Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Libahundiperemehed

pr.Margale.  2007-07-25 07:29:19
Kas see on kuritegu,et ponivarsale ei tehtud aeda ümber?Ei ole teada fakti,et nad oleksid purenud inimesi või siis koeri.Koerte pidajate tobedus paistab aga igati silma ja ka inimesed saavad pureda.Paljud koerte pidajad peegeldavad oma headust.Kodus lapsed aga järelvalveta.Olen rääkinud mitme inimesega-kellel koerad.Uhkusega räägivad oma koertest ja pühendumisest.Koerale kulub päevas vähemalt kolm tundi + toas hooldus.Paneme siis öö-päeva kokku.Tööle minek 1 tund;tööl 8 tundi;Töölt tulek koos kaupluses käimisega ja koju jõudmisega 2 tundi;perekonnale toidu valmistamine 1,5 tundi;magamiseks 8 tundi;koeraga õues päevas 3 tundi(puhkepäevadel kauem).Lööme siis tunnid kokku ja saame öö-päevas kokku kulunud aja 23,5 tundi.Siit siis näha,et perekondades ei ole kõik korras.Sellest ka lapsed järelvalveta.Imestame,et pätid tänavatel.Kui koertele pühendatud aeg kuluks perekonnale ja lastele,oleksid pered tugevamad.Võimalik-et saabub aeg ja vajadus vanas eas laste abile ja teid ei aidata.Kas abi saate siis k.klubilt?Lasele pühendumise aja olete ju koertele raisanud.Koertest ja nende pidajatest teleris palju saateid.See tegelikult on suur äri.Laste tegemistest saateid vähem.Marga Tiidus-mul on teist kahju.Mina olen inimeste austaja.Loomade pidamisel peab olema mõistust.T.Viilol.

Marko  2007-07-25 11:11:29
Esimene artikkel kesknädalas, millel on mõte ja millega olen nõus.Inimene peab oma loomade eest vastutama. Jättes järelevalveta lahtisele õuele väikese varsa, on ta rohkem süüdi, kui need koerad või kes iganes murdjad olid.Au ausale naabrile.

Jüri.  2007-07-25 12:33:44
Vastutama peab ikka kurjade kutsude omanik.Nemad peavad olema kindlalt kinni.Nii võivad samad koerad ka inimesi rünnata.Kas laste ümber peavad aiad olema?Inimesi rünnanud koeri on palju ja ikka koerte omanikud süüdistavad inimesi.Koerad on ka siin-Eestis inimesi tapnud.

Markole.  2007-07-25 12:34:34
Sa oled loll.

Marko arvamus on  2007-07-25 12:45:09
sama loll kui ka artikkel.

T.Viilolile.  2007-07-25 12:55:51
Olen Teiega nõus.Kahjuks paljud on seadnud loomad inimestest kõrgemale.

Jätke sõimlemine!  2007-07-25 12:58:01
Riigis tuleb tagada kord, et koerad ei saaks inimestele kurja teha. Praegu leiab mõni eriline "penilemb", et eelkõige tuleb hoolitseda koerte tervislike elutingimuste ja hea tuju eest, kuid inimesed vaadaku ise, kuidas suudavad selles "koerte maailmas" ellu jääda, närve säästa ja oma lastele-naistele ohutust tagada. Kurb tõsiasi on see, et linnatänavatel ja ka külades on jalakäija ja jalgrattur pidevalt ohustatud koertest, kelle eluraskusi tuleb inimestel hellalt mõista. Kas Eesti Vabariik on koertele või inimestele? "Koertele, koertele!" ohkab jalakäija.

spring  2007-07-25 14:04:30
Lgp. Toimetus! Kui ikka artikli autor ajab ilmselget jura tuleb tal ikka lasta ise om aartiklit korrigeerida, voi vastasel juhul mitte avaldada. Antud artikkel on ajendatud kull ullatest motetest, kuid kubiseb vaararusaamistest,ja teadmiste valesti tolgendustest.

teema  2007-07-25 14:36:46
igal inimesel on õigus oma arvamisele,samuti selle arvamuse avalikule avaldamisele.Marga arvas nõnda nagu kirjutas,miks ta seda teha ei võiks?Erapooletuna arvan,et kirik peaks olema keset küla,see tähendab,koerad kinni ja poni ohutus peaks olema ka perenaise poolt tagatud.Kahjutasu pooleks,siis mõlemapoolne lohakuse kinnimaksmine.

