Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Milleks halvendada suhteid Venemaaga?

To-oo jaa...  2007-07-05 19:01:41
Kuule Sina OO jaa... Kõik mõistlikud kommenteerijad leiavad ,et sellist nõmedust ei oleks tohtinud äratrükkida. Kuna Sina ainsana arvad teisiti, siis usun Sa ise oledki see Põlvamaa pensionär, kes isegi oma nime soperdisele alla ei julge kirjutada.

Mart Arold  2007-07-05 23:03:39
Stalin oli grusiin ja Ustimenko venelane. Kas nende kahe veretööde pärast peaksime grusiine ja venelasi kui rahvust süüdistama???!!!

Ants  2007-07-06 00:31:58
Stalini kuritegusi ei saa keegi ajada grusiinlaste peale. Grusiinid on sõbralikud ja külalislahked eestlastele, olen seal ise käinud. Ja samuti Ustimenko kuritööde eest ei vastuta venelased. Kuid venelastel on küll mille eest nad vastutavad ,see on genotsiid eeesti rahvuse vastu.

Niisugused need eestlased  2007-07-06 08:14:17
ongi - grusiinid on nende meelest oi kui head, kuid kaaseestlased tuleks ilma soola ja sibulata nahka pista. Pealegi kui neil on maailmaasjadest teistsugusem arvamus. Veelkord näitab see, kuivõrd õigus oli Gustav Naanil öelda, et eestlastele pole omane mitte ainult koorislaulmine, vaid ka koorismõtlemine. Stalini kohta halba ei ütle, aga 1941. a. sügisel maha lastud "kommunistlise meelsusega" omakülamehe haual (kui ta vaid teaks, kuhu võssa see tehti!) on valmis trampima kas või karkude najal.

Eel kommenteeriale  2007-07-06 12:59:03
Kas ühe mõrtsuka Stalini pärast peaks kogu gruusia rahvast vihkama.? Vene okupantidega on teine lugu, nemad tapsid põletasid ja küüditasid Eesti rahvast. Inimsusevastased kuriteod ei aegu. Ja seda ei teinud muidugi üks venelane , vaid kogu kuritegelik Nõukogude Liit . Mille õigusjärglaseks ennast praegune Venemaa tunnistab.Ja see "kommunistliku meelsusega omakülamehest" , kedagi muidu maha ei lastud . Ta oli kindlalt olnud rahvareetur, küüditajate teejuht, metsavendade ülesandja. Kas Venemaal ei poodud avalikult sakslastega koostööd teinud reeturid ? Ära püüa siin midagi seletada isiklikust vihavaenust. Need olid üksikjuhud.

Vihane  2007-07-06 15:41:15
Kui õigustatakse "kommunistliku meelsusega omakülamehe" tapmist 1941. a. sügisel (sest kedagi muidu maha ei lastud), siis tuleb selline suhtumine seada ühte ritta nende omaga, kes on leidnud ja leiavad, et ka 1941. aastal ja hiljem küüditatud olid oma saatuse ära teeninud, s.t olid olnud rahvareeturid, kommunistide ülesandjad, külakurnajad, liiakasuvõtjad, noorkotkad-kodutütred jne. Et kõik need metsikused oli asjalikud, õigustatud, vaid selgest üllast klassivihast. Kuhu me sellisel moel jõuaksime? Seepärast on lubamatu ja häbiväärne, kui ühed eestlased õigustavad ühepoolselt mingit vägivalda teiste eestlaste kallal. See on koletuslik ohumärk! See tähendab, et "Eel kommenteeriale" märgi all kirjutanu on valmis rakendama vägivalda kaasinimeste kallal. On kummaline, et 2007. a. leidub meil ikka veel sellise "isamaalise" vaimu kandjaid!

Tegelikult  2007-07-06 17:49:58
Usutavasti on selle jama kokku käkkinud toimetus, kuid esitab taktikalistel põhjustel lugejakirja pähe. - Inimesed, ärge olge naiivsed!

