![]() Elagu reaalselt ühtne Eesti!
vaagija
2010-06-03 00:00:17
aivar47 - tahaks Sulle pahasti õelda, kuid kuna Sinuga saab vähemalt inimlikult väidelda, võrreldes nende nimetute Sinu mõttekaaslastega, siis nagu õeldakse - vahel võib ju ka kaotada mängusõprade hoidmise nimel.
Tänu sellele, et Savisaar on suutnud eestivenelaste poolehoiu võita (kõik erakonnad püüdsid seda, ka Pentus, kuid jäid kaotajaks ja see teeb kadedaks), ei tekkinud ega teki Eestis tugevat vene erakonda, kes juba mõne aastaga saaks Toompeal võimule - seda me ju ei taha, ja samuti tänu integratsioonile ei teki meil kunagi enam viiendat kolonni ja tänu eestimeelsusele sobivad eestivenelased ka teenistusse Eesti Kaitsevägedes. Integratsioon ja leppimine on siiski kahepoolne ettevõtmine ja vene rahval on hea kõnekäänd: nasilno mil ne budeš (vägisi armsaks ei saa) - kui tänaste eestivenelaste võibolla vanaisad tulid kunagi stalinistidena-okupantidena (üks okupant asendati teisega) Eestisse, siis ei ole päris aus nende süü nüüd siin sündinud järglaste kaela ajada. Vaid Stalin oskas ka "rahvavaenlaste" lapselapsed süüdi mõista. Savisaar on rahvuste lepitaja, mitte lõhestaja. Su mõttekaaslased, aivar, on väga silmakirjalikud, kui nad väidavad ühest küljest, et õppigu eestivenelased ära eesti keele ja saagu eestimeelseks, siis teisalt lugupeetud Deniss ja uus abilinnapea Jana on vägagi eestimeelsed ja isegi ilma aktsiendita räägivad eesti keelt - ikka on pahad,pahad. Või on hoopis nii, et kui nad homme astuksid Laari parteisse, siis on momentaalselt pai-paid(!?).
Nad on ju süüdimatud
2010-06-03 00:24:22
Minu meelest on enamus Eestis elavaid venelasi alaarenenud, kuna nad pole võimelised mitmekümne aasta jooksul ära õppima kohalikku keelt kõige lihtsamal tasemel. Telesaadetes on hulgaliselt näiteid, kus paljude teiste rahvuste esindajad on eesti keele mõne kuuga selgeks saanud ilma lingvistilise geeniuse tiitlit omamata. Ilmselt on enamikul siia saabunud venelastel juba sündides geneetiline hälve, mis ei võimalda normaalsete inimeste tasemel keelt omandada, sest sageli jätkub keeleline suutmatus ka nende järglastel. Arvan, et aja jooksul LOODUS selekteerib välja geneetilised hälvikud ja tulevikus on ka venelased võimelised eesti keelt õppima.
to 24,22
2010-06-03 07:47:07
Mida siin imestada--Lenin alustas intelligentsi hävitamist,Stalin jätkas--kes vähegi sai,põgenes sellest viljastavast sotsialismist---ja kes järgi jäi....?Kohtla-Järvele toodi Venemaalt sõna otses mõttes kriminaalid,mis geenid nad oma järglastele pärandasid--võib krimiuudistest iga päev lugeda.Ja see massiline palverännak 9,ndal mail--näitab järjekordselt.et sul on õigus ja ilmselt läheb veel mitu põlvkonda kui geenid puhastuvad.Kui veel praegu noored venelased panevad selga vene solbaku sineli,võtavad kätte vene või nõukogude lipu,seovad käisele Georgi lindi--kirjutavad autod täis räigeid loosungeid,ähvardavad eesti lipu kandjaid (ise nad pole ju isegi elanud Venemaal)--siis sealt ei saa muud välja lugeda,kui ihalust ikka domineerida,ikka valitseda,ikka dikteerida--kuigi ajusid selleks ei jätku,aga no ega sellised saagi ise sellest aru.Eks hullud mõtlevad ka hullumajas,et nad on sellepärast trellide taga,et kõik on ümberringi hullud ja neid kui ajugeeniusi kaitstakse ülejäänute eest.
vaagija
2010-06-03 09:09:13
to 2010-06-03 00:24:22 - aga miks sa solvad neid tuhandeid eestivenelasi, kes on eesti keele isegi ilma aktsiendita selgeks õppinud, samuti neid tuhandeid, kes aktsiendiga räägivad eesti keelt, kaasa arvatud see tubli papi, kes vaatamata oma vanusele püüab eesti keelt õppida, kuigi suudab teha seda "ei kommentaari" tasemel. Kas mitte osalt ka meie riik ei ole süüdi, et ei ole suudetud piisavalt eesti keele õpet organiseerida, näiteks Narva kanti pole suudetud siiani piisavalt eesti keele õpetajaid suunata - alles andis intervjuu tubli venelanna, kes eesti keele õpetajana Narvas jäi töötuks(?!). Narvas pole siiani eesti keelega midagi peale hakata, sest praktiliselt puudub võimalus seal praktikas eesti keelt rääkida - see on kivi Eesti riigi kapsaaeda.
