![]() Justkui vanasti „Peipsi peal“
Ka selline lähiajalugu
2008-09-17 11:32:08
tasub ülemõtlemist. Igatahes olgu isand Rihvk tänatud järjekordsete mõnusate ja loodetavasti kasutoovate mõlgutuste eest. Ilmtingimata tasub otsida paralleele meie kriitilise realismi kirjandusest - mõnigi eluseik saab kujundlikult selgemaks ning võime näha, et tänapäeva jamad polegi midagi uut.
Ants
2008-09-17 17:48:05
Lugupeetud Endel Rihvik --väga hea ja õige kommentaar, see juhtivatel kohtadel olevate inimeste -erastamine-ärastamine ja varastamine toimus täpselt nii. Sealt need uusrikkad äkki tulidki , mitte ausa tööga. Ja olen kahekäega ka astmelise tulumaksu poolt. See oleks õiglane. Kuid küsid miks rahvas andis niipalju hääli Reformierakonnale ? Kuid unustad ,et siin on mängus Keskerakonna üli -venesõbralikus ja salajased kokkusaamised vene duumasaadikutega Seppiku korteris. Kokkulepped "Ühtse Venemaa" eestivaenuliku erakonnaga ,mille sisu teavad vaid asjaosalised. Selle "vene kaardile" mängimisega kaotas Keskerakond tuhandeid oma seniseid pooldajaid eestlasi. Ja eestlastele meeldis Ansipi otsusekindel tegevus "Pronksokupandi "teisaldamisel. Mitte ,et eestlased tahaks nii väga uusrikkaid toetada.
Oleks selle pronksmehe viinud kalmistule Savisaar kui Tallinna linnapea , oleks ta praegu olnud peaminister. Nüüd aga eestlased enamuses et usu teda enam.
arbo
2008-09-17 18:24:31
osa artikliga võib nõus olla, kuid ei saa mina aru, millist taevamannat te sellest astmelisest tulumaksust ootate? kui kõrgelt maksustada tõsiselt suured palgad (nii nagu ma saan aru - on pakutud), ei saa riigieelarve sellest küll suurt abi. ei ole lihtsalt neid kõrgepalgalisi nii palju. pigem hakkab tõesti piiri peale jõudnutel susserdamine pihta, mille kontrollimiseks on muidugi vaja jälle inimesi palgata... pealegi maksvad rohkem teenivad inimesed ju praegugi rohkem makse! kui palk on 5000, tuleb tulumaks ca 400, kui palk 20000, tulumaks ca 3400 krooni. tõsta tuleb maksuvaba miinimumi, see aitab kehvemini toimetulijaid kõige rohkem. kui suur peaks see ühetaoline tulumaks olema, on juba teine teema - teatud piirist allapoole minnes läheb asi juba vähe jamaks.
PS. rootsis üritatakse oma liiga KÕRGEID ülemise otsa makse allapoole tuua.
Pole nõus eenevaga !
2008-09-17 20:29:30
Tõelisi uusrikkaid ,kes rikastusid "pumba" juures, astmeline tulumaks ei koti , nad saavad hiigeltulusid ka ilma palgata dividendidena jt skeemide kaudu ja seda oma ettevõtete kasumitest..
Siinse Arbo arvamus astmelise tulumaksu töömahukusest ja kaasnevatest suurtest kuludest näitav täielikku asjatundmatust , õigemini reformerite võltsjura. Moodne , täna pankade kaudu tehtavad väljamaksed töötasudelt ja maksu arvutamise teevad raalid ülikiiresti nagu toidupoes - mõne millisekundiga !!! Peamine on ikka võltsjura ja soigumine , kuidas üle miljonilise aastapalgaga töötajaid jubedasti kooritakse. See pole ei Saksas , Skandinaavias kui ka Eestis mingi probleem. Asi on mõttemallis kuidas üle miljonpalgalised jubeda mõttetööga geniaalseid "väärtusi loovad ". Iga vilunud noor, erksa vaimuga hea majandusharidusega töötaja on võimeline näiteks asendama 50 % töötasu eest meie paljusid pilvedes ujuvaid riigisektori kõrgrpalgalisi tšinovnikuid ( just tsinovnikuid, õige väljend ). Ei hakka siin Läänes tehtud uurimustest kõnelema , mis Arbo luulu ümberlükkavad . M.O.
arbo
2008-09-18 07:49:21
kui ikka inimene ei saa aru, millest jutt käib, tuleb uuesti seletada. nagu vanasti miilitsale - kaks korda ja hästi aeglaselt. esiteks näita mulle palun seda kohta, kus räägin "astmelise tulumaksu töömahukusest"? ei ole sellist kohta! miks valetada? mina rääkisin nendest, kes hakkavad kõrge tulumaksu piiri ületanuna otsima võimalusi osa tulusid varjata ning siin pole nüüd arvutitest küll mingit kasu, olgu nad või raalid. millegipärast on minu jutu tegelik mõte jäänud täiesti tähelepanuta - aga ilmselt polnudki viimasel kommentaatoril tahtmist rääkida asjast.
