Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Estland, Estland, über alles!

Nõus Helvega!  2007-06-09 23:27:19
Hea küsimus: miks ei kaasatud kriisikomisjoni (kui selline üldse oli olemas?) pealinna linnapead, kui märul päästeti lahti pealinnas?

Helve  2007-06-09 23:54:05
Antsule,kuule vaata peeglisse ja siis loe oma kommentaar korralikult uuesti läbi.Kes keda süüdistab,kas mina või sina?Mina pole arvajat süüdistanud lolluses,vaid avaldasin oma seisukoha võimalikult selgete argumentidega,kuna tema pöördus otse minu poole.Toeta sina arvajat,see on sinu asi.Aga minul oli ka toetaja ning minu ringkonnas on neid ka rohkesti.Oli ju eespol selgeks tehtud,et igal ühel võib oma arvamus olla ja seda avaldada.Selle asemel,et mind näägutada,pööra ümber minu väited.Kui ka sinu arvamus põhineb lihtsalt sinisilmses usus,siis nii jäägu.Mina aga eelistan ise olukordi jälgida ja analüüsida,et teha siis järeldus. Selles pronksöö geissis on nii palju vasturääkivusi,mis vajaksid selgitamist,kuid mida ei tule iial.Riigikogu esinaine pr.Ergma lubas kohe hakata uurima seda lugu,kui riigikogu tööle hakkab.Tegelikult asuti omale mitmesuguseid soodustusi juurde sepitsema,mis avas rahva silmad,millise alatu ja omakasu taga-ajava Riigikogu ja valitsuse nad on saanud,kus ruulivad oravad ja IRL,sotsidega.Ei maksa arvata,et see kulunõuete saaga oli läbiarutamata valitsusega,eelkõige Ansipiga,kes mängis süütukest,et tema ei teadnud.... Nii et Ants,rahune maha,sina ja arvaja olete loomulikult targemad,sest enamus rahvast on teiega sama meelt.Kas oled nüüd rahul?Kuid mina olen veendunud,et see nii ei jää.Pronksiöö negatiivsed tagajärjed on juba alanud,mis meie riigile ja rahvale head ei tähenda.Juba sügisel saame noppida tõelisi vilju.Siis hakkab rahvas mõtlema,"kas see pronksõduri mäng vääris ikka küünlaid?"Veel kord,Antsuke,sa oled super tark,ei ole selles mingit kahtlust.Ilusaid unenägusid.

Helve  2007-06-10 00:11:22
minuga nõus olijale. Tänan toetuse eest. Ka minul tekkis sama mõte,et kas seda kriisikomisjoni üldse oligi.Sellepärast ei saanudki linnapead kutsuda,kes oleks pidanud tingimata ka seal osalema.Kõik võis ja oligi nii planeeritud,et laseme hullunud rahva pisut märatsema,et pärast öelda,et meil ei jäänud muud üle,kui kell viis see pronkssõdur ikkagi kohe ära viia,et ära hoida veelgi hullemaid tagajärgi.Tegelikult oli kella viieks kõik tehtud,vähemalt lahti monteerimine.Ega see demontaaZ ikka nii lihtne ei ole,et kõks ja valmis. Kraana ja auto olid kindlalt ootamas ammu enne.Tänan tähelepanu eest.

Oh-oh-hoo  2007-06-10 00:43:37
Ah et Sepiku korteris plaaniti riigipööret !?!? Tule taevas appi !

Kriisikomisjon oli,  2007-06-10 00:52:18
kuid linnapead sinna ei kutsutud - kutsuti hoopis hall kardinal - linnapea pildi tulistaja Mart Laar - süü ajame aga kõik linnapea kaela ! Okei !

Teine Eestlane  2007-06-10 13:09:56
Miks on eestlastele omane komme häbiväärselt mõnitada neid, kes mõneti ebaharilikul moel ja üllatavas seoses püüavad juhtida kaasinimeste tähelepanu võimalikele saatuslikele arengutele ühiskonna elus? Igatahes ei tee siinsed Herbert Vainu isiku ja ea vastu suunatud ründed mitte mingil juhul au teravkeelsetele "õigetele". Kahju, et eestlasi valdavalt kipub iseloomustama nähtus, millele omal ajal juhtis tähelepanu üks kahtlemata omalaadse mõtlemisega üllatusi pakkunud ja salapäraseid tarku eestlasi Gustav Naan, - see nimelt on "koorismõtlemine". Keegi lööb ees takti, ja kohe laulavad kõik (või märkimisväärne osa) üheskoos ja täies hoos talle järele, lõõritavad just sellist laulukest, mida mõni VIP vajab.

to teine eestlane  2007-06-10 15:11:16
see lööritamine on 700 aastaga mõisatallis soolaste kasevitstega ihusse taotud.Kes mõelda julges sai keretäie.Et mõisahärra hoolest ja armastusest pääseda,tuli kaasa koogutada.Nõnda on see vist geenidesse juba pekstud.Paljud on suutnud selle alanduse maha jätta,paljud ei ole.No,mis teha,ka nendega tuleb meil koos elada.

