Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

65 aastat suure sõja lõpust: Moskva ja Tallinn

ambuja  2010-05-12 12:29:21
Paistab, et pärast Pronksiööd tekkinud lõhe eestlaste ja venelaste vahel on suurenenud. Kui eelmisel aastal oli Järvevana tee ääres parkivaid autosi vaid paarisaja meetri ulatuses, siis sellel aastal oli Järvevana tee kahe kilomeetri ulatuses mõlemal pool teed parkivaid autosi täis. Kõik inimesed ruttasid Pronksmehele austust avaldama. Sõdurimundris noored seisid valvel ja rahvast oli murdu, lähemale kui 20 meetrit ei pääsenud. Rahvas oli vaoshoitud ja õnnelike nägudega, sest saksa fašism sai purustatud ja enam kunagi ei tule tagasi saksa mõisnikud. Seda kinnitasid liitlasväed paraadil Moskvas ja seda kiitis heaks ka president Ilves Moskvas. Miks sellisele tähtsale sündmusele on pühendatud nii napp artikkel? Kui president Ilves otsib Moskvas sõprust, siis peaks Eestis tegelema põhjalikumalt venelaste integreerumisega. Kuid endiselt venelasi solvatakse ja sõimatakse okupantideks. Miks siis Ilves okupandiga sõprust sõlmib? Oleks aeg juba elada rahus ja sõpruses.

poogen  2010-05-12 18:52:40
"siis peaks Eestis tegelema põhjalikumalt venelaste integreerumisega." <-- iga kord kui keegi sarnase lause õhku viskab mõtlen ma alati, et mida paganat selle all siis mõeldakse. Milles see integreerumisega tegelemine siis avalduma peaks? Vabandama venelaste ees, et me 90ndatel iseseisvusime ning tunnistama et 40ndatel toodi Eestisse kirjaoskus ja kultuur? Andma kodakondsuse igaühele, kes seda soovib - sõltumata selles, kas ta sõnagi eesti keelt, ajalugu või kultuuri oskab ?
Ja kuidas väljendab asjaolu, et Pronkskolakat käis austamas rohkem rahvast (65 aastat ikka II MS lõpust), lõhe suurenemist. Las käia need, kes tahavad, rahulikult seal langenuid mälestamas - nüüd on nad ju õiges kohas, metsakalmistul, mitte kesklinnas liiklust takistamas.

Leo  2010-05-13 06:12:54
Leo to ambujalle.Ma lugesin su emaili ja minule paistab,et sul on võibolla parem elu Venemaal sa kirjutad niisuguse suure joovastusega,mida venelased tegid Tallinnas eriti paistis minule silma,et noored seisid tee ääres sõduri mundris!!!!????.Kas need noored olid Eesti sõjaväe mundris?Ja kui nad olid,kes andis neile loa sinna tee äärte minna ja seista valvel.?Minu teada iga maa sõdur on erapooletu ta kohused kuuluvad tema riigile!!!!!!!!

ambuja  2010-05-13 11:06:09
Leo, loe ikka tähelepanelikult mida ma kirjutan. Ma lihtsalt kirjutasin sellest, mida ma nägin ja kuulsin. Eelmisel aastal oli televisioon käinud neid rahvahulki hindamas ja oli šokeeritud, et Võidupühal algas inimeste vool Pronksmehe juurda juba hommikul ja kestis hiliste õhtutundideni. Kas nad ei tohi austada oma kangelasi, kas peavad nad maha salgama. Nii saan ma su jutust aru. Kas oled sa nõus maha salgama oma võitlused Kagu-Aasias? Las nad austavad oma kangelasi nagu meie austame Vabadussõja kangelasi. See on ajalugu, kuid nüüd peame koos elama rahus ja sõpruses. President Ilves käis Moskvas otsimas nende "okupantide" sõprust. Mõtle sellele.

üügu  2010-05-13 11:51:52
pronkssõduri juures ei käidud austust avaldamas vaid langenuid mälestamas. Kuhu siis minna kui vanaisa sõdis punaarmees ja suri 3o aastat tagasi ?Kas selle igirikkis risti juurde-sellel pole ju mingit seost 2. maailmasõjaga. Sinimägedesse-seal langes punaarmees mu onu. Las igaüks ise otsustab kus ja kuidas ta oma pere kadunukesi meenutab,see pole teema teistel inimestel otsustada!