ambuja
2010-06-03 09:22:38
Kas tahab veel keegi väita, et meil ei õhutata vihkamist venelaste vastu, seda loen siin kommentaaridest. Paistab, et siin kirjutavad noored tolvanid, kes on üles kasvanud sellises venevihkajalikus keskkonnas, et nende ajud on puudulikud ja nad ei tea, mis on demokraatia. Väliseestlastel on paljudes riikides oma kogukond ja eestikeelsed koolid. Nad peavad eesti rahvuspühi ja heiskavad eesti lipud. Ei ole ükski rahvus seda pahaks pannud. Kuid meil pannakse pahaks kui venelased lähevad Pronksmehe juurde, et mälestada Isamaasõja kangelasi, kes vabastasid Euroopa fašhismist. Mis on eesti natside asi, et venelased omi kangelasi austavad. Pole ükski venelane selle peale pahane, et me austame Vabadussõja kangelasi. Peame austama ka vene kultuuri, siis austavad venelased ka meie kultuuri. Mõni kommenteerija pole rahul, et ma siin teen selgitusi nagu lastele. Aga ma näen, et muidu ei saa neile tõde selgeks teha kui tee ette puust ja punaseks.
ambujale
2010-06-03 10:15:24
tuli siin selgituste tegija välja-ise sa ambuja oletki nagu alaarenenud lapsukene,kes jonnib iga asja peale-DEBIILIK
to 2010-06-03 07:47:07
2010-06-03 13:31:30
Ka Austraaliale panid aluse endised kurjategijad.
to 2010-06-03 10:15:24
2010-06-03 13:32:10
Tere jobu!
Leo
2010-06-03 13:32:39
Leo to ambujalle.Eoroopas ei olnud fashiste! Väljaharvatud Itaalia ja fashist löödi seal juba puruks 1943.aastal,kui ma ei eksi Duce mõrvati ja poodi ühes oma armukesega jalgu pidi ülesse.Sa kirjutad,et väliseestlastel on omad koolid,kuid samal ajal lapsed käivad ka välismaa koolites,et õpita selle maa keelt-ajalugu ja igasuguseid teisi tarvilike asju:Väliseestlased ei olnud selle riigi okupantit,kus nad nüüd elavad-99% on selle riigi kodakontsus.Kuidas sa saad võrrelda väliseestlastega Eestimaa eestlastega?Mis puutub Pronksimehesse siis see oli ja on ikka veel tuntud kui okupant.Ole hea mees ja paranda oma ajaloo raamatud-muuda fashist natsiks!
ambujale,vaagijale ja määgijale.
2010-06-03 13:41:17
Kui minu vanematelt,vanevanematelt oleks küsitud(nagu seda kõigis demokraatlikes riikides tehakse)kas me lubame ja kui palju lubame ja kui suur oleks optimaalne võõraste hulk,muutumata ohuks rahvale--kui meil oleks olnud otsustamisõigus,siis oleks me vastutavad oma Lubatud arvu kaasmaalaste hea käekäigu pärast.Nagu "Väikses Printsis"--kui oled kedagi taltsutanud,kodustanud,omaks võtnud-siis ka vastutad tema eest.Meilt ei küsitud,vastupidi-tehti kõik selleks,et hävitada kõik eestlaslik ja tuua nii suur arv võõrast mõtteviisi,et see mass suudaks hävitada hirmu õhkonnas kõik selle,mis iseloomulik eestlastele.Kui sakslased poleks nii ruttu tulnud-kas meist kedagi enam järgi oleks.Petseris alustati justnimelt rahvuse järgi-kõigi eestlaste hävitamist.Me ei kutsunud ega palunud kedagi ja see on praegu meie vastuhakk uuele hiilivale venestamisele.Venelaste huulil on sõnad:rahust,sõprusest,vastastikusest kasusaamisest,mõistmisest jne--kuid kõik peab käima po nazemy!Ne yvazajes--ny tagda ja tebe pakazy.Mina ei ole kohustatud nende taldu lakkuma ega neid austama,sest austus tuleb ära teenida,mitte seda aatompommi ja tankidega nõuda.Niikaua kui Venemaa ei suuda ennast 21 saj.tuua,niikaua ei suuda see mass,kes mööda riike laiali ja ootavad suud ammuli Kremli pasunaid--ei muutu suhtumises midagi ja teie siin võite jutlustada mida iganes,ütlen mina ikka------vägisi armsaks ei saa(vene vanasõna)ja vastumeelsest pealesurutud armastusest ei sünni õnnelikku perekonda.