Ants  2007-06-10 15:38:57
Lugupeetud Helve mina ei ole mingi tark, aga kui enamus Eesti rahvast arvab teisiti kui Sina,siis ega ikka rahvas kollektiivselt loll ka ei ole. Oli täielikult mõistetav ,et kriisikomisjoni ei kutsutud Hr. Savisaart. Kuna ta andis selgelt mõista ,et Pronkssõduri küsimuses on tema "teiselpool barigaadi" --venelaste poolel. Või vaidled vastu ?. Oli põhjus karta ,et kui kutsutakse kohale Hr. Savisaar võib juhtuda ,et seda komisjoni otsust teavad kohe ka vene "nasistid". Ma ei püüa sugugi heita "halba varju" hr. Savisaarele, kuid see võis olla põhjus ,et teda ei kutsutud kriisikomisjoni.See on muidugi minu arvamus ,ega pruugi tõde olla. Mina kordan, et ei ole mingi tark. Sina võibolla tead kõiki "telgitaguseid" mina mitte.Kuid politsei tegutses õieti, täpselt nii nagu oli vaja. Meeleavaldajad-huligaanid, kes sõimasid ja loopisid politseid pudelite ja kividega kihutati Tõnismäelt minema. Kuid keegi ei võinud ettenäha ,et kodu mineku asemel need provogaatorite poolt ülesässitatud huligaanid hakkavad lõhkuma ja varastama. Mis oli sellel massilisel röövimisel ühist pronkssõduriga? Mitte midagi. Oli õige ,et kumminuia said,ja kuna selline asi oli Tallinnas enneolematu,ei osanud ka politsei õiget taktikat kohe leida. Valitsus toimis õieti ja pälvis sellega rahva enamuse heakskiidu. Ükskord oli vaja see "mädapaise" Tõnismäelt eemaldada. Ja minu arvamine on ,et need valitsuse süüdistajad ja pronkssõduri taganutjad on pettunud. On pettunud ,et nüüd on asi lahendatud, ja pole enam põhjust uuteks provakatsioonideks. Ei maksa hirmutada mingi"sügisega" , ei juhtu midagi. Ja kui juhtub koondub rahvas veel rohkem valitsuse seljataha. See kõik on ainult minu isiklik arvamus.

Antsule  2007-06-10 19:13:55
Ära muretse juhtumise pärast, selle eest, et midagi juhtuks, kannavad hoolt Savisaare keski Moskva aatekaaslased NAšISTID.

