![]() Missugune meie tipp-poliitik seisaks Eesti eest?
Vaatleja
2005-11-09 15:08:06
Kesknädal on tabanud ja tõstatanud siinkohal väga huvitava
teema! Veel üks Omandireformi ebaõigluse ümber aastaid
pöörlev häbiväärne lugu! Õigusteadlased on juba korduvalt
tõestanud et Omandireformi algusest peale ei oleks ORASe
alusel ümberasujatele tohtinud mitte midagi tagastada!
Ometi seda tehti! Kohtud on tunnistanud selle
seadusevastaseks. Lõpliku selgust selle kohta, kuidas Eesti
Vabariik omaenese seadusi täidab pole tänaseni. Kahju, et
see kodu-Eestlaste arvelt Saksamaale ümberasunute varade
mitmendat korda kinnimaksmise skandaal, mis 1999/2000 a.
nii ajakirjanduses kui kogu ühiskonnas väga palju vastukaja
tekitas ning parlamendi töö seiskumiseni viis, et see teema
edasine areng keskajakirjandusel kahe silma vahele on
jäänud. On hea, et vähemalt Kesknädal selle nüüd jälle
meelde tuletas. Nagu näha, on vahepeal Eesti Vabariigi
Riigikohtu üldkogu andnud juba 28.10.2002 kohtuotsuse
3-4-1-5-02 millega kohustati parlamenti. Täna on
09.nov.2005! Möödunud on kolm aastat! Kohtuotsust pole aga
tänaseni täidetud. Selle asemel, nagu ütleb artikli autor:
"Kohalikud omavalitsused vaatavad riigi poole. Riik vaatab
aknast välja.!" - ja riigi kodanikud, kelle kodu
identiteet on rikutud, kannatavad riigi teadmisel
määramatuse ja ebaõigluse tingimustes.
Kas seaduste ja kohtuotsuste täitmine polegi Eestis
kohustuslik?
Millist eeskuju annab meie rahvale
meie oma parlament? On tõesti õnn, et on olemas Poolakad,
kes oskavad ja julgevad iseseisva rahvana ka selle maailma
vägevate keskel, sirge seljaga, mitte kellegi vastu vaid
oma maa ja rahva huvide eest seista. Eesti juhtidel tuleks
tõesti nendelt midagi õppida!
parandus autorilt
2005-11-09 17:44:56
Üks mõte on toimetamisel muutunud kahjuks vastupidiseks,
mille siinkohal õiendan. Lehes on kirjas:
"Riigitüüri juurde valitute võimetus hoolt kanda
esmajoones äriühingute tervise ja oma heaolu eest ning
samal ajal vaadata külmalt pealt aastast aastasse venivat
omandikatastroofi kipub asjassepühendatud hulluks ajama."
Mõtte sisu on paraku selgelt teine: "Riigitüüri juurde
valitute võime hoolt kanda esmajoones äriühingute tervise
ja oma heaolu eest ning ..... "
Sic, mitte võimetus, vaid võime! UR
Linda
2005-11-09 18:23:24
Ei siin ole loota miskit. Eesti riik loodigi ju ainult
selleks, et varasid välismaalastele kantida. Küll on rikas
rahvas see eesti rahvas, jätkub kõigile!
