Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Rail Baltica lõhestab Eesti maa

MUSKETÄR  2013-11-13 07:03:31
Rail Baltica on sadistlik plaan Eesti maa varade hõivamiseks.

Enn Oja  2013-11-13 08:04:27
kujj 'eesmärgiks on kildagaa.s ja vosv''aa.tt sis oleks ju arukam ümmberehitada Tapa-Valga lõjkk . pudeligaelaks jääkks Tarttu aga no sääl võjkks ka rahulikumaltsõjtta .
ma ej saa sellest Tallin-Pärnu lõjgust ülttse aru .

ADOLFI UNISTUS  2013-11-13 08:21:53
Füürer Adolfi unistuse kiirteede rajamisest idaalade efektiivsemaks hõlvamiseks ja koloniseerimiseks viivad kohalikud kommarid ning finantsjuudid nüüd siis ellu. Häda võidetuile - kohalikele aborigeenidele - rahu nende põrmule. Õnneks tegid nad omale juba sobiliku hauasamaba - neljakandilise, seest valgustatud klaaspudeli ristikujulise korgitseriga tipus juba varakult valmis. Eestlased jätkavad oma elu virtuaalsel kujul internetis mõne suurema serveri mäluriiulil.

meenutaja  2013-11-13 10:28:56
Tallinn-Pärnu raudteega on üldse keerulised lood. Mäletatavasti rajati nõukaajal Tallinn-Pärnu-Riia liin, mis erilist kasu või kasumlikkust ei taganud, küll aga ajas Lääne-Eesti elukorraldust segi. Tegemist sõjalise objektiga - nn rokaadraudteega -, millel tsiviilelus õiget kohta polnud. Ehk ongi nüüd ka kavas midagi strateegilist ehitada? Meie, molluskid maakera pinnal, lihtsalt ei saa aru...

Enn Oja  2013-11-13 11:37:55
Tallin-Varssàava-Perl`iini rautte mõte ise tunndub vormiliselt ahvatlev ent kass iga ilus asi ka ennast õjgustab ?
kess mejl rejsiks selle k'iirrongiga ? suvel ehk mujdu rejsi'imulised . sest k'iiresti saakks oma rejjsiad tojmetada kusskile Polskasse kuss 'eesoottaks mejje rejsigorraldajate pussid et siis jätkata sõjttu l'õun'asse ja l'äändä . jääkks ära 'ööbäävane suhhteliselt igav lokksumine läbi Lattvia ja Ljätuv''aa . talvel ehk kasutaks seda paljud Tattrates ja Alppideskäjvad suusaimulised .
ent kõjkk see tunndub ikkagi l'iiga katkenlik et selle rautte äradasuvust õjgustada .
lisan s'iia vel lätakad ja litakad aga ikkagi ej taha rautte ennd äradasuda . kuj ronngidoppi ka 500 sõjttjat sis aasstaga (1 ronng p'äävas) teekks se ligi 200000 sõjttjat aasstas . tagasi kaa annaks 400000 . kujga 2 ronngi käjkkub'anna ja osalt ka p'iirgonndlikke ronngegasutada sis milljoni rejjsia veab vällja . võtan kesskmiseks pileti'innaks 50€, saan 50000000€ . tasa tuleb aga teha ehituskulud ning pidevalt tuleb k'inniblekki ülalbidamine ning ka ronngideuuendamine . ja kas me oma kahaneva rahvastikuga n'iibalju sõjttjajd ka 10' aasstabärast lejjaks ?
lootta põttradele kaa ej saa, onn ju Tojttslanttigisõjtt laevaga tunnduvalt mugavam kuj rongislokksu . p'äälägi jääb öö nagun''ii merel vaheb'äälä . ja kuhu se põdrast pensskar ni väga ikka kiirustab ? l'õunamaal suvitamaski käjjb ta oma rejsigorraldajaga ning siis onn abivahendiks ooppis lennuk .
Krosstojttslantt võjjb kül p'äälämakksta aga kuniks ? pole ju s'eegi igavene ja mejjegi võjme sellest uuest pundesrepubl`iigist jallgalassta . küll võlgadega aga ikkagi auss .