JB  2010-05-13 13:19:49
"Seega - kedagi pole unustatud, midagi ei unustata."

Täpselt! Nii ei unustata ka siin, Maarjamaal, neid tuhandeid, keda sõdur-vägistaja loomavagunites Siberisse küüditas, neid sadu, kes kuklalaskudega NKVD keldrites otsa leidsid ja neid tuhandeid, kes üritasid idast tulevale täitanud ja kaltsudes massile vastu seista, olgu siis neil seljas saksa või soome munder või metsavennapintsak.

Ja endiselt näidatakse naeru kihistades neile napakatele, kes on endale külge sidunud Georgi lindi, andmata endale aru, et puudub igasugune seos selle ja II maailmasõja vahel.

Pealtnägija  2010-05-13 13:39:27
Edkarjuugend ehk Tallinat rüüstanud tiblakari ootab vist jälle, et politsei turja kuumaks kütaks. Õnneks on Eestil praegu parim valitsus, kes suudab vaevata keskerakondlikud kurjategijad ohjes hoida.

vaagija  2010-05-14 00:09:00
ambujat toetades meil oleks juba aeg aru saada, et vene inimesele on 9. mai sama suur püha, nagu eestlasele 24. veebruar. Venelasel on õigus 9. maid oma suureks pühaks pidada, sest sel päeval saavutasid nad koos liitlaste USA, Inglismaa ja Prantsusmaaga ajaloolise võidu hitlerliku Saksamaa üle. Tänane Saksamaa seda ei põe ja nagu alles Moskvast pilti nägime, istus kantsler Merkel Putini paremal käel. Meie president pidi leppima tagasihoidlikuma positsiooniga.
Meil aga nii kujuneski, et 1/3 eestimaalaste jaoks on Pronks olulise tähtsusega ja see olulisus tõesti, aina kasvab nüüd, just pärast 2007. aasta kevadet, seda on tõesti märgata. Põhjuseks ilmselt mitte see, et Pronks kalmistule viidi, vaid just - kuidas viidi. Seoses Pronksi nii massilise ettearvamatu külastusega aga kas ei teki uus probleem: kas ikka on nii suure rahvahulga kogunemine kalmistule õigustatud?

Papi  2010-05-14 06:55:28
Tartlased on oma kauaaegse linnapea samuti pronksi valanud. Kes tahab näha otsigu turuhoone üles. Eesti võiks oma euromündid ka pronksist teha, kole püha metall siinmail.

  2010-05-14 09:00:09
4. novembril tähistatakse Venemaal riikliku pühana ka aastal 1612 saavutatud võitu Poola okupantide üle.

Leo  2010-05-14 13:45:09
Leo to ambujalle.Kes on need venelased,kes elavad Eestis ja neil ei ole Eesti kodakontsust?Teine küsimus sinult on.Kas sissetunginud venelased olid Eestirahhva vabastajad või vangistajad?Kui palju eestlasi kaotasid oma elu,et kaitsta oma sünnimaad?Kui palju eestlasi surid Siberis?Kui palju eestlasi põgenes hirmuga välismaale? ja surid seal ja paljutel oli küsimus huultel "MIKS?"Ma küsisin sinu käest,mis üigus oli neil mundrit kanda?

Leo  2010-05-14 14:07:23
Leo to JB.Minusuguseid pole maailmas palju järele jäänud ja meie read vähenevad iga aastaga nii Eestis,kui ka välismaal.Sama minu poolt ma ei unusta kunagi 1941.aasta suve ja 1944.aasta suve sügist.Ehki nüüd on minu seljataga olnud palju raskemaid lahinguid.Soovin sulle JB palju tervist ja jõudu tulevikuks!

