![]() Transpordi korraldamine on riigi ülesanne
enn
2005-08-24 14:57:45
Väga õige ! Aga milline poliitiline jõud Eestis oleks
valmis mõistlikku programmi ellu viima?
TeTe
2005-08-25 11:56:16
olen põhimõtteliselt nõus kirjutatuga. aga jõud on
praeguses eestis minu arvates nii seatud,et ühitranspordist
küll kõneldakse ja vahel maalitakse kohe väga ilusaid
unistuste pilte. kuid tegelikkuses on asi ikka vaga
kehvasti. linnaliikluses aina hõrendatakse graafikuid.
tuleb hakata minema bussi peale nagu seda maal
tehakse-kindlale bussile ja igaksjuhuks 5 min varem!
on küll uusi busse ja trolle, aga juba pikka aega pole
rajatud ühtegi uut trolli ega trammi liini? tallinna ümber
on tekkinud uus eeslinnade vöönd,kuid ilma
ühistranspordita! ilma autota pole seal võimalik elada!
riigi ainuke arvestatav rahvusvaheline lennujaam on
tegelikult linnaga ühistranspordi kaudu ühendamata!teist
linna (pealinna) ma niisugust ei tea.mõigu buss pole siin
tõsine variant.varasele lennule ja hiliselt lennult pole
võimalik ühistransporti kasutada. minu arvates on see vale.
troll või tramm sobiks väga hästi ka mõnda teise eesti
linna-pärnu on välja venitatud piki mere äärt,
tartusse ja k-järve ja jõhvi vahele näiteks.või isegi narva
-jõhvi vahele.
auto on muutunud eestis suureks mõrvariks!äkki hea
ühistransport jätaks meid rohkem ellu.
rongiliiklus on täiesti rikutud, pean silmas reisiliiklust.
pole rongegi! millega siis sõita? juba aastaid ei suudeta
taastada liiklust lõuna eestis,narva liinil näiteks.
rongiga ei saa balti maadesse ega lähimasse maailmalinna
peterburi! euroopast pole mõtet unistadagi.
mulle tundub,et eraomanikke see ei huvitagi! raha saavad
nad niigi piisavalt (oma taskusse).
ja mis eraomand see siis ongi,kui rongid sõidavad ainult
tänu riigi dotatsioonidele!!!
kus on kõik see,millest räägiti enne erastamist?
ühistranspordil on lastud minna omapäid, samal ajal
vahutades demagoogilistest avaldustest näiteks
rongiliikluse mõttetusest!!ja seda on teinud meie ministrid
jt kõrged tegelased,kelle ülesandeks peaks olema hoopis
nende arengule mõelda!
Soobel
2005-08-25 22:23:42
1. Miks otsustas Keskerakond koos Reformierakonnaga omal
ajal jätta riigidotatsioonist ilma Edelaraudtee liinid, mis
käivad Eesti raudtee infrastruktuuri pidi? Nagu mäletame,
katkes selle hetkega rongiühendus Tallinna ja Tartu vahel
ja ka lõunaeesti liinidel, korralikult taastatud pole seda
seniajani. Kuna isamaalane Jürgenson juhtus neil hetkil
teedeminister olema, sai rahva viha kaela just Isamaa,
Keskerakonna aktivistid läksid kagueestisse rongiliikluse
heaks allkirju koguma...
2.Levivad kuuldused, et kommunikatsiooniminister Savisaar
olla andnud Edelaaraudteele loa Pärnu-Mõisaküla raudtee
hävitada.
Muidu oleks Keskerakond tore erakond jah, aga miskipärast
siin artiklites räägitakse üht asja, tegelikkuses tehakse
teist aasja. Niimoodi meenuvad mulle kiimalise kirikuisa
sõnad :"Käige minu jutu, mitte tegude järgi!"
COPY
2005-08-26 21:36:43
IML seisukoht valimisteks
I ÜHISTRANSPORT
1) Säilitame Tallinnas trammi- ja trolliliikluse. Samas
alustame Euroopa Liidu vahendite toel Lasnamäe ja
Mustamäe vahelise kiirtrammiliini rajamist.
2) Hoiame käigus tramme, trolle ja enamkasutatavatel
liinidel kulgevaid busse iga päev kella üheni öösel.
Hoolitseme selle eest, et igas peatuses (sh seal, kus
väljuvad linnalähiliinide autobussid) oleks üleval
sõidu-plaan,
milles sisaldub ka teave vastaval liinil madalapõhjalise
sõiduki kulgemise aegade kohta.
3) Panustame senisest enam puhtuse ja turvalisuse tagamisse
ühissõidukites.
4) Võimaldame kooliõpilastele ühistranspordis tasuta sõidu:
I kuni IX klassi õpilastele 1. septembrist 2006
ja gümnasistidele 1. septembrist 2007. Tasuta sõitu
ühistranspordis võimaldame ka vormis ajateenijatele.
Kõrvuti uute sõidusoodustustega säilivad kõik senised
soodustused.
5) Nõuame bussi-, trolli- ja trammijuhtidelt kõrget
liiklus- ning teeninduskultuuri. Samas näeme ette
vahendid sõidukijuhtide palkade hoidmiseks arvestataval
tasemel, võimaldamaks neile motiveerivat tööd Tallinnas.
Sotsiaaldemokraatide tegevus:
Meie eesmärgid:
* Vähendada autostumist kesklinnas
* Parandada ühistranspordi kvaliteeti
* Parandada kõnni- ja jalgrattateede kvaliteeti
* Uute keskkonnasäästlike alternatiivide leidmine
Praegune linnavõim matab sadu miljoneid kroone aastas
autoteede laiendamisse, suurendab kesklinnas autode
käsutuses olevat linnaruumi ja soosib sellega kesklinna
autostumist (näiteks Tartu mnt laiendus, Tondi tänava
laiendus). Üks asi on tänavate remont ja uute tänavate
ehitamine, teine aga tänavate asemel magistraalide rajamine
südalinna. Jalakäijatele jääb sageli nende magistraalide
ääres, kõrval ja keskel üha napimalt ruumi, jalakäijaid
suunatakse maa alla jne.
