Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Transpordi korraldamine on riigi ülesanne

enn  2005-08-24 14:57:45
Väga õige ! Aga milline poliitiline jõud Eestis oleks valmis mõistlikku programmi ellu viima?

TeTe  2005-08-25 11:56:16
olen põhimõtteliselt nõus kirjutatuga. aga jõud on praeguses eestis minu arvates nii seatud,et ühitranspordist küll kõneldakse ja vahel maalitakse kohe väga ilusaid unistuste pilte. kuid tegelikkuses on asi ikka vaga kehvasti. linnaliikluses aina hõrendatakse graafikuid. tuleb hakata minema bussi peale nagu seda maal tehakse-kindlale bussile ja igaksjuhuks 5 min varem! on küll uusi busse ja trolle, aga juba pikka aega pole rajatud ühtegi uut trolli ega trammi liini? tallinna ümber on tekkinud uus eeslinnade vöönd,kuid ilma ühistranspordita! ilma autota pole seal võimalik elada! riigi ainuke arvestatav rahvusvaheline lennujaam on tegelikult linnaga ühistranspordi kaudu ühendamata!teist linna (pealinna) ma niisugust ei tea.mõigu buss pole siin tõsine variant.varasele lennule ja hiliselt lennult pole võimalik ühistransporti kasutada. minu arvates on see vale. troll või tramm sobiks väga hästi ka mõnda teise eesti linna-pärnu on välja venitatud piki mere äärt, tartusse ja k-järve ja jõhvi vahele näiteks.või isegi narva -jõhvi vahele. auto on muutunud eestis suureks mõrvariks!äkki hea ühistransport jätaks meid rohkem ellu. rongiliiklus on täiesti rikutud, pean silmas reisiliiklust. pole rongegi! millega siis sõita? juba aastaid ei suudeta taastada liiklust lõuna eestis,narva liinil näiteks. rongiga ei saa balti maadesse ega lähimasse maailmalinna peterburi! euroopast pole mõtet unistadagi. mulle tundub,et eraomanikke see ei huvitagi! raha saavad nad niigi piisavalt (oma taskusse). ja mis eraomand see siis ongi,kui rongid sõidavad ainult tänu riigi dotatsioonidele!!! kus on kõik see,millest räägiti enne erastamist? ühistranspordil on lastud minna omapäid, samal ajal vahutades demagoogilistest avaldustest näiteks rongiliikluse mõttetusest!!ja seda on teinud meie ministrid jt kõrged tegelased,kelle ülesandeks peaks olema hoopis nende arengule mõelda!

Soobel  2005-08-25 22:23:42
1. Miks otsustas Keskerakond koos Reformierakonnaga omal ajal jätta riigidotatsioonist ilma Edelaraudtee liinid, mis käivad Eesti raudtee infrastruktuuri pidi? Nagu mäletame, katkes selle hetkega rongiühendus Tallinna ja Tartu vahel ja ka lõunaeesti liinidel, korralikult taastatud pole seda seniajani. Kuna isamaalane Jürgenson juhtus neil hetkil teedeminister olema, sai rahva viha kaela just Isamaa, Keskerakonna aktivistid läksid kagueestisse rongiliikluse heaks allkirju koguma... 2.Levivad kuuldused, et kommunikatsiooniminister Savisaar olla andnud Edelaaraudteele loa Pärnu-Mõisaküla raudtee hävitada. Muidu oleks Keskerakond tore erakond jah, aga miskipärast siin artiklites räägitakse üht asja, tegelikkuses tehakse teist aasja. Niimoodi meenuvad mulle kiimalise kirikuisa sõnad :"Käige minu jutu, mitte tegude järgi!"

