![]() Aastavahetus: väsinud valitsus ja jalgadega hääletav rahvas
to Kaalikas 2012-12-20 11:24:35
2012-12-20 20:45:24
Juba 1939. aasta 17. oktoobril kuulutas Uluotsa valitsus välispassid kehtetuks, lisaks keelustati telefoni - ja raadioside välismaaga.
Kaupo Mast
2012-12-20 21:07:52
vaagijale, kuidas neid mõisteid mõista iive suhtes:
1. proportsioon - mõõduline kooskõla, osade omavaheline suhe, mõõdusuhe; matemaatikas võrre. 2. progressioon - astmeline tõus matemaatikas jada milles iga järgmine arv on saadud eelmisest kindla reegli järgi. eks selgita kuidas need matemaatilised mõisted on seotud iivega ja matemaatikaga. Millega saab motiveerida kõige tublimaid kodumaale jääma. Kust on võetud arv,100000 kaitseväelast on läinud välismaale.
vaagija
2012-12-20 21:58:04
To Kaupo Mast
Eks ma püüan siis neid matemaatilisi mõisteid piltlikult selgitada: ütleme nii, et 20 taasiseseisvuse aastaga kaotas negatiivse iibe tõttu eesti rahvas 100 000 oma kodanikku. Siis näiteks järgmise 20 aastaga sama olukorra jätkudes meie riigis ei vähene meie negatiivse iibe tõttu meie rahvas enam mitte samuti ainult 100 000 kodaniku võrra, vaid juba progressioonis võibolla poole rohkem, sest sünnitajaid noori emasid oli ju vahepeal palju-palju vähemaks jäänud. Rääkisin kunagi Soome tööle lahkunutega ja küsisin, et kui palju pidanuks meie palgad suuremad olema, et te loobunuks Soome kolimast? Vastus oli, et kõiki plusse ja miinuseid arvestades (pikk sõit, elamise soetamine võõrsil, kodust eemalolek, perekondade purunemised, võõras keel jne) piisanuks, kui palgad olnuks paarkümmend protsenti suuremad. Täiesti usutav. Kui meie valitsus seadnuks algusest peale oma esimeseks prioriteediks töötajate motiveerimise koju jääda tööle, siis olnuks ka tulemused palju positiivsemad. Aga vastupidi, hoopis innustati kodumaalt lahkumist, meil ju raudset eesriiet enam ei ole. Nüüd oleme lõhkise küna ees. Arv 100 000 välismaale lahkujate kohta on võetud meediast, mida korratakse iga päev, küll aga pean kohendama arvu 100 000 kaitseväelase arvu väiksemaks, sest kuigi enamus tööle lahkujaid on ju parimates aastates töömehed, kes on ju enamuses ka kaitseväe teenistuse ealised, samas küllap ka mõni tublim pensionär läks ja muidugi naistega koos mindi palju.
Kaalikas
2012-12-20 22:03:13
to:vaagija
Keskerakondlased ja sotsid tahaksid ju oma astmelise tulumaksuga siit ära peletada ka viimased töötegijad.Sest näiteks Soomes maksaksid nad tunduvalt VÄIKSEMAT astmelist tulumaksu!
vaagija
2012-12-20 22:29:17
Kaalikas, miks sa luulutad? Astmelise tulumaksu astmed on liigutatavad, neid võib kasvõi iga nädal Riigikogus õigemaks-õiglasemaks ja optimaalsemaks nihutada. Räägi siis, kui astmelise tulumaksu seadus on meil vastu võetud.
Enn Oja
2012-12-20 23:36:57
jahutan mõned tulipääd maha .
