![]() Eestlased õppigu vaatama ninaotsast kaugemale
Mis mees on autor
2014-08-06 07:06:06
Autor ei räägi sõnakestki, kui kalliks läheb RB ülalpidamine (kui ta ikka valmis saab), palju seda üldse kasutatakse (kui palju vaeseid eestlasi tahab päevaks Berliini sõita), kuidas praegune venevastane valitsus, mille eelkäijad on praktiliselt vene transiidi välja suitsetanud, kavatseb selle transiidi uuesti taastada, miks autor sinisilmselt paneb nii paljulootusi Hiina vedudele, kui palju kannatab Eestimaa seda lõhestava mõttetu raudtee pärast, ning lõpuks: kellele ikkagi seda raudteed vaja on?Kas raudtee patrioodil on midagi mõistlikumat selle kahtlase projekti toetuseks öelda?Praegu võib tema pika jutu kokku võtta ühe tuntud reformistist tuuletallaja TV-s öeldud lausega: kas te ei taha siis rongiga Berliini sõita?See refiisend on Valdo Randpere.
Muide, kust võtab väärikas pensionär mõtte, et autoliiklus on oma aja ära elanud?
alustaks algusest
2014-08-06 08:24:40
Lugupeetavad kas leidub Eestis keegi kes teaks mis või kes asi on seesinane Rail Baltic? Kiirraudtee Berliini või siis mingi jupp euroopa laiusega raudteed Poola-Leedu piirile? Või järsku Leedul ja Saksamaal juba ühine piir? Teeks selle asja alustuseks selgeks?
2014-08-06 08:27:30
Kokkuvõttes on see pikk jutt suur kiidulaul Rail Baltikale. Tõsiselt võetavaid argumente ,mis näitaksid , et see raudtee on eesti rahvale kasulik ja tulutoov ,sellest kiidulaulust ei leidnud, peale selle, et peale Rail Baltika on kõik teised liiklemisviisid juba mõõdanik ja eestlaste Berliini vahet sõelumine on alanud.
FÜÜRER ADOLFI UNISTUS
2014-08-06 09:19:08
FÜÜRER ADOLFI unistuse Ostsee provintside kiiremast ja efektiivsemast koloniseerimisest/hõlvamisest viivad nüüd EU ja rahvusvahelisd finantsjuudid ellu.
Kui Loode-, Lääne-, Edela- ja Lõuna Eesti brüsseliseeritakse (rahvastatