Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Sõda algas ikkagi

@seti  2003-03-25 23:38:38
kas üldse oligi huvi rahumeelseks lahenduseks? Tuletame meelde, see oli Bushil juba teine sõda, Afganistani järel.

...  2003-03-26 02:36:23
Yllatavalt arukas jutt.

Oraakel  2003-03-26 07:44:09
Ka keskerakonna tegutsemise juures valdab paljusid üllatus, sest ideoloogia asemel pakutakse läbi demagoogia parteiladviku isiklikest huvidest johtuvaid seisukohti. Selleks, et mõista USA diplomaatia nõrkuse olemust, pead lisaks teistelt artiklitest mahaviksimisele minema kooli ja veidikene juurde õppima. Siis saad ka aru. Vaja on omada sünteesivõimet. Ära kohku, kui sa ei tea, mida see tähendab. Küsi, mõni suudab ikka selgitada.

Rutt  2003-03-26 07:56:45
Selle mõtteavaldusega olen peaaegu sõna-sõnalt nõus ja meeldiv üllatus veel see,et selline lugu ilmub "Kesknädala"veergudel.Olen ikka imestanud ajakirjanduses kuuldu põhjal ja tavainimeste arvamuste järgi,et kuidas küll ajaloost üldse ei õpita ja ikka on nii välja kujunenud,et kriisi peab lahendama USA.Kui Prantsusmaa ja teised "rahuinglid" aina räägivab nn.rahumeelsest desarmeerimisest,siis tekib küsimus,mida on nemad selle heaks teinud,miks nad ei püüdnud alustada dialoogi kasvõi Husseini endaga?

Rutile ja teistelegi  2003-03-26 12:21:16
Tõepoolest, oleks ju Eestigi püüdnud alustada dialoogi nt. Putiniga Pätsi ametiraha asjus või kompensatsiooni saamiseks okupatsiooni eest...Inimesed ei saa aru, et dialoogiks on vaja kaht poolt! Kui teine pool sinuga ei suhtle, mis dialoogi sa pead, siis on ju ainult monoloog võimalik.

Rutt  2003-03-26 13:33:40
Sellest vastusest ma küll hästi aru ei saanudki,sest ka minu arvates pole võimalik Husseiniga rahumeelselt asju ajada,aga miks nõuavad just paljud riigid eesotsas Prantsusmaa ja Saksamaaga Iraagi rahumeelset desarmeerimist,ju siis nende arvates on see võimalik ja nad oleksid võinud sellele ise kaasa aidata,aga mitte ainult rääkida ja nõuda,seda ma tahtsingi öelda.

Muidumees  2003-03-26 15:02:24
Minu arust täitsa asjalik kirjutis.. :)

nobe  2003-03-26 15:28:14
Miks Keskerakonna arukat häält sojaküsimuse kohta voimulolevas valitsuses kuulda ei ole?

Siil  2003-03-26 15:32:12
Olen täpselt sma meelt, mis artikli kirjutajagi. Loomulikult on rahu parem kui sõda... Oleks Stalini ajal olnud selline täppisrelvastus ja selline Ameerika, oleks võinud palju jääda inimesi ellu ja oleks ka meie elu siin ilma Stalini vahelesegamiseta olnud praegu hoopis teine! Olen selle sõja poolt aga soovin väga, et see rutem lõppeks.

...ja teistelegi  2003-03-26 16:52:15
Mis see rahumeelse desarmeerimise aitamine siis veel olla saab peale rääkimise ja nõudmise?

ülle  2003-03-26 19:34:40
ikka sama jutt - me sõdime, et tagada rahu...

ülle  2003-03-26 19:55:00
ja soomlastele ja rootslastele ei ole tähtis maailma julgeolek? Miks nemad valisid vaikimise või siis protesti?

Alo  2003-03-27 20:42:41
Ma olen väga pettunud. Enne ikka sai Kesknädalat lugedes kõvasti naerda ja nüüd siis selline esimene mõistlik artikkel. Kas huumorisuunitlusega ajaleht on suunda muutmas. Õnneks siiski lehes ka nupuke samal teemal kuid teise nurga lat (USA alustas sõda), seal vähemalt oli faktidega manipuleeritud ja rahvale nalja tehtud. Aga kus on toimetaja silmad, et selline artikkel läbi lasti. Ootaks ikka utoopilisi Edgari manitsusi ja Heimari toredaid vihapurskeid. Jälle üks huumoriajakiri hingusele minemas :-(

Alo  2003-03-27 20:43:55
Vabandused, humoorika nupu nimi hoopis "Ameerika- verejänuline riik"

Indrek  2003-03-28 16:44:51
Eks kesikutele ole ikka þirinovski + Saddam&Co hingelähedased olnud. Igatsevad vist Stalinit taga, kes nagu muuseas miljoneid hauda saatis. Huvitav kelle poolt nüüd ikka me oleme?, kurb muidugi et süütud inimesed kannatavad aga kui 1mln päästmiseks tuleb 1000 ohverdada on niigi hästi läinud.