OlB
2008-09-18 22:12:04
See astmelise tulumaksu arvutamise keerulisuse jutt on mõeldud lollidele. Eesti Vabariigis oli 41 tulumaksu astet ja oli universaalne ARVELAUD, ei olnud arvuteid ja saadi hakkama. Tegemist on tänapäeva hariduse tasemega:tihti näen, kuidas poes müija summeerides 3+5 kasutab taskuarvutit. Nii et arvutada astmelist tulumaksu on üsna probleemikas tänapäeval.
teema
2008-09-18 22:12:59
põhjendada, et astmelist tulumaksu ei saa rakendada selle tõttu, et rikkurid hakkavad oma tulusid varjama... No ma ei tea, miks meil riigikogu siis peetakse, et see riigile vajalikke seadusi välja töötaks?
arbo
2008-09-19 07:58:17
eelkõige ei ole astmelist tulumaksu vaja seetõttu, kuna see pole lihtsalt õiglane! susserdamine on teisejärguline. huvitav, et muidu olete küll kanged võrdsuse ja õigluse eest võitlejad, aga on see viha rikaste vastu või mis sunnib tahtma sellelt, kellel rohkem seda lihtsalt ära võtma?
Meg
2008-09-19 20:32:29
to arbo.Ja kuidas see rikkus tekkis? Kindlasti mitte ausalt teenitud.Viha pole rikaste vastu,vaid nende vahendite vastu mida nad kasutasid-varguse rahva arvelt.
arbo to meg
2008-09-20 08:25:04
pätte ja kaabakaid meil oli ja on küllaga, sellega olen nõus. kuidas on aga see seotud astmelise tulumaksuga????????
arno
2008-09-22 12:16:46
Aga siin näen ma Megi mõttes isegi loogikat. Pätt pole mitte ainult see kes öösel jupi õhuliini ära varastab ja selle Emeksis rahaks teeb vaid ka see kes "erastas" ühe krooniga Euroopa mastabis erileise keemiaettevõtte ja saades selle käibelt sadadesse miljonitesse ulatuvaid tulusid maksaks astmelise tul.umaksu korral sellelt ühiskonna tasakaalukamaks toimimiseks nn "solidaarsusmaksu". solidaarsusmaksu"
osutaja
2008-09-23 11:44:48
//Üks selliseid lubadusi oli süüa kasvõi kartulikoori//
Seda lubas ainult üks linnaproua. Marju Lauristin hakkas seda korrutama ja nii tekkis legend, et seda olevat lubanud kogu rahvas. Minu lähisugulased pole seda küll kunagi lubanud. Meie peres osati kartuleid kasvatada, ka linnas elades oli kusagil potipõld. Olga Lauristin ilmselt ei osanud ega osanud ka Marjule majapidamist õpetada. //Samaviisi pääsesid „erastamisel“ endistele riigivaradele lähemale kõik need, kes eelmise riigikorra ajal olid ettevõtetes juhtivatel positsioonidel// Ja kuidas siis Laari sõbrad üleöö rikkaks said ?
osutaja
2008-09-23 11:59:56
to Ants;
//Kuid küsid miks rahvas andis niipalju hääli Reformierakonnale ? Kuid unustad ,et siin on mängus Keskerakonna üli -venesõbralikus ja salajased kokkusaamised vene duumasaadikutega Seppiku korteris..Oleks selle pronksmehe viinud kalmistule Savisaar kui Tallinna linnapea , oleks ta praegu olnud peaminister// Sinul on isegi nii värsked ajaloosündmused segi nagu puder ja kapsad! ¤ Riigikogu valimised olid 2007.a. märtsis. ¤ Pronksimäruli Tallinnas südalinnas tekitas Ansipi valitsus 26.aprillil 2007. Tark peaminister massirahutusi ei korralda. Tark peaminister ajab riigiasju poliitiliste vahenditega – läbirääkimiste laua taga. Paraku keeldus Reformierakond ümarlaua taha tulemast. Reformierakond eelistas rüüstamise tekitamist. ¤ Vene Riigiduuma delegatsioon tuli Eestisse välisministeeriumi kutsel 30.aprillil 2007. Kaheks päevaks. Savisaar sai duumasaadikutega kohtuda vaid sellal, kui välisministeerium neile vaba aja jättis. Mida nimetatakse SALAJA kohtumiseks demokraatlikus riigis? Nõuk ajal pidi küll valitseva partei ’organitele’ välismaalastega kohtumistest ette kandma. Kas valitsev Reformierakond on ka tänapäeva Eestis sellise korra kehtestanud ja SALAJA kohtumine tähendab seda, Savisaar ei kandnudki Reformi ’organitele’ ette?
