![]() Lõpetame anonüümse kommenteerimise!
Enn Oja
2013-04-24 07:15:03
olen samuti salatsemise ja salastamise vastane nagu Manivalttki aga ükks inime onn ühiskonna osa ning kõjkk osad ej tojmi ega s'aagi tojjmi ses värgis ühhtm'oodi . viga on mejje ühiskonnas ja inimloomuses enndas . iga salatseja on ju oma loomult varas ning seljadagant mõrrvar . inimesele onn omane oma k'aaslasi petta ning nendearrvel elada . see kajastub ka k'ommimise olemuses .
juba lapps valetab kuj ta tajub et minngi tegu innatakkse pahaks ning ta võjb s'aada karistada . mis sesst et ta vel valetada ejj osska ning vahelej'äädäs saab lisagaristuse . see omagorrda õpetapki lapsele valetamist et muuttuks usutavaks . mejje oleme täjsskassvanud ning mejjl on valetamisosskus sellge nagu elu loomulik osa . kuj mina ja Manivalld ej valeta ega sallgagi sis mejje pole vel ühiskonnd vajd erandid nagu suure karjabuhul ikka etteduleb . ühhte kõjgegasamastada enamassti ej saa .
JAAK, PENSIONÄE
2013-04-24 08:26:28
Kindlasti tuleb Manivald Müüripeal fttepanekuga nõustuda. Samas on küsimuse lahendamine komplitseeritud nendel, kes töötavad. Tõsi küll, anonüümselt kommenteerijad on enamasti ilkujad, säutsujad, kellele pakub rahuldust teistele halba teha. On selline kategooria inimesi. Olen psühholoogiat õppinud ja oma pika töö praktikas küllaldaselt sellistega kokku puutunud. Sellised on varmad ka asuma koputajateks. Ei, nad ei tee seda leivarahale lisa teenimise eesmärgil, nagu Manivald arvab, vaid see on nende kutsumus. Nad saavad sellest rahuldust. Anonüümsus võimaldab neil meelevaldselt valetada ja laimavaid väljamõeldisi esitada, et oleks põnevam ja papi saamise lootus suurem, kuna tellija ootab ikka rasvaseid ettekandeid. On ausaid inimesi, kes on sunnitud anonüümselt esiname oma töökoha tõttu. Teadagi, nagu erakondades, hoitakse erakonna liikmeid lõa otsas, nii ka paljud töökohad sõltuvad erakondadest ja peavad nendega ühte jalga käima, ühte laulu laulma.
Haruldus
2013-04-24 08:59:41
Enn Oja on ilus eesti nimi. Tema kirjutisest seda küll ei saa järeldada, et on eestlane. Imestan, et XXI sajandil on veel nii puuduliku keeleoskusega inimesi.
eelmisele
2013-04-24 11:54:52
Enn Oja kirjutab meelega niimoodi. Vahel vingerdab vähem, vahel rohkem, kuidas tuju on. Ilmselt meenutab ajakirjanduse pinnavirvendusi, kus päris esikohal oli teema, et erinevused rikastavad riiki. Ju see kirjakeele kohta siis ka käib. Kui perssenussijad on kõrgesti au sisse tõstetud, et rikastavad riiki oma erinevusega, no mis siin siis Oja peale pahandada. Kui on sõna- ja meelsusvabadus, siis ka kirjakeele kasutuse vabadus.
MUSKETÄR
2013-04-24 12:30:21
Jah, oleksin autoriga nõus tingimusel, et meil oleks tegemist ühiskonnaga, mis on terve nii eetika, kui moraali osas. Ja, et meie poliitikud ei oleks pätid, ega alahindaks ja ei ülbitseks kodaniku kallal... Paraku seda ei ole ja tänase seisuga jõuab kogu see viha ja vaen tänavale ja siis... Mõelge! Praegu anonüümsed kommenteerijad lasevad internetis auru välja ja viha ei jõua tänavale, mis on sisejulgeolekule kasulik... Mõelge härra Müüripeal, kas te tahaksite oma kommentaari pärast kellegi kättemaksu ohvriks saada?
2013-04-24 12:35:58
Sul on õigus, Lemme....