Janno  2003-03-29 14:25:32
Asi ikka niisama lihtne ei ole, et meil on üks paha Saddam keda võrreldakse Hitleriga ja hea ameerika kohe tormab inimkonda sellest hullust vabastama. Asi on ikka palju komlitseeritum kui sellest kirjatükist nähtub ja kõiki asjaolusid me vaevalt kunagi üldse teada saamegi. Hitleri kehastuseks võib hoopistükkis osutuda keegi teine kes pidevalt teistele oma nõudmisi peale surub ja selle nimel on isegi nõus sõda alustama. Kas Eesti riigil ikka on põhjust nii üheselt seda sõda toetada. Kardan, et ohvrite arv ka tsiviilisikute hulgas võib Baghdadi võtmisel ikka väga suureks minna ja üldine sõjavastane hoiak kogu maailmas selle tulemusel ikka väga negatiivseks muutuda. Vaevalt, et ameerikal õnnestub ÜRO-s see asi üldse kuidagigi seadustada. Maailm võib ikka väga oluliselt polariseeruda ja kui vaadata kes siis jäävad ameerika poolele siis ei oleks mina küll nii kindel, et ameerika üksi jõuab nende huvisid selle teise poole eest pikas perspektiivis kaitsta. Ka ameerika presidendid vahetuvad ja kui järgmine am president peaks võimule tulema just sõjavastaste meeleolude saatel ameerikas endas, siis on üsna ilmselge, et need nö liitlase sõjatoetajad on hetkega jäetud üksi oma probleemidega ja võime leida ennast olukorras kus ei ole enam kedagi kes meid Venemaa nõudmiste eest kaitseks. Venemaal on ju võimalik meid seejärel käsitleda kui agressiivset ja sõjakat riiki ja keegi ei vaidle neile enam vastu. Minu arust oleks sõja suhtes tulnud võtta äraootav seisukoht. Me ei tea kõiki põhjusi miks seda sõda üldse alustati. Otseseid tõendeid massihävitusrelvade tootmise kohta ju ei olnud ja samas on ju teisi diktaatoreid kellel vaieldamatul on massihävitusrelvad olemas. Miks seda sõda ikka nii väga tagant kiirustati veel enne kui relvainspektorid mida leidnudki olid jääb minule igatahes arusaamatuks. Võib aimata, et mingi ringkond kas sõjatööstuse või majandustegelasi kes sellest kasu loodavad saada on lihtsalt Bushi ära lollitanud ja õnge püüdnud. See nö. kolme minuti andmine sõja otsustamiseks Bushile tundub igatahes väga naljakas. Minu kõige suurem hirm on ikkagi see, et ühel momendil võib Eesti osutuda üksi jäetuks Ameerika poolt silm-silma vastu venelaste nõudmistega nii siseriigis kui väliselt ja keegi meile enam appi ei julge rutata. Kui me oleksime jätnud Bushi toetamata, siis oleksime vähemalt saanud tuge paluda teistelt euroopa riikidelt kes nüüd kahtlemata jäävad kõrvalt vaatajaks. Keskerakond võiks ikkagi siseselt nii tähtsaid asju enne läbi arutada ja mingile ühisele seisukohale jõuda kui meediasse paisatakse.

Aivar  2003-03-31 12:52:22
vigadest õpitakse...tuleb teha panus õigele kaardile....

maat  2003-04-01 17:52:03
Mis diplomaatiast te räägite? Kui 1938 oleks maailma rahvad võtnud kätte ja nottinud maha nii Hitleri kui ka Stalini, oleks palju koledusi olemata jäänud. Ka siis oleks enamus kisendanud: Käed Eemale Saksamaast!....Käed Eemale NSVL-ist!. Kuidas rahvas armastas Hitlerit...Kuidas rahvas armastas Stalinit!

Nõel.  2003-04-01 18:35:42
Toetan Janno mõtteavaldust.Tänastes uudistes oli Euroopa suurriikide taotlus luua euroopa iseseisvad relvajõud, kusjuures praegust sõda toetavad riigid jääksid sellest välja.Meid peetakse seega Euroopale vaenulikuks seltskonnaks.Ja kui ka USA-s teine president tuleb ja teine lehekülg keeratakse, siis on Eesti täielikus isolatsioonis.

ikka jama  2003-04-01 20:03:07
Jänkid tulevad nikuinii kaotusega tagasi. Ei oska öelda,kui kvva.

1 | 2 | Järgmine

Nimi 
E-mail