![]() Rahvas peaks nõudma õiglast valimisseadust
kriibu antiparteilasele
2014-10-10 17:41:01
Ära unusta, et meil on põhiseadus. Natsionaliseerimisest ei saa juttugi olla. Riigi mahamüümisest ka mitte. Põhiseadust lihthääleenamusega ei muuda.
Ma ei ütle, et minu pakutud skeem on see kõige õigem, aga erakondade tiibu peab kuidagi kärpima, sest varsti ei olegi meil riigis enam kedagi teist. Riik ei saa kuuluda poliitikutele! Veel on variant, et erakonnad peavad ennast üleval pidama AINULT omavahenditest elik liikmemaksudest. Riiklik toetamine tuleb lõpetada. Kui tahad poliitikat teha, siis maksa see ka ise kinni. Kinopilet ju tuleb alati endal osta (võrdluseks). Kui inimene osutub valituks, siis on ta KOHUSTUS minna riigikogusse tööle. Valija on rahvas ja põhiseaduse järgi on rahvas ka võim. Kui rahvas volitab, tuleb minna. Kui ei lähe, maksad trahvi ja oled kogu eluks poliitikuna lõpetanud. Midagi PEAB tegema, muidu hakkab meil varsti hapnikku nappima. Alustama peaks aga avatud nimekirjadest riigikogu valimistel. Ja järgmise sammuna tuleks kaotada riigikogulaste igasugused palgalisad, s.h. auto- ja elamiskulude katmine. Kui inimene kandideerib, siis ta teab, mis kulud sellega kaasnevad. Kui tavainimene kandideerib mingile töökohale, siis ei looda ta ju, et töökoht annab elamispinna JA auto tööl käimiseks ja ei osta riideid selga ega majoneesi ahjulõhe peale? Poliitikud on meil üle pea kasvanud ja arvavad, et nad on karistamatud.
Kriibule
2014-10-11 10:33:54
"... arvavad, et nad on karistamatud". No kulla Kriibu, kas nad arvavad seda või nad tegelikult ongi karistamatud? Ehk sinu elatavas riigis on nad olnud vastutavad? Minu Ansipi õigusriigis mitte. Ütle siis meile ka kes suurtest poliitikutest on 23. a. jooksul vastutanud, isegi siis kui riigiametnike süül on tekitatud surmadega lõppevaid tragöödiaid? Me saame aru, et sa ei kommenteeri siin omal tahtel, aga veidikene ikka peaks eneseväärikust olema, et selliseid lollusi ei kirjutataks.
Kriibule
2014-10-11 10:34:14
"... arvavad, et nad on karistamatud". No kulla Kriibu, kas nad arvavad seda või nad tegelikult ongi karistamatud? Ehk sinu elatavas riigis on nad olnud vastutavad? Minu Ansipi õigusriigis mitte. Ütle siis meile ka kes suurtest poliitikutest on 23. a. jooksul vastutanud, isegi siis kui riigiametnike süül on tekitatud surmadega lõppevaid tragöödiaid? Me saame aru, et sa ei kommenteeri siin omal tahtel, aga veidikene ikka peaks eneseväärikust olema, et selliseid lollusi ei kirjutataks.
wabariiklane
2014-10-11 20:52:46
Kui me tahame taastada Eesti Wabariiki, siis tuleb hoopis taastada "vaikiv ajastu"!
Laine
2014-10-12 10:06:37
Aga erakondi siiski kaotada ei saa.Kõikides riikides on erakonnad olemas. Korda luua aga saab, meil on asi liiga käest ära.Üks erakond on võtnud võimu ja selle oleme ise niikaugele lasknud.Aga tagasi astunud,süüd tunnistanud pole keegi - ka mitte Ansip,LIgi ega Rõivas. Kuna sotsid on praegu üpris vaikseks tehtud, ongi meil ühepartei võim ja valitsus.Tuleb teha korralik valimisseadus,kord majja lüüa erakondades,sest erakondi ikka hävitada ei saa kui järgi mõelda.Terves euroopas tegutsevad ju erakonnad.
eelmisele
2014-10-12 15:59:39
Laine 1 kord olen sinuga nõus ka- 1 partei ei saa juhtida. Meil riigis juhib pikka aega Ref ja Tallinnas Kesk. Pole kumbki näidanud, et 1 partei võimu all oleks hea elu- peaks olema ikka mitu erakonda võimul.
Ära sa jumala eest hakka ütlema- et Tallinnas on Kesk aastaid üksi vaid head teinud- siis muutud sa samasuguseks ajupestuks, kes ütlevad et võimul pole viga midagi.
Laine
2014-10-12 17:11:49
Ma ei saagi seda öelda kes just Tallinnas midagi tegi kuna elan kaugel Lõuna-Eestis. Aga küll kui näha ja vaadata milline elu, teed,nüüd uus spordikompleks,saunad,kõik hea millega lapsed tegelevad, lihtsalt ilus .Aga meie maal tunneme ennast lihtsalt kõige selle kõrval kaltsakatena.Muidugi detailselt iga ehituse kohta ma ei tea KES TEGI, aga ilus teil on.
2014-10-12 17:36:33
Ega sa Laine nüüd jällegi miskit sassi ei aja - sellesama ajalehenumbri ühe teise artikli aluses kommentaariumis sa ju väidad et tead täpselt mis Tallinnas toimumas? Kus sa siis lõppude lõpuks elad?
antiparteilane
2014-10-13 08:17:24
@kriibu
Põhiseadus saab 2 järjestiku koosseisuga muutuda niipalju kui tarvis. Ja see näide oli suvaline lihtsalt absurdne võimalus mis võiks sinu pakutud variandi puhul teoks saada. Väga ebademokraatlikum ei saakski süsteem olla, kui 10% rahvast esindav seltskond moodustab riigikodus koalitsiooni. Veel mulle ei meeldi see mõte, et erakonnad ja poliitika peaks olema just nende lõbu, kellel palju raha ülearu. Nagu see ka praegu tihti on. Pigem eeldaks vastupidist. Nõustun sinuga selles osas, et alustama peaks avaud nimekirjadest, ning tekitama mingi süsteemi, mis kohustab valituks saamise korral ka sinna minema, kuhu kandideeriti. Erandiks teeks vaid variandi kui valitud isik ministriks vms. läheb. Järgmiseks ei tuleks minuarust palgalisade ja muu kallale minna vaid rõhuda sellele, et võimalikult paljudel arvamustel oleks võimalik ka riigikogus esindus saada. Valimiskünnis oleks vaja kaotada. Valimiskautsion samamoodi, või äärmisel juhul muuta see summa sümboolseks. Mul isiklikult poleks selle vastu midagi, kui riigikogus kasvõi 2 korda rohkem nad isegi paka saaksid. Juhul kui ka minul oleks võimalik sinna kedagi valida sellis, kes minu vaateid esindaks. Kui toimiks tegelikult esindusdemokraatia. Riigikogus oleks enamvähem läbilõige rahvast. Sinu mõtted on rohkem nii, et kuna nad raisad niikuinii midagi ei tee, siis võtaks neilt kõik ära , tehku oma raha eest. Loomulikult olukord selline on, kuid sinu plaan oleks lõplikult loobumine ideest, et midagi demokraatia sarnast võiks toimida. Teiseks seadused niikuinii praegu ostetavad. Kuid kui riigikogus miinimumpalka jagama hakata, mis sa arvad kas seaduste ostmine läheb kallimaks või odavamaks? Jah, ja vastutama oleks ka vaja riigikogulased panna. Üks välja käidud mõte on, et saaks RK liiget tagasi kutsuda, see eeldaks põhiseaduse muutmist muidugi.
Laine
2014-10-13 09:02:54
To 17.36.33. Mis puutub sulle MINU elukoht kui endal pole nimegi. On ikka loll tahtmine. Muud teilt ei kuulegi kui ainus jutt - kes kelle nime all kommenteeris. Minule ei ole tähtis ei teie elukoht, ei see kelle nime all keegi kommenteerib, mis küll see nii tähtis on.Mina loen kommentaare,mis on arukad ja pole nii rumalate vastuväidetega.Aga et ma kõike tean - mul on piisavalt majas tehnikat et näha terve oma riigi tegemisi s.h. nii Tallinna kui Lasnamäe. Mul on Viasat kui Starman. Vaatan välisuudiseid,ingliskeelseid tõlgivad lapsed.Õpi ka elu vaatama mitte targutama.Võid ka edasi haukuda ja ennast näidata.
2014-10-13 09:18:30
Alles kinnitasid siinsamas et su lapsed on Soomes.
NÕUANNE
2014-10-13 17:08:18
ära Laine neid puuduta. Nad haisevad. Kui liigutad, hakkavad veelgi rohkem haisema.
Laine
2014-10-13 17:51:46
On ikka lollid arvamised küll - kui mul 30 aastane on näiteks Soomes, siis 15 aastane ei või koolis veel olla.Ja mina nende abiga targemaks saada.
2014-10-13 18:11:48
Oma senise jutu järele oled juba hulk astaid pensionil olnud. Vanalt sa selle viieteistkümnese siis sünnitasid?
naera herneks
2014-10-13 18:43:02
oi ma tõesti naersin pisarateni praegu- Lainel on perfokaartidel mingi totaalne segadus hetkel. Täna ta mitu korda ikka ämbrisse astunud. Kevadel ta kirjutas et ta Lasnamäel ise käis ja seal on ilus- täna väitis et pole seal kunagi käinud. Kipsis jalaga oli tal suvel arvestus sassis- ta nimelt oli kipsis jalaga ja ei suutnud sibulat istutada (pidi ostma poola sibulat)- samas augustiks oli tal meelest läinud, et ta 4 kuud kipsis jalaga oli olnud. Täna pensionär väidab et tal 15 aastane laps (ma ei tea mis trikiga ta kallike sünnitas nii kõrges vanuses)- lisaks ei mäleta ta enam oma kevadist juttu et ta elab aastaid üksinda kuna lapsed soomes ja tal pole raha sinna külla sõita ja soomest ka lapsed tema juures ei käi.
Issand Laine- ära täna enamkommenteeri- tee oma kartoteek enne korda- kardan et sul Pille, Malle jne isikute nimede all olevad elulood jumala siis läinud.
2014-10-13 18:44:46
Mis teha kui mingi linnavalitsuse vesipea on hakanud laine nime all kommenteerima?
kriibu antiparteilasele
2014-10-13 20:42:21
No tegelikult ma ikka päris nii ei arva, et neilt "raiskadelt" tuleks kõik ära võtta, esitasin utreeritud versiooni.
Päris kindlasti olen aga seda meelt, et riik ei peaks erakondadele raha andma - lihtsalt seinale kleepimiseks, eetrisse paiskamiseks etc. Iga vald toitku oma vaesed elik iga erakond pidagu ennast ise üleval oma liikmemaksudest.
Laine
2014-10-14 10:43:09
Ma pole kunagi öelnud, et MINA OLEN KÄINUD LASNAMÄEL.Ärge valetage. Mis puutub minu lastesse,siis on nad kõik minu lapselapsed ja ikkagi ütlen ma ma alati et minu LAPSED.Kuidas te sellest aru saate et nii vanal ei saa nii noori lapsi olla, aga seda ei saa aru et ju siis on tema lapselapsed.Teil on lihtsalt vaja haukuda ja haukuge terviseks.Aga seda ei ütle ma kunagi, et ma käin seal kus ma käinud ei ole -Lasnamäe.Ja ühte ütlen veel - kuna te olete noored koerad, siis arvan et viibite tööl, ja töö ajast teete siin vastupropagandat.Ja üldsegi pole mul vale see - et teatud inimesed ei teagi mis on töö - istuvad,saavad palka ja kommenteerivad.Kus on teie ülemused kes teile riigi kulul raha välja taovad.See on rahva raha mille eest te siin sõimate.
2014-10-14 11:26:44
Asi edeneb! Nüüd tuleb juba välja et Laine lapselapsed on tema enda lapsed! Tule taevas appi!
küsimus
2014-10-14 20:38:15
Laine- mida arvad Priit Kutserist, kelle töö on päevad läbi kommenteerida ja kui ma ei eksi läheb see maksumaksjale maksma ca 3000 EUR kuus (koos sost maksudega jne) ?
Kui sa nüüd kunagi suudad objektiivne ka olla- äkki suudaks sind keegi tõsiselt ka võtta. |