Rein Mark
2005-11-09 20:07:08
Ümberasujate varaga söenduv läheb praeguses Eestis sama
skeemi mööda, nagu teisedki olgarhide ja poliitilise
elliidi ettevõtmised. Saab ÜHA SELGEMAKS kuidas
Saksamaale ümberasujate omandiküsimus on võimueshelonide
üks pattudest, millist korruptsioonipähklit ei taheta
lõhki hammustada .Sülitades kolm aastat Riigikohtu
otsusele, on rahva poolt legitiimselt valitud parlament
minetanud oma usalduse ,ja seda Riigikogu ei saa enam
tõsiselt võtta ka teistes küsimustes.Mis puudutab Eesti ja
Saksamaa suhteid versus Poola-Saksa suhted, siis oleme
paremas olukorras. Teatavasti on Saksamaa ametlikud
ringkonnad juba aastaid tagasi deklareerinud, et neil ei
ole mingeid pretensioone sakslaste Eestisse jäänud vara
suhtes ja et endiselt on jõus 10.jaanuari 1941.a. NSVL JA
SAKSAMAA vaheline leping, mis reguleeris Eestisse jäänud
omandi saatuse.NSV LIIDULE üleantud vara oli ümberasujate
lahkumise momendist NSVL vara, mis kompenseeriti rahaliselt
Saksamaale.Rõhutada tuleb ka seda, et alles peale
ümberasumist Saksamaale, võõrandati siiajäänud omand
riigile, seega puudus õigusvastane võõrandamine, mida
varajanus sullerid on hambutult rõhutanud.Sama võib nentida
ka küsismuses, kas said kompensatsiooni või mitte?Kuidas
Hitleri Saksamaa oma ustavate jüngrite eest hoolt kandis
NSVL SAADUD RAHAGA JA PALJU SELLEST ÄRAKULUTAS OMA
SÕJATÖÖSTUSES ei ole taasiseseisvunud Eesti asi , kus
ahnitsejate tõttu on EV sattunud olukorda, sekkutakse
Saksamaa ,kui El partneri siseasjadesse.Saksamaa selged
seisukohad, samuti Riigikohtu senised pretsedendid
ümberasujate vara küsimuses- on selged tähised, kuidas
käituda. Poleemitseda selle ümber ja boikoteerida Saksamaa
ja oma riigi institutsiooni seisukohti viitab sellele, et
mängus on miljardid, millest ei taheta loobuda. Sadade
ümberasujate majade ebaseaduslikust omandist
väljatoomine,mis on kohalike omavalitsuste tegevuse
tagajärg teatud Toompea poliitikute näpunäidete järgi,
annaks riigile priske kapitali. See ei oleks sulide
pärusmaa, vastupidi ,sundida riiki loobuma vabatahtlikult
miljarditest, makstes teatud juhtudel veel
kompensatsioonina peale. See kõik toimub Teise Eesti
näguripäevade arvelt, kus varaküsimus on üks seitse nahka
võtmise epopöast Eesti ühiskonnas.Kokkuvõttes võib taas
rõhutada, et ümberasujate omandi küsimus on tõepoolest üks
lüli Eesti korruptsiooniahelas, kus finantskurjategijatele
olgu need omandi,-või pangavallas jms. ei loe EV seadused
ja rahvusvahelised kokkulepped.Oma ülbusega nauditakse
hoopiski vastavate institutsioonide ja ametnike
üliliberaalsust. Ameerika tukiving miljardite
pangatrahvinõudes ehk kainestab ja paneb mõtlema , et nn
.üleminekuperioodil kokkukraabitud vara eest tuleks hakata
ka Eestis lõivu maksma.
Benita
2005-11-10 15:13:08
Uurisin kõnealust üldkogu otsust Riigikogu koduleheküljel
ja tunnistan, et olukord on tõesti põnev ja unikaalne.
Huvitav, mida mõtlevad niisuguses huvitavas olukorras, kus
üks riigi kõrgeima kohtu otsus on üle kolme aasta täitmata,
meie kutsutud ja seatud riigiisad? Mida mõtleb niisuguses
huvitavas olukorras riigikohtu esimees? Mida mõtleb
niisugusest olukorrast õiguskantsler või riigikontrolör?
Seaduse järgi peaks kõik niisugused elamud olema ju täna
endiselt riigi või kohaliku omavalitsuse bilansis ja
tsiviilkäibes või üürnikele erastatud? Kindlasti ei tohiks
nad olla Omandireformi läbi kellelegi kolmandale üle antud.
Kas ajakirjandus ei võiks neilt seda avalikult järele
pärida? See teema on kindlasti kajastamist väärt! Ja kui
parlament kohtuotsust teatud seltskonna poliitilise
mugavuse või erahuvide nimel täitta ei soovi, ja
kohtuotsust täitmisele ei suudeta pöörata võiks vist
President kaaluda lausa parlamentaarset kriisiolukorda ja
parlamendi laialisatmist ning erakorralisi valimisi? Eesti
on siiski ainuke maa maailmas kus kehtivad Eesti seadused
ja need peaksid kaitsma tõesti nii nagu poola seadused
poolaski, ennekõikke oma tänaseid elanikke ja nende huvisid.
Ðandör
2005-11-10 16:30:38
Kaua magad kodumaa
Ungari, kas ärkad?
Või ehk teises ilmas kord
alles tõusta märkad.
Näe - Madjar tõuseb -
samas noruspäi
kui tund on möödas
oma urgu poeb...
