Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Rail Baltic Eestisse – kas Reformi arulage sünnitis?

Avaldan  2016-12-21 08:12:01
teile tõe, milleks seda raudteed üldse vaja on. Üks põhjus on muidugi mõneks aastaks papihunniku saamine, kuid peamine põhjus on see, et tallinalsed ja pärnakad saaks ruttu sõita Riiga lennuväljale. Sest just sinna rajatakse siinne põhilennuväli. Tallinnast saab lennata vaid Kärdlasse ja Kuressaarde.

skeptik  2016-12-21 10:36:39
Loomulikult üritavad mõned tegelinskid, kes on end saanud sättida selle suure ettevõtmise manu, suurehitusest endale ainelist kasu lõigata. Ehk tuleks kõik sehkendamised RB ümber juba ette kuulutada Suurteks Riigisaladusteks? Tähtajaga 75 aastat...

  2016-12-21 13:58:32
See Hispaania rattasättimisseade on küll päris huviäratav. Miks seda ida- ja läänelaiusega raudteevõrgu kohtumiskohas pole kasutusele võetud?

raudmees  2016-12-21 16:23:44
Poola teatas et teda ei huvita RB Poola hakkab arendama Varssavi Minsk liini et saada ühendus tulevase siiditee pealiiniga Kui valida on mitme miljardi potentsiaalse tootja ja seitsme miljoni tootja vahel ei olegi muud valikut Riigi jõukust edendab tõõstus mitte jõudereisijad

vaagija  2016-12-21 17:28:52
See rongirataste universaalsus on muidugi kiiduväärt asi, aga tegemist ei ole ju väikese vidinaga, vaid rongikoosseisude suure kallinemisega, kui nende veeremid varustatakse rataste vahekauguse reguleerimise võimalusega, millise rongikoosseisuga võiks siis erinevate laiustega raudteedel ilma probleemideta sõita. Siis ei oleks ju näiteks Tallinn-Tapa-Tartu raudteele vajagi kahe laiusega rööpaid seada – piisaks ju ühest rööpalaiusest, kui rongikoosseisul on rattapaaride vahekauguse reguleerimise võimalus olemas.
Tahtmatult tekib küsimus, et miks omal ajal riigid omavahel nii vähe suhtlesid, et nad kõik ehitasid igaüks endale erinevate laiustega rongid... aga põhjus oli siis vist proosalisem – see oli iga riigi strateegiline meede, et nende riiki ei saaks sisse sõita näiteks vaenlase soomusrong(?).

Ei olnud pärsi nii!  2016-12-21 18:17:04
Ida-Lääne raudteede kokkupuudetel oli ja on süsteem kasutusel. Oli juba Nõukogude ajal aga põhiliselt vaid reisirongide jaoks. Kaubavagunid tuli ümber laadida. Olen Nõukogude ajal rongiga Läände sõitnud. "Teadjad" teadsid rääkida, et vagunid tõstetakse üles ja rattapaarid vahetatakse välja. Istusin oma kupees ja ootasin hoolega aknast välja vahtides, et millal vagun siis õhku tõuseb. Ei liikunud alla ega üles, väljumisajal hakkas tasapisi liikuma, mingid kolksatused käisid, siis hakkas kiirust koguma ja sõit läks lahti. Meelde on jäänud sõidu sujuvus ja vaikus võrreldes vene raudteega, Venemaal käis see ikka "kaksteist-kaksteist-kaksteist . . . (rööpa pikkus) Lääne teel (ka sotsmaades) käis mis suhinal.

vaagija  2016-12-21 23:19:51
Olen ka 1989. aastal sõitnud Moskvast Berliini poole ja südaööl Brestis kostus rongi alt kolistamist – vagunid kergitati koos reisijatega niipalju üles, et said veeremi välja vahetada.

Ärge  2016-12-22 07:48:05
lootkegi Kaunases mingit rattavahetust, rongid lihtsalt edasi ei sõida ning peate ümber istuma. Sest Euroopas on kombeks lühikesed liinid. Tahate Varssavist Lissabonbi sõita, peate 6-7 korda rongi vahetama. Nii on lood meie unistuste Maardu-Berliin otserongiga.

Küllap vist  2016-12-22 11:29:22
ongi sel lootusekustutajal õigus - ärge lootkegi mingit rattavahetust.
Lugu võib kujuneda samalaadseks nagu Eestiski juba kogetud: asutad küll sõitma toreda porgandrongiga Tartusse või Valka, aga poole tee peal tuleb bussi ümber istuda, et (eba)õigeks ajaks sihtkohta jõuda. Kogu see meeletu raudtee-ehitus kujuneb lihtsalt suurte rahade ärakasutamiseks, mida ilmselt hakatakse tegema n-ö täisefektiivselt, kõigti kasulikult neile, kes nn pumba juurde on pääsenud. Kunagi võidakse aastakümnete pärast kõigile RB-usulistele näkku irvitada: Miks olite nii lihtsameelsed!?

Sajandi halvim projekt on RB  2016-12-22 12:58:38
Peale raudtee trassi ,mis lõhub veereziimi,lammutab metsa loomade ja lindude kodud.Loomakaitsajad ,kus te olete?Tuleb veel ehitada elektriliinid,mis vajavad oma trasse või paigaldada maaalused kaablid,mis läbivad kinnistuid.Tulemuused aga on vähetõotavad.Kes maksab hoolduskulud ja missugune on see kasumlikkus tegelikult,kui üldse on...Arvan,et see on ulmeline projekt,mis pigem kuulub fantastika valdkonda,kui asjalikku arvestade laiemalt.Kui siis juba teha siis arvestada Lõuna-Eestit ja läbi Tartu,Valga,Valka Riia suunas kohendades olemas olevat trassi.

Oli asjalik lugu  2016-12-22 15:07:32
http://www.kesknadal.ee/est/uudised?id=27704

Tiina  2016-12-22 21:08:13
Tõesti hea ja mõtlemapanev analüüs. Ainuke asjalik lugu selles sisutühjas kesknädalas. Hämmastav on aga see, et Ratas ja majandusminister Simson on hakanud seda jaburat projekti toetama.

Jabura projekti toetamine  2016-12-23 10:27:07
näitab RE süsteemi pooldamist ses osas st.on rahvavaenulik ja kaldunud.Eks Simson toetas ka väärpere mudelit.

Orjarahvas oleme?!  2016-12-23 18:25:20
Delfist loeme: Äripäeva aasta ärimeheks valitud Rain Lõhmuse sõnul oleks tema hääletanud USA presidendivalimistel Trumpi poolt. Ta leiab intervjuus Äripäevale, et aastaid poliitilist hämamist ja pakazuhhat on viinud Eestis olukorra selleni, et riik tuleks uuesti üles ehitada.
Olukord läheb tema sõnul üha halvemaks, sest eestlased on orjarahvas, kes sakslasliku täpsusega käsku täidavad.

„Itaallased ei tee seda, nemad valivad, mida nad teevad, ja suudavad elada. Kuid kuna me täpselt täidame, ka rumalusi, siis see asi läheb ainult halvemaks,“ tõdes Lõhmus.


Tõeleid  2016-12-23 21:28:18
Täna Teid väga asjalikult põhjendatud RB ehituslikest valikutest.See on igale mõtlevale eestlasele selge,et nüüdne reformierakondlaste poolt projekteeritud kurikuulus RB trass on kahjulik ehitus.Selle ehitusega raisatakse suur territoorium ära meie väikese riigi pindalast,tekitatakse korvamatu kahju loodusmaastikule ja loodus faunale,pühitakse maapealt minema meie ja meie esivanemate rajatud pühad sünnitalud ja kõik selleks,et selle projekti käivitajad saaksid ennast miljonitega rikastada.Loosungiga:"Peale meid,tulgu või vee uputus",peaasi,et meie taskud oleksid eurodest pungil. Kui rääkida ausa ja eestlaste maast hooliva inimesena siis esiteks ei ole meile vaja Tallinnast,Pärnu kihutavat reisirongi.Normaalse ja igati turvalise ning mugava rongiliikluse tagab meile ära juba nüüd sõitev kuni 120 km/h sõitev reisirong.Muidugi peavad korras olema raudteed Tallinn- Lelle- Pärnu kui Tallinn-Tartu-Valga jt liinid.Nende lapseohtu ministrite liivakasti mängud,reaalsesse elumudelisse siiski on sobimatud.Vaadake kuidas USA president Tramp koostab oma meeskonda elukogenud inimestest,kes on juba oma lapsepõlve liivakasti mängud selja taha jätnud.Nooreks meist ei jää keegi ja nooruse tormakus ning uljus on kaduvad nähtused ning vanemaks saades,vaadatakse elule juba kainema pilguga ja vastutustundlikult.

  2016-12-24 11:17:09
Tõeleid ütleb siin välja kibeda tõe.
Inimesed, olge valvsad!

RE teerull veel töötab  2016-12-24 12:55:19
Millal see ikkagi lõpeb? Ei ole teada.Kas peame tegema inimketi trassi ehituse piiramiseks võiolla siis näevad inimesi,siin piiksujaid nagu hiirekesi nad ei kuule ega näe.

Rahad jäävad saamata  2016-12-24 22:18:11
Ja ongi kogu ehitus.
Punkt.

maali maalt  2016-12-25 15:03:42
Mis rahadest te räägite? RB ehitus on täielikult salastatud, sest see hakkab kuuluma Saksa korporatsioonile ja me hakkame neile raha teenima. See lootus, et Eesti saab sellest kunagi tulu, on naeruväärne. Jälle tõmmati meid lolle alt. Kuulake teisipäeval Andres Raidi mõtleme veel.

  2016-12-25 15:05:32
Missugusest saksa korporatsioonist maali pajatab?

1 | 2 | 3 | 4 | Järgmine

Nimi 
E-mail