![]() Haige rahvas ja omariiklus
Rein
2013-12-23 15:09:44
Kui natukene analüüsida millest tekkis see nimetus vana hea Rootsi aeg, siis saab teada et ega see aeg nii hea ka polnud. Lihtsalt Karl 11 ajal saabus siia ajutine rahuperiood, polnud ka katku ja massilisi näljahädasid. Peale Liivisõda oli aga siinses regioonis olnud ainult ebastabiilsus ja ajutine Rootsi ülemvõim tõi kaasa ka rahu. Sellest ka vana hea Rootsi aeg- siit ei tasu kohe välja lugeda et Rootsi võim nüüd humaansem oli teistest. Mis puutub Eesti rahvusesse sisi seda polnud olemas sel ajal. Isegi prantslased on nõus et isegi 19 sajandil polnud neil välja kujunenud prantsuse rahvust, ammugi oli tekkinud eestluse rahvus 18 sajandil. Muideks kui Karl siit talvitumast ära läks, Poola ja hiljem ukraina sõdima, siis langes Liivimaa koos eestiga Vene võimu alla. Peale 1709 aastat oli Eesti jua vene võimu all, Põhjasõda käis aga mujal edasi kuni 1721 aastani.
Factum
2013-12-23 16:56:37
Orjarahvas oli sel Heal Rootsi Ajal samasuguses julmas orjaseisundis nagu ka enne tsaari ukaasi.
Egas rootslased ei tahtnud toomisvahendeid (loe: eestlasi) kaotada, vaid ikka neist maksimumi võtta. Arvata, et rootslased, taanlased, sakslased või venelased on kuidagi erinevad siinset punkti vallutades - see on naivism või siis propaganda. Praegu vist IRL tahab sakslastele tagastada veel ka need majad mis Hitler kinni maksis. Orjarahvas eestlased seega peavad IRLi arvates maksma 2 korda. Vot nii.
Ants
2013-12-23 17:30:38
Kui eestlased olid teie seltsimeeste arvates "orjarahvas"siis olid seda ka venelased kes olid mongolide orjad . Peaksite seda teadma ajaloost enne kui siin kilkate. Ja orjus kaotati varem Eestis kui seda tehti Venemaal . Eesti RAHVUS on elanud siin Eestis tuhandeid aastaid kuigi on pidevalt pidanud taluma võõraid vallutajaid . Siin Eestis on eestlased ainukesed PEREMEHED . Ja venelased siin pole isegi mingi rahvusvähemus vaid vene okupatsiooni tulemusena peale 1945 aastat siia elama tulnud migrandid . Siin pole kellekil sõnagi vastu rääkida . Oma kodumaal on venelased peremehed ja nende teha kas soovivad omale juhiks mõrtsukas Stalinit või kedagi teist . Loodan ,et Putin on aus inimene kes mõistab iga rahvus elagu oma kodumaal ja olgu kord lõpp võõraste riikide vallutamine jõuga .
Rein
2013-12-23 17:37:17
Huvitav mees see Ants, väidab et Eesti rahvus on kõige vanem rahvus maailmas. Ees isegi inglastest, prantslastest ja sakslastest. See on ju maailmarevolutsiooniline avastus, varsti saame teada kuidas Sa Ants suured aurahad veel teenid.
Ants
2013-12-23 18:28:30
Ma olen ütelnud seda mis tõsi eestlased on elanud siin juba mitu tuhat aastat ,seda on tõestatud faktiliselt juba ammu . Ja paistab Sina Rein oled küll vist mujalt siia sisserännanu ,et ei tea Aastal 1200- peale kristust on Liivi-Hendrik oma kirjutistes maininud eestlasi kes elavad liivlastest põhja pool . Muidugi ei saa eestlased ennast võrrelda selliste vanade kultuuridega kui Egiptuses on, kus teada isegi sündmustest viistuhat aastat enne kristust . Ja Rein pea ikka piiri teiste süüdistamisel---- kusagil pole mina eestlasi maailma vanemaks rahvuseks nimetanud ?? . Kuid seda ,et eestlased siin juba aastatuhanded elanud tõestavad ka kalme leiud Eestis .