Im
2013-04-24 12:41:02
Mind kutsutaksegi nii,omadele Im ja vähemomadele Ilmar.Ega oma perenime kirjutades mu mõtted muutu.Oleks kindlasti aga siis palju lihtsam mind kuhugi nimekirja paigutada kui riigis toimuvaga nõus pole.Kas keegi julgeb väita,et sellised nimekirjad meil siin Eestis puuduvad?Ega ikka ei puudu küll ja las siis ikkagi nähakse veidi vaeva kah selleks,et see nimekiri kokku klopsida. Siia kommentaariumisse ma kellegile käkki keerama iial ei tuleks ja valetama ammugi mitte,milleks?Need kes siin ohtralt oravaid ja kesikuid loobivad sõnnikuga,peavad ikka asjast materiaalselt huvitatud olema,vaevalt keegi neil erilist vahet näeb kui enda vastu aus viitsib olla.Ja ega ma siin kommentaariumis seda kiljumist loegi,otsin ikka asjalikku arvamust.Teinekord tahaks ka ise sõna sekka öelda. Ja teisalt,on ikka mõne Tõnni firma selline tõbras,kes paljudel juba naha üle kõrvade tõmmanud,siis parem seda siit teada saada kui pärast kohtuuksi kulutada.Ega seegi normaalne ole kui igal pool oma nime ja e-posti aadressi liputama hakkan.Ei kõnni ma ju tänavalgi nimesilt rinnas aga see ei sega mind inimetega vahetevalel põgusalt vestlemast,öeldes vaid oma eesnime.
Poliitproff
2013-04-24 14:05:04
Igasugused piirangud,on alati kellegi Huvides.TTV on Paljudel Hambus Ainult sellep.et Vøimuliidule KAHJULIK ja Savisaar oli SUNDSEISUS ja tänu TTV-le on paljud inimesed hakanud asju teises valguses nägema ja teisex on Savisaarel vaja ka ennast Pasaga loopimise eest kaitsta,kuigi iga VÄHEGI MØTLEV INIMENE peax aru saama,et Tln Pole Eesti Hädades Süüdi! Kanal 2 Reporter tøstis 2 päeva tagasi Täiesti Süüdimatult Eesti keskm.palga 800 euroni ja vabandada ei kavatsegi,olen KORDUVALT KÜSINUD... Ei midagi!!!TTV on ju tavaline nähtus Pealinnades ja mujal,sealt saab ju ka muud infot,palju-vähe,seda otsustab igaüx ise.Muud meediat ja Vøimuliitu Häirib Tegelikult see,Et NENDE TEKITATUD INFOSULUST ON LÄBI MURTUD!!!
vaagija
2013-04-24 17:12:42
Tegelikult härra Manivald räägib õigust. See pasaga vastase pihta loopimine tuleks kommentaariumis lõpetada - õigemini õeldes, päris lõpetada ei suudeta seda ka siis, kui esinetakse oma õige nime all - õigemini, tuleks viia samale suhtlemise tasandile, nagu on see igapäevases elus kas tänaval või kasvõi Riigikogu saalis - nägime ju kõik, kuidas eeskujulik riigikogulane Juku avalikkuse ees lubas vastasele kuuli keresse saata ja ei midagi - Juku on ikka endiselt eeskujulik riigikogulane. Eks selliseid erandeid tuleb ka edaspidi ette keset avalikkust, kõik sõltub inimese enda rikutuse tasemest, peamine on, et ta nii õeldes peab olema valmis ka oma sõnade eest vastutama. Samale tasandile tuleks viia ka kommentaariumis suhtlemise tase.
Poliitproff
2013-04-24 17:39:08
Minu arvates ei tulex,Delfis seda juba Valitsust kritiseerides tehaxe"pugedes Hea Tava"varju!!!Kui keegi ennast solvatuna tunneb,on vøimalik see inimene praegugi üles leida,arvuti igaljuhul!!!Teil on juba niigi Politseiriik,jääb veel oodata millal Sital käimisest enne minekut Teavitama peab hakkama!!Lollix lähete oma SEADUSTEGA!!
TÄNA KOLMAPÄEVAL
2013-04-24 18:07:16
vaadake kell 19. 30 Tallinna TV saadet, kus Heimar Lenk, Urmi Reinde ja Mart Ummelas räägivad tegelikest asjadest ega uduta meedia ja politikaanide moodi.
Kriibule vaatamine kohustuslik
2013-04-24 18:11:09
Õlle ja otekolonni pudelid jäta seekord kööki. Kuula nii kainelt, kui see sinu puhul võimalik on.
Werner
2013-04-24 22:41:45
Mis sul penskaril viga õige nimega kommenteerida. Liiva-Annusel on pohhui. Aga ametnike seas hakkab küll päid ja perseid lendama kui nimed avalikuks saavad ;)
Toivo
2013-04-25 01:49:54
Nii lolli inimest pole maarahvas ammu näinud!
mõte
2013-04-25 10:12:05
Tavaliselt oma patud nuheldakse oponentide kaela.Tõepoolest , võimukartell ja teie ustavad toapoisid lõpetage rõvetsemine Keski kallal, kes peab kogu aeg olema kaitsepositsioonis, sest kui vastu ei haugu oledki süüdi.
põssa
2013-04-25 12:05:49
Nii ja naa. Tegelikult vajaks kommenteerimine korrastamist aga erinevatel põhjustel siiski paljud ei saa või ei julge päris enda nimel avalikuse ette tulla.
