Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Blogija Wabariigi Wärk arvamusavaldus: "Kesknädala" kiituseks

Tõnis Viilol  2011-07-13 07:10:23
Artikli "Kesknädala kiituseks" autoriga olen nõus. Nii see kahjuks on.
Näide:
Mai lõpul kirjutasin Virumaa Teatajasse "Avalik kiri A.Jaadlale". Selles avaldasin rahulolematust Rakvere linna heakorra üle. Samuti ei olnud ma rahul sellega, et meie Vabaduse eest võitluses langenud kangelaste haudu ei hooldata (praguseks teada 91 säilinud ja plaadiga tähistatud hauda. Osa neist kasvanud võssa.). Samuti ei ole ma rahul sellega, et Vabariigi taastamisega ei taastatud Jaan Poska nimelist tänavat. Tänav endiselt alles ja kannab nüüd nime Kastani pst. Soovitasin ka Jaadlal tagasi astuda kuna ta ei tule minu arvates oma tööga toime.
Muidugi ei avaldatud minu kirjutist ja siiani sellele "Virumaa Teataja" vastatud ei ole.
Helistasin toimetusse (hr.Kukk) ja tahtsin selgust. Tema arvates need teemad ei ole aktuaalsed ja minule vastama ta ei pea. Siiski ootan vastust kirjalikult. Ma ei saa aru, kuidas ei ole aktuaalne linna heakord? Tänavad lagunenud ja linnas tuul keerutab tolmu taevani. Selgunud on ka see, et riik igal aastal on eraldanud raha Rakvere linnale kangelaste haudade eest hooldamiseks. Kuhu siis see raha kaob? Nüüd on siiski midagi veidi liigutatud kuna ka mujalt on avaldatus survet Jaadlale. Haudade ümbrus on niidetud kuid võsast välja raiutud haudu ei ole. Kas linnapeale peab tõesti avaldama survet, et ta täidaks oma kohust? Linna allakäik algab ju linnapea saamatusest või ükskõiksusest. Kala ikka mädaneb peast. Ei saa tema alluvaid süüdistada kui juht saamatusest ei oska neid tööle rakendada.
Mulle ei anna kuidagi rahu, et Jaadla juhitud valitsus ei ole midagi teinud selleks, et saaks endine J.Poska nimeline tänav oma nimetuse tagasi. Üheteistkümnendal juulil läksin Rakvere Tallinna tn. muuseumisse aru pärima. Arvasin, et see on nende tegemata töö. Sealsete töötajate arvates ei pea nemad niisuguste asjadega tegelema. Seda peab tegema Linnavalitsus. Samuti vestluse käigus öeldi, et Jaan Poska ei ole tegelikult Rakvere linnale keegi ja mingeid teeneid tema Rakverele osutanud ei ole. Olen hämmingus. Kus me siis elame? Kas meil ei ole enam oma riiki? Kui me surnuid ja nende tegusi, elatud elusi ei austata, siis ei austata ka elavaid. Kuidas saavad maksumaksja palgal elatada käputäis inimesi kes millegist ei hooli ja oma kohustusi täidavad minimaalselt, vaadates maksumaksjatel ülevalt alla ja sülitades neile pähe? Teisiti seda nimetada ei oska.

  2011-07-13 12:20:31
Tallinlaste pealaed on ammu süljelärakatest nõretavad, nii et maksumaksja palgal saab teha kõike. Pole uudiseks.

Eelmisele.  2011-07-13 13:00:52
Kala mädaneb peast. See pea, mis paneb ka teiste pea pehkima, asub koalitsiooni näol Toompeal. Suurem pea kommunist Ansip ja tema kaaslased.

ambuja  2011-07-13 14:12:32
Loomulikult on "Kesknädal" väga populaarne, sest siin avaldatakse vabalt rahva arvamust milline see ka ei oleks. Siin võib vaielda ja omi seisukohti kaitsta, eriti agaralt kasutavad kommenteerimist valitsusparteide poolt palgatud käsutäitjad. Nende stiil on kohe tuntav ühesuguse teema põhjal, tuleb viriseda ja vinguda kõige selle üle, mida keskerakondlased teevad. Ei tehta väljagi, et keskerakondlik Tallinna linnavalitsus on edukalt läbi viinud kultuuripealinna üritused ja jätkab sama edukalt. Tänu neile on suurenenud turistide vool Tallinna nagu alles avaldati. Tallinn õitseb, kultuuripealinnana on ta õigustanud igati oma nime. Kõike seda saab avaldada "Kesknädalas".

