![]() Kas langenute mälestamine või võidu pühitsemine?
poogen
2006-06-07 11:43:34
Aga sellist juttu pole ju vaja nii väga rääkida
eestlastele. Kui venelased oma punalippudega seal ei käiks,
vaid lihtsalt lilli langenute mälestamiseks paneksid, siis
poleks minu arust eestlastel mingit probleemi. Just see
punalippudega lehvitamine ongi see probleem - seega tuleks
taoline jutt suunata tollele seltskonnale. Miks peaks
eestlane taas küüru selga tõmbama ning laskma asjal minna
edasi nagu seni. Ja sellele monumendile võib anda
samasuguse funktsiooni, aga mujal kui Tõnismäel - langenute
mälestamist rõhutab kõige paremini see, kui antud monument
paikneb ka kusagil surnuaia lähedal. Kesklinnas jääb ta
alatiseks konflikti allikaks.
MUSKETÄR
2006-06-07 12:34:33
Lugupeetud proua Runge! Te viskute Pareki taolise kaitseks
ambrazuurile, samas ei mõtle lõpuni. Nüüd te soovite, et
see oleks kõigile, kuid nõuka ajal need soovijad käis rind
ordenitest lookas ja kasutasid igasuguseid hüvesid, sõitsid
bussiga tasuta, samas teinepool vireles peale Siberist
tagasi tulekut... Miks siis ei räägitud ühtsest leinast,
vastupid, teise poole monument lohistati pimeduse katte all
minema ja sülitati eestlase hinge ning viibutati näppu,
kusjuures peame häbenema oma tõelist ajalugu ajal, kui
venelane laulab oodi luuludele. Häbi peaks üldse olema
midagi taolist nõuda inimestelt kelle haavad tilguvad siia
verd. Kõik see saab ehk raugeda siis, kui teda pole enam
silma ees, kuid vennastumist ei saa toimuma mitte kunagi.
Kui Teie proua Runge arvate teisiti, siis olete siin ilmas
nii vanaks küll elanud, kuid pole midagi õppinud. Ei tohi
unustada sedagi, et eestlane on lepitusemärgiks pööranud
mitu korda põske ette, kuid ikka jätkub teise poole poolt
hinge sülitamine...
Apalgi
2006-06-07 14:05:24
Lp. pr. Runge! See on siiski ausammas okupandile, mis siis,
et selle tegi Enn Roos. Me oleme alati nöus leppima
nendega, kuid me ei suuda leppida meie okupantidega ja
mörtsuka.tega, küüditajatega ja NKGP-ga. Lepime nendega kes
austavad Eesti Vabariiki ja eestlasi.
E.HUNT
2006-06-07 19:54:37
Kas te tõesti aru ei saa, et VABASTAJATE MONUMENT Eesti
südames on ausammas OKUPANDILE "vabastajale", eesti
rahvale n.ö. koha kätte näitamiseks.Kas lepime alanduse ja
häbiga või ajame lõpuks selja sirgu ja paigutame
punasoldati õigesse kohta.
Jaan Sotter
2006-06-08 12:00:55
Lp.pr.Runge!
Maarjamäe oli nii memoriaali autorite, kui EKP ladvikusse
pugenud eesti rahvuslaste meeles kavandatud just
üldinimliku LEINAMEMORIAALINA, mitte võidupüha
tähistamiseks. Igapäevaselt tühjad tribüünid on sümbol,
mitte nomenklatuuri paraadi vastuvõtmise paik. Tee
tribüünide eest viib teispoolsusesse, st. katkeb
siinpoolsuses. NB! Tollal oli meri kohe nõlva all ja efekt
hoopis mõjuvam. Ja erinevalt Tõnismäest on seal tõepoolest
II maailmasõja aegne kalmistu. Ka memoriaali alal. Palun
ärge suunake kalmistule asju ja nähtusi, mis sinna ei sobi!
Olin Maarjamäel ehitajana tööl ja tean mida räägin.
Tervitustega Jaan Sotter
carl
2006-06-08 23:17:14
Lp pr Runge!
Kuulasin Vikerraadios Teie muretsemist tööpataljonis
hukkunute pärast, millest keegi ei tea, keegi ei mälesta
jms.
Võin Teid teavitada, et ajaloolane Urmas Usai on teinud ja
avaldanud põhjaliku uurimuse koos mälestustekogumikuga
"Eestlased tööpataljonides I-II" 1993-94. Lisaks on
Tallinnas Jüriöö pargis mälestusmärk kõigile Teises
maailmasõjas hukkunutele.
Nii et olukord ei ole nii traagiline.
arno
2006-06-09 02:23:24
Lgp Autor. Nagu kommenteerijad on piisavalt selgitanud, on
hukkunute mälestamiseks piisavalt mälestusmärke nii ühtede
kui teistele. See kuju sobiks sinna vaid nii nagu soovitab
YYY. Pealdisega: "Andestage Eesti rahvas kogu
okupatsiooniga kaasnenud valu ja kannatuste pärast". Kuju
on kunstiliselt kavandatud nii, et sobib ühteviisi
leinavaks kui ka andestust paluvaks sõduriks. Kui sellist
lahendust aktsepteeriks ka nn 5. kolonn, võiks ta seal olla
mineviku meenutuseks.