Enn Oja 2  2013-11-13 11:38:45
jääb üle lootta kaubav'eole . aga mida me veakks ? vosv''aattidevasstu on kohe rahvas . võjmalik et mitte n'iideravalt kuj 25a tagasi sest vihatud anastajate va.nkadeasemel on nüüd mejl peremehetsemas armastatud anastajad tojtsid . aga ikkagi se nõnnalihhtsalt ej lähäks .
ja tuleks mõjssta ka seda et laevaga on ulgigauppu tunnduvalt odavam vedada . sadamajd mejl aga jagub, palju kajj kohhtigi oottavad kasutajajd .
ej tule kõne'alla ka põlevgivi . selle põletame ise ära ning ülttse onn 'äärmiselt rumal välljavedaada t'oorajnet . ka pujdust p'eame ise toottma m'ööblit, mitte aga pisisadamateg'audu odavalt mahabarseldama . oma piir on ka turrbal sest ej saa välljavedada rohhkem kuj p'äälädekib .
ja kujj arvestadagi minngit välljavedu sis põhjarannikult onn otsem ning ka odavam kauppavedada Tapa-valga k'audu kuj ringiga läbi Tallina-Pärnu .
ja panustada ej saa ka Tallina pidevale kasvule . kolkkad saavad varssti tühjakstõmmatud ning väjkä sünndimus annab tagasilöögi ka Tallina rahhva'arvus . p'äälägi ennd Tallinavormistand võrokas ej lähä sõjttmiseks Tallina, ta sõjdab pigem Riigasse .
nii võj naa, igasugune arvestis näjttab et se rauttegolakas ej tasu end kujdagi ära . Siimuke saab küll mõned miljardid kõrvalegantti ja mõned onupojad miljonäriks aga sellega ka kasu p'iirdub . kess peab seda rautted ülal kuj mejjd on 1 miljon võj 800000 ? ja Tallinas võrrdeliselt vähäm ?
ehhki m'ulle m'eeldib rongiga sõjtta ning kena oleks ka Lattviast ja Ljätuv''aasst läbivuhiseda annab mu kajne mõjsstus m'ulle äjjräg'ella et ej tasu keset kõrrbe ehitada v'eebuhastus j'aama .
lihhtsalt kokkuvõttes: ma ej taha k'innimakksta tejste l'o.llust !

Mardus  2013-11-13 11:43:39
Seoses Rail Balticaga olen kirjutanud mitmele poole mitmeid kommentaare milliste põhiliseks sisuks on olnud, et "teid rajatakse "kullakaevanduste" juurde", et Eestil ei ole majanduslikku potentsiaali, ressursse mis sellist raudteed õigustaks. Olen samas teadlik olnud teatud maavarade tööstuslikust potentsiaalist, fosfor ja kildgaas. Ehk veel midagi?
Inimene on häälestatud optimismile, me tõrgume alateadlikult uskumast, et võime hukka saada. Vaadake vaid kuidas "inimkarju" on mõne püssimehe saatel tapatalgutele viidud, mitte keegi ei söanda valvureid rünnata sest "nii võib ju surma saada" Massipsühhoos? Inimene arvab, et olgu teistega kuidas on aga isiklikult teda küll põhjust tappa ei ole ja loodab seda veel haua äärel püssitorude ees seistes. Kas minuga on olnud sama nähtus, meel pole tahtnud tunnistada kui alatult meiega võidaks ümber käia?
Lõpuks siis on üks julge "massimõrvari" relvale osutanud, et "sealt tuleb kuul mis teid tapab, halastuse ja armuta, hakake ometi vastu ja tallake nad jalge alla, meid on palju rohkem, jõuavad paar pauku teha ja sellega ongi kõik?
Aga vaevalt, ikka loodetakse, et "temast läheb see karikas mööda"?

õigusteaduse doktor Ando Leps  2013-11-13 12:29:33
Rail Balrica lugu on enam kui segane. Kellevõi millise riigi huvides seda rajatakse? Reisijate veda on ainult ettekääne. Milliseid kaupu, sh maavarasid hakatakse vedama ja kuhu, arvatavasti Euroopa südamesse Saksamaale, kus tehnika on kõige enam arenenud... Millist kasu saab sellest Eesti...?

Oja Ennu keelemõjstt`atuss  2013-11-13 17:27:33
Refereerin Ennu esimest arvamust raudtee kohta.Kui teil on raske aru saada, pöörduge keeleteadlaste poole, viimases hädas aga keeleguru Ennu enda poole.

"Perl`iini kass õjgustab!Ehk gasutaks seda palj`jud Alppideskäijvad suusaimulised.Ka lätakad ja litakad tahavad, aga rautte ei taha ennd äradasuda.O`salt võibb ka p`iirgonndlikke ronngegasutada.Kas me n`iipallju sõjttjaid 10`aastabärast leijjaks?Krosstojttslantt võjb kül p`äälämakksta."