Ð.Petöfi
Asjaosaline
2005-11-10 17:08:36
Paistab, et Eesti riik toetab ainult omanikke. Kuidas muidu
seletada seda, et on blokeeritud ORAS-e § 7 lg 3 muudatuse
vastuvõtmine. Seaduse muudatus on Riigikogus alates
01.04.2003.a., esimene lugemine (toimus 29.05.2003) oli
edukas ning siis jäi asi rippuma aastateks. Miks? Kas
kellegi huvid on mängus? Asi venib, kodanikud kannatavad,
ebaõiglus suureneb. Kui kaua võib?
üks sundüürnik
2005-11-10 17:43:48
Millest on siin veel vastu rääkida?
Saksa Liidukantsler esines 01.aug.2004 Varssavis
deklaratsiooniga milles ta teatas et sakslased teavad
hästi,kes alustas teist maailmasõda ja et mingiteks
niisugusteks varalisteks nõueteks, mis ajaloo jälle
peapeale pööraks, pole tänases elus enam ruumi. Ta teatas,
et saksa Liitvabariik selliseid nõudeid ei toeta ja
kavatseb protestida nii saksa , poola kui rahvusvahelistes
kohtutes kõik sellised eraisikute nõuded. Tðehhi Vabariigi
võimud pöördusid sudeedi sakslastest ümberasujate ja Beneði
dekreetidega kehtestatud olukorrale selge hinnangu
saamiseks teise maailmasõja võitnud liitlasriikide poole ja
said vastuseks et mingeid muudatusi liitlasriikide
seisukohtades nn. Beneði dekreetide suhtes ei tule. Poola
on teatanud, et kui peaks teostuma kasvõi üks ainuski nõue
Lääne- Poola aladelt ümberasustatud sakslaste poolt Poola
vastu, alustab Poola Vabariik nõudeid kõigi Poolale teises
maailmasõjas tekitatud kaotuste ja kahjude osas.(Sh.
riigipiir). Läti on teadaolevalt kehtestanud, et keegi
nendest ümberasujatest kelle varad võeti Saksamaal arvesse
ja kompenseeriti Koormuste ühtlustamise seaduse
(Lastenaugsgleichgesetz)alusel ei saa Lätilt enam midagi
tagasi nõuda. Leedus toimus saksalaste ümberasumine Saksa
riiki aga üldse ainult 10.01.1941.a. Kaunase lepingu alusel
(peale Vilnjuse liitmist Leeduga) ja loomulikult ei
tagastata seal ümberasujatele midagi. Saksa võimud on
Välisministeeriumi kaudu teatanud, et ei oma Eesti vastu
selles küsimuses mitte mingeid pretensioone. Saksamaa on
oma kohustuse ümberasujate vara suhtes, lisaks Kolmandas
riigis makstud kompensatsioonidele, õiendanud Saksa
Liitvabariigi nn. Minemaaetute- ja põgenike seaduse ja
Koormuste ühtlustamise seaduse alusel. Vastav Saksa seadus
sätestab, et kui keegi Minemaajamisalalt pärit ümberasuja
peaks taotlema siiski lisaks Liitvabariigi poolt makstud
hüvitistele kusagil endale tagasi ka mahajäetud vara nõuab
Saksa Liitvabariik sellelt isikult Saksamaa poolt makstud
hüvitised halduskorras tagasi. Sellise vara tagastamist,
mille eest on kord juba mingit kompensatsiooni saadud,
sellise vara tagastamist keelab aga juba Eesti
Omandireformi aluste seadus. Pealegi, ei saa
Ümberasumislepingu ja deklaratsioonide alusel üle antud
omandi ja nõudeõigusest loobumist Nõukogude-Saksa
segakomisjoni või Saksa usaldusvalitsuse kasuks pidada
mingil juhul selle vara õigusvastaseks võõrandamiseks.