2010-06-03 13:45:07
Fašistideks hakkasid juudid nimetama roomlasi, kui need Jerusalemma vallutasid. Hiljem on see muutunud nende vaenlase üldnimetuseks.
Nõukogude Liit oli juudi riik.
vaagija
2010-06-03 14:32:02
to määgijale - see on ju õige, kui ütled, et meilt ei küsitud, kui palju migrante meile sisse toodi. Aga liiduvabariikide kaupa oli nende arv suuresti erinev: Leedus näiteks suutis karismaatiline Algirdas Brazauskas näiliselt nõukogude võimu leedulaste endi kätte haarata, suutsid nii võita Moskva bürokraatide usalduse ja neile Leetu komandeeriti ideoloogilist kommunistlikku kasvatustööd tegema vaid 15% kogu rahva arvust muulasi. Lätis oli olukord kõige hullem - sisse komandeeriti 50% rahva arvust ja Eestis oli ka muulaste arv kõrge - 40%. Olen ikka toonitanud, et kahjuks oli meil vaid üks Arnold Rüütel ja Vaino Väljas - eestlased valisid dissidentluse tee ja nii saadeti meile "kasvatajateks" sadu kirillvainoffe, mille tagajärjed annavad veel tänaseni tunda. Kuni 1994. aastani oli veel lootust ja osa neist läksid ka oma põlisele kodumaale tagasi, aga peale neid aastaid on mõttetu muulaste siin sündinud järglastele ette heita ja ähvardada neid Venemaale küüditada, kus paljud neist ei ole kordagi oma jalaga astunud. Täna aitab vaid üksteise mõistmine ja mitte rahvustevaheliste suhete provotseerimine - Eurokonventsioon seda lihtsalt ei luba, kui me ise rassistide tiitlit endale ei soovi.
ambuja
2010-06-03 15:24:24
Vaagia, tahtsin vastata sellele määgijale, kuid te jõudsite ette. Määgija ei ela reaalsuses, ta elab esimeses Eesti Vabariigis ja unistab oma talust ning künnihobustest. Määgija on unustanud, et nüüd me oleme Euroopa Liidus ja meil kehtivad Euroopa Liidu seadused. Nende seaduste põhjal on kõik rahvused võrdsed ja kedagi ei tohi diskrimineerida. Määgija tahab vist minna kohtu alla segregatsioonipoliitika pärast. Minu tuttavad venelased on hoopis sõbralikumad ja abivalmis kui eestlased. Kui olen talvel autoga lumme kinni jäänud, siis sain abi venelastelt, eestlased ütlesid, et neil pole aega. Kord oli vaja tänava äärsest kaevust vett välja pumbata, läksin lähimasse majja, et paluda 10 minutit voolu. Eesti mees tuli vastu ja esimene asi oli, palju maksate,kas sada krooni. Tulin selle ärika juurest tulema, tal mersu hoovi peal. Väike 0,7 kW-ne pump oleks kulutanud vaevalt 10 sendi eest. Ei maksa venelasi halvaks pidada. Nad on rohkem abivalmis kui eestlased. Kahjuks on nende seas ka ülbeid tüüpe, ma olen eestlaste seas kohanud samuti kaabakaid ja pätte. Eestlastest pangaröövlid ja autovargad on Euroopas meid kuulsaks teinud. Kuid endine juveeliröövel Aleks Lepajõe on meil tunnustatud spetsialist, kes televisioonis poisse õpetab. Mis puutub sellesse, et nii palju venelasi tuli Eestisse. Ei tulnud need töömehed Eestit okupeerima. See oli Nõukogude Liidu üks vabariik ja siia võis tulla nii nagu praegu lähevad inimesed Euroopa riikidesse. Saksamaal pidi türklasi olema juba mitu miljonit. Miks neid siis sinna lubati? Venelase tulid Eestisse samuti tööle. Muidugi oli neile tekitatud hulk töökohti, ehitati ju palju mittevajalikke tööstusettevõtteid. See oli venestuspoliitika, kuid venelaste järglased on tunnustanud Eesti Vabariiki ja suures osas saanud eesti kodakondsuse. Nad on täieõiguslikud eesti kodanikud ja neid peab austama nagu eestlasi. Sellised "määgijad" otsigu omale õigustust Europarlamendist, aga aitab siin nende mölast.