Helve  2007-06-10 21:26:05
Antsule. Jutt või midagi,et Savisaart ei saanud kutsuda sellepärast,et ta oli teiselpool barrikaadi ja tema oleks kohe kokku kutsunud vene nashistid jne.See on spekulatsioon,mida on kaudselt üritatud läbi meedia teile pähe taguda.Oli ju ammu teada,mis positsioonil on Savisaar,kuid kuna ta on Linnapea,siis oleks tingimata pidanud ka teda kutsuma kriisi komisjoni.Tema ignoreerimine oli taas Ansipi suur viga,mida tark riigimees ei oleks teinud.Tuleb koostööd teha kõigiga,ka opositsioonis oleva linnapeaga.Kui Savisaar on nii suur ja riigile ohtlik kurjategija,nagu on pea 15 aastat teda kujutatud,miks siis prokuratuur ja KaPo ei ole leidnud põhjust tema ellimineerimiseks?Ants,ära hakka siin süüdistama mind sellega nagu kaitseksin ja õigustaksin neid marödööre,ka politsei kohta pole mul midagi hukka mõistvat öeldud,et sa siin nii värvikalt seda siin kirjeldanud oled. Sa ei saanud olulisest aru. See "mädapaise"oleks olnud eemaldatav normaalsel teel,konsensuse saavutamisel,mis oli juba üsna käes.Ma ei hakka enam kordama seda,millest juba kirjutasin ja jään ikka sellele kindlaks. Eks koonduge kõik loomulikult tihedalt valitsuse seljataha,kui pronkskolaka pärast saab meie senine edukas majandus kõva tagasilöögi,mis puudutab valusalt eelkõige pensionäre ja väikese palgalisi.Eks rahuldugem siis pürrose võiduga,mis ei tähenda kogu sõja võitmist. Meile ei avaldata juba teadolevaid negatiivseid tulemusi,kuid kaua need varjatuks ei jää.Kuula ja loe ometi omast targemate kommentaare nii raadiost kui ka ajalehtedest,mis paneks su veigi mõtlema sügavamalt,mis ikkagi toimus ja miks just nii.Kuid jah,lood on nii et teisiti mõtlemine on riigivaenulikuks meie pseudodemokraatlikus riigis kuulutatud.Ja piiratud mõtlemisega fanaatilised rahvuslased ei tahagi kuulda ega mõelda,et on olemas ka teine reaalsus.Õnneks oleme EL-us,kus ei ole võimalik maha suruda teisiti mõtlejaid ehk opositsiooni.EL poleks Ansipile mingit toetust avaldanud,kui Moskva ise poleks nii rängalt eksinud.Tegelikult EL kaitses oma noodiga EL-u huve,mitte meie peaministri äpardunud tegevust,mis on nüüdseks lumepallina kasvanud palju laiemaks krahhiks.Sinu arvamus,et suurem osa rahvast mõtleb nii nagu sina,on ränk eksitus.Mida aeg edasi,seda enam hakkavad ka rahvuslikult meelestatud eestlased aduma,mis tegelikult toimus.Selle Pronkskuju kõrvaldamisega ei lahendatud ühtegi probleemi,vastupidi,tekitati juurde. Tulemuseks ärkas ka vene kogukond ja koondus,sest nad said aru et nii on õigem ennast kaitsta.Nende usaldust tagasi võita ei ole enam kerge,kui mitte võimatu.Ja Venemaale nad ei lähe,asjatu lootus.Keele tundmine ei garanteeri kaugeltki lojaalsust,mida taibati alles nüüd. Nüüd rabeleb vaene nooruke rahvastiku minister,kel jääb vajalikust pädevusest puudu.Mina toetun kogenud analüütikutele,kes näevad asju täpselt nii nagu mina ja minu tutvusringkonnast need,kes on vaevunud süvenema protsessi.Loomulikult ei ole enamus kõigega kursis.Neid ei koti ega ole kunagi kottinud see pronkskuju.Neile on tähtsam oma igapäevase eluga toimetulek,mis nüüd aga kipub raskeks minema,kui mitte lausa hulluks.Siis selle valitsuse reiting kukub kolinal,sest ülereageeritud rahvusidealism ei toida ega kata elamiskulusid. Elasime venelastega kõrvuti siiani ja elame edasi,kuid nüüd on õhustik paksem kui kunagi varem.Tunnistagu seda praegune valitsus või mitte,eks igaüks tunnetab seda ise.Euroopa Liidus on ka etteheidetud,et see teguviis ei olnud õige ja meie siseasjadesse ei sekkuta.Kuula hoolega kõiki uudiseid ja sa näed,et järjest enam kõlavad kaudsed etteheited,et meie pärast on praktiliselt lood nii hulluks läinud ka mujal.Ansipi praalimine,et venega majandussuhete katkemine ei mõjuta meid,kuna on tegemist tühinse 2-he protsendiga,et küllap see möödub kiiresti aga võta näpust.Parts kuulutas just praegu et venepoolsete sanktsioonide lõpetamist ei ole niipea küll oodata. Sügisel loetakse tibusid,nii ütleb rahva tarkus. EL-ul on Venemaad vaja,mida Putin hästi teab.Trumbid on kahjuks Putini käes.

Antsule  2007-06-10 21:36:14
Provokatsioonid jätkuvad nashistide tegevusega,mis tekitab uue juriidilise inimõigusliku skandaali.Ja kes süüdistab sellega Savisaart,siis tõestagu,mitte klähvigu. Helve.

FAKT  2007-06-10 22:22:53
on see, et pronksiöö "kangelased" ja Moskva našistid on Savisaare KERA aatekaaslased, vene ülemvõimu sümboli riigi pealinna esndusväljakult eemaldamise vastased. Fakt on see,et KERA oli Tallinna "vabastaja", relastatud punaokupandi teisaldamise VASTU.