kriibu  2011-07-13 14:53:37
Selles osas olen nõus, et arvamuste pluralism on Kesknädala kommentaariumis täiesti olemas. Paraku ei ole see leht ilma selle kommentaariumita enamasti üldse huvitav. Väga harva, kui on mõni artikkel, mis tõepoolest midagi ka ütleb ja mis ei ole keskerakondlik propaganda - täis valet, kontekstist välja rebitud tsitaate ja tegevusi. Aga vahel siiski on, tõepoolest.
Eriliselt meeldivad mulle Ivari Vee kirjutatud lood. Miks? Põhjus on väga lihtne: millest inimene lõpuni aru ei saa, see pakub huvi. Sest tahaks ju teada, eks ole. Ja ma ei ole siiani aru saanud, mida Ivari Vee oma artiklites öelda tahab. Kas seda, mis on kirjas või midagi muud? Sest mingi mõte on alati kirjas, aga alati jääb kerge kahtlus, et ta tahab öelda ka muud. Ridade vahel. See on nagu hea filmiga, et mõtled veel paar päeva, MIS see õieti oli.
Aga Ivari Vee on ka ainuke autor, keda loen naudinguga.
Ja kommentaarium! No tõepoolest, tuleb au anda, et ta olemas on. Ja kustutatakse siiski väga vähe. Aga tuleb tunnistada, et kui minu kommentaare üldse kunagi kustutatud on, siis on need kustutatud Kesknädalas. Ja mitte ropendamise ega sõimu vaid hoopis millegi muu pärast, eks ole? ;)
Kunagi, kui EPLO veel rahva häält kuuldavale laskis ja mind millegipärast ära blokiti (liikuv IP) ja ma päevatoimetajale helistasin küsimaks, milles asi, siis ütles päevatoimetaja mulle, et seni ei ole küll mingit põhjust olnud mind blokkida ja tegi mu pääs taas vabaks. Ja mis mulle temaga vestlemisest meelde jäi, arvake ära?! See, et paljud kommentaarid tulevad parteide kontoritest ja omavalitsustest ja just need hiilgavad erilise sõimu ja ähvardustega.
Aga see selleks. Igatahes, jah, aitäh kommentaariumi eest, kus minusugused grafomaanid kah saavad sõna sekka öelda ;)

see  2011-07-13 15:37:48
on nüüd küll uudis nr.1. et kriibu Kesknädala kommentaariumis EI sõimlevat. Aga enesekriitika pole kriibu kõige tugevam külg, olgu lugude ja kaaskommenteerijate kommentaride sisust arusaamisega nagu see on. Paraku on ka kriibu ainult ajupestud eksiv inimene, anname talle võimaluse arenemiseks.

kriibu  2011-07-13 15:43:23
Kui kriibu sõimleb, siis mida teevad aadu ja omaan?
Eks sõimust ole erinev arusaamine inimestel ja see oleneb sellest, kas inimene tunneb ennast isiklikult puudutatuna või mitte.
Imelik on aga see, et kui keegi ütleb minu kohta "ajupestud", siis ma ei võta seda sõimuna, aga kesikud võtavad, kui mina ütlen seda nende kohta. Vahe on ilmselt selles, et minu aju ei ole keegi pesnud, kesikud aga tunnevad ennast puudutatuna ;)

aot  2011-07-13 17:12:54
Üks koht on veel: http://on.fb.me/ljcPqP

oi kribulas  2011-07-13 18:48:36
et sa teaksid. Ajupestud tähendab seda, et sinu erakonna halli kardinali ja PR kontori poolt välja mõeldud ja õukonnaajakirjanduse poolt levitatavad valed ja laim Keskerakonna ja Savisaare kohta on sinu meelest ehe tõde, mida sinagi siin agaralt levitad.

kriibu  2011-07-13 20:47:32
Valed ja laim? Milline neist?
1. Lindistamine, mille Savisaar Vilja kaela ajas.
2. Laenud "eraisikutele", mis võluväel kustuvad.
3. Jakuninilt erakonnale raha küsimine "võib ka sulas".
4. Majanduslike huvide deklaratsioonis andmete esitamata jätmine.
5. Korruptsioon Tallinna Linnavalitsuses.
6. Organiseeritud/palgatud kommentaatorid internetis.
7. Otsestele küsimustele vastamata jätmine.
8. Maksumaksja raha tuulutamine (ilutulestik ja lukshotell) reisil koos Derjuginaga.
9. Savisaare jtt, et kohe devalveeritakse kroon.
10. Savisaare jutt, et kohe kärbitakse pensione.
11..
12...
Ma ei viitsi rohkem. Kui nüüd saaks teada, mis neist on vale ja mis on laim, oleksin tänulik.

