Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Eesti patrioot toetab Krugmanit

Lemme Krimm  2012-07-14 22:32:46
Kui omamaised tootjad saaksid samasuguse eelisega kaubelda, nagu sissetoodavad kaubad on, sest nende riikide valitsused doteerivad toidukaupu, küllap siis eestimaine oleks ka normaalse hinnaga.
Meile on välismaisele kaubale roheline tee ja omad vaadaku,kuidas saavad.
Kuna Põllumajandus on rahva toidulaud, siis peaks eelkõige olema oma põllumajanduse saadused kõigile jõukohase hinnaga.
Ja see on riigi kohustus selle eest hoolitseda.

Lemme Krimm  2012-07-14 22:38:18
Meil on kadunud maakohtadest bussiühendus, side, koolid kaotatakse ja kooliühendus on nii nagu on, kuidas KOV-il võimalus on.
Soomes viiakse õpilased keset päeva taksoga huviala ringidesse ja hiljem koju, kui bussiühendust pole.

to LK  2012-07-14 22:40:21
Soomlane reklaamib igal pool, et ostke kodumaist ja soomlane eelistabki kodumaist. Igas olukorras.
---
eestlane ostab ka kodumaist, kesksekti sihtgrupp aga välismaist.....

kiin  2012-07-14 22:42:11
Eestimaise toidukauba kallidus ei tulene mitte dotatsioonide puudumisest vaid pigem ülemäärasest kasumijahist. Selle tõestuseks on kasvõi asjaolu et Peterburis on Eesti piiumatoodete hind tunduval madalam kui siin ja meil. Või tahad sa öelda et eestimaine tootja müüb Venemaal oma kaupa alla omahinna?

to LK  2012-07-14 22:45:02
Lemme Krimm 2012-07-14 22:38:18
Meil on kadunud maakohtadest bussiühendus, side, koolid kaotatakse ja kooliühendus on nii nagu on, kuidas KOV-il võimalus on.
Soomes viiakse õpilased keset päeva taksoga huviala ringidesse ja hiljem koju, kui bussiühendust pole.
-----
Lõuna-eestis on tasuta bussid valdades nii laste kooli kui vanurite arstilkäigu tarvis täiesti olemas.
Postkontorid ka olemas, iseasi palju neid kasutatakse.

kriibu  2012-07-14 22:53:38
Tead, Lemme, Tartus on isegi tasuta ühistransport olemas. Küll ainult üks liin (Bussijaam-Lõunakeskus-Bussijaam), aga ta on olemas ja on tasuta KÕIGILE, mitte ainult tartlastele.
Muide, mitu korda aastas sa "sidet" elik postkontorit väisad? Maal on internet igal pool (küll alati mitte piisavalt kiire, aga ta on olemas), postkontoris käiakse ainult Kodu-Anttila pakke vastu võtmas.

Lemme Krimm  2012-07-14 22:58:35
Kas tõesti?
Miks siis need inimesed maal virisevad?
Just riigi dotatsioon teebki kauba odavamaks ja riik kehtestab siis ka hinnad, ei saa rohkem küsida, kui kauba väärtus on. Kes tahab , et tal on kindel sissetulek, kindlustatud turg- nii poekettides kui ka turul. Ka välisturg, see saabki riigitöötajaks. Kes seda ei soovi ja tahab omal jõul edasi rühkida, ega see keelatud pole, loomulikult saavad nad siis nõuda kõrgemat hinda, aga kui eestimaine kaup poodides on odavam, mida siis ostja ostab, kvaliteet on sama.

kriibu  2012-07-14 23:02:27
Lemme, sinuga ei ole mõtet vaielda. Sul on see okupatsiooniaegne poliitökonoomia nii pealuu sees, et seda ei muuda miski.
Lase aga edasi, nalja peab ju ka saama ;)

kiin  2012-07-14 23:08:29
Miks sa Lemmekene arvad et inimesed maal virisevad? Virisevad rohkem linnades pesitsevad maainimeste isehakanud sekretärid - ja seda justnagu maainimeste nimel ja kaitseks. Kes sellest maaelu hävingust kõige rohkem kõnelevad: kas need kes elamas ja toimimas maal, või hoopis need kes näinud maaelu vaid autoaknast? Millal sa Lemmeke ise viimati maal olid ja toimisid, kasvõi nädalakese paar jutti - et neid maaelu nüansse nii hästi tunned, või vähemalt arvad tundvat?

Lemme Krimm  2012-07-14 23:09:32
kriibu sa ei vaidlegi, sul pole põhjendamise võimetki.
Mina räägin seda, mida olen oma silmaga näinud.

vaagija  2012-07-14 23:15:56
Eks siis vaidleme kriibuga veelkord Omaani poolt pakutud punktid üle:
1. Sõna "rikkad" võid asendada sõnadega "kõrgepalgalised" või "materiaalselt kindlustatud". Neid võib olla meil umbes 5-10%. Ei ole kuulnud, et riiki valitseb ükski alla toimetuleku piiri kodanik.
2. Võib ka nii väita, sest enamus oskustöölisi on meil kodumaa tolmu jalgadelt pühkinud. Alkoholism on meil küll okupatsiooniaja pärand, kuid täna on valitsusel siiski väga suur osakaal alkoholismi ohjamisel: esiteks, pidanuks meil alkohol olema riigi monopol, nagu näiteks Kanadas; teiseks, valitsus määrab alkoholi müügi kellaajad, mis on alkoholi tarbimise ohjamisel olulise tähtsusega - näiteks viimati valitsus tühistas Tallinna alkoholimüügi kellaajad ja pikendas alkoholi müüki; kolmandaks, valitsuse kohustus on piirata odavate lahjade ja ilusate reklaamidega alkoholi müüki toiduainete poodides, mis just noori jooma ahvatlevad; neljandaks, valitsuse kohustus on piirata ja keelata alkoholi tele-meedia reklaami jne jne. Kui riik aitaks probleemi lahendamisele kaasa, siis on lihtsam ka kodust kasvatust tõhustada.
3. Number 63 000 on võetud riigi ametlikust statistikast.
4. Iseseisvusaja algaastatel võis see nii olla, aga nüüd - kus me püüdleme viie rikkama hulka ja iga aastaga toiduabi vajadus meil vaid kasvab?!?
5. Olen nõus, kuid tänapäeval on degradeerunud asotsiaale rohkem, sest nõuka ajal oli kõigil kohustus tööl käia.
6. Jutt on peamiselt meie põhiseadust eiravast e-valimistest.
7. Millised hämarad lood on Keskerakonna rahastamisel ja kas irl majamüük ja elamislubadega kauplemine vene ärimeestele ei olegi probleem??
8. Kui noor inimene lahkub majanduspõgenikuna välismaale elatist teenima, siis enamus neist on seal perekonna soetanud ja tagasi tulevad vähesed, võibolla pensionäridena... Õppima sõitmine ei ole probleem.
9. Nõus.
10. Jutt on presidendi korterierastamisest EVPde eest ja vara 5 korda deklareerimata jätmisest. Savisaar jättis ühe korra deklareerimata ja maksis kõrget trahvi.

vaagija  2012-07-14 23:16:52
11. Jutt on Eesti siseriiklike probleemide mahavaikimisest ja Eesti fassaadi tegelikkusest ilusamana näitamisest Euroopale. Paar näidet tuli ka meelde: Eesti eirab tänaseni mitmeid Euroopa Harta põhinõudeid; Eesti ebaõiglase omandireformi vastuvõtmisel eirati Euroopa kohtu mitmeid inimõiguste nõudeid.
12. Kas kriibu ei ole kuulnud pikka aega käibel olnud ütlemist esimesest ja teisest Eestist? Nendevaheline kuristik elatustaseme järgi on Euroopa suurimaid. Miinimumpalga järgi oleme vist viiendad, tagantpoolt.
13. Eestlaste-venelaste integratsiooni suur edendaja on Savisaare Keskerakond, tänu millele on enamus KE toetajaid eesti keele selgeks õppinud, KE toetamisega kadus vajadus suure vene erakonna tekkeks, vene juurtega eestikeelsed-meelsed noormehed teenivad ausalt Eesti Kaitsevägedes jne. Kõik erakonnad püüavad meil muulaste hääli ja see teeb muidugi kadedaks, kui KE on seda paremini suutnud teha.
14. See on ju tubli, kui kriibu külas elu edeneb. Kuid kriibu, kas oled kuulnud midagi ka nendest omavalitsustest ääremaadel, kus näiteks pangaautomaat, apteek, sidekontor juba kinni pandi ja septembris läheb 1. klassi vaid näiteks üks õpilane?
15. Nii et kriibu kiidab heaks, et raudtee, merelaevanduse, pangad ja ka elektrijaamad oleksime sulleritele maha müünud?!?
16. Nõus, kui vaid seda ülisuurt ebaõiglust (rikkad rikkamaks, vaesed vaesemaks) meil vähem oleks.