Seega peaks asi selge olema, et Teise maailmasõja ajal
mitmel korral ja mõlemalt poolt okupeeritud Eesti ei pea
mitte kellelegi enam mitte midagi tagastama. Seaduslikus
tuleb taastada. Sundüürnikud peavad saama oma kodud
seaduslikult, võrdsetel alustel erastada. See tuleks nüüd
ausalt, korralikult ja kiiresti ära teha. Selleks soovin
eesti seaduandjatele küll tugevat ja selget Eesti Mehemeelt!
veel üks sundüürnik
2005-11-11 19:09:48
ORAS § 7 lg 3 muutmise seaduse eelnõuga tegeles Riigikogus
Majanduskomisjon 2 aastat - ei suutnud eelnõu menetlemise
lõpuni viia. Nüüd selle seaduse eelnõuga tegeleb
Põhiseaduskomisjon. Hr. U.Reinsalu (Res Publica fraktsiooni
esindaja ja Põhiseaduskomisjoni esimees) oma 29.09.2005.a.
peetud kõnes ütles, et on vaja Eesti ajaloost paremini aru
saada, on vaja veel asja uurida.. Ka Rahandusministeerium
lubas tellida mingeid analüüse ja ekspertiise. Kas Eestis
pole spetsialiste või eksperte, kes selle asja lõppuni
viiks? Võiks ju pöörduda abipalvega Saksamaa või Poola
poole. Kaua veel aega läheb? Kes selle venitamise eest
vastutab?
omandireformist veel
2005-11-11 21:33:56
Terve omandireformi aluste seadus ei vasta
põhiseadusele.Kesknädal 7.09.05. Omandireformiga kaasnevad
õigusrikkumised Eestis.
Linnamees
2005-11-12 00:15:41
Urmi, miks sinu partei seda küsimust sis ära lahendanud
pole? Olete tegijad või tühjatoimetajad. Kaldun juba
arvama, et see teema on teil seepärast lahendamata, et
peale lahendamist ei saa enam sundüürnike hääli püüda!
Margarita
2005-11-14 16:38:01
Eelnev kommentaar linnamehelt on tõesti "linnamehe"
oma.Kellel pole mõistus ega pea omal kohal,rääkimata
kadedusest,kes ei saanud üldse hääli,kui ta seda üldse
püüdles.
Loodan sellele julgele artiklile, et hakkab lõppude lõpuks
midagi liikuma ja sundüürnike kannatused leiavad õiglase
lahenduse õigepea.Täname Sind Urmi selle eest!
Henri
2005-11-14 19:52:56
Taevaisa! Sa naed ja Sa ei murista!
Tervest Eesti Vabariigist on saanud mingi tuhisuse laat!
Kehtiv seadus ei ole kunagi lubanud riikidevaheliste
lepingute alusel Saksamaale umberasunud isikutele mitte
mingisugust vara tagastada. Sellist vara ometi tagastati ja
suurel hulgal. Suudi ei jaanud selles asjas t'naseni Eesti
seaduse ees mitte keegi, sest igal pool- nii otsuseid
teinud kohalikes komisjonides kui kaebusi labivaatavas
Vabariiklikus Keskkomisjonis valitses kollektiivne
vastutus. Kollektiivselt aga kedagi vastutusele ei voeta.
Kohtud on oelnud, et sellise vara tagastamine oli
ebaseaduslik ja seadusevastane. 9 aastat kestnud skandaali
valtel ei ole ei kohalik ega keskvoim suutnud seaduslikust
taastada ning nendes majades elavate inimestega mangitakse
nii nagu vurrkannidega, kovade ja veel kovemate anetnike
kaastundlike naeratuste saatel ning voimude teadmisel
jatkub nende inimeste kindlusetuses ja teadmatuses hoidmine
ning nende koduoiguse rikkumine. Selline asi ei ole lubatud
aga juba rahvusvaheliste kokkulepete ja seaduste jargi /
ennekoikke URO, ning Euroopa inimoiguste ja pohivabaduste
konventsiooni, lastekaitse konventsiooni, rahvusvahelise
tervisekaitseorganisatsiooni pohikirja jt. jargi. Nuud on
siis ka Eesti oma korgeim kohtuvoim eesti seadusandliku ja
taidesaatvat voimu kohustanud. Euroopa Rahvusvaheline
uldsus Poola president, saksa ja tsehhi voimud on oma
selged seisukohad valja oelnud ja selgelt pohjendanud miks
ei saa umberasujatele varade tagastamine tanases maailmas
konealla tulla. Aga eestis seisab koik ikka nagu vana
moisakois sealsamas paigas. Ei tahenda siin midagi ega
vaari siinsete tegijate arvates austust ei rahvusvaheline
kogemus, ei seadused ei kohtuotsuski. MIs maa see on.