COPY  2005-08-26 21:36:43
IML seisukoht valimisteks I ÜHISTRANSPORT 1) Säilitame Tallinnas trammi- ja trolliliikluse. Samas alustame Euroopa Liidu vahendite toel Lasnamäe ja Mustamäe vahelise kiirtrammiliini rajamist. 2) Hoiame käigus tramme, trolle ja enamkasutatavatel liinidel kulgevaid busse iga päev kella üheni öösel. Hoolitseme selle eest, et igas peatuses (sh seal, kus väljuvad linnalähiliinide autobussid) oleks üleval sõidu-plaan, milles sisaldub ka teave vastaval liinil madalapõhjalise sõiduki kulgemise aegade kohta. 3) Panustame senisest enam puhtuse ja turvalisuse tagamisse ühissõidukites. 4) Võimaldame kooliõpilastele ühistranspordis tasuta sõidu: I kuni IX klassi õpilastele 1. septembrist 2006 ja gümnasistidele – 1. septembrist 2007. Tasuta sõitu ühistranspordis võimaldame ka vormis ajateenijatele. Kõrvuti uute sõidusoodustustega säilivad kõik senised soodustused. 5) Nõuame bussi-, trolli- ja trammijuhtidelt kõrget liiklus- ning teeninduskultuuri. Samas näeme ette vahendid sõidukijuhtide palkade hoidmiseks arvestataval tasemel, võimaldamaks neile motiveerivat tööd Tallinnas. Sotsiaaldemokraatide tegevus: Meie eesmärgid: * Vähendada autostumist kesklinnas * Parandada ühistranspordi kvaliteeti * Parandada kõnni- ja jalgrattateede kvaliteeti * Uute keskkonnasäästlike alternatiivide leidmine Praegune linnavõim matab sadu miljoneid kroone aastas autoteede laiendamisse, suurendab kesklinnas autode käsutuses olevat linnaruumi ja soosib sellega kesklinna autostumist (näiteks Tartu mnt laiendus, Tondi tänava laiendus). Üks asi on tänavate remont ja uute tänavate ehitamine, teine aga tänavate asemel magistraalide rajamine südalinna. Jalakäijatele jääb sageli nende magistraalide ääres, kõrval ja keskel üha napimalt ruumi, jalakäijaid suunatakse maa alla jne. Võtmeküsimused: * linnaplaneerimise tasandil: lõpetada piiratud linnaruumi ümberjaotamine kuluka (väheefektiivse) ja keskkonnakahjuliku individuaaltranspordi kasuks; * ressursside tasandil: eelisarendada ühistranspordi ja keskkonnasäästlikku individuaaltranspordi infrastruktuure (teed, transpordivahendid jmt); luua majanduslikud eeldused tarbimisharjumuste muutumiseks; * kasutajate tasandil: teadvustada elu viidavaid muutusi ja mõjutada väärtushinnanguid ühistranspordi ning keskkonnasõbralikuma individuaaltranspordi eelistamiseks Selleks: * viime linlaste seas läbi küsitluse, mille * põhjal esitame täpsustatud valimislubadused, * mida asume oktoobris Tallinna Linnavolikogu uues koosseisus ellu viima. Reformi lubadused 26.08.2005 20:33 15 minutiga südalinna - teed siledaks, liiklus sujuvaks ja ummikuvabaks * Muudame liikluse sujuvamaks rekonstrueerides suured teed - Tartu maantee, Peterburi tee, Männiku tee, Pärnu maantee, Merivälja tee, Sõpruse puiestee, Kopli tänava, Pae tänava, Nõmme tee ja teised ülelinnalise tähtsusega tänavad. * Ehitame uue ülekatte paljudele väiksematele lagunenud tänavatele. * Seame eesmärgiks liiklusummikute likvideerimise Haabersti kahetasandilise ristmiku, Põhja- ja Lõunaväila ning Lasnamäe trammiliini rajamisega. * Taotleme magistraalteede ja liiklussõlmede rajamiseks lisaraha Euroopa Liidu struktuurivahenditest. * Teeme tee-ehituse planeerimisel ja rahastamisel koostööd riigi ja naabervaldadega. * Karmistame teedeehituse kvaliteedinõuete täitmise järelvalvet, et rajatavad teed püsiksid kauem. * Muudame liikluse sujuvamaks, paigaldades täiendavaid suuna- ja infotahvleid ning joonides suuremate tänavate ja ristmike sõidurajad. * Toetame liikluskultuuri tõstvaid üritusi ning rajame liiklusohutuse tõstmiseks täiendavaid foore jalakäijate ülekäiguradadele. * Muudame Tallinna tänavad puuetega inimestele ja lapsevankriga liiklejatele kergemini läbitavaks. * Rajame koostöös erasektoriga täiendavad parkimismaju, et lahendada kesklinna parkimisprobleemid. * Tagame linnaelanikule kodu juures tasuta parkimise ka tasulises parkimisalas ning selleks väljastatava parkimiskaardi eest ei või võtta teenustasu. Rahvaliidu teesid Eestimaa Rahvaliit toetab ühistranspordi ja rattateede võrgu arendamist, sest läbimõeldud infrastruktuuri ja transpordisüsteemide kujundamine on linnade ja maapiirkondade arengu võti. Loodussõbralike transpordivahendite ja tänapäevase ühistranspordi toetamine loob eeldused nii puhta kui sotsiaalselt elamisväärse elukeskkonna kujundamiseks. Keskerakond Aastaid on kohalike teede hoid olnud alarahastatud. Kohalike omavalitsuste tulubaasis puuduvad piisavad vahendid tagamaks heal tasemel teede ja tänavate jooksev korrashoid ning remont, puudub raha investeeringuteks teeehitusse. Teeseadus sätestab kütuseaktsiisist osa vahendite eraldamise kohalike teede hoiuks – praktikas on see osa olnud väga väike, 2004.a riigieelarves 70 miljonit krooni, mis moodustab vaid 3,9% kütuseaktsiisist. Samas ei ole Vabariigi Valitsus riigieelarve koostamisel ja Riigikogu riigieelarve vastuvõtmisel järginud Teeseaduse sätet, mis nõuab 75% kütuseaktsiisist laekunud vahendite eraldamist teede hoiule. Seepärast viidatakse rahapuudusele, mis ei võimalda eraldada kohalikele omavalitsustele piisavalt vahendeid. Rahapuudusel kohalike teede ja tänavate olukord halveneb pidevalt ja selle parandamine nõuab tulevikus kordades rohkem vahendeid. Lähtudes ülaltoodust on Eesti Keskerakond kohalike teede hoiu rahastamise küsimuses järgnevatel seisukohtadel: 1. Vastavalt Teeseadusele eraldada riigieelarves teede hoiuks 75% kütuseaktsiisist laekuvatest vahenditest. 2. Sätestada Teeseaduses kohalike teede hoiuks kütuseaktsiisist vahendeid järgmise kasvava graafikuga: 2005.a. – 15% (315 miljonit krooni); 2006.a. – 20%; 2007.a. – 25% ja alates 2008.a. – 30 %. 3. Teeme Riigikogu Keskerakonna fraktsioonile ettepaneku otsida Riigikogus toetust fraktsiooni poolt algatatud vastavasisulise Teeseaduse muutmise seaduse eelnõule ja teha kõik selleks, et eelnõu võetaks vastu seadusena.

Nimi 
E-mail