Marga Tiitus  2007-07-25 15:29:36
Kulla kommenteerijad! Häda on selles.et TEIE EI TAHA aru saada.Ka jättis ajaleht palju seletusi välja. 1.Selliseid karju,kus hall hunt oleks ristunud koeraga.tekitades hübriidi,kes karjadesse koondunult murravad loomi kui inimesi ja enam kedagi ei karda ,tekkida ei saa.Selle kohta on levitatud kuuldusi tahtlikult. a)Et hall hunt ristuks tänapäeval koeraga on tarvis,et koeras oleks vähemalt! 50% hundiverd (geneetikat),ta peab olema vääriline isend nii pssüh.kui füüs.Meie aladel on ülimalt vähe koeri,kelles oleks 5o%hundiverd .Hundiverega koerad elavad enamuses arktilistel aladel-(päris kindlasti ei ole neis 99% hundiverd!!!)malemuudid,eskimokoerad,lapi koerad jne.Neid peetakse karjadena kus omad liidrid,hunt sinna kosja ei pääse eriti.Ka emahundi manu on pääs raskendatud,sest hundid ei indle nii tihti kui koerad,halbadel aastatel ei indle üldse,püsiva partnerita koer ei soeta kutsikaid.Ka on metsas omad konkurendid.Kutsikad tuleb üles kasvatada.Emane koer pöördub enamasti koju tagasi. Teised koerlased ja saakaliverega koerad on hundile toit,mitte partner.Kuna sellise hübriidi tekkimine nii harv,kuidas nad siis kohtuksid et moodustada karja?Interneti abiga.? Selline hübriid kardab inimest rohkem kui hunt ja koer kokku,kuna hundi ettevaatlikkus inimese suhtes on tuntud + koera geneet.ja isiklik mälu inimese võimaluste ja sigaduste kohta mis nad koertele teinud. b)Kui koera on söödetud keedetud lihaga ei seosta ta seda teise loomaga,veel vähem et sööks toorest .Kui ka söödetud toore lihaga ei tähenda see,et seostab seda elusa loomaga või et tekib jahiinstinkt.Kui jahiinstinkt ka tekib ei päädi see veel murdmisinstinktiga.Minu oma väga agress.koerad on metsas jänkudele musi andnud-olen ise näinud.Jänese varjeinstinkt sundis teda paigal püsima lootuses nähtamatuks jääda kui mu koer ta leidis.Jänkul oli elusa asja lõhn ja koer müksis teda korduvalt ninaga.kuni jänes jooksu pani.Jänest ei saa kjoer teadagi kätte.Ei taibanud kumbki turjast võtta,SEE TAIP EI TEKKINUDKI!Peatasid ilmselt haige kitse ja jäid seisma-SEST EI TEADNUD MIS EDASI TEHA!Sellega ei taha ma öelda et koerad ei oleks võimelised üldse murdma,kuid sellise instinkti jaoks läheb vaja väga mitut asja.c)Jahti peetakse tunnustatud liidri juhtimisel-räägin hundiverd koerte püsikarjast.Hundiverd koera isane kutsikas annab truudusvande kogu eluks 5-6k.kui on kellele anda,teisele koerale või inimesekle.seega kui kohtuvad täiskasvanud isendid ei moodustu neist veel püsikarja.Ka kui kohtuvad emane ja isane hundiverd hulgukoer ei moodustu karja,sest tõenäoliselt ei laiene hundtide perekonnaseadus koerale sedsavõrd et isane aitaks kutsikad üles kasvatada.Seega tahan ma öelda,et murdmisinstint võib olla küll mõnel hundiverd koeral,kuid murdvad hulgukoertekarjad ei moodustu.Küll võib inimene oma tegevusega murdmisinstinkti tekitada,treenida,äratada,Jahiseadus lubas ja lubab ka praegu treenida elusate ulukite peal jahikoeri.Treenimata jahikoer on muidugi ohtlikul jahil õnnetu ohver,kuid milleks SELLINE jaht.Üks jahimees on põhjendanud-et lubate kassile jahiinstinkti välja elada,miks mitte inimesele jahimehele,kelles see vaieldamatult on...!?Sellistel treeningurtel äratatakse ja õpetatakse koertes jahiinstinkti,puretamist ja kui asi läheb murdmiseks-kas paneb siis keegi käe ette?Ka peetakse koeravõitlusi.Seklleks tarvis sandistada looma psüühika,hävitada pidurdusmehhanismid.Sama toimib ka valel ja kuritahtlikul pidamisel ja käitumisel koeraga-teda kiusatakse,narritakse,peetakse ketis eiratakse tema vähimaidki psüühilisi,füüs.emots.vajadusi-saadakse pidurdumatu agress.loom,ettearvamatu.ÕELA ja LOLLI "inimese" "Vaimu"töö,kes ei tahagi aru saada ! Seega ei taha ma öelda,et saakaliverd koer üldse ei murraks.Murrab küll,-mõni kui temas vastavad inst.äratada,või teda mitte keelata - kasse,kanu-...väikese koera.Kuid mitte inimesi,põtru,karja.Selleks läheb vaja spets.treeningut,käsku,psühhotroopseid aineid,psüühika sandistamist,pidurdusmehh.hävitamist või hundiverd koerast või inimesest hundiverd koerte püsikarja.