kiin  2012-07-14 23:23:17
Seda et riigi dotatsioon teeb kauba odavaks nägime nõukaajal tõesti. Nagu ka selle dotatsiooniusul rajaneva riigi täielikku hävingut. Mis selle maailma rikkama - maavarade poolest - riigi lõppude lõpuks hävitas? Nõukogude Liidu lagunemine on mudel mis näitamas milleni viib lõputu dotatsioonide jagamine. Miks soovid sedasama ka oma riigile?

vaagija  2012-07-14 23:29:36
Oi kiin, kiin! Miks sa siis soovid ka Euroopa Liidu lagunemist, sest teised Euroopa riigid saavad meist kuni kümme korda kõrgemaid dotatsioone?!?

kiin  2012-07-14 23:41:48
Siiamaani on tõepoolest saanud. Ning see saamine on ka Euroopa sinna viinud kus ta just on.

Lemme Krimm  2012-07-14 23:46:26
Riigi dotatsioonid on ainult Eesti riigi rahvale, mitte kellelegi muule.
Turg ei ole reguleerinud midagi, ainult vaesust toonud väga paljudele inimestele.
Nõukogude Liit hävis, aga ka venelased pole targemad, suured oligarhid on Venemaa rikkused oma taskusse ajanud ja isake tsaar Putin jagab käske-demokraatiast pole seal haisugi.Siin ei ole küsimus dotatsioonides.

Sõna vahele  2012-07-15 06:58:40
Lp.vaagija L.Krimm, tänan toetuse eest, mistõttu mul pole vajadust veelkord oma 16 punkti kommenteerima hakata.vastaspoole kommentaarid sarnanesid nii mõneski punktis pesuehtsa demagoogiaga (nõukaajal parteibosside prouade mingi abi vastuvõtmine või muud sarnast-milleks selline jutt?).Kui viitsin, kommenteerin veel mõnda punkti vastaspoole arvamustest.
Praegu aga annan teile lugeda ühe Delfi arvaja kommentaari USA suursaadiku Ilvest toetava artikli juurde (miks tema üldse sekkub teise riigi sisepoliitikasse ning asub avalikult toetama oma maa presidendile võõrast ideoloogiat?).See pisike mõtteavaldus on tüüpiline paljude eestlaste mõtteviisi suhtes, kes pole alati RÕNGASSABAD.Lp.Vaagija ja L.Krimm, kui teie diskuteerite solvanguteta, siis teie oponent austab teid ikka selliste nimedega.Mina pole vajadusel värve kokku hoidnud, ja ma pole ka KElane, kuid Vaagija üliviisakat ja kannatlikku isikut solvanud isendid võiksid häbi tunda.
Delfi:

Tead Polt, vihastatakse siis kui õigus pole!
14.07.2012 22:16
Kui Eestis igale 10 ndale inimesele toiduabi jagatakse, miinimumpalk Euroopa väikseim on, üksikisiku laenukoormus suuremate seas, lapsetoetus 19 eurot ja hooldaja palk vanainimesele samapalju, pensioni suurus väiksem kui kütte ja elektriarved, Borati kliki poolt valitud teisik aga elamas mingis ulmemaailmas kus Toompeal sentisde eest kortereid lastakse ärastada ja naisel koertaga mööda raamatupoode ruluisutada siis kahtlemata võtab tõerääkimine vihastama küll.
Vaata sama kasutaja kommentaare
Teata sobimatust kommentaarist438
Vasta
jah-ile