Edu keeleväänamisel, seltsimehed!

reformiohver  2013-11-14 01:48:11
Lugegem need keeleväänamised arenguks, veelgi enam - reformiks! Teatavasti võib areng tänapäeva Eestis olla ka miinusmärgiline.

Kaevur  2013-11-14 16:10:23
Mis kasu saab Eesti Riik ja tema kodanik sellest kui uuel raudteel läbivad seda kaubavood ja inimhulgad?Tegelt muidugi inimesi reisib vähe.Vähemalt aborigeen küll mitte.Tema kaotab oma rongisõiduvõimaluse sootuks.Egas kiirrong tavajaamades peatu.
Selgelt kasulik oleks kulgemine läbi Tartu sest ülikoolilinna teadusemehed ja tudengid vajavad Eestis vast ainsana seda reisivõimalust,misasja on rongil aga Pärnu?
Ikka uued kaevandused,sestap euroraudteeks ümberehitat.kiirongiteee Tartu liinil ei rahuldagi.Mis kaevandused?Konkreetselt kuhu?Seda ei öelda.Nüüd tuleb välja et Kiisa Kasemetsa Roobuka jm.suvilaid hakatakse trassi alla võtma.

Enn Oja  2013-11-14 16:18:14
kuj mejjl oleks midagi tohutult välljavedada kirrde Eestist sis oleks arukam ooppis ehitada rauttelõjkk Jõhvi-Musstve-Kärkkna . nii saakks kasutada ka vana rauttesillda . allbol Tarttut odavamt sillda ehitada pole loottust .
kujj aga n'iibalju rauttelõjkke sis tuleks Tapa-Kärkkna üleskissku . seda pole ju mõtet sellise tühjana ülalbidada . Tarttu aga öhendada läbi Põlttsama Türiga .
aga kass Anrus jullgeb tunnistada millisejd kavu Pr'üsselis t'alle õlalebatsutajad 'ajju onn ajand ? et kujdas kirrde Eesti Krosstojttslandi ääkks lajjalivedada ehk tühjaks äärämaksteha . väga kahhtlen .

Lemme Krimm  2013-11-15 08:45:57
Rail Baltica on vabamüürlaste projekt. See on juba salaprotokollides kirjas. Keskerakond ei lase sellel sigadusel sündida.

muigaja  2013-11-15 10:16:25
Rail Baltica on ärikate projekt fosforiidi ja kildgaasi pealt miljardeid teenimiseks. Juba nõukogude ajal leiti, et fosforiit on kasulik maavara ja taheti siia rajada hiigelkaevandus. Seda teavad ka ärikad ja see oleks teisest küljest rahvale tuhandete töökohtade loomine. Eks seda hakatakse propageerima. Kuid see lapselik jutt, et saame kiire ühenduse Berliiniga ei aja isegi muigama. Lennukiga saab veelgi kiiremini ja pole vaja hiiglaslikku raudteekoridori, mis maksab miljardeid. Ning Soome võib omi kaupu edaspidi laevaga vedada otse Hamburgi, pole vaja ümber laadida. Helsingil on ka hea lennuühendus paljude riikidega.
Aga fosforiidi ja superfosfaadi veoks võib olemasoleva raudtee kõrvale rajada teise liini, ei ole seda väetist vaja kiirrongiga vedada ja võib ka kasutada olemasolevat. Kuid inimesi lollitatakse, et saate mõne tunniga otse Berliini. Kes sinna sõidavad kui Eesti riik jookseb tühjaks? Või on see mõeldudki, et eestlased kähku siit minema saaks?

Enn Oja  2013-11-15 11:02:58
kuj lugeda varasejd kavu Tallin-Varssàava liini ehitamiseks sis põhiline tee läks enndiselt läbi Tarttu . küll peetti arukaks rajada otselõjkk läbi Pausska ja Paneves`issi .
se Pärnu ja.ntt tunndub olema ikkagi Siimu rahaganttimis kava .
kaa on viimaste aruannetejärrgi k'iiruseksmääratud 160 kiltti tunnis, ned 200 ja 240 on samuti mejje jurakate luul .
samuti onn illmsellgelt alandatud ehitise makksumust sest kujj oled aus sis tunnduvalt suurem rahaunnik ehmatab ning ehitamist ejj alustattagi .
kõjgenaljakam onn aga eurositab'äädä luul et järrgmistel aasstagümmnetel (kuni 2050.'ni, k'augemale ej juleta valetada) kaubavood sel rauttel pidevalt ning märgatavalt kassvavad .
no kusst kuradist ? rahvast jääb rasskelt vähämaks, mägäsid mejl pole, m'aavaru samuti on piiratult, no kusst se veo kassv sis tuleb ? va.nkadel on tejsed lõjgud oma kaubaveokks . kaa on se Rejjlbaltika põhja l'õunasuunaline, kaubavood liiguvad aga idast l'äändä .
põdrad saadavad oma kaubad l'aevadega, nejjl on sadamad ja ka laevad olemas . miks nad peakks oma kaubad mejjlevedama et siin ümmberl'aadides(!) nende raha mejje omalesaakks ?
ma saan aru et Siim ja Anrus onn üdini lollid aga nejsst "lollimad" peakks ju targemadolema .