ambuja  2010-05-14 15:11:28
Leo.Ma küsisin, kas sa salgad maha oma võitluse Kagu-Aasias? Mida tegi üks eestlane seal võõral maal? Kas tahtis kehtestada eesti valitsust? Kas USA, Inglismaa ja Venemaa peavad unustama, et nad koos võitlesid fašismi vastu. Kas venelased ei tohi mälestada fašismi vastu võitlejaid? Oma kommentaaridega oled sa pidev rahvustevahelise viha õhutaja. Kas sa tahad, et venelased ja eestlased hakkaks omavahel kaklema? See sulle meeldiks, see on sinu elukutse ainult tappa, kuid meie tahame siin praegu rahus elada. Mitte ükski praegu Eestis elav venelane pole kedagi küüditanud, pole kedagi tapnud ega Eestist välja ajanud. Kõik see on ajalugu. Saksa riigipea istub nüüd kõrvuti vene riigipeaga ja nad ei vaata teineteist vihkava pilguga ega süüdista mitu miljonit kumbagi rahvast on sõjas langenud. Kas nad peaksid teineteist rusikatega klohmima selle eest? Ela rahulikult Austraalias ja ära tõsta meil rahvustevahelist viha.

ambuja  2010-05-14 16:17:28
Leo. Tuli veel meelde, et sa olid vist USA vägede koosseisus. Siis sa oleks pidanud ka ilmuma Moskvasse paraadile USA vägede veteranina ja kiitma Vene vägesi Berliini vallutamise puhul, mis tähendas Euroopas Teise Maailmasõja lõppu.

vaagija  2010-05-14 23:28:41
Mul hakkab kahju nii palju oma pika elu jooksul üle elama pidanud Leo´st - kardan, et tal on mõned "head" sõbrad siin kodumaal, kes teda nii palju propaganda ja ajupesuga üle külvavad.

Leo to ambuja  2010-05-15 12:46:00
Leo to ambuja ja vaagijalle,ambujale-venelased ei võidelnud kunagi fasiste te vastu!Nad võitlesid Natside vastu!Samuti ambuja ma ei ole kunagi kuulunud Ameerika sõjaväe koosseisu-ehki kunagi ülemjuhatus kuulus yänkidele-samal ajal minul ei ole ingisugust huvi osavõta paraadist,nagu see oli Moskvas-vaagijalle.Senini on minu enda vana peaaju kirjutanud ja keegi pole minule Eestist abi pakunud.Ma mäletan ainult neid kurbasi mälestusi,mida tegid venelased Eestis!

oh seda õnne  2010-05-15 14:54:47
Eks nautigem siis seda õnne, et juba 65 aastat saab ajast, mil juudibolševikud ja plutokraatia maailma omavahel ära jagasid.

Leole  2010-05-15 18:25:09
Sinu asukohariik kuulutas 1941. aasta 8. detsembril sõja Soomele, sest viimane oli alustanud Jätkusõda Nõukogude Liidu vastu.

vaagija  2010-05-15 22:17:52
Nõus, Leo, ja see on hea, et Su vana pea nii töökorras veel on. Me kõik mäletame neid kurbi mälestusi, mida tegid stalinistid Eestis. Aga peame ka seda mäletama, et vene oma rahvas kannatas väga palju stalinistide kuritegude läbi. Ja need eestivenelased, kes täna Eestis elavad, on enamuses Eestis sündinud ja meie soov peab olema, et nad eesti keele ja eesti meele omaks võtavad, kaasa arvatud ka Eesti Kaitseväes väärikana valmis teenima on. Neid okupantideks nimetada oleks ülekohtune. Saksa rahvas on ajaloos kommunistide läbi rohkemgi kannatanud, kui Eesti rahvas, ometi on nende suhted täna heanaaberlikud.

Leo  2010-05-16 12:39:41
Leo to ambujalle.Millepärast ma sõdisin,kui eestlane kagu-aasias?Jah ma sündisin Eestis jah ma võitlesin kommunistide vastu,et kaitsta oma sünnimaad-ma vihkan kommuniste,mida nad tegid Eestis!Mu uueks kodumaaks sai Austraalia!Miks ma läksin nii kaugele oma sünnimaast?Ma kunagi ei aimanud,et see punane mõrvar variseb nagu ta seda tegi.Su küsimuse peale-mida,kui eestlane ma tegin kagu-aasias?Vastus on lihtne/Kommunisum lähenes mu uue kodumaale ja minul tuli jälle võtta relv,et kaitsta oma uut kodumaad,et siin ei juhtuks sama mis juhtus minu sünnimaal!!!

1 | 2 | Järgmine

Nimi 
E-mail