Üks huvitav arvamus veel  2012-07-15 07:04:54
elfi:

masendav
15.07.2012 00:19
OK, Ilves tegi bläki, unustas momendiks oma hoolikalt kultiveeritud isalik-jutlustav-lennartmeriliku rahvaisa kuvandi ära ning viskus matslikuvõitu avaldustega Ansipi majanduspoliitika eest džotile. Mis siis ikka, Ilvesel võib ju ometi oma arvamus olla.

Masendav on selle saaga juures mitte presidendi vääratus, vaid ajusid mulgustav, solvavalt nõme PR kampaania, mida Delhvi ja Postimehe kontserni väljaanded Ilvese ning kaudselt Ansipi maine päästmiseks higipull otsa ees vedanud on.

Ilvese bläkk oli impulsiivne ja juhuslik. Delhvile ja PMile on aga oma maailma harmoonia taastamiseks ette võtnud mastaapse mainekujunduskampaania, millega üritatakse tõestada et kõik mis Ilves(Ansip) teeb on hästi tehtud, isegi kui ta komistab. Näiteks sellega, et kargab nobelistile süütu ja tõele vastava graafiku postitamise peale sedasi tatti pritsides kallale, et välisajakirjanikud peavad ekstra järele kontrollima, kas tegemist on tõepoolest Eesti Vabariigi Presidendi Twitteriga. Probleem ei ole tõesti Ilveses, saati veel Krugmanis.

Probleem on selles, kui jõhkralt mulgustavad valitsusparteidega sõbrasuhetes olevad meediaettevõtted valijate ajusid. Juhul kui näiteks kui kasvõi selle presidendi juhusliku apsaka peale võib mingist vaatevinklist valitsuse kuvandi peale langeda mingi vari.

Et kõik ei olegi Eestis parimas korras, tehtud ei olegi vaid parimaid otsuseid, Eestil on olnud valikuid, valitsusel on olnud valikuid ning kõik need valikud ei ole sugugi olnud ainuvõimalikud ja enesestmõistetavad.

Muret ja masendust tekitav on just see enesestmõistetavus, kuidas Eesti valijate arvamust sääraste kindlakäeliste kampaaniate abil juhitakse.
Teata sobimatust kommentaarist82
Vasta
marcus aurelius

Paar artiklit lugemiseks  2012-07-15 07:06:34
Delfi:

Siuhh
15.07.2012 00:37
Lugupeetud Hr. Suursaadik võiks lasta inglise keelde tõlkida ja üle ilma levitada kahte artiklit:

1) Tiina Kangro: Eesti 19-eurone edulugu
http://arvamus.postimees.ee/874628/tiina-kangro-...

2) Juha Rantanen: Toit miinimumpalga ehk 1,62 eest päevas? Võimatu!
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/arvamus...

Teata sobimatust kommentaarist292
Vasta
?

Stiil  2012-07-15 07:09:04
Lugupeetud kolleegid, kas teile tuleb ette kellegi maal elava arvaja stiil, mida te siingi palju välja kannatama peate?
Delfi:

.........
15.07.2012 01:25
kuidas mulle käivad närvidele need s'tarattad, kes siin vigisevad ja mingit krugmani kaitsevad! ei, ma ei ole oravakutsikas nagu te jobud siin kohe kiunuma hakkate. mina elan maal, aga ma küll ei hakka välja surema. mul on käed otsas, mõistus ja ettevõtlikkus olemas ja seetõttu saan maal hästi hakkama. see -eest panen tähele, et poe nurga taga mölutavatel õllelakkujatel on meil jah koguaeg riigile midagi ette heita. võtaks luua ja peksaks need joodikud, laisad, lollid ja harimatud siit delfi peldikust ka minema. marss kooli, kursustele, tööle! vähem delfis lösutamist ja igisemist!
Teata sobimatust kommentaarist17
Vasta
1 vastus

Eelmine | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | Järgmine

Nimi 
E-mail