Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Häbiväärsed teed Tartus ja mujal üle Eesti

kriibu  2013-02-27 07:25:07
Ehhee! Küll ikka on otsitud :P
Muide, iga tartlane teab, et Kesk tänaval need lumevallid liiklust ei takista. Nimelt on seal 2 haljasalaga eraldatud sõidurada ja kehtib parema käe reegel. Kui ma õigesti mäletan, siis viimase avarii tegi seal see tibi, kes hullumajast plehku pani ja tee äärest esimese auto võttis (kus võtmed ees olid) ja kimama kukkus.
Kartuli tänav on muidugi korrast ära, see on tõsi. AGA seal ei ole ka liiklust. Vaevalt seal päevas üle paarikümne auto sõidab, tuhandetest

kriibu (jätk)  2013-02-27 07:27:20
autodest rääkimine on ikka lausa utoopia.
Noojah, mulle tundub, Silver Aitab sai käsu kätte otsida tänavauke väljaspool Tallinna ja Silver Aitab täidab lihtsalt käsku. Midagi eriti leida ei olnud, siis tuli kuidagi laveerida :))

Enn Oja  2013-02-27 08:31:08
rajsskamisel onn alati mõte . sest mida suurem on rahaunnik ja rajsskamine seda rohhkem saab ka vahelt rahakantti .
aga nutuasemel ehitage l'innad'esse pet''oo.n teed . 30 aasstat kinlustatud, jookksev kõbimine on tühine osa tänasest jätkusuuttlikust lappimisest .

tõde  2013-02-27 09:36:29
Paistab et võimuparteidel on püssirohi sarves otsa lõppenud , sest on näha kaost. Kui selles millega ise on hakkama saadud, süüdistatakse opositsiooni -siis on asi väga tragikoomiline.Poliitiline nõiajajt vastasparteidele peab lõppema, enne seda pole mõtet ka meie presidendil rääkida õigusriigist

Küsimus, kas  2013-02-27 09:50:07
Sõpruse sillaga on sama lugu, et seal üle paarikümne auto ei sõida?

muigaja  2013-02-27 10:41:21
Alles püüti Yana Toomi otsekohese arvamuse abil keskerakonda diskrediteerida kuid see läks luhta, sest sama juttu oli rääkinud ka IRL-i ustav jünger. Aga mida teha kui valimised lähenevad?Nüüd leiti jälle põhjus Keskerakonda süüdistada. Keskerakond ja Savisaar on süüdi Tallinna tänavate aukudes, arvatavasti nad käivad öösiti neid auke kaevamas. Vaatasin eile saadet "Rahva teenrid", kus Rannamäe süüdistas abilinnapead miks pole tänavate augud parandatud. Et see talv on tänavaid rohkesti lõhkunud, siis on ka nende parandamiseks vaja rohkem raha. Abilinnapea Kalle Klandorf selgitas kannatlikult, et tänavate remondiks peab valitsus eraldama kütuseaktsiisist laekuvalt rahalt 75% tänavate ja teede remondiks, hinnanguliselt 50 miljonit eurot. Kuid valitsus ei ole seda raha Tallinnale eraldanud ja nii peab Tallinn läbi ajama 2,8 miljoni euroga. Sellise vähese rahaga ei jõuagi parandada kõiki auke talvetingimustes kui remont toimub käsitsi. Valitsuse ustav teener Rannamäe aga ei pööranud tähelepanu selle 50 miljoni euro kadumisele kuhugi Estonian Airi poputamisele, vaid jätkas abilinnapea süüdistamist. Sest refi-irl-i koalitsioon leidis, et kui Tallinnale kütuseaktsiisist laekuvat raha ei anna, siis ei jõua linnavalitsus korralikult remontida tänavaid. Rahvas on rahulolematu ja nuriseb. Aga rahvas ei tea valitsuse mahhinatsioonidest. Ning Rannamäel on hea võimalus süüdistada keskerakondlikku linnavalitsust, sest Savisaar pidi kulutama hiigelsumma Tallinna TV ülalpidamiseks. Kuid nagu selgus, oli see summa tühine ja see ei parandaks tänavate olukorda. Kuid tänavad lagunevad ja autod saavad vigastusi, inimesed nurisevad. See on ainult kasulik valitsuskoalitsioonile, sest kui IRL-refi koalitsioon tuleks Tallinnas võimule, siis eraldataks kohe see 50 miljonit eurot tänavate korrashoiuks. Seda tahabki valitsus mõista anda, et ärge hääletage Keskerakonna poolt, ta ei suuda teha tänavaid korda.