Vabaturg
2005-11-14 22:45:17
Pinged tagastamisega seoses on tingitud meie omandireformi
põhikomponendist- ülisoodsa hinnaga erastamisest, mis loob
tagastanisele väga erilise tausta. Kui omandireform oleks
olnud turumajanduslik, kõik üürid turutasemel ja erastamine
turuhindadega, siis oleks mul ükspuha, kas elan linna,
riigi , juudi või sakslase majas. Ja maarahvas oleks siis
linnavurlede ja vene kolonistidega võrdses seisus olnud.
Erastamine oli ju soodus ainult heas kohas asuvate, kallite
majade üürnikele. Miks peaks Kadrioru baltisakslase maja
üürnik saama miljonilise kingituse ja talumees mitte
midagi? Miks said kortereid ja suvilakrunte erastada vene
kodanikud, st. meid rünnanud riigi kodanikud? Need varad ei
kuulunud ju neile isegi enne sõda. Baltisakslased olid enne
MRP-d Eesti kodanikud ja need varad kuulusid neile. Nemad
küll sõda ei alustanud, ega meid ei okupeerinud. Või lähtub
teie viha muistse vabadusvõitluse ajast 13-l sajandil?
Vabaturule ajaloost
2005-11-15 14:54:36
Kurb on see kui püütakse kaasa rääkida asjades mida
tegelikult üldsegi ei tunta ning mille tõlgendamisel
jäädakse paratamatult tiletandiks. Alustades teie
kommentaari lõpust pean vajalikuks ajaloolise tõe huvides
tuletada meelde, et eesti rahva viha sakslastest
orjastajate, alandajate ja eesti rahva higi ja vere arvel
elanud balti parunite vastu sai küll alguse XIII sajandi
vabadusvõitlusest kuid väljendus selgelt veel ka XX
sajandil Vabadussõja sisse kuulunud Landeswehri sõja näöl.
Ajaloolise paradoksina tuleb tõdeda, et erinevalt
Lenini.Trotski enamlastest olid just Vene valged ja
Baltisaksa aadel Eesti iseseisvuse kõige ägedamad vastased.
Vabadussõja veteranist vabadusristi kavaleri mälestustest
olen kuulnud, et viimatinimetatud "Landeswehri" sõja
rindel balti aadli järeltulijate vastu olevat eesti sõdur
sõdinud veel palju entusiastlikumalt kui ida rindel
venelaste vastu. Põhjuseks nimelt värske mälestus 700
aastat kestnud orjusest ning ülekohtust. Lätist olen
jällegi kuulnud, et sadamas Saksamaale ümberasunuid ära
saatmas käinud president Ulmanis olevat sadamakailt
ümberasujate laevale saksa keeles järele hüüdnud - Ärge
tulge enam kunagi siia tagasi!- või midagi sarnast. See
koormus, mille sakslaste ümberasumisega kaasnevad erinevad
nõuded lõid kapitalistlikus vabaturumajanduses toiminud
Eesti ja Läti Vabariikide riigikassadele ja eelarvetele
olid vankuma panevad. Pöörased olid ainuüksi juba
ümberasujate varadel lasunud võlanõuded millised saksa riik
penni pealt (Erinevalt eesti omandireformist) arvele võttis
ja ümberasujatele saksa siseste kompensatsioonide maksmisel
ennekõikke arvestas.
Nüüd, mis puudutab vabaturgu, siis kapitalismi ja vabaturu
klassikaliste põhimõtete järgi - kui omand on püha, siis on
seda igasugune omand ja mitte ainult omand 1991.a.