ma ej mõttlegi kajttsta ej seda ebas'ääduslikku valitsust ega ühhtki tejsst selle 20a'jooksul aga lahhkumise takistamisega on siisski tejsed lood . kõjgepäältt poleks me kujdagi suutt nejjle lahhkunujjle makksta 3-4× rohhkem sest seda raha poleks olld kusskilt võtta . oleks ooppis uus k'oorem mejjeõlulelanngend sest siis oleks s'iia akand jookksma igasugused karvased ja sulelised oma peredega ja siis oleks mejjl tulld makksta juba lihhtsalt olemasolueesst palju suuremale osale mittetööttavajst . et mejjl lahhkutakkse pole ülttse minngi erandnähä . Amèerik'asse lahhkuvad ka andekamad tsungid, ind''uud ja tejsed s'uurrahhvad . samuti suhhteliselt lähämatesse edukamatesse riikkid'esse . alati onn ühiskonna sminngi ränndav ja ka kodumaattu osa, nüüd on see mejl saand oma kihhku rahuldada . kuj me ise tootta ej suuda sis kuj põllumajandus vällja'arvata jääb mejl üle jusst töösstust'öölisi . et mejjl on ka mittesobivajd töösstusvalttkonndi sis nood j'ällägi ej lejja t'öölisi . mitte et nendejaokks ajnet ülttse poleks aga ned võjmalikud tööttajad ja toottjad põllgavad selle töö ära . ajajooksul eesstlaste uvivalttkonnad on kõvasti muuttund . mälätan seda juba 60.'ndate lõpust kuj näjttäks Ookkeani (varem külmutus ja tr'aallaevastiku nimeall) kala l'aevadel oli kuni viiendik eesstlasi . kol''ooside (Iiu kalur, Saare kalur, Läänä kalur)püügil'aevadel isegi enamik . 90.'ndate allgul aga oli eesstlasi mittmekorrdselt vähäm . 1995.a'l olin 64' ulgas ajnus rahhvuselt eesstlane . 5'l oli veel Eesti pa.ss (tänu sellele et vähämalt 1 vanem oli eesstlane), nejsst osskas eesti keeltt kujdagik'oodi vajd 2 . ka kaubal'aevadel oli 20'kohhta 2-3 eesstlast . mälätan et Keorg Otsal taheti 90.'ndate kesskel kogu juhhtiv k'oossejjs moodustada ajnult eesstlastest aga se kava kukkus läbi sest masin'asse polld eesstlasi lihhtsalt lejjda ja igatühht ej saand võtta . kapptenid ja tüürid olid küll eesstlased ja võrokad sest see oli puhhtam ja lugupeettavam amet . sama nali on ka k'aevuritega, laevaehitajatega, rautt'eega . n'iiet pigem on lahhkujatega lugu nii et lahhkuvad jusst toottva töö mehed ja najsed kuj teenindajad . palju lüjjakse kül lärrmi nupumeeste lahhkumiseüle aga arvuliselt on nejjd siisski masendav vähämus . sest juba mejje aridustase ja keeleosskus ej küüni m'aaillma tasemeni . ajnus mida me ise saakks minngi osa lahhkujate kohalemeelitamiseks teha on sise toottmine ja kinndlustunne elus . seda aga Krosstojttslandi sees öhel õjjgusetta liiduvabariigil teha pole võjmalik .
Kaupo Mast
2012-12-20 23:37:32
vaagija! Kust see arv 100000 sündimata last võetud on? Ma ei usu seda arvu, usun t see arv on 50000. Mispalka puutub, siis see oli ühe inimese arvamus. Seda ei saa üldistada. Praeguseks ongi see 20% suurema või rohkemgi, miks nad tagasi ei tule. Võibolla räägid veel sama inimesega. Soomes ei ole viimsel 20 aastal palgad eriti palju suurenenud, maksud küll. Teiseks ega valitsus palkasid ei tõsta, ikka tööandjad. Või kuidas see asi käib Eestis, Ole hea seleta vaagija.
Eile õhtul üks eestlasest arst, keskerakondlane, kutsus välismaale tööle. Kes siis tegelikult innustab. Välismaale lahkunuid tööle on ikka 1/5 vähem kui sina välja hüüad praegu. Nendest minejatest on paljud vanemad kui sõjaväe kohustlased. paljud on naised ... Nii et sinu 100000 jälle ei klapi. Sulle millegi pärast meeldib arvudega mängida, aga need on tavaliselt taevast võetud või arvad. Eks astmeline tulumaksu % on igas riigis erinev. Teiseks ikka ei saa küll koguaeg seda astmelist tulumaksu edasi-tagasi ja õigemaks-õiglasemaks riigikogu nihutada. Kust sa vaagija seda jälle leidsid.
juku
2012-12-20 23:40:31
Vaagija- aga avlda meile see esimene liigutus ! Ja lisaks ikka küsiks selle 100 000 sündimata lapse osas ja veel lisaks küsiks 100 000 maj põgenike osas- mis on teie tsentristide programm ?
kriibu
2012-12-21 04:53:55
Vaagija küsib: mis põhjusel me kartulit täna Hispaaniast kohale loksutame, kapsast Ungarist ja õunad toome Poolast (?!?)