ARVAJA
2006-06-09 18:30:58
No mis seal imestada, et inimene räägib teemast mööda, kui
ta ei tee isegi sõjaväkke mobiliseerimisel ja Siberisse
küüditamisel ja Eesti okupeerimisel vahet. Pronkssõdur
sümboliseerib okupatsiooni.
mati
2006-06-13 09:32:49
JUTA LOIDE
Kas eesti mehele on auasi, et ta teenis jõudu, mis hävitas
Eesti riikluse järjepidevuse ja okupeeris Eestimaa? Jah, ma
tean, jõu vastu ei saa, ja mopi kutsele tuli alluda. Kuid
vägivaldsest rahvusvahelise õiguse vastasest
okupatsiooniarmeesse värbamisest ei tasu küll ühelgi
tõeliselt eestimeelsel veteranil uhkustamise objekti teha.
Pealegi oli 1941.aastal palju noori mehi, kes kutse ahju
viskasid.
Sellele vaatamata õnnestus okupandil Eestist koguda umbes
30 000 meest, kellest nälja ja külmaga hävitati aasta
jooksul kolmandik. Seda kummalisem on, et teie, kes te ise
kogu selle kannatusteraja läbisite, kes te olite
tunnistajaiks iga oma kolmanda kaaslase surmale, tundute
olevat seda kõike teinud võimu patrioodid. On ju nii
loomulik ja loogiline, et ori vihkab orjastajat, rõhutav
rõhujat ja piinatav piinajat. Seepärast ma oletan, et teid
töödeldi peale külma, nälja ja ülejõu käiva töö veel
millegagi, ei oska aga arvata, millega.
Teid näib eriti häirivat, et leegionärid, soomepoisid ja
teised rahvuslikud väeosad täitsid oma püha kohust
Te
eksite, nad ei kaitsnud fashismi Eestis, nad tahtsid suurt
sõda ära kasutades taastada Eesti lämmatatud iseseisvust.
Nad ei võidelnud Eesti Laskurkorpuse vastu, nad võitlesid
Nõukogude bolshevismi vastu, mis okupeeris Eesti Vabariigi,
küüditas ja tappis ning tahtis nüüd tagasi tulla, et 1941.
aastal poolelijäänut jätkata. Nad olid saksa mundreis, kuid
ei muutunud natsideks, teie olite nõukogude mundreis ja
muutusite bolshevikeks. Nad kandsid sõdurikuue varrukal
rahvusvärve, võitlesid idarindel ja 1944. aasta hilissuvel
andsid tina läände taanduvale okupandile. Teie kandsite
mütsil punast viisnurka, sõdisite läänerindel ega andnud
tina idast peale tungivale okupandile. Tähtis pole mitte
niivõrd vorm, vaid sisu. Osa eesti mehi võitles võõras
mundris, kuid jäi (mõni kadakas ehk välja arvata)
eestimeelseks, teine osa eesti mehi võitles ka võõras
mundris, kuid muutus suures osas moskvameelseks. See on
äärmiselt oluline vahe, sest see on põhimõtte küsimus.
Ma olen eesti naine ja tulgu okupant ükskõik kust
ilmakaarest tahes, ta on mu vaenlane.
eisaa aru
2006-06-13 12:19:35
Juta Loidele- olen ka eesti naine, aga aru teie loogikast
ei saa. Et laskurkorpuslased oleks pidanud tulistama ida
poolt tulevat okupanti, aga soomepoisid ja natsimundrimehed
lääne poolt tulevat okupanti tulistama ei pidanud? Kui te
ütlete, et "Ma olen eesti naine ja tulgu okupant ükskõik
kust ilmakaarest tahes, ta on mu vaenlane", siis sööte ju
oma sõnu - ei soompeoisid ega natsimundrid sakslast ju ei
tulistanud. Huvitav, miks? Ja kust te teate, et näiteks
Raimond Valgre või Juhan Peegel või Raimond Kaugver
muutusid moskvameelseks? Minu arust olete teie muutunud
fasismimeelseks, kui nii arutelete.
arno
2006-06-16 00:01:09
Jätke Raimond Kaugver mängust välja. Tema oli Soomepoiss ja
andis vankadele emajõe ääres ja Käreveres tina nii et neil
s... kees ja teda moskvameelsuses keegi ei süüdista. Ja
pole mõtet korpuslasi kiita, mõistlikumad neist läksid
saksa poolele esimesel võimalusel üle ja ülejäänute
suuremad "vägiteod" Eestimaa pinnal olid Avinurmes Iisaku
kirikus raskelthaavatud rahvuskaaslaste kallal ja tankidega
põgenikevoore sõtkudes. Mina lisaksin veel ühe eesti
taluperenaise elusalt tükeldamise kättemaksuks
Rebasekutsikailt tappasaamise eest uhmardu jõel septembris
1944 (toimus minu kodukülas).Olid ikka "tublid
vabastajad" küll.
|