Marga Tiitus  2007-07-25 15:43:55
Olen ise mitmel korral olnud sunnitud taludest teed küsima.Muidugi kardan" minagi koeri ega lähe väravast sisse-mida tavaliselt polegi sest pole ka õueaeda ja kui on siis mitte sellist kust koer üle ei saaks.vaid hüüan eemalt.Vaikus.Hulk aega hõiganud näen koeri tormamas enese poole sabaotsani tegutsemislusti täis,sest pererahvas on mind ammu näinud,koerad lahti lasknud ja testib nüüd lõbuga oma loomade asjalikkust.Rebida võib saada ja kui pererahvas ka nüüd nurga taga edasi itsitab ja koeri ära ei kutsu,annavad nad oma parima.KOERAD ARVAVAD ÕIGUSTATULT,ET SEDA NEILT ALATI JUST OODATAKSEGI.Kui siis mõni "eksitus" juhtub,et valel ajal valet isikut puretakse pole see küll koera süü.Tahan öelda,et inimese käitumine on süüdimatu nagu 3.a.lapsel,kes süüdistab kassi et see kriibib,mesilast,kes nõelab,tuld mis põletab-isegi rästik on "süüdi" kes suvitaja kätt salvab!Inimesel on alati "õigus",tema on ohver,kahjukannataja,tähtis ollus oma arvates,kellele jääb siis moraalne vastutus-loomale??!! Täiesti kohatu on võrdlus lastega.Mina küll ei usu et kvantiteediga võiks asendada kvaliteeti!