arbo to osutaja
2008-09-23 12:26:14
"Keskerakonna pressiteade 01.05.2007.:
Keskerakond lükkab ümber meedias ilmunud väited, et Keskerakonna esimees ja Tallinna linnapea Edgar Savisaar kohtus Vene riigiduuma delegatsiooniga. Savisaar ei ole kohtunud Venemaa riigiduuma delegatsiooniga ametlikult ega mitteametlikult, kuigi delegatsioon seda taotles. Taotletud kohtumine jäi ära, sest ei suudetud leida mõlemale poolele sobivat aega. Keskerakondlastest kohtus Vene parlamendi delegatsiooniga eile riigikogu liige Vladimir Velman riigikogu delegatsiooni koosseisus. Samuti sõi Vene parlamendi delegatsioon õhtust koos riigikogu esimehe Ene Ergma ja riigikogu aseesimehe Jüri Ratasega. Eraviisiliselt kohtusid eile riigikogu Keskerakonna fraktsiooni aseesimees Ain Seppik ja Vene parlamendi delegatsiooni üks liige, väliskomitee aseesimees Leonid Slutski. Rohkem kohtumisi Keskerakonna liikmete ja Vene parlamendi delegatsiooni vahel ei ole teada. Toomas Raag, Keskerakonna infojuht" 09.05.2007.: "Tallinna linnapea Edgar Savisaar tunnistas linnavalitsuse pressikonverentsil, et ta kohtus volbriööl Venemaa riigiduuma delegatsiooni juhi Leonid Slutskiga Tallinnas juhuslikult, kuid Savisaare sõnul ei saa seda kohtumiseks nimetada. «Kahjuks kohtumist ei toimunud. Kahjuks seetõttu, et meil olnuks paljust rääkida,» sõnas Savisaar. Tallinna linnapea kinnitas küll, et ta nägi volbriööl Slutskit - nimelt lahkudes Ain Seppiku juurest, kuhu Slutski saabus." ei ole vaja kellelegi ette kanda aga kui suur erakond (kes omab putini parteiga koostöölepet, mis millegipärast salajane) esimehe juhtimisel hämab riigile sellisel ajal mingist väravaromantikast - see on siis see eesti huvide eest seismine savisaare moodi!
Ants
2008-09-23 14:21:48
Osutajale- Tean hästi millal oli Riigikogu valimised ja ütlesin kui Savisaar enne seda oleks ise selle vastiku pronksokupandi kalmistule vedanud oleks ta populaarsus tõusnud tohutult eestlaste hulgas , ja ta oleks võitnud valimised . Kuid nüüd andis rahvad need hääled Antsipile. Televisioonis lubas Antsip enne valimisi selle okupandi koristada Tõnismäelt ja pidas sõna. Kiitus temale, ja kasu oli veelgi --nüüd näitasid oma õiget nägu kõik venelaste pooldajad poliitikud , sai kõigile selgeks-- kes on kes. See kaalus kaugelt üle negatiivse kahju mis tõi vene pättide rüüstamine ja varastamine ja transiidi vähenemine. Savisaar aga muigugi ei saanud seda okupanti liigutada teda sidusid salalepingud "ühtse Venemaaga".
osutaja
2008-09-23 16:07:38
to arbo 12:26;
Valitsuses mitteolev partei ei saa võtta riigile mitte mingeid kohustusi ega anda riigi nimel lubadusi. Hoopis teine tegu on presidendiga! Näiteks juuni lõpus käis president Ilves Venemaal visiidil Medvedevi juures. Tagasi tulles kuulutas Ilves ETVs, et tõi Eestile selge signaali. Vaat, see teeb murelikuks!
osutaja
2008-09-23 16:11:40
to Ants 14:21;
// Televisioonis lubas Antsip enne valimisi selle okupandi koristada Tõnismäelt ja pidas sõna// 2007.aasta detsembri lõpus ütles Ansip, et inimesed, kes peavad pronkssõdurit tema ja Reformierakonna valimisratsuks, on eksinud ning peaksid valimistega seotud materjalid uuesti üle vaatama. Pronkssõduri nihutamine paari kilomeetri võrra Ansipi valitsuse poolt moel, millega kaasnes pealinna rüüstamine, on Ansipi valitsuse käpardlikkuse musternäide! Ansip rikkus ühe ööpäevaga Eesti kui tasakaaluka riigi maine, mille väärikas eesti rahvas mitmeaastase laulva revolutsiooniga saavutas. Häbi talle!
arbo to osutaja
2008-09-23 16:35:46
"Valitsuses mitteolev partei ei saa võtta riigile mitte mingeid kohustusi ega anda riigi nimel lubadusi."
kas ma võin seda võtta kui lootust, et savisaar ei saa enam kunagi eesti vabariigi peaministriks? see oleks küll hea uudis! :-)
Ants
2008-09-23 18:12:31
Osutajale.---Antsip näitas kogu maailmale oma otsustava tegutsemisega ,et Eesti on tõsiselt võetav riik , kes on peremees oma territooriumil ja ta tegutses nii nagu soovis Eesti rahvas. Veelkord kiitus Antsipile selle meheteo eest.
|