Võtmeküsimused:
* linnaplaneerimise tasandil: lõpetada piiratud linnaruumi
ümberjaotamine kuluka (väheefektiivse) ja
keskkonnakahjuliku individuaaltranspordi kasuks;
* ressursside tasandil: eelisarendada ühistranspordi ja
keskkonnasäästlikku individuaaltranspordi infrastruktuure
(teed, transpordivahendid jmt); luua majanduslikud eeldused
tarbimisharjumuste muutumiseks;
* kasutajate tasandil: teadvustada elu viidavaid muutusi ja
mõjutada väärtushinnanguid ühistranspordi ning
keskkonnasõbralikuma individuaaltranspordi eelistamiseks
Selleks:
* viime linlaste seas läbi küsitluse, mille
* põhjal esitame täpsustatud valimislubadused,
* mida asume oktoobris Tallinna Linnavolikogu uues
koosseisus ellu viima.
Reformi lubadused
26.08.2005 20:33
15 minutiga südalinna - teed siledaks, liiklus sujuvaks ja
ummikuvabaks
* Muudame liikluse sujuvamaks rekonstrueerides suured teed
- Tartu maantee, Peterburi tee, Männiku tee, Pärnu maantee,
Merivälja tee, Sõpruse puiestee, Kopli tänava, Pae tänava,
Nõmme tee ja teised ülelinnalise tähtsusega tänavad.
* Ehitame uue ülekatte paljudele väiksematele lagunenud
tänavatele.
* Seame eesmärgiks liiklusummikute likvideerimise Haabersti
kahetasandilise ristmiku, Põhja- ja Lõunaväila ning
Lasnamäe trammiliini rajamisega.
* Taotleme magistraalteede ja liiklussõlmede rajamiseks
lisaraha Euroopa Liidu struktuurivahenditest.
* Teeme tee-ehituse planeerimisel ja rahastamisel koostööd
riigi ja naabervaldadega.
* Karmistame teedeehituse kvaliteedinõuete täitmise
järelvalvet, et rajatavad teed püsiksid kauem.
* Muudame liikluse sujuvamaks, paigaldades täiendavaid
suuna- ja infotahvleid ning joonides suuremate tänavate ja
ristmike sõidurajad.
* Toetame liikluskultuuri tõstvaid üritusi ning rajame
liiklusohutuse tõstmiseks täiendavaid foore jalakäijate
ülekäiguradadele.
* Muudame Tallinna tänavad puuetega inimestele ja
lapsevankriga liiklejatele kergemini läbitavaks.
* Rajame koostöös erasektoriga täiendavad parkimismaju, et
lahendada kesklinna parkimisprobleemid.
* Tagame linnaelanikule kodu juures tasuta parkimise ka
tasulises parkimisalas ning selleks väljastatava
parkimiskaardi eest ei või võtta teenustasu.
Rahvaliidu teesid
Eestimaa Rahvaliit toetab ühistranspordi ja rattateede
võrgu arendamist, sest läbimõeldud infrastruktuuri ja
transpordisüsteemide kujundamine on linnade ja
maapiirkondade arengu võti. Loodussõbralike
transpordivahendite ja tänapäevase ühistranspordi toetamine
loob eeldused nii puhta kui sotsiaalselt elamisväärse
elukeskkonna kujundamiseks.
Keskerakond
Aastaid on kohalike teede hoid olnud alarahastatud.
Kohalike omavalitsuste tulubaasis puuduvad piisavad
vahendid tagamaks heal tasemel teede ja tänavate jooksev
korrashoid ning remont, puudub raha investeeringuteks
teeehitusse.
Teeseadus sätestab kütuseaktsiisist osa vahendite
eraldamise kohalike teede hoiuks praktikas on see osa
olnud väga väike, 2004.a riigieelarves 70 miljonit krooni,
mis moodustab vaid 3,9% kütuseaktsiisist. Samas ei ole
Vabariigi Valitsus riigieelarve koostamisel ja Riigikogu
riigieelarve vastuvõtmisel järginud Teeseaduse sätet, mis
nõuab 75% kütuseaktsiisist laekunud vahendite eraldamist
teede hoiule. Seepärast viidatakse rahapuudusele, mis ei
võimalda eraldada kohalikele omavalitsustele piisavalt
vahendeid. Rahapuudusel kohalike teede ja tänavate olukord
halveneb pidevalt ja selle parandamine nõuab tulevikus
kordades rohkem vahendeid.
Lähtudes ülaltoodust on Eesti Keskerakond kohalike teede
hoiu rahastamise küsimuses järgnevatel seisukohtadel:
1. Vastavalt Teeseadusele eraldada riigieelarves teede
hoiuks 75% kütuseaktsiisist laekuvatest
vahenditest.
2. Sätestada Teeseaduses kohalike teede hoiuks
kütuseaktsiisist vahendeid järgmise kasvava
graafikuga: 2005.a. 15% (315 miljonit krooni); 2006.a.
20%; 2007.a. 25% ja alates
2008.a. 30 %.
3. Teeme Riigikogu Keskerakonna fraktsioonile ettepaneku
otsida Riigikogus toetust fraktsiooni
poolt algatatud vastavasisulise Teeseaduse muutmise seaduse
eelnõule ja teha kõik selleks, et eelnõu võetaks vastu
seadusena.
|