ambuja
2010-06-03 15:43:01
Tere Leo, olen nõus nimetama fašhistiks ainult Ducet, olgu sakslased siis natsid, kuid siiamaani nimetati ka Hitlerit fašhistiks. Muidugi on meil venelastega omad probleemid, kuid kas me peame siis käsitsi kokku minema, oleme ju kultuurrahvas ja oskame rahumeelselt asju ajada. Mis puutub Pronksmehesse,siis ei olnud ta tüliõunaks kui Tallinnas olid võimul Isamaaliitlased koos interrinde juhi Jevgeni Koganiga. Ei leidnud siis ükski isamaaliitlane, et Pronksmees on okupant, sest Kogan oli nende liitlane. Piisas vaid Tallinnas võim üle minna Keskerakonnale, kui hakati tegema provokatsioone Pronksmehe juures, et tülli ajada Keskerakonda ja tema venelastest toetajaid. Kuid linnavõimud ei läiunud liimile ja jätsid Pronksmehe rahule. Aga ega provokaatorid ei taltunud, iga hinna eest oli vaja pingeid üles kruvida ja nii toimuski Pronksiöö. Ainult kohalikud inimesed teavad, mismoodi see provotseeriti. Välismaale räägitakse hoopis teist juttu. Kõike head.
Määgija ambujale
2010-06-03 17:08:39
Nii,et püsima peab jääma sinu möla-----teiste rahulikke arvamusi kukud mõnitama.Ka minul on õigus oma arvamusele ja kui sulle hundile see ei meeldi--oma asi.Mis puutub sellesee "rahumeelsesse" tulemisse Eestisse.siis see käib rahvusvahelise õiguse alla ja saab vaidlustada kogu seda perioodi Haagi inimõiguste kohtus--kus ühel pisikesel rahval võeti aastateks õigus ise oma saatuse üle otsustada.Venemaa alles sai vastu pükse Kananoviga--saab veel.Inimsusevastased kuritööd ei aegu ja see mis toimus siin 1939-19340 ja alates 1944-1991 kuulub nende kuritegude alla,te võite siin räusata palju tahate,meie pole ähvardanud kordagi venelasi füüsiliselt hävitada,soovime ainult,et neile kellele siin ei meeldi-mingu minema-venelase poolset ähvardust eestlaste füüsliseks hävitamiseks -lugesin alles eile "Postimehe" kommentaariumist.
vaagija
2010-06-03 17:24:23
Määgijale - kas oskad arvata, kui lihtne on sellist provokatsiooni lehte kommenteerida - lase KAPO välja selgitada, kas kommi kirjutas vene šovinist või õilis rahvuslane.
2010-06-03 17:43:44
Määgija on saanud kohe kõvasti sarvede vahele!
eestlane
2010-06-03 20:25:25
Kuule Deniss, selle peale ei ole tulnud, et see on läbi aegade meie maa olnud ja me pole teid siia kutsunud, et te ennast pähe määriks ja ühtseks tahaks saada!
2010-06-03 21:38:40
Lõpetasin just ETV,s "Ma elasin Eesti Vabariigis vaatamise2---kurb ja tühi tunne,mis oli,mis viimseni lõhuti ja hävitati.Ja siis tulevad Vares-Barbaruse taolised siin hurjutama.Näruseid hingi on ikka nii väga palju.
ambuja
2010-06-04 10:01:05
Määgijale.Tõstsite küsimuse üles, et oleks teie vanematelt pidanud küsima kui palju võib venelasi sisse tuua. Väga võimsad vanemad olid teil. Praegu ei küsi Ansip minu käest, kas ma luban tal tuua Eestisse hiinlasi või poolakaid, kes teeksid tööd odavamini ja suurendaks seega tööpuudust. Aga tollal pidi ju teie vanematega konsulteerima, kuid Moskvale ei olnud Haagi kohus määrav. Kas on küsitud indiaanlaste käest, kuipalju inglasi võis nende maale tulla, kas austraallaste käest küsiti, palju inglasi võib nende maale tulla. See kõik tuleb Haagi inimõiguste kohtus vaidlustada ja osa okupante USA-st välja saata tagasi sinna kust nad tulid. Sama puhastus tuleks teha ka Austraalias ja teisteski riikides. Siis võidutseks õiglus.
Keegi anonüümne vaatas ETV saadet ja on nüüd melanhoolias. Soovitan tal vaadata ameerika filme kus hävitatakse indiaanlasi, vaadaku ka filmi Klooga surmalaagrist ja Jägalast, edasi juutide hävitamist gaasikambrites. Mis õigusega tungiti Iraaki ja Afganistani. Kas Iraak ja Afganistan tungisid oma vägedega Euroopasse? Järjest tugevnevad pommiplahvatused käsivad okupantidel lahkuda. Saate veel mitu päeva nutta. Pärast seda olete väga rõõmus, et meil hävitati suurtööstus ja lsuurmajapidamine ja nüüd on meil 137000 töötut. Teil on muidugi töökoht olemas, sellepärast töötud teid ei huvita. |