ülemnõukogu arusaama järgi. Kui püha on see majaomaniku
majaomand mis talle enne 1941. aastat kuulus, siis on püha
ka sellel omandil lasunud võlg. Eraisikute vahelist võlga
ei saa kapitalismis aga tühistada mitte ükski riik ega
poliitiline otsus. Ja nagu määratles Saksa okupatsiooni
aegne Ametlik teataja, jõustub iga niisuguse majaomandi
omandiõiguse taastamise korral esmajärjekorras sellel varal
lasuv võlakohustus. Ümberasujatele, kes olid oma majad üle
andnud kas Saksa usaldusvalitsusele või nõukogude -saksa
segakomisjonile ning nõudeõiguse, koos võlgadega, selle
vara suhtes loovutanud Riikidevaheliste lepingute alusel
Saksa riigile, nende majade omandiõigust enam mõistagi ka
Saksa ajal ei taastatud. Nagu nähtub Riigikogu
stenogrammidest Omandireformi seadustamise hetkel, juunis
1991, ei olnud ei justiitsministeerium ega ka Omandi ja
maareformi komisjon suuteline ülemnõukogu jaoks vara
mõistet avama. Ei suudetud avada isegi ei kinnis ega
vallasvara mõistet, tagastatava vara ühesest mõistest
rääkimata. Ei suudetud eristada, miks nende kurikuulsate
majade omand on püha ja need tuleb tagastada ja miks
needsamad võlad või pankades olnud hoiused ei ole pühad ja
need võib jätta arvestamata. Miks see mees, kes võttis maja
ostmiseks 100% võlgu ja ostis maja panemata sinna mitte
sentigi oma raha, saab selle maja tervikuna tagasi, ja
teine mees, kes ei tahtnud võtta võlgu ja kogus raha panka,
sai vajaliku summa täis, kuid ei jõudnud veel ostu-müügi
tehingut sooritada ning kelle majaostu väärtuses eesti
rahad jäid seega eesti panka, ei saanud midagi tagasi, sest
tema omandit ei peetud pühaks vaid kirjutati nii öelda
korstnasse. Sinnasamasse korstnasse kirjutati ka selle mehe
rahad, kes oli teisele näiteks maja ostmiseks laenu andnud.
ka see eesti vabariigis kehtinud omand ei olnud ühtäkki
enam püha. Rääkimata juba ka nõukogude aegne omand mis
oleks samuti pidanud seaduslikult soetatud omandina püha.
Sest vastavalt Omandireformi vastuvõtmisel Riigikogu saalis
esitatud Saksa kõrgeima konstitutsioonikohtu otsuse järgi
analoogilises küsimuses, on okupatsiooni ajal okupatsiooni
seaduste järgi teostatud natsionaliseerimine kui ka muud
okupatsiooniaja seaduste järele toimunud tehingud
rahvusvahelise õiguse järgi kohustuslik lugeda toimivateks
ka pärast okupatsiooni lõppemist! Ümberasujatele kunagi
kuulunud kuid nende poolt riikidevaheliste lepingute
tingimuste kohaselt üleantud vara on aga eestis olnud üle
50 aasta tsiviilkäibes. Saksa pool on ümberasujatele nii
sõja ajal kui ka pärast sõda, maksnud üleandmisel arvele
võetud vara erinevaid kompensatsioone. Saksa pool on
teatanud et loeb kõik niisugused nõuded lõpetatuks. Ja et
kui kellelegi ümberasujatest siiski kusagil tagastatkse
sellist vara tuleb selle vara eest makstud kompensatsioonid
Saksamaal tagasi maksta. Seega ei oleks lubatav
1939/1941.a.riikidevaheliste lepingute alusel saksamaale
ümberasunud isikute vara tagastamine ei omandiõiguse ega
Balti eraõiguse , ega rahvusvahelise õiguse ega saksa
seaduste ega eesti omandireformi aluste seaduse
seisukohalt. Tsiviliseeritud ühiskonnas on aga seadus
selleks hoovaks mis peab taltsutama primitiivset saamahimu.
Humaanses maailmas elava Tsiviliseeritud inimese tunnuseks
on aga see, et ta tunnistab seadusekuulekust kõrgemaks oma
isiklikest või ka ühiskondlikest vabaturu majanduslikust
efektiivsusest ja majandushuvidest.
Sellele küsimusele, miks tehti ja suruti läbi eestis
selline omandireform et üks linnavurle pidi saama
miljonilise kingituse ja talumees mitte midagi, ei
oska/soovi eestis vist mitte keegi vastata.
Heim ins Reich
2005-11-15 15:00:49
Frag nicht, warum ich weine, frag nicht warum.
Kui lugeda selle artikli põhjal mida ütles ja kelle eest ja
kui energiliselt seisab Poola president ning poola
riigivõim ning meenutada seda mida Frankfurter Allgeminge
Zeitungis toodud 3.okt 1995.a saksamaal peetud kõnes
tavatses öelda Eesti presidet Meri,- siis tõesti ära parem
küsi miks ma eestlasena nutan.