Marga Tiitus  2007-07-25 16:09:41
Huntide lauakombed. Hundid söövad saagi peaaegu jäägitult,pöördudes korjuse juurde tagasi.Halbadel aeadel purustades koguni luud.Seda ka arktilistel aladel,kus toitu parajalt küll - enamasti.(põtrade ära rännates tulevad lemmingud ja veelinnud)Kodulooma murdnud hundid,kes Eestis samasse paika korjuse manu tagasi tulevad,saavad kuuli,lootuses,et enam ei tule. Keda kuul tabamata jätab ,võtab teadmiseks,et saagi juurde uuesti sööma tulla ei tohi,vaid tuleb murda uus loom. ja annab samase teadmise edasi sõpradele(Ilmselt pole ajaleht ja Intern. ainsad infolevitamise vahendid- peaasi,huntide poolt levitatud info on täiesti tõene) Arktilistel aladel kus suured põdrakarjad oma rännuteedel läbivad huntide territooriume,teevad hundid karjavalikut -mitte ei murra keda aga kätte saab ja niipalju kui ette jääb - seda ka mitte kutsikate õpetamise perioodil,Hundilastele õpetatakse kokkuhoidlikkust toiduga ja energiaga ja murra nii palju kui ära sööd "moraali"(milline nähtus inimühisk.süst.täienisti puudu on...)Karjavalik toimub järgmiselt - hundid algul jälgivad karja,kas näevad seal haigeid ja vanadusest põduraid.Seejärel lähenevad karjale ja ajavad seda st.osa karja,kellele hundid juba liiga lähedal jookseb ära paljastades sel viisil järmise kihi karjast jne.toimub ärajooksmine huntide nina alt,kuni leitakse isend,kellest hundid tunnevad ära haigusest või vanadusest nõrga,et on mõtet seda taga ajada.Terveid põtru nad ei jälita,sel pole mõtet,asjatu energiakulu.Ka ei saavat nad geda kätte.Sama tehakse kutsikatele selgeks.(mitte et ma tahaksin õigustada vanade või haigete ärasöömist,aga tegu on antud juhul huntidega) Eestis on koduloomad väljas,tihti ka öösel - kammitsas jalgadega,ohelikuga seotuna või tarandikes,mis peab küll kodulooma jalutama minemast ,mitte kiskjaid st.kiskjad hüppavad,ronivad alt.Kui nüüd hundid lähenevad sellisele karjale,ilmselt püüavad nad teha loomupärast valikut.See aga võimatu- koduloomad ei saa (ega jaksakski enamus) eest ära joosta.Ilmselt ütleb instinkt e.päritud käitumistava,et need kõik puha tõbised ja võib järgneda mitme looma murdmine,ka vigastamine.Kuna tagasi tulla ei tohi,murtakse vajadusel uus koduloom või ulukeid. Ka tarandikes ulukite peal treenitud koerad teavad,et tarandikus võib jahti pidada.Kuidas teeks üks koer vahet kodu ja metsloomal,kes tema peremehe õuel ei ela - keda tohib pureda keda mitte?Praeguste loomapidamise arusaamade järele TOIMUB OMAPÄRANE KODULOOMADE VÄLJANÄITUS KISKJATE TARBEKS.Seda seni,kuni pole peetud tarvilikuks täiustada ja kasutada elektrikarjuseid sel viisil,et kiskjad koduloomade manu ei pääseks.Elektrikarjused tuleks panna mitmes reas või veel parem sikk-saki kujuliselt,nii kõrgele välja ,et üle keegi ei hüppaks ja küllalt madalale,et alt läbi ei roniks.Kui kord suts on traadist saadud ei üritata enam proovidagi. Ka usun ma,et juba tapetud loomad mets kui kodu,nende korjused satuvad koerakampade huviorbiiti,kes siis neid sakutavad,ehk mõnikord maitstaksegi ja jätavad jäljed,jäävad süüdi"- tehakse süüdlasteks.

Mind  2007-07-25 16:16:29
ei huvita (õigemini, ma ei jõuagi huvituda), kas rünnakuga ähvardav peni on hundi- või šaakaliverd, vaid ma tahan, et saaksin linnas või külas rahulikult ja ohutult liikuda. Tõsi, selleks tuleb dresseerida koerapidajaid rohkem kui koeri. Meil tegeldakse küll koerakaka-probleemidega (vastavad korratagamisüksused mundrisse pandud ja puha), kuid ikka ja jälle tuleb lugeda juhtumitest, kus koer on inimest rünnanud või ähvardanud. Need on n.ö kirjapandud juhtumid, kuid enamik jääb ju registreerimata. Heal juhul võetakse arvele juhtumid, kui koer on inimest purenud, kuid ehmatamis- ja kohutamisjuhtumeid ei loe keegi millekski. Öeldakse, et inimene on ise süüdi, kui ta koera kardab või koerahammustust meeles peab. Nii et -lõpetagem hala koerte kurva saatuse ümber ja hakakem kaitsma inimest! Paraku on jalakäijaid ja jalgrattureid jäänud väheks, kõik kimavad autodega, milles tuntakse end koerte suhtes turvaliselt.