---------------------- Aga mis põhjusel sina, vaagija, neid ostad? Eestimaine sama kaup on ju (peale õunte, aga seegi paraneb tasapisi) kogu aeg müügil! Mis pagana pärast ostad sa Hispaaniast toodud kartulit kui kodumaine on odavam ja maitselt parem?
Õnge Enn
2012-12-21 08:25:59
Enn tuli puhkusele ja viitsis huumorisaidi lahti lüüa, lihtsalt tuli koomika nälg!
Ei pidanud pettuma. Hr. Oja, kunagi võis ajalehtedest lugeda, kui palju H. Liidus toodeti 80 aastal rohkem televiisoreid kui 13 aastal!Ärme ikka siin tee selliseid võrdlusi! Ka ajas naerma see komm, kus öeldi, et lollid lähevad Tallinna ja targad välismaale1 Kadrikene, mis plaane te reformiga siis ikkagi peate, millal koos valitsuse kokku panete ja koos pasandama hakkate? See huvitab mind kõige rohlem!
vaagija
2012-12-21 09:36:16
Kaupo Mast, eks vaidleme siis edasi! Kui ma õelnuks, et sündimata jäi 999 987 või 100 014 last, siis võiksid mind küll süüdistada, aga antud juhul esitad küll süüdistusi valel aadressil - seda ümardatud numbrit esitab meie meedia küll iga päev. Mul ei ole põhjust selles numbris palju kahelda, just praegu vaatasin Terevisioonist tublit perekonda kaugelt Võrumaalt, kes pisarsilmil jutustasid, kuidas nad püüavad maal veel elu hoida ja annetuste toel säilitasid kohaliku oma (!) kooli... oleks nii tublisid peresid meil rohkem. Kaupo Mastil on aga õigus uskuda ja jaanalinnu moodi pea liiva alla peita, et kas see number on 50 000 või 50.
Mis palka puutub, siis esiteks ei rääkinud ma inimesega, vaid inimestega ja muidugi ma ei üldista seda - kõiki ei oleks me 20% palgatõusuga kinni pidanud, kuid olukorda leevendanud oleksime küll. Et praeguseks on palk niigi 20% kasvanud, siis selle koha pealt tuleks küll hüüda Ansipi kombel - tule taevas appi! - aga mitukümmend protsenti on selle ajaga elu kallinenud meil?!? Ah et kes siis ikkagi innustab - ütle juba parem ja aja kõik ikka Savisaare süüks - Ligi on ju süütu ja pole õelnud (?). Ma ju ei mängi arvudega, eelmises kommis parandasin juba oma ebatäpsusi. Ära siis nihuta kogu aeg neid astmeid õigemaks - pane kohe õige paika ja PUNKT.
vaagija
2012-12-21 09:36:36
kriibule niipalju, et vaata kriibukene - sellepärast inimene ostabki odavamat, et tal kallima ostmise jaoks sente ei jatku. Ja see hispaania kartuli odavus tuleb sellest ebaõiglusest Euroopa Liidus - see on lausa kuritegelik - selle dumpingu või ebaõiglase dotatsiooniga ühes suure liidu liikmesriigis lämmatatakse teise liikmesriigi kartulikasvatus sellesama kõlvatu konkurentsiga, mis meil toimub. Ja nii suretamegi oma kartuli kasvatamise välja, jääme töötuks ja... vaid viimaste sentide eest ostame odavat hispaania kartulit. Ise söön enda potipõllumehe peenral kasvatatud kartulit.