ambuja  2011-07-14 10:13:28
kriibu,kas sul endal paha ei hakka laimu levitamise pärast. Kõik need asjad, millest sa räägid, on ammu selgeks tehtud, et kõik on tehtud õigesti ja midagi seadusevastast pole. Korruptsiooni juhtumit linnavalitsuses ei saa Savisaare kaela ajada. Niimoodi võib Savisaare süüks ajada seda miks on tänavale asfaldiauk tekkinud. Sellist süüd käsitlebki "Päevaleht", ikka on Savisaar süüdi. Kas teid ja teie kampa pole ära tüüdanud Savisaare "vigade" otsimine. Miks olid teil suud lukus kui Ansip räigelt rahvale valetas,tema ei kujuta ette, et tema läheks öösel Pronksmeest kõrvaldama. Siis Pronksmeest ei liigutata enne 9.maid. Nende valede tagajärg oli Pronksiöö koos rüüstamistega ja lõplik majanduslik kahju 3 miljardit krooni. Sellist majanduslikku kahju pole Savisaar põhjustanud, kuid Ansipit te kiidate veel selle eest, täielikud tallalakkujad.

ambujale.  2011-07-14 10:31:25
Su jutt on õige.

kriibu  2011-07-14 10:57:42
Ambuja, mul on su pärast lausa hale meel.
Aga eks öeldakse ju, et mingi usk peab inimesel olema. Kes usub saatusesse, kes Jeesusesse, kes Allahhisse, kes endasse, kes Jumal Edgarisse.
Aamen!

Muidumeez  2011-07-14 14:37:15
Keegi totuke "ambuja" on oma kommentaari lõppu lisanud "kuid Ansipit te kiidate veel selle eest, täielikud tallalakkujad", kuid kogu tema jutust kumab täielikult välja ühe suure, paksu ja prillidega nö poliitiku jalgade ja sealt edasi oleva andunud lakkumine

ambuja  2011-07-14 15:36:33
tubli, muidumees,piiksatasidki. Tähendab, et mu tähelepanekud on õiged kui võtavad kellegi piiksuma. Muuseas, Savisaart ma ei tunne isiklikult, ma vaagin rohkem tema ja teiste tegusi. Olen ka Savisaart kritiseerinud kui mulle mõni asi ei meeldinud. Kuid ta on eesti rahva heaks rohkem teinud kui keegi teine, seega minu lugupidamine talle.

kriibule.  2011-07-14 16:00:20
Ja sina usud Ansipit.

kysija  2011-07-14 17:04:59
to kriibu 2011-07-13 20:47:32

Miks ikka ainult 10+2 "punkti" kirja panid? Pannud ikka 25+5! Või ei osanudki muud, kui vaevaga 10 valmis punnitada?

kriibu  2011-07-15 08:35:28
Kysija, ütlesin ju, et ei viitsi. Ja neid on pealegi nii palju, et kohe ei tule ka kõik meelde.
Aga ok, 2 tuli praegu hoobilt lisaks:
1. Laskis Apananskil oma arved kinni maksta.
2. Trikid Nõmme majaga. Müüs, elas edasi sees ja siis imeväel oli jälle maja tema omanduses. Väga labased trikid. Süsteem sama, mis "eraisiku" laenudega.
Tõepoolest, rohkem ei viitsi.
Ja punnitada polnud siin midagi.
Kui peaks teiste kohta kirja panema, siis arvan, et isegi mitte punnitades ei tule üle 2-3 asja.
Ja muide, Ansipisse mina ei usu. Mina usun oma riigisse ja sellesse, et meie rahva enamus on siiski nii tark, et valimiskasti ääres mõtleb, mis meie riigile ha on ja mis mitte. Ja usun oma perekonnasse ja iseendasse.

stiilinäitaja  2011-07-15 12:56:13
1934. aasta 12. märtsil algas Eestis vaikiv ajastu, mis lõppes 1935. aasta 21. detsembril ajakirjanduse täieliku suukorvistamisega.

Tiina  2011-07-15 13:49:23
Milles väljendub 1935.a. ajakirjanduse suukorvistamine?? Ajakirjandus tegutses täpselt samadel alustel edasi kui varem. Kas stiilinäitaja on lugenud tollaseid ajalehti? On seal midagi muutunud? Mina olen lugenud (kuigi ajalehti ja ajakirju oli väga palju ligi 200 ühikut), praeguse ajakirjandusega ei saa võrreldagi (praegu ainult vist 4 päevalehte). 1935.a. tuli vaid juurde Riiklik Propagandatalitus, mis hakkas isamaalisust propageerima (viidi läbi lipukampaania, nimede eestistamise ja kodukaunistamise kampaaniad). Opositsioon eesotsas Tõnissoniga tegutses Tartus sama aktiivselt edasi. (erinevalt praegusest ajast kus vaba meediast.)

1 | 2 | Järgmine

Nimi 
E-mail