Enn Oja  2013-11-15 12:55:41
võjjb'olla mõni ej t'eagi vel et se nimetis 'Rail Baltica' [rejjl pooltika] on keeleliselt vigane .

'rail' [rejjl] on teadubärast pärit alam tojtsigeelest 'regel' [reegel] ning tähändas 'latti', 'tokki', iljem saj kaasstähänduseks ka 'rööbas' .
aga 'Baltica' [pooltika] on midagi ooppis omabärast . kuj nimetavaks oleks Baltica sis omastav peakks olema Balticae . kujj aga Balticum sis omastav Baltici (-i oleks vel pikk]) . kuj mõnilo.ll sünnitaks Balticus sis samasugune oleks ka omastav .

p'äälägi onn esiosis inglissist, tejneosis aga lat`iinast . nagu samadotter 'Swedbank' kus 'swed' pole svensskag'eelne aga kujj oleks inglissilik sis 'ääldadaduleks seda [sviid] . kokku s'eega Sviittpänkk . aga kuj j'ääda svensskalikuj'uurde sis peakks olema 'ääldus [sveettpankk] . nejsst sõlttub ka omastav tejsetk'äändäd: Sviittpänkk:Sviittpängi ja Sveettpankk:Sveettpanga .

kuj me aga tahame ni kanngesti ahhvi v'õõrg'eeli et lat`iina oleks nagu minngi riikkidevaheline lahe.nd sis rautte on (uueams sest vanasti sellist teed vel millegibärast polld) lat`iinas FERRIVIA . ja kuj nüd vel se Paltikum kaa ottsasokutada sis peakks (lõppu '-um' eelistades) tulemuseks'aama FERRIVIA BALTICI .
on ka pikem VIA FERREAE BALTICI aga see on kohmakam .

õjje.nd  2013-11-15 13:00:08
pikk] - pikk
omastav tejsetk'äändäd - omastav ja tejsetk'äändäd
uueams - uuemas

Enn Oja  2013-11-15 13:28:59
järälikult onngi parim lahe.nd inglissilik 'Rail Baltic' [rejjl pooltik] .
m'eeldeduleb sama jama kunagise laevaga 'Mare Baltica' .

Köster  2013-11-15 16:25:36
Päris naerma as täna radios Rapla mavanema jutt,et kohalikud elanikud saav ad kasu,sest katsutakse see rongi peatus teha ka Raplasse ja et kasvab kinnisvara väärtus!Sest kinnisvara väärtus kasvab alati koos rongidega.
Rapla ja Pärnu vahel olevates jaamades see kiirrong ei peatu ju.Aga praegu sab rongiga Koogistest näit.Raplasse 15 min.aga bussiga 1,2 tunniga.Ja pilet kallim.Mismoodi see siis lisab sõiduvõimalusi?
Mis kinnisvarase puutub,siis mis põhjusel on Tapa linnas näit.kinnisvara odavam kui Tapa vallas või mujal pärapõrgus kui ometi on Tapa linnas 9 rongi Tallinna sõitmas ja ka Moskvase Narva Peterburgi Tartu sõitvad rongid peatuvad sääl.Tapa on 77 km Tallinnast ja võiks olla selle satelliitlinn.Samuti sõidab iga tund Rakverre buss ja busijamast ka Peterburgi ja Tallinna.Sõidukiirus praeguse kiirrongiga on 50 min ja uus kiirrong mis tuleb sõidab Tallinna 30 min.Tuleb ta 2014.a.alguses.
Aga kinnisvarahinnad on korteritel,korralikes majades 500.-eurost 5000.-euroni!
Ülemused võivad küll arvata,aga mitte tegelikkust tunda.

Hindaja  2013-11-15 16:27:19
Kas maklerid teavad seda?

1 | 2 | Järgmine

Nimi 
E-mail