Rein
2013-12-23 18:34:19
Kui palju on praegustel eestlastel seost Liivimaa Hendriku aegsetega. Ainult keelelt mõned sõnad. Minu esivanemad on mitmendat põlve puhtad eestlased, aga olen kindel et muinaseestlastega ei seo mind geneetiliselt mitte miski.
Enn Oja
2013-12-23 19:27:05
eesstlased on tõessti siin eland juba mitu aasstaduhat . loogiline et nad tulid s'iia pärast j'ääminekut nagu illm võjmaldas .
eesstlased tulid s'iia põhjabooltt Pejppsit, l'õunabooltt tulid võrokad ja l'iivlased . viimased olid s'oomlastega rohhkem seottud, seda t'õendab vasstuvajjeldamatult võro keel . järälikult on ka eesstlased ja võrokad erinevad rahhvused, täna aga võjmutseb võro keeleüle eesti keel . l'iivlased enam arrv'esse ej tule sest nad onn ävitatud võj lõjmitud . kass eesstlased olid samuti minngi tervik võj k'oosnes juba lajnetena s'iiad'ulles erinevatest murrderühhmadest mejl keelelisi anndmejd pole . võj me kül püjjame midagi murretest vällja nõjjdu aga seni kass ejj osska võjj on murrdejd akatud korrjama l'iiga ilja ning alusanndmejd kesskajaks enam polld säjjlind . ise olen väga ettevaattlik ega usu iga keele"t'eadlase" soolabuhumist sest sääl on palju tehislikku seosstatust ja omaloomingut . ej maksa aga arvata et tänasejd tejjsi eurorahhvajd polttki olemas . omas rahhvusrühmad olid olemas, ajnult p'uudusid mejjle täna arus'aadavad omanimetised . ülldiselt aga on nad tekkind 2'st suurest rühmast: indoeuroopplastest ja kelttidest . s'iiani ej suudeta kusskile liigitada eusskalejd ja stip''eere ent need pole m'ääravad . iljem indoeuroopplased lahhknesid, osa varem, osa iljem ning tekkisid kootigermàani, romàani ja slavairühmad . nendest onngi vällja'arenend tänased rahhvused läänä Eur''ooppas . oma mõju veresegamisele onn annd monngolid, türgid, tatarid, sküüdid, arabid, maurid . et kerm''aanide skandin''aaviarühhm asus ääräaladel, jäj se veresegamistest 'eemale ning nende suhhtelist puhhtust peakks tõendama ka keeniuuringud . küll aga olen nõus et puhhtajd rahhvusi pole ning lõjjmumised on mejd kõjkki muutt teattudmääral segaverelisteks . me oleme vajd arrjund oma rahhvustm'äärama viimase 3-4' põlve valitseva keelejärrgi .
Rein
2013-12-23 19:39:09
Jõulude ajal on ka Oja Enn lõppuks sellise kommentaari kirjutanud millega võib enam vähem nõustuda, see võrokate jutt oli muidugi täis jama. Saaks ta oma kirja ka korda ainult, aga seda on juba palju tahta.
to Ants 2013-12-23 17:30:38
2013-12-23 21:33:11
Paneuroopa rahvuste segunemise põhimõtted on vägagi sarnased Nõukogude omadele.
to Ants 2013-12-23 14:51:00
2013-12-23 21:35:01
Poltaava lahingus osalesid mõlema poole peal ka ukrainlased.
Enn Oja
2013-12-23 22:35:48
kurrb et Rejjn pole viittsind keele ajalugu'uuri ega mõjkka midagi äälikute muuttusest . jääkks mõnigi jama temasuusst vällja sülitamatta .
Jaanus
2013-12-23 23:38:36
Kui rääkida Venemaast, siis USA president Harry Truman kirjutas aastal 1947, et Venemaa "väljus hämarusest" alles aastal 1917!