Marga Tiitus  2007-07-25 16:21:16
Soovitaksin huvilistel tutvuda veel www.eau.ee/~astan/lingid.htm Paratamatult lähevad mötted sellele,mille poolest käesolev Jahiseadus parem on kui veidi kavalama sõnaseadmise poolest (ulukit loodusest eemaldamata...?) ja kui salakütid soovivad ka endale "meheksolemist" tõestada ja selliseid õpetatud koeri omada,kuidas siis nemad trenni" teevad.? Ja veel- eelpoolsete kommentaatorite sõnaseadest tunnetan ma samasugust massipsühhootilist õelust ,millist võis keskajal tunda tuleriidale veetav nõid...Tõesti,tõesti-tuleb meelde tänapäevane "imelik-omapärane" lugu "Matrixi lapsed " Icke .Miks küll? Miks on meil Eestis psühhoanalüütikuid ainult 1 ja tema teenus nii kallis!!!

Marga Tiitus  2007-07-25 16:33:38
Kallis Mind.Teie ei ole mitte sattunud koerte rünnaku,vaid ulakuse või liigse mänguhimu ohvriks.Sest kui koer tõeliselt ründab,katkevad kondid...Koer ei ole tahtnud teid rünnata,vaid ähvardanud,hoiatanud,korrale kutsunud,jõudu katsunud,mänginud jms.Ma tean,et Mind`i see ei huvita,aga võiks,sest siis jääks ära vihkamine,mis pidada maksale halvasti mõjuma.Nähes koera oma teel ärge sammuge kunagi otse tema suunas vaid tehke ringike,sammuke eemale. Tuleb koer teie juurde seisatuge jalaske nuuskida.Ärge minguil juhul vehkige,rapsige.Hea oleks öelda ärge kartke-sest hirmuenergia on tuntav ja kiuna hirmust saab vihkamine(nagu ongi saanud) ennetavad loomad seda omal viisil.Mis siis,et Teie olete enese arvates "looduse peremees"-tema nii ei arva. Kass vaatab ka kuningale otsa.Kas mitte see ei vihastagi teid?Ühesõnaga,ärge trügige järjekorras ette!Kui olete rattal ja märkate koera,peatage ratas ,ronige maha,lükake käekõrval-palun juba ette vabandust tüli pärast,aga Teie ju tahate oma kintsud tervena hoida.Koeraomanikke on mitmes.tõesti,aga igakord ei teata ega aimata ette olukordi.Kõik ei ole pahatahtlikud.Igasugu asju on.Ja linnas pole paika kus peni võiks joosta.Platsid ei sobi sest seal lähevad mõned kaklema.Nii et,palun olge veidikene suuremeelsem ja andke andeks neile nende olemasolu,nende patud kui tahate et teile antaks andeks teie omad - ja kuidas see oligi - andke neile andeks,sest nemad ei tea mitte ,is nemad teevad!Aamen.

tõnu  2007-07-25 17:37:16
Hulkuvatele koertele aitab ainult püss ja rauad. Tänaval ründava koera vastu on hea pipragaas ning spetsiaalsed koeratõrje viled. Väga head on ka poes müüdavad pürotehnilised paugud, kui see koerale visata siis paremal juhul võtab ta selle lõugade vahele ning adjöö. Rohkem ta enam ei ründa. See kas koerad põlvnevad saakalist, või hundist pole üldse tähtis. Ja toorest liha armastavad koerad väga.