muigaja
2012-12-21 10:18:46
georg ja maakas, olete väga tublid reffide tallalakkujad. Vaadake vahel ikka meedia keskpunkti, siis saate teada, et Eestis on juba üle 200 küla inimestest tühjaks jäänud, peale selle isegi alevikud hakkavad tühjaks jääma. Kus need põlluharijad siis on? Eks ikka Soomes või Iirimaal, nad tagelevad agaralt Soome ja Iirimaa majanduse ehitamisega, sest sealsed valitsused ei lase ärikatel rahvast nöörida ja nii rahvas kosub. Miks on Prantsusmaal kehtestatud neile ülbeile rikkureile 75% tulumaks? Ainult üks näitleja protesteeris, teised on sellega nõus. Kas nüüd siis jookseb Prantsusmaa ärikatest tühjaks ja kuhu nad pagevad? Ei lähe nad kuskile, sest saavad aru, et niigi rikkalt võivad nad ka riigi majandust toetada. Kas te siis ei tea, et Ülo Vooglaid eemaldus reffide juurest kui ta kuulis nende ärikate äärmiselt omakasupüüdlikku nõupidamist peale iseseisvumist. Ärikad tegid lihtsa arvestuse, et kui anda Mardikesele võimalus lammutada nõukogude aegne tööstus ja põllumajandus, siis jäävad lihtsad inimesed tööta ja on nõus tegema ükskõik millist tööd sandikopikate eest. Need šakalid väliseestlased, kellel oli suur tengelpung, asutasid siin mingi tootmise ja nende kasud olid 100-kordsed inimeste orjatöö tulemusel. Mäletan, et siis välisinvestorid tõid Eestisse üle oma tootmise, sest nad nägid, et tööta eestlane on valmis tegema tööd 6 korda väiksema raha eest kui rootslane või sakslane. Niimoodi kurnati meie rahvast. Ja see kurnamine on jätkunud siiamaani. Aga rahvas pole loll, õpib selgeks soome või inglise keele ja ongi läinud teiselepoole piiri. Nüüd ärikad on paanikas, sest pole enam spetsialiste. Vaja nüüd tuua sisse türklasi või hiinlasi, kes teeksid vajaliku töö imeodavalt. Vaevalt aga hiinlased siia tulevad, sest kommunistlik Hiina õitseb ja on varsti kõige edukama majandusega riik maailmas. Miks see nii on? Sest Hiinas pole juute. Aga igal pool kus juudid on ennast võimule upitanud, lokkab julm kapitalism, sest juudid ei hooli teistest rahvustest. Mida nad praegu Palestiinas teevad? Anastavad muhameedlaste maad. Nad ei taha rahus elada. Kuid samasugused šaakalid on ka Eesti ärikad.
Kaalikas
2012-12-21 10:25:22
to:vaagija
See oleks kõige suurem nõmedus,kui Riigikogu hakkaks igal nädalal maksuastmeid muutma. Eesti riigi reaalsus on see,et neid "õigeid" astmelise tulumaksu astmeid ei ole meie jaoks sisuliselt olemas! Kui me teeksime astmelise tulumaksu selliste astmetega,nagu näiteks Soomes,siis riigikassa oleks tühi.Ei oleks palka maksta ei õpetajatele ega päästjatele.Kui teeksime astmed sinna,mida pakuvad sotsid ja kesikud,siis jookseb riik töötajatest tühjaks.Näita mulle seda lolli,kes on nõus siin maksma koristaja palga pealt miljonäri astmelist tulumaksu.
Kaupo Mast
2012-12-21 11:50:56
vaagija, sa ju ei usu seda kallutatud meediat ometi ja sulle meeldib ikka ümardada ülespoole ja kes seda täpselt teabki kui palju jäi sündimata. Nagu mujal maailmas on ka meil nihkunud abiellumine ja sündimine kuni 10 aastat edasi. Selleks on mitu põhjust. Mis puutub perekonda Võrumaalt, siis nad ei olnud pisarad silmas, vaid õnnelikud mis nad olid seal oma kogukonnast korda saatnud. Vaata kordust telekast. Selliseid kogukondi tean ka Ida Virumaalt, kut pärit olen ja nedest on räägitud varem selles kallutatud meedias.