Jaanusele
2013-12-24 09:12:52
Sa juba nagu meie Saamaliidu poliitikud - tähelepanu kõrvale juhtimiseks enda probleemidelt hakkavad need laps-ministrid ka alati Venemaad sajatama. Venemaal on tänaseks välja kujunenud miljonitesse ulatuv rikas keskklass. Banaanivabariigis kus presidenti on telekast piinlik vaadata, sai eelmisel aastal palgatulu üle milj euro 6 inimest ja rikkaks võivad ennast pidada 6000 inimest. Sihuke kihistumine on omane Aafrikale ja Ladina-Ameerikale. Riik my ass ikka!
soovitus
2013-12-24 11:57:41
eelmisele kommijale! Kui sa oled võhik poliitiliselt, siis ära kirjuta rumalusi. Samuti kui oled jõululaupäeval Eesti Vabariigi ja eestlaste vastu vaenulik. Räägi kõigest sellest oma lähedastele, kui nad seda kannatavad.
vaagija
2013-12-24 12:39:05
to soovitus
Aga "Jaanusele" kirjutab ju vägagi õiglaselt: Kui palju oleme kohanud juhtumeid, kus oma tõsistelt probleemidelt tähelepanu kõrvalejuhtimiseks hakatakse meil hoopis topeltaktiivsusega teisi sarjama! Aga kihistumise mastaapsuselt (mitte mahult) pakume Venemaale konkurentsi küll - kui siiani sarjasime Venemaad küll vasakäärmusluse ja kommunismi kümnes surmapatus, siis tänaseks on Venemaa meist ette jõudnud oma ultraparempoolse ja neoliberaalse röövkapitalismiga - Venemaa olevat maailmas arvuliselt esikohal multimiljardäroligarhidega.
võhik
2013-12-24 13:46:32
ma võin ju poliitiliselt võhik olla, aga on ennegi olnud, et need kõikse suuremad "isamaalased" tõsises olukorras püksi s.tuvad või jalga lasevad. Naabritega tuleb hästi läbi saada, mitte neid sajatada. Eeskujuks Soome! 6000 rikast 1,28 miljonist on ikka fakt! Banaanivabariigi oleme Läänemere kaldale üles ehitanud. Kodukulud on ka nii all, et piinlik kohe väikeste võrgutasude ja soojaarvete üle...
Ants
2013-12-24 15:42:44
Võhikule -- Ilusti öeldud naabritega tuleb hästi läbisaada ,kuid kas seda on võimali sellise naabriga kui Venemaa ? Kes läbi sajandite on rünnanud oma naaberriike ,et jõuga need alistada . President Päts proovis 1939 aastal Nõukogude Liiduga hästi läbisaada . Isegi kaitserajatisi keelas idapiirile teha ,ega lubanud tuhanded Eestis toodetud tankimiinid Hiiult laost viia idapiirile miiniväljade tegemiseks . Päts tahtis sellega näidata kui neutraalne riik on Eesti . Soome valmistus kaitseks ja jäi vabaks kui Eesti okupeeriti . Mida rohkem Venemaale järelandmisi teed seda ülbemad nõudmised sealt tulid väikesele Eesti riigile, kuni Vene tankid 21 juunil 1940 vallutasid Tallinna ja algas Vene okupatsioon Eestis . Tood eeskujuks Soomet ---seal polnud vene okupatsiooni tänu Mannerheimile ja tublidele soome meestele kes venelasel "nina veriseks lõid Talvesõjas"
Rein
2013-12-24 16:01:00
Eelmine sinu kommentaar Ants oli väga rumal. Võrrelda Eestit ja Soomet 39 aastal on sama mis hiirt ja lõvi. Me olime nii nõrgad, et ei saanud üksi olla, seega ikka oli vaja tugevat liitlast ja NSVL oli ainukene variant mis meid Saksamaa vastu kaitses, teati juba siis et inglismaast meile kasu ei ole.
to Rein
2013-12-24 17:24:51
Inglismaa jagas garantiisid Saksamaa kallaletungi vastu Baltikumis NLiidu abiga.
karm
2013-12-24 17:29:32
http://pealinn.tallinn.ee/index.php?pid=110&lang=5&nid=12342
Interpol otsib Krossi taga kõige karmima ehk punase teadaandega. |