Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Mõistetamatu veneviha

Ants  2010-10-08 13:37:35
To-MINNA . Ma ei saa ikka veel rahu selle Minna ülitobeda kommentaari pärast . Minna kommentaarist--- " Metsavennad-bandiidid mõrvasid ausaid tööinimesi ,isegi rasedaid naisi ja lapsi . Ja neid bandiite-metsavendi ei saa võrrelda partisanidega kes aitasid fašiste purustada . Kas Sinul on Minna tuua ainustki täpset kontrollitavad fakti ? . Kuid olen nõus ,et metsavendi tõesti ei saanud võrrelda mõrtsukate vene partisanidega . Mina toon kohe ühe näite mida võimalik kontrollida .--- 1943 aasta talvel tuli üle Peipsi jää Eestisse suurem salk hästi relvastatud partisane üle 100 mehe . Kuid kogu Eesti elanikond ei toetanud neid teada ja kõik kes nägid ruttasid ka võimudele teatama . Oma teel nad röövisid üksikuid metsatalusi ja Torma metskonnas põletasid metsavahi koos perega tema talusse . Eesti Omakaitse jälgis nende liikumist ja Torma-Avinurme- Ulvi Omakaitsemehed ühiselt tõkestasid nende tee Ulvil "Kangru talu" juures . Maastik oli seal varitsevatele Omakaitse meestele soodne ja partisanid läksid lõksu . Ootamatu kuulipildujate ja püssituli hävitas lagedal asuvad pardisanid ,ainult üksikud pääsesid . Omakaitse kaotused olid üks langenu . See lugu on kontrollitav ja elanikonna viha partisanide vastu on mõistetav, kui nad tulid eestisse kui röövlikari . Aga eks nii käitunud ka hiljem meie "päästjad" Punaarmeelased kõikjal

kriibu  2010-10-08 13:44:45
V.P-le: Metlev EI OLE mingit värvi muutnud. Metlev ei ole kunagi olnud ei punane ega sini-must-valge ega lilla-roosa triibuline. Metlev on vene rahvusest Eesti Vabariigi kodanik, kes austab seda riiki, kus ta elab. Lihtne, selge, loogiline ja mis peamine - NII ONGI ÕIGE. Ta ei ole maha salanud ei oma rahvust ega kultuuri.
Teie Metlevi suunas toodud halvustav lause on alatu ja solvav ja näitab vaid teie enda madalat intellekti ja mingite kunagi päheõpitud dogmade järgi elamist.

irw  2010-10-08 14:51:46
Vean kihla, Ants, minna vastab sulle niimoodi: see kõik mis sa kirjutad on vale ja võetud ajaloovõltsija Mart Laari raamatutest. Õige info leidub 1968-ndal aastal välja antud mahukas koguteoses "Rahvatasujad" ja ühes teises raamatus, mille pealkiri on "Haakristi teenrid"
Kui Minnal pole mitte siin peen sarkasm, siis lähen mina ja astun keskerakonda ja võtan oma lemmikraamatuks Priit Kutseri eeskujul "Peaministri".

hoiataja  2010-10-08 15:20:59
Eestlastel läheb põhiaur omavahelisele kiskumisele - Teisest maailmasõjast pärit arvete klaarimisele. Nad ei pane tähelegi, kui on oma iseseisvuse, sültumatuse ja rippumatuse kaotanud. Oh siis seda hala ja ulgumist!

Jaanus  2010-10-08 15:32:06
Kui Sa hoiatad eestlasi venemeelse Keskerakonna eest olen Sinuga nõus , kui seda Erakonda usaldad oled varsti iseseisvuse ja sõltumatuse kaotanud --oh siis seda hala ja ulgumist. Seepärast eestlased olge valvsad ja vaadake keda Riigikokku valite .

Ants  2010-10-08 15:59:58
TO-IRW .See mida siin kirjutasin pole mitte võetud M Laari raamatust vaid pealtnägja jutustusest . Minule rääkis sellest Arnold Kangur "kangru talu perepoeg" kes lahingut ise pealt nägi . Ja seda kuidas need partisanid Jõgeva Maakonna Torma Metskonna metsavahi elusalt koos perega põletasid teab iga sealkandi inimene . Kuid toogu nüüd Minna minule näiteid mis ei pärine mitte mõnest Nõukogude aegsest raamatust vaid kellegi pealtnägija jutustusest ja palun siis nime ka ,et kontrollida .

arno  2010-10-09 01:17:10
sm Pärnpuu, teie pole andnud meile "järada" mingit konti vaid soperdanud kokku mingi süüdimatult totra väljamõeldise eestlaste olematust "venevihast" ... Et saada veidigi ettekujutust siinelavate venelaste EESTIVIHAST - lugege sedasama Lena poolt pakutavat vene nooruki blogi. Lugege siin ilmuvate venekeelsete ajalehtede või vene Delfi venelaste kommentare ja te saate aimu siinelavate venelaste eestivihast. Aga ei teie ega siinsed eesti elu kirujad selgita mitte poole sõnaga - MIKS viimase kolme aasta jooksul on järginud Putini kutset ja pöördunud oma kunagisele kodumaale tagasi vaid 21 venelast(!), samal ajal aga on kolinud Venemaalt siia elama MITUSADA inimest(?). MIKS kolivad venelased oma põliselt kodumaalt nii meelsasti siia VENEVIHA keskele aga ei soovi mitte miski hinna eest kolida tagasi oma kunagisse KODUKÜLLA??? Küllap andis sellele küsimusele vastuse seesama teie poolt halvustatav Metlov, kellel oli julgust väljaöelda TÕDE, et venelastele MEELDIB armastada oma kodumaad OHUTUST KAUGUSEST - ja kõige parem kui PIIRI TAGANT ... AGA MIKS??? vastake sellele ja ärge kirjutage propagandistlikku loba.