Gabriel
2005-11-15 18:46:56
"Mõisad põlevad, saksad surevad..."
või ma ei tea, kas seda laulu tohivadki tänased eestlased
enam kommentaarides korrata? Vaenu ja vihkamise õhutamine
ju. Mis sest , et tuleneb Eestlaste aastasadade pikkusest
elukogemusest. Võib-olla keelatakse sel põhjusel varsti ka
"Viimse reliikvia" näitamine, vaatamine ära...?
aatemees
2005-11-15 21:47:53
Pole nii vana, et seda ise mäletaks, kuid minu teada kutsus
Sakas riik 1939 a baltisakslasi kodumaale tagasi. Miks?
Baltiskaslastele pakuti soodsalt normaalse elu jätkamist
toimiva majanduse keskkonnas, mille eksisteerimise
katkemises tolleaegse EW pinnal uskus enamus elujärjele
jõudnuid. Eestimaale mahajäänud vara oli Saksa riik valmis
maha kandma NL "raamatupidamisse", kuna EW
eksisteerimine näis olevat varsti lõppenud. Kõige selle
taga oli eelnev poliitiline otsus- MRP, mis loovutas muu
hulgas Eestimaa, "kapjade ja sarvedega" NL-i sisse. Üllas
ausus oma riigi ja rahva esindajate suhtes ei lubanud
suurriigil jätta kaasmaalasi ilma ühegi võimaluseta
võõrvõimu(NL)alla,kannatama, virelema jne., et saksa
ajalool ei oleks midagi häbeneda. Sama uhketja
ettenägelikult õiglast joont on jätkanud ka Saksa LV
poliitika- mis olnud- see on olnud ja häbiväärne oleks
tagantjärge selle pealt hõpkasu teenida. Ja kas tõesti
sundis EW baltisakslasi eestist lahkuma? Kas baltisakslased
olid sunnitud lahkuma Eestist riigi ja rahva poolt
põhjustatud ebaõigluste või ebameeldivuste pärast? Põhjus
oli "Punane karu" ja sele põhjustatud majanduse
laostamine.(baltisakslaste õigustatud
etteheiteks(tagantjärgi) võinuks olla omariikluse
kaitsmise ebaõnnestumine 1939-40a tagantjärgi, mida võis
maailmapoliitikat jälgides ette ennustada. Seega ei tohiks
olla eesti riigil ja eestlastel süütunnet, et
baltisakslastel omas ajas tegid valikuid lahkuda, kuid
jätsid palju maha( ilmselt oli III Reich näinud ette, et
peale sõda võetakse kõik niikuinii omadele tagasi).
Paralleel pereelust -nagu elukaaslane, kes vahepeal on
elanud kellegi kolmanda(eesti) juures. Nüüd on vana paar
õnnelikult koos ja mõlemad tunnistavad, kõik on korras- st.
lahkumise põhjuseks olid mõlemite vead, millest on õppust
võetud ning vigade teema ei vääri meeldetuletamist. Nüüd
aga kolmas(eesti) pakub visalt mingit kompensatsiooni
vahepealse aja "hüvedest", kui paar on koos tunnistanud
tehtud vigu ja valmis elu uutel aluste jätkama. Aga kolmas
ei anna rahu, pakub midagi...määrib pähe midagi...
to vabaturule ajaloost
2005-11-15 22:23:00
"Eraisikute vahelist võlga ei saa kapitalismis aga
tühistada mitte ükski riik ega poliitiline otsus."
Uurige, kes olid need isikud, kes otsustasid, et võlgadega
varad tuleb tagastada. Te saate palju teada, mida Te varem
ei teadnud. Te saate teada, kes on omandireformi tegelikud
niiditõmbajad ja rahva vara kantijad.
Vabaturg
2005-11-16 23:56:23
Tagastamine on imetühine % kogu erastamisest ja
tagastamisel tehtud vead ja ebaõiglus on samavõrd tühine
võrreldes vene kolonistide ja nende käsilaste huvides läbi
viidud erastamisega. Ja selle ebaõiglase erastamise poolt
hääletas terve Riigikogu, kes koosnes peamiselt endistest
EKP liikmetest. Millises erakonnas nad praegu on pole minu
jaoks oluline. Kommunisti põhitunnuseks on veendumus, et
tal on õigus omandada kellelegi teisele kuuluvat vara.Mina
ei näe mingit õigustust üürnike ihalusele saada
majaperemehe vara endale, olgu selleks permeheks eraisik,
sakslane, linn. vald või riik.
|