Uus skandaal, et Tallinna ametnikud töö ajal kohustuslikus (??) korras kommivad on osaliselt õigustatud. Kindlasti peaks ametnik reageerima nii valeinfot levitavale artiklile kui ka eksitavale kommile. Aga seda tuleks teha avalikult oma ametikohta mainides. Ka lihtsalt parteikontoris (kodus) meediat jälgiv aktiivne parteilane võiks oma nimele (kasutajanimele) lisada partei liikmelisuse. Praegu on võimalik isiksustatult kommida "näoraamatu" kontoga aga kui vaadata nimesid, siis paljud on varikontod. Väike edusamm seegi, kuigi kommija nime teada ei saa, vähemalt inimene kommib ainult ühe kasutajanime all. Tegin ka endale varikonto aga kuna tasuliste kirjatükkide lugemiseks tuleb ennast õige nime all sisse regada, siis enam lihtsalt ei viitis keerutada ja jamada, et saaks varikonto all kommenteerida. Miks ei taha oma nime avalikustada? Kindlasti paljudel on põhjuseks töökoht või sõpruskond. Minu vaated ei lähe kokku 88 aastase isaga või kesikust naabrimehega, kellega muidu head sõbrad. Nendega ma lihtsalt ei aruta teemasid kus teame, et meie arusaamad on erinevad. Kuigi nad teavad minu vaateid, ei taha ma seda, et neile vastumeelse kommi juures oleks minu nimi. Totter vastuolu, ise ei taha ennast isiksustada aga mõne siinse kommija tausta tahaks küll teada. Siis ehk mõistaks kommija kesikuviha või jäärapäiset kesiklust. Enda parteilusest, kui enne viimase ÜN valimisi moodustati RR baasil mitu parteikest ja samas Savisaarele ei antud volitust RR tuumikust parteid luua, sellel hetkel olin peaaegu valmis parteisse astuma. Aga ajaks kui Keskerakond loodi oli alanud juba ka partei allakäik mis jätkub siiani. Ehki arusaamadelt paras kesik, minu teed selle parteiga ei ühineks isegi peale parteilooja lahkumist.
2013-04-25 21:23:36
Too ka konkreetseid näiteid, millised kommentaarid on sinu arvates valelikud?
Äkki on hoopis sinu enda jutt ebakompetentne?
inimene
2013-04-26 00:41:32
Autori arvates on tõenäoliselt need kommentaarid valed, mis ei lähe tema arvamusega kokku. Anonüümsuse keelamisega saaks neid vähendada jah.
See, et igasuguse anonüümsuse kaotamine ei riku sõnavabadust on juba lausvale. Ega mullegi valetamine ja räuskamine meeldi, kuid on teemasid mille kohta ausalt rääkida enda nime alt ei saa - sõltuvalt ametikohast jne. Mida öelda tahan on, et kui kõik oma nimealt kommenteerida vaid saavad, näib küll ilus, kuid tegelikkuses või üks hetk kätte maksta. Vabadus ongi kallis. Praegune hind on siis igasugu anonüümne räuskamine ja valetamine - mida tegelikult ku keegi kohustatud lugema ei ole!
muigaja
2013-04-26 11:03:23
Peab ütlema, et tõde on valus kuulata ja kui sa oma kommentaaris ütled tõtt, siis hakatakse sind vihkama ja kui sa oma nimel kommenteerid, siis võidakse sinu vastu rakendada vägivalda. Nii on oma nimel kommenteerimisega. Aga kui tahetakse lihtsalt teada rahva arvamust, siis sobib ka anonüümne kommenteerimine. Kui aga keegi hakkab roppusi kirjutama, siis võib need kustutada. Üldiselt on ju kommentaari sisust näha kas see on asjakohane või lihtsalt ärplev. Ärplevad kommentaarid on ju täiesti tühised ja nendest vaadatakse alati mööda. Ainult asjalikud kommentaarid väärivad tähelepanu.
põssa
2013-04-26 12:05:56
Muigajale. Aga probleem selles ongi, et pole kindel, kas tegemist on rahva arvamuse või parteikontori "suhtlemine valijatega". Tallinna LV kommenteerijad kisti avalikuse ette aga ei pea kasutama parteikontori või ametiasutuse serveri taga olevat arvutit. Vähegi taibukam suudab saata kümme kommi järjest ja seda kõik erinevate IPidega. Ega ka praegune isiksustatud lahendused pole eriti lollikindlad. Kui juba, siis ainult ID kaardiga sisselogimine.
Kahjuks kaovad koos isiksutamisega ka kommid, nii asjakohased kui ärplevad. |