To-vihane  2007-07-06 18:21:04
Kui keegi eestlane 1941 aastal,läks vene okupante teenima ja asus venelastele reetma oma kaasmaalasi ja neid Siberi saatma. Kas selle eest ei karistata igas riigis. Miks oli õigus venelastel puua kõik reeturid , kes tegid koostööd sakslastega ? Ja õieti tegid.Miks Sa sellest näitest "mööda libised " Vasta sellele . Sama õigus oli ka eestlastel. Meil ei olnud siin mingit kodusõda, et ka teiselpool oleks"oma õigus". Meil oli vene okupatsioon .Kõik vene okupantidega koostööd teinud eestlased, kelle süü tõttu tapeti täiesti süütuid, olid rahvareeturid. Mida Sa sonid siin noorkotkastest ja kodutütardest , mis need siia puutuvad ? Need olid tublid eesti noored.Kas oled venelane või ,et ei mõista midagi mis siin toimus. Kõik kes abistasid okupante olid rahvareeturid. Kas jõudis Sinule kord see kohale ?? Kõik täpselt sama kui see oli Venemaal,või ükskõik millises riigis .

Isamaalane  2007-07-06 20:16:19
Nimetada eestlasi fasistideks ja valitsust fasistlikus on nüüd küll nõmeduse tipp. Muus osas autoriga täiesti nõus. Venelaste ja venemaa vihkamine ja orjameelne koogutamine lääne ja inglise keele (vadake Tallinna linnapilti!!!!!!!) on läinud küll liiale, selge see. Hiljuti nägin telekas Ansipit, kelle spordiriietusel ilutses Estonia, ometi on meie maa riigikeelne nimetus Eesti. Kui peaminister ei austa oma maad ja keelt, mis siis majandusringkondadelt oodata!!! Neile ei maksa oma emakeele müümone mingeid raskusi, aga peaminister peaks olema siiski riigi ja rahva, sealhulgas eesti kulturi esindaja ja kaitsja.

Vihane, kes tegtelikult on kurb  2007-07-06 20:27:12
Siinses sõnakähmluses avaneb kaunis kole pilt: mõned meie tänapäevased eestlased kiidavad heaks mõrvu,mis pandi toime mitte kohtulikult tõestatud süüteo eest karistamiseks, vaid lihtsalt kahtlustuse alusel, kuskil silmahakkamise pärast (ajalehes ilmus pilt, võttis koosolekul sõna, sai töö eest preemiat, kuulus ametiühingukomiteesse, oli pioneer või komnoor jne) - järelikult oli nõukogude aktivist. Eeskujuks või õigustuseks tuuakse nõukogude karistusorganite mõrvategevus (nt okupeeritud aladel külavanemaks määratud poodi üles). Kas siit tuleks järeldada, et kui taastekiks 1941. a. sügisel alanud soodus olukord karistada kaasinimesi vana vaenu alusel, kadeduse pärast, valesse rahvusse kuulumise pärast, lihtsalt kahtlustuse põhjal, samuti neid, kes võiksid olla kellegi mustade tegude tunnistajaiks jne. - et siis puhkeksid tapatalgud, mis ei jääks verejanulisuselt alla nn stalinistlikule või saksaaegsele "õigusemõistmisele".

Teine Eestlane  2007-07-06 20:42:46
Tule taevas appi! Kui lugeda neid arvamusavaldusi, jääb pilt, et seda rahvast polegi vaenlastel vaja ähvardada ja hävitada, see rahvas suudab end ise ära hävitada! Kas tõesti on kõik XX sajandi metsikused ja otsatud kannatused olnud asjatud - see rahvas pole millestki õppust võtnud, rääkimata sellest, et kannatused ja üleelamised oleksid teda paremaks, mõistvamaks, humaansemaks muuta.

tõeleid  2007-07-06 21:28:07
kummaline, et pensionär põlvamaalt on nii loll, et ei tea eesti ajaloost ega poliitikast mitte tuhkagi. vähe sellest ta räägib sellest mida on kuulnud kuskil... elades põlvamaal, kus on väga palju setusid kelle pealinn ja külad jäid teisele poole ja kes on õigustatult kõige vihasemad oma kodumaa poolitamise ja enda kodudest ilma jätmise pärast. ometi pole see pensionäär seda kuulnud.

