Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Konverents "Kuidas kaasajal mõtestada rahvuslust?"

Erusoldat  2008-01-09 02:53:06
Kuna Keskerakond on peamiselt vene partei, siis oleks väga huvitav arutada kuidas mõtestavad rahvuslust Eesti venelased.

Lihtne vastus  2008-01-09 09:54:46
Eestlane on eesti keelt kõnelev venemaalane.

Veel lihtsam vastus  2008-01-09 11:19:51
Eestlane on kes tahes, keda kohtame Eestimaa pinnal alaliselt või ajutiselt. Kas teile ei meeldigi sihuke definitsioon? Äkki tahate Eestis olevaid mitte-eestlasi koguni tähistada mõnede väga suurte tarkade poolt meeletult vastikuks peetava sõnaga "eestimaalane", selle asemel, et neid nahavärvist, silma- ja ninakujust, usutunnistusest jne jne hoolimata nimetada ühtlaselt ühe sõnaga - "eestlane"?

Mart Ojasalu  2008-01-09 16:34:17
Oleks huvitavam kui sinna kutsutaks esinema ka ERLi liige Sven Kivisildnik.

iks  2008-01-09 22:31:45
Ja miks mitte ka Jüri Böhm?

...  2008-01-09 23:07:45
lugupeetud vahutajad, vahutage aga edasi - head vahutamist1

To-veel lihtsam vastus  2008-01-09 23:16:41
Eestlase esivanemad on juba sajandeid eestis elanud,ja nende emakeel on eestikeel. Kõik sõjaastast siia tulnud venelased ei ole isegi eestimaalased vaid okupantide järglased.Kes rikkudes rahvusvahelist õigust siia toodi okupatsiooni põlistamise eesmärgil.

vaagija  2008-01-10 00:42:34
Eestimaal on eestlane elanud tuhandeid aastaid - see on meie kodu ja teist päriskodu ei leia me mitte kusagilt. Samas on palju aastaid eestlase verd seganud sakslased saksastamise ajastul, venelased venestamise ajastul ja küllap ka rootslased, taanlased on samaga hakkama saanud. Ometi oleme suutnud läbi aegade säilitada oma rahvuse ja emakeelena eesti keele. Tänased eestivenelased Eestimaal on meie aja paratamatus ja mida paremini me suudame omavahelisi suhteid reguleerida, seda parem meile ja Eesti riigile tervikuna. Peame lootma vastastikuse integreerumise paranemisele ja omalt poolt vastastikku tegema kõik, mis tagab edu ja eesti keele püsimise meie kodus. Ehk nagu ütles lugupeetud David Vseviov: "Iga riigi huvides on, et inimesed, kes tema territooriumil elavad, oleksid hinges ikka selle riigi kodanikud".

Erusoldat  2008-01-10 01:49:57
Kui eestlastele tähendaks rahvus sedasama, mida Prantsusmaal ja USA-s - riigi kodakondsust, siis oleks siinsete venelaste ja eestlaste vaated oma rahvuslusele üsna lähedased. Aga nii eestlased kui venelased ei ole rahvustunnet ajaloos kunagi otseselt riigiga sidunud. Eestlased on olnud nn. "Kulturnation" ja venelased on alati seadnud sihiks kõigist Vene riigi elanikest õigeusklikud venelased teha. Eestivenelaste minevikust on tänapäeva vähe kasutamiskõlblikku pärandit kaasa võtta, niivõrd otsekoheselt marurahvuslik on see olnud. Seega peaksid eestivenelased oma rahvusluse mõtestamisega kaunikesti plindris olema ja eestlased nende mõistmisega samuti.

Olb  2008-01-12 18:12:13
Eesti venelased on veneedide järglased ja neil pole midagi ühist rossidega, kes kunagi hävitasid nii veneede, kui ka liivlasi ja ingerlasi. Eesti venelased on põlised ja ustavad eestimaalased.

Ants  2008-01-13 13:22:20
Eesti- venelased elavad põhiliselt Peipsi järve kaldal ja arvuliselt ei ole neid väga palju. Nemad on tõesti eestlased ,mitte aga hilisajal siia paremat elu otsima tulnud immigrandid,milliseid on Tallinn täis. Neil pole eestlastega midagi ühist, põhiliselt nad ei oska eesti keeltki,mis Peipsi järveäärsete tõeliste eesti-venelaste puhul oleks mõeldamatu.

vaagija  2008-01-13 20:35:46
Antsule - nõus, nõus, et said minu sõnasabast kinni - ega kuidagi peame neid ju nimetama, sest meie rahumeelne eesmärk on ju, et ka Tallinna ja Narva venelastest saaksid kunagi samasugused eestivenelased, nagu seda on varem Eestisse tulnud Peipsiäärsed eestivenelased.

Erusoldat  2008-01-13 23:21:21
On sutsu kummaline, et ainult eesti rahvuslust on vaja mõtestada, suunata, pügada, ohjeldada jne. Kas teiste Eestis elavate rahvaste rahvuslused on siis küpsed, ideaalsed,jne.? Kas muulased on natsionaalimpotendid või? Minu arust on Tallinna Linnavolikogu enamusel rahvus täiesti olemas ja rahvuslus samuti. Kas see on kaasaegselt mõtestatud rahvuslus?

lisaja  2008-01-14 09:22:37
to Ants 13:22:20; Eesti praeguse presidendi THI ema Iraida toodi Eestisse parema elu peale niisamuti nagu hiljem, pärast II ilmasõda, toodi sealtmailt sadu tuhandeid. TH.Ilves: “Mu ema (Iraida) on sündinud 1927. aastal Nõukogude Venemaal ning tema emal (Jelizavetal) õnnestus laps üsna pea pärast sündi toimetada Eestisse oma õe peresse. Elu Venemaal oli sedavõrd raske ja vastik, mis pani inimesi oma lapsest loobuma, et laps ei peaks kannatama. Mu ema kasvas üles kasuvanemate, oma tädi ja tädimehe peres”. (PM 24.08.2006) Iraida tädi tuli Eestisse varem, juba oktoobrirevolutsiooni paiku, ja oli abielus eestlasega (Ärma talu Peetriga, kelle perenimi oli Rebane). Ilvese bioloogilise vanaema nimi oli Jelizaveta Vassiljevna Tshistoganova, vanatädi (kasuvanaema) – Aleksandra. Viimane kasvatas/hoidis.

Erusoldat lisajale  2008-01-14 19:43:24
Aga näete kui toredaid eestimeelseid inimesi need Tðistoganovad kasvatasid. Eestlased pole kungi määranud rahvust vere järgi. Vere järgi rahvuse määramine on natsonaalsotsialismi üks tunnuseid, muuseas.

tsiiviil  2008-01-15 09:35:44
to Erusoldat; Kasvas välismaa esindaja Eestis ja eestlaste arvel Ärmapanija.

Erusoldat tsiviilile  2008-01-15 16:32:34
Oletame, et keegi ongi paha inimene. Kas teie otsite viga kohe tema päritolus? Vanavanaisa oli mustlane, vist seepärast varastab, vaarisa venelane - no sellest ei saagi muud tulla kui joodik, ja nii samas vaimus edasi?

Nimi 
E-mail