Tõin sulle näiteks SOOME. Loe ja mõtle. Kas eal ei ole selle aja sees kallinenud toiduained, bensiin, kommunaalkulud. Ja teiseks, miks meie riik ei saa seda kõike teha. Oled mõelnud. Muidugi ostavad Hispaania kartulit kes ise ei kasvata või pole kusagilt saada. aaaaaaaaaaaaaaeestlastel on pea kõigil soma kartuli võimalus, kas või sõprade abil. Ostavad need kes vaatavad välimust ja mitte seda kust pärit ja kvaliteeti. See Hispaania kartuli kilo on poes 3-5 korda kallim kui meie oma kasvatatud. See on müügil ainult kevadel.
muigajale
2012-12-21 12:38:24
......Miks on Prantsusmaal kehtestatud neile ülbeile rikkureile 75% tulumaks? Ainult üks näitleja protesteeris, teised on sellega nõus. Kas nüüd siis jookseb Prantsusmaa ärikatest tühjaks ja kuhu nad pagevad?.....
Se, et see üks näitleja on saanud viimasel ajal rohkem ajakirjandusruumi, ei tähenda seda, et tema ainuke on. Neid põgenejaid on tunduvalt rohkem.Nii ärimehi, kui ka teisi kuulsusi. Ja kuhu põgeneda? Euroopa on ju lahti.Isegi naaberrikide suured tulumaksumäärad on võrreldes prantslaste 75% lausa pisikesed.
vaagija
2012-12-21 13:02:48
Kurat, Kaalikas, vabandust, et paned vana inimese vanduma - kas Albikära Antsu lugu oled kuulnud? Täpselt sama lugu sinuga - selle iganädalase maksuastmete muutmise pakkusin välja ju sinu vingumisele peale, justnagu oleksid meil astmed kõik juba paika pandud ja kinni naelutatud ning Soomes olevat väiksem astmeline tulumaks - loe vahel enda kommentaare ka! Lõpuks ajad siin sellist demagoogiat, mis ei vääri vastamist.
Loe muigaja asjalikku kommentaari, saad ehk targemaks.
vaagija
2012-12-21 13:03:13
Kaupo Mast, kas hakkad ka demagoogitsema, kas 999 987 on ülespoole ümardamine? 100 000 ei saa kunagi täpne arv olla, see arv ongi üldistavalt välja pakutud. Käi natuke poodides ringi ja siis näed, kui palju on seda välismaist ja meist odavamat kaupa, mis samahästi ka meie võssa kasvanud põldudel võiks kasvada. Siis sa ei räägiks sellist jura, et Hispaania kartul on meie omast 5 korda kallim. Kordan, et see on kõlvatu konkurents, mis on tekitatud kunstlikult liidu poolt nende kordades erinevate põllumajandustoetustega erinevatele riikidele.
Kaalikas
2012-12-21 16:01:00
to:vaagija
Oma jutu järgi peaksid sa vana inimene olema,aga loogika ja analüüsivõime puudub sul täielikult.Sinu "loogika" järgi tuleks hambaid läbi tagumiku puurida.Kui me räägime astmelisest tulumaksust,siis KÕIGEPEALT tuleb läbi arvutada ja paika panna justnimelt ASTMED! Alles siis saame rääkida sellest,kas meil astmelist tulumaksu on võimalik ja kasulik rakendada või mitte.Kuniks arvutust ja analüüsi tehtud ei ole,kuhu tulevad astmed ja millist mõju see avaldab,on jutt astmelisest tulumaksust puhas PÕHK.
Kaalikas
2012-12-21 16:08:58
Vaagia!
Soome astmelise tulumaksu astmed.Loe,imesta ja häbene! Sissetulek 1341.-eur/kuus tulumaks 0% (NULL protsenti) Sissetulek 1342...1992.- eur/kuus tulumaks 6,5% Sissetulek 1993...3258.- eur/kuus tulumaks 17,5% Sissetulek 3259...5859.- eur/kuus tulumaks 21,5% Sissetulek 5860.- ja rohkem tulumaks 29,75% Lisaks sellele on Soomes terve nimekiri asjadest,mida sa saad enne tulumaksu maksmist kuludesse kanda. Nüüd vaata oma kesikutepundi ja sotside pakutud maksuastmeid! Kes meist siin nüüd loll on??? |