Zoo Helvele  2007-06-10 22:45:14
"See "mädapaise"oleks olnud eemaldatav normaalsel teel,konsensuse saavutamisel,mis oli juba üsna käes" Tahaks väga teada, milliste osapoolte vahel see "konsensus juba üsna käes" oleks peaaegu olnud? Mida see "üsna käes" peaks tähendama, kuidas see väljendus? Kuna sa oled "protsessi süvenenud", siis kas saaks peale loba ka mõne fakti, mis su väiteid kinnitab?

Ants  2007-06-11 00:13:07
Helve-le. Mina kirjutasin ainult oma arvamise ja seal oli ka lause--see ei pruugi olla õige.Ja ma sügavalt kahtlen ka Sinu arvamuse ainuõigsuses. Käskisid minul lugeda ajalehti. Loe ka ise,näiteks Postimehe arvamusi ,milliseid on alati sadu ja täielikult erinevad Sinu tõekspidamistest. Ma sügavalt kahtlen ,et Eesti riik on nii väga venelaste majandusliku "lõa" otsas , ja meil suur majanduskaos tuleb.See oleks jah venemeelsete unistus, kuid selleks ka jääb.Õnneks ei ole enam Eesti väga seotud vene majandusega,- loe ajalehti ja vaata televiisorit.Kõige rohkem kannatavad kahju vene ärimehed.Need kes Venemaaga äritsevad. Ka transiidi vähenemine küll Eesti riiki põlvili ei pane-,tühi unistus.Äririnkonnad peavad lõpetama võimalust mööda suhted nii ebastabiilse partneriga kui seda on Venemaa. Ja leidma uued mujalt. Kas näiteks Ukrainast ja Gruusiast.Ja üht ütlen veel Sulle ,ma ei tea palju on Sinu mõttekaaslasi kuid usun vähe, jätkub ainult Kesknädalas kommenteerimiseks. Kuid proovi selliste mõtetega minna mõnda teise ajalehte nagi Päevaleht või Postimees , seal kuuled mida sulle öeldakse. Ja siis on Sul alles selge mida mõtleb rahvas.

ARVAJA  2007-06-11 09:29:42
to Helve Ma ei hakka siin pikalt kirjutama, miks ma ei saa Sinuga nõustuda, ütlen ainult lühidalt, et mulle ei ole ei Pihl ega Savisaar ega keegi teine midagi "ette söötnud." Minu usk põhineb uudiste kuulamise-nägemise-analüüsimise põhjal.

Zoo  2007-06-11 21:10:19
Jälle nagu ikka. Muidu oksendas keegi kesik Heelve siin küll terve kommentaariumi täis, aga nii, kui küsid mingeid argumente, siis valitseb bureðiniusklike seas kohe täielik vaikus. Proovi siis kuidagi sellistesse mingi minimaalsegi respektiga suhtuda? Pole ju kuidagi võimalik.

kollaborant  2007-06-11 22:43:53
Uluotsa üleskutse, astuda 20.SS-Diviisi koosseisu tähendas seda, et Eesti pagulasvalitsus astus sõtta Saksamaa poolel NLiidu, USA, Inglismaa, Prantsusmaa ja Kanada vastu ja mis tõi peale sõja lõppu kaasa ka vastavad poliitilised tagajärjed. Uluots sattus samasse nimekirja Kvislingi, Horthy, Pavelici, Vichy ja teistega, keda Lääs pidas poliitilisteks laipadeks.

Antsule  2007-06-11 22:50:16
Eesti koha Venemaa turul on juba hõivanud või hõivamas teised riigid. Eestlastele öeldakse mõistagi, et olete tublid! Ja, miks sa arvad, et need, kes Postimehes ja Päevalehes kommenteerivad ei kommenteeri Kesknädalas ja vastupidi. Ära loodagi, et eesti rahvas on nii loll, et ühtemoodi mõtleb.

to Zoo  2007-06-11 23:30:23
Sinul pole tegelikult arvamustki,rääkimata faktidest.Ainult mõttetu jura,mida sa ise kaifid.

Ants  2007-06-11 23:49:38
Sa võid mõnele jäädagi "pähe taguma" ilmselget tõde. Kuid kui ei taheta arusaada ,siis ajatakse oma jura. Mis kurat oli Eesti riigil tegemist Saksamaaga. Uluots kutsus eestlasi kaitsma oma kodumaad vene Punaarmee vastu. Kelle kuriteod olid rahvale teada. Ja eesti mehed läksid kaitsma kodumaad. Ka Soomest tulid mehed tagasi võitlema venelastega. Müts maha Soomepoiste ees.

Eelmine | 1 | 2 | 3 | 4 | Järgmine

Nimi 
E-mail