Marga Tiitus  2007-07-25 17:39:53
1.kommenteerijale Oli küll kuritegu,et varsakesele ei tehtud aeda ümber,õigemini et ta üldse välja jäeti.Varsakese omanik vastutas tema eest,olenemata sellest kas on seadust või missugune see ka on,kas tema teada oli kiskjaid jne.Mis tegelikult sündis me ei tea,sest koerad võisid murdja või tapja(selleks võis samahästi olla kasvõi nn. inimene)eemale peletada ja tulid tagasi asja uurima,võib ka olla et rebisid korjust.Kes tappis poni? Ma saan aru et teil on lasstekasvatusest suur stress,aga mil moel Te neid kasvatate kui Te ei saa selgitada neile maailma,loodust,loomi ja nende käitumistavasid,sest ei tunne neid ise vaid nõate et maailm ja loodus koolduks teie tahte järele ja arvestaks Teid,kuigi Teile on ju ka mõistust antud.Arendage siis,palun seda,et Teil oleks võimalik oma lastele edasi anda positiivseid tundeid.Stress on süst.,mitte koerte viga.Ei maksa siis neile oma pahameelt üle kanda.Vihaga võtate oma lastelt usu ja lootuse-jõu- JÜRILE. Kuidas Te teate,et koerad need inimesed tapsid või mis asjaoludel ja mismoodi kõik sündis?Ajalehest?Mõnede laste ümber peavad küll aiad olema-nende,kes loomi kiusavad ja narrivad.Lastele tuleb õpetada loomade kombeid,miks nad käitruvad nii ja kuidas lapsed peaksid käituma.Kui mudilane oma rattaga ikka otsejoones minu või mu koera peale põrutab,ise karjudes ka veel,siis on talle midagi õpetamata jäetud.Asi ei ole ju selles,et oleks kellegi koeraomaniku või koera üle kohut mõista,vaid et Teie lapse nahk terveks jääks ja temast saaks tasakaalukas ja mõistmistahteline inimene.Palun siis pühendage nõudmisele kulutatud energia teadmiste omandamiseks ja seeläbi positiivse suhtumiseni jõudmiseks. T.Viiolile- LOOMAD JA KÕIK ELUSOLENDID ON INIMESEGA VÕRDSED,kõrgemale sean neid vaid siis kui INIMESE ISEKAS JA ÕEL SUHTUMINE TEDA SEEVÕRRA MADALDAB.Võrdsed on nad seetõttu,et on Maailmas olemas ja kindlasti mitte inimese tarbeks,et tunnevad valu,ahastust ja hirmu nagu meiegi.Sest valu,hirm ja ahastus,samuti armastus,hoolivus,usaldus kiindumus) olgu see looma,inimese või jumalapoja oma ei saa olla kõrgem või madalam.,sest nad tunnevad seda! JÄTKE SÕIMLEMINE- .Just läbi koerte,loomade,läbi looduse hakkame tunnetama ja mõistma inimest ja muutume hoolivamaks tema suhtes. Koolis minnakse ka klassist klassi-kui kodutööd tegemata tuleb eluaeg põgeneda enese eest ja süüdistada NÕRGEMAID.Ega käsukorras armsaks ei saa.Kui inimesed stressis üksteisel kõrisid närivad" ei tasu kogutud õelust koertele üle kanda. SPRING- Millistest väärarusaamadest ja valetõlgendustest,palun? Aitäh,TEEMA. Aitäh MARKO.

Kiku-Miku  2007-07-25 17:41:54
Tere kallis Tõnu. Tahaksin nii väga testida teie tunneteskaalat ,näpud raudade vahel.

tõnu  2007-07-25 17:46:36
Kiku miku lollile ja vastutustundetule koeraomanikule aitavad hästi ka rauad- ainult pisut suurem nr. Ka pipragaas on hea

kiku-miku  2007-07-25 17:56:47
st.teie näpud raudade vahel ja kuulata teksti,mis siis tuleb ...

1 | 2 | 3 | Järgmine

Nimi 
E-mail