vaataja  2013-02-27 11:06:57
Seda võiks edasi arendada nii: "Ärge hääletage Keskerakonna poolt, sest tal ei lastagi teha tänavaid korda!" Rannamäe tegi eilsest "Vabariigi kodanikust" pesuehtse valimispropagandaürituse. See polnud enam kallutatud, vaid tehti lausa süle ja seljaga.


de-evolution  2013-02-27 11:24:28
IRL ei suudaks midagi ära teha;
nad tahavad AINULT VÕIMULE PÄÄSEDA.

vaataja  2013-02-27 11:28:15
Tänavaaukudesse tahetakse uputada kõike - alates IRL-i aktivistide elamislubademüügist idast Euroopasse kippujaile kuni Autorollo kuulsusrikka minevikuni Reformi rahastamisel.

tähenärija  2013-02-27 13:46:15
Sellel tänavate parandamise probleemil on üks lihtne lahendus - söidukid löhuvad teid. Seega tuleb ka Eestis sisse viia nn. "automaks" - nii veoautod, kui söiduautod, traktorid jne. maksustatakse vastavalt tüübile aastamaksuga, ja see raha läheb teede korrashoiuks ainult. Siin Saksamaal maksab iga liiklusvahendi omanik (jalgrattad on välja arvatud) liiklusvahendii maksu omavalitsusele - miks Eestis seda ei tehta?

muigaja  2013-02-27 13:55:13
tähenärija, minu teada on meil selline maks olemas, kuid toimib teistmoodi. Nimelt on autokütus maksustatud kõrge aktsiisiga. Tarvitab ju iga autojuht kütust ja seega maksab aktsiisi näol oma maksu, mis peaks minema teede korrashoiuks. Paraku valitsus kasutab seda raha hoopis mujal ja seetõttu jäävad teed halba seisukorda.

  2013-02-27 16:32:32
Mõnes riigis on aga kord, et igasuguse autoga igale poole ligi ei pääse - selliste veokite eest, mida Autorollo kasutas, võetakse linnades päris tüsedat sissepääsumaksu.

tähenärija  2013-02-27 18:06:00
Vastuseks -"muigaja 2013-02-27 13:55:13" märkusele bensiiniaktsiisi kohta Eestis. Ka siin Saksamaal on bensiini aktsiis olemas, ja on isegi körgem kui Eestis, - 1,62€ bensiiniliitri hinnast on see näiteks 1,02€ riigile ja ka see raha läheb teede ehitamiseks. Selle maksu aga maksavad välja köik tarbijad (olenemata, kas sul auto on vöi ei ole - kaupade ja teenuste kaudu) - liiklusvahendi maks aga on ainult selle liiklusvahendi omaniku kanda, selles ka selle maksu erinevus.

maali maalt  2013-02-27 19:52:11
Vaatasin Rannamäe saadet ja imestasin, et saatejuht enne saadet ei tee endale selgeks millest ta hakkab rääkima. Käis kogu aeg teede võrdlus Soome teedega. Esiteks on küsimus aluspinnases. Soome teed on ju põhiliselt rajatud graniitpinnasele. Eestis on ju osaliselt merealune pinnas ja turbapinnas. Isegi laul ütleb, et mis maa see on, kus pole üldsegi mägesid, vaid on sood ja rabad. Eesti on ju paksult täis turbarabasid. Selleks, et turbapinnasele rajada teid, tuleb turvas mitme meetri sügavuselt asendada liiva ja killustikuga. Kõik see maksab suuri summasid, mida valitsus ei rahasta.

