rohkem hakanud päev päeva kõrval märkama mistahes toodetel märkust: toodetud Hiinas... Aga see on juba teemast mõningane kõrvalekaldumine.
KE ja Reform
2010-06-12 07:02:13
Kui Kesk ja Ref jälle ühte heidavad, siis leidub kindlasti neid KE-lasi, kes valitsusliitlast Ansipit kiitma hakkavad.Kellele aga põhimõtted tähtsad on, seda tegema ei hakka.Kasu huvides on poliitikas hullematki tehtud ja tehakse edasi.
mõte
2010-06-12 11:25:23
mõni siinväidab et vähemalt tuldi ideedega välja ja pakkuge paremat, mitte ärge kommenteerige. Vabandust- pakun välja siis idee, trükiks raha juurde et kõik saaks miljoni ja ongi asi korras. Nüüd teie kes ideede eest väljas- kas ei tundu see idee väheke kööbakas ? Kui tundub, siis lugege veel lapse ideed läbi ja proovige enne kommentaari mõelda veel sellele " aga meie vähemalt pakume ideid" JUMAL TÄNATUD- et te valitsuses pole, sest sellised ideed viiks meid koriluseni vist paari aastaga.
2010-06-12 13:58:54
kuhu valitsuse ideetus on meid viinud?
eelmisele
2010-06-12 14:23:06
äkki mainid ära mõne muu maa valitsuse hiilgava idee ,mis riigi kriisist on välja viinud ? siis oleksid sa hoobilt ju tark ? Või toimub kesikule omane ving ja hala , ideed puududvad (v.a. mõni eriti loll tuleb välja lasteaialapse tasemega ideega) ja oodatakse et keegi teine peab selle töö ära tegema kohe.
Burov
2010-06-13 12:02:03
Olen nõus, et HIINA RÄMPSKAUP, aga nemad EKSPORDIVAD, teisisõnu MÜÜVAD, ja toovad raha sisse, meie aga toome SISSE seda hiina rämpskaupa. Kas märkate vahet?
to Burov
2010-06-13 12:41:29
aga oleksid sa nõus 400 krooni eest rämpskaupa tootma (tööl käima sellise raha eest) ? Ilmselt mitte.
Papi
2010-06-13 14:44:13
Kui selle 400 krooni eest saab toidu lauale ja maksud makstud - miks mitte.
Papi
2010-06-13 14:44:34
Kui selle 400 krooni eest saab toidu lauale ja maksud makstud - miks mitte.
papile
2010-06-13 17:06:42
kui arvad et hiinas need töölised (orjad) õnnelikult elavad, siis eksid rängalt
to papile
2010-06-13 19:47:09
kas siin elavad orjad õnnelikult? Ainult purujuhm ei taipa et ta orjastatud on ja särab kui talle "näritud kont" visatakse.
eelmisele
2010-06-13 20:04:05
ära kaldu teemast kõrvale- siin sinu kallis parteikaaslane tahtis Hiinat esile tõsta hirmsasti. Väiden et Hiinas sajad miljonid elavad veel sitemini kui meie siin ning pole mõtet eeskujuks võtta seda maad
d,Artagnan
2010-06-13 21:50:56
Täielikult nõus Arno,Groteski ja Vaagijaga,Burovi artikkel kümnesse.Jukulike kommijate rohkus ja ülbus on meie riigi rahvuslik nuhtlus,valitsusele omane. On tunne,etEesti riiki päästa enam ei õnnestu,ta on juba viidud sellisesse kaosesse, 20 aastat on teinud oma töö.Aga lootus kustub viimasena !!
Äge lahendus!
2010-06-13 22:01:23
Aga mida võis kallil pühapäeval teada saada!? Reformierakonna esimehe, peaminister Andrus Ansipi arvates peaks Eestist saama Põhjamaade tiiger - regiooni kiireimini kasvava majandusega ja põhjamaiselt parimat haridust andev riik. Vohh!
Ta olevat Delfi teatel öelnud: „Palju on küsitud, mis on järgmine Eesti suur eesmärk? Mis saab Eestist peale euro kasutuselevõttu? Vastust otsides ei pea me alustama nullist. Eesti on juba täna üks tihedamini Läänega integreerunud riik Põhjamaades. Me oleme Euroopa Liidus, NATOs, Schengeni ruumis, OECDs, üsna pea ka eurotsoonis. Siit tulebki edasi minna.“ Nii rääkinud Ansip pühapäeval Haapsalus toimunud Reformierakonna üldkogul. Vohh! Aga teie, matsid, irisete ja urgitsete siin pisiasjade kallal!
d,Artagnan
2010-06-13 22:06:29
selle eelmise kommi peale-ega unzipil ja jukul suurt vahet pole!
vaagija
2010-06-14 00:29:21
Härra Burovile! Loomulikult märkame vahet, aga kes ei mõista või ei taha mõista, need muidugi vahet ei märka.
|