To kurb  2007-07-06 21:56:55
See jutt siin on siiski õige, et päris süütult kedagi ei karistatud ei eestis ega ka venemaal.Võibolla oli ka erandeid. Kuid kurjus ja kuriteod inimeste kallal okupatsiooni ajal tekkitasid viha ja kättemaksuhimu. Alguse tegid lahti venelased see on ajalooline tõde,venelased alustasid küüditamiste, mõrvamiste ja põletamistega. Muidugi järgnes vastureaksioon. Praegu enam midagi taolist ei tule ,selle tõestuseks on ,et need endised küüditajad ja NKVD mehed käivad vabalt ringi. Ei tirita neid kohtuette,kuna nad on juba vanad pensionärid. Venelane siiski teatavasti jälitas aastakümneid endisi saksa sõjaväes teeninuid ja saatis sSiberi sunnitööle. Eestlased on humaansemad.

Seto  2007-07-06 22:57:41
Mul om süämest kahju, et Kesknätäl säätse lolli jutu är trüksõ.

arno  2007-07-07 02:43:42
Oma pika Kesknädala lugejastaazi jooksul pole mul õnnestunud vist teist nii nõmedat ja pahatahtlikult ilkuvat soperdist isegi Kesknädalas lugeda. Tabavalt kirjutab keegi, et sellise soperdise on kokkukirjutanud toimetus ise allkirjastades seda pensionäri nimega. Poisid, jätke selliste nõmekatega vaidlemine kes seda pläma kaitsevad. Sellise jälkusega vaidlemine on TULUTU!!!

teema  2007-07-08 11:46:27
tegelikult on kellegi südamesoov ajada eestlased jälle kord omavahel lepitamatult tülli,et sellelt vastuseisult profiiti lõigata.Me oleme kõik üks rahvas ja suured riigid on meid julmalt oma ambitsioonide täitmiseks ära kasutanud.Täpselt sama toimub ka nüüd-meie möödunud aastate valu kasutatakse lihtsalt ära.

Kah pensionär  2007-07-09 12:12:48
Aga ometigi mitte nii loll. Kas Põlvamaal sellised elavadki? Vaevalt küll - põlvamaalased, protestige selle artikli vastu. Närune Kesknädal! Kas kellelgi on veel kahtlusi, millised molluskid Keskerakonnas tegutsevad ja rahvast lõhki ajavad.

Oi jah  2007-07-09 12:16:20
Klenski on vist nende kaastöötajaks hakandud, on ju tema, kes igal pool vehib 1942. aastal välja antud "Vabastaja" numbriga ja väidab nagu levitataks seda praegu Eestis. Ise on pealevitaja. Vaat sellise vaenuõhutaja kaduviku teele minekust küll kahju ei oleks. Nagu Koganistki.

Kuidas julgeb  2007-07-09 12:19:18
Kesknädala kirjutada oma päises "rahva poliitikaleht"? Millise rahva? Nüüdseks on seda rahvast jäänud vaid 7 % ja sellest vähemalt 2/3 ei oleks ka selle artikliga nõus. Häbi lihtsalt!

teema to Kuidas julgeb  2007-07-09 13:22:35
Julgeb ikka,sest mina olen ka rahvas ja minu sõbrad,sugulased tuttavad ka.Kui sulle ei meeldi Kesknädal,ära loe,keegi ei saa sind sundida lugema seda,mis ei meeldi.See on täielikult sinu probleem ja hakata kommentaaris sõimlema teistega oma probleemi pärast on,pehmelt öeldes,rumal.

Eelmine | 1 | 2 | 3 | Järgmine

Nimi 
E-mail