Enn Oja  2013-02-28 09:12:43
ahhnurid ässitavad juba Varrgamä petisejd lubama mejje t'eedele ülirasskejd veokkejd . ometi on juba vüüsikast t'eada et 1 50'tonnine lõhub teed märgatavalt rohhkem kuj 50 1'tonnist . nimelt on t'eedel ka oma taluvusmäär miss ej lõhu pallja rasskusega t'eealuse sidestikku . kuj see puruneb ja tekivad praod sis on tee sisuliselt õhhtul .
järälikult tuleks kogu mejje liiduvabariigi t'eedevõrkk astendada 5'ks võj rohhkemakski kanndvusvõjjmega teekks . täna on nähaolld vajd mõningajd märkkä mõne p'iirtonnikohhta, rohhkem kül silldade'ees .
kuj me tulevikus ülirassketest autoronngidest ka ej p'ääsä sis peab nende loettelu olema kinndel ning aluseks peakks olema pet''oo.n, kassvõjj alus plaattidenäol .
ülikanndvusega t'eedejaokks tuleb määrata v'eovood (Tallin-Ikkla, Tallin-Luhama, Tallin-Narva) . paljude metsat'eedekasutus aga tuleb 100% siduda tee taasstamisega . pr'aegu on se nalja nummber sest tähhtajaks onn aassta ehk kuj kevadel lõhud tee ära sis kohalikud p'eavad teettaolema terrve aassta . inimvaenulikumat otsust on rasske välljam'õelda . ent kuna Anrus ejj ela kusskil kolkkas sis teda sellised tottrused ej koti . ülttse ejj imestaks kujj Anrus pole petisametnikuna korrdagi öhelgi kruusa teel sõjtt .

Enn Oja  2013-02-28 09:18:19
vale on ka arrvamus et kuj teel k'eegi ej sõjda sis tee säjlib igavessti . tegelikult jusst kesstev sõjdusurve ojjab tee korras . olete ehk isegi märgand kujdas mõni mahajäättud kõvakattega lõjkk juba paari aasstaga akkab mõranema ja rohi läbitunngima . se on nagu elanikega ja elaniketa maja võrrdlus .
väga paljudes valttkonndades on vajalik vastastikune tojme .

Rahustuseks Tallinna-foobidele  2013-03-03 08:30:58
Sattusin peale Virumaa Teataja peatoimetaja arvamusele asfaldiaukudest.Tuleb välja, et Tallinn polegi aukude kuningas, on ka teisi, mida aga siinsed õigeusklikud tunnistada ei taha:

"

Eelmisele jätkuks  2013-03-03 08:32:08
Artikkel:


(12)

28.02.2013 09:26

Aarne Mäe, peatoimetaja

Kommenteeri | Prindi

Mis neil tallinlastel viga on, kogu aeg hädaldavad – millal on bussirajad jalus, millal teed ja tänavad auke täis. Viimasel aja muud enam ei kuulegi, kui seda, kuidas Tallinnas löökaukude kallal haugutakse, neid käiakse mõõdulindiga üle mõõtmas ja siis veel avaldatakse vaimukaid pilte, kus võrreldakse kuumaastikku ja Tallinna tänavat.



Tõtt-öelda on see veidi häiriv, et pealinn nüüd selle aukude au Rakverelt ära tahab võtta, seni oli ikka just meie kreisilinn tuntud auklike tänavate poolest, isegi vastav juustusort käis rahvasuus ringi – Rakvere Tänavad, sisaldab rohkelt auke.

Nüüd tahaks juhust kasutada ja tallinlased siia kutsuda, et tulge Rakverre, siin ei virise küll keegi, kuigi isegi tänavaid pole enam, kõik puha üles kaevatud. Siiski, kui te sealt Tallinnast tulema hakkate, olge maantee peal tähelepanelikud, sest see tee on samuti väga sandis korras, ehkki juba ehitatud Moskva olümpiamängudest alates.

Aga küll ükskord jõuab aega, mil siingi saab taas tänavaauke materdada. Enne tuleb need muidugi siledaks asfalteerida.



  2013-03-03 15:06:26
Mitu tänavaauku saaks korda kui TTV sopakas kinni pannakse ? Aga uskuge mind, see saast õnneks kinni ka pannakse pärast valimisi.

kriibu  2013-03-03 16:03:19
Nüüd teeb Edgar I Pühahoovitš Lasnamäele ka Moskva pargi. Kindlasti ilma tänavaaukudeta.

1 | 2 | Järgmine

Nimi 
E-mail