SP  2010-10-09 15:32:48
to ajalooline õiend 2010-10-07 12:40:29

http://www.israelshamir.net/English/Eng17.htm
http://www.israelshamir.net/ru/ruart151.htm
seoses pronkssõduriga

juku  2010-10-09 15:56:04
to arno 2010-10-09 01:17:10

Aga miks kolivad eestlased Eestist Läände?

Juhan  2010-10-09 16:58:38
to-Arno
Aga miks meie idanaabrid jälle väga tahavad kolida Eestisse ?

To Juku  2010-10-09 20:47:25
Ikka venelastest kaugemale ...

Ants  2010-10-10 12:53:43
Selline naaber nagu Venemaa kes läbi sajandite on Eestis käinud röövimas ,põletamas,tapmas on küll lausa "issana nuhtlus" ja eestlased meelsasti kolivad läände kaugemale venelastest . See on vastus Jukule

õpetaja ka  2010-10-10 16:41:53
Küll on kummaline lugeda arutlust, kus ühe võimu, siis nõukogude, kuriteod üldistatakse ühele rahvale. Seejuures vahet tegemata venelaste, valgevenelaste,ukrainlastejne.vahel.
Vahet ei oleju eestlasel, sakslasel, venelasel, neegril,valgel. Hinnatakse ju konkreetset inimest, iga rahva hulgas on lurjused ja head inimesed.
Nõukogude võim oli kuritegelik ja selle võimu esindajaid oli iga rahvuse hulgast.
Seega,ühinen artikli autori arvamusega, nõukogude võimu kuritegude tõttu vihata ühte rahvast on mõistetamatu.

menševik  2010-10-10 18:13:48
Nõukogude Liidu ehk Kasaari Kaganaadi moodustas rahvusvaheline finantseliit Oktoobrirevolutsioonile järgnenud viie-aastase Kodusõja tulemusena.
Peale Tartu rahu sõlmimist 1920. aastal asus EW bolševike poolele, toetades nende võitlust valgekaartlaste ja kasakate vastu.
http://www.heretical.com/miscellx/bolshies.html
http://jyrilina.com/index.php?page=skorpioni-margi-all

lugemist  2010-10-10 18:40:20
miks rahvusringhääling leheülevaadetes Kesknädalat ei tutvusta?
Vastus:
http://www.postimees.ee/?id=324396

zaheeb  2010-10-10 20:58:59
tu lugemist
Kuidas antud teema sinu kommentaariga seostub?

erusoldat  2010-10-11 13:03:41
Eestis pole ju mingit "veneviha", kui võrrelda mõne Euroopa keskmise rahvastevahelise vaenuga. Ses mõttes pole siin ka venelastepoolset "eestiviha". Minge Põhja-Iirimaale, Bosniasse , Slovakkiasse või Lääne-Ukrainasse, siis näete alles õiget vaenu. Selle nupukese autor siin ilmselt tahaks väga seda provotseerida. Või mis muu mõte nii tobedal artiklil saab olla?

Jaanus   2010-10-11 14:29:46
To "õpetaja ka "-- Siin oli juttu ,et venelased sajandite vältel käinud Eestis tapmas ja põletamas . Kaua varem kui seal sai võimule kommunism . Võiksid ajalugu ka tunda,vene sovinismi on omal nahal tunda saanud kõik venelaste naaberriigid , viimane oli venelaste sõda Gruusiaga .

Ervin R.  2010-10-11 15:53:04
Venemaa ja rahva minevik on järjekindlalt jõhker olnud, nii oma kui naaberrahvuste vastu. Valitsejad on traditsiooniliselt isevalitsejad olnuid, nagu nüüdki. See oli sobiv koht kommunismi levingule ja arengule. Ka kommunism, sobis vene kultuuri.

õpetaja ka  2010-10-11 16:45:08
to Jaanus. Tänan Sind muret tundmast minu ajalooalase "harimatuse" üle.
Mis siis sakslastega teha?-700 aastat! Mis teha eestlastega, kes sündisid esimese öö õigusest ja kelle järeltulijad reklaamivad ennast eestlastena? Mis on minu naabrinaisel Aljonal tegemist Sinu poolt loetletud vihkamise põhjustega?
Vihkaja on kokkuvõttes harimatu mats ja lihtsalt mölakas.

Eelmine | 1 | 2 | 3 | 4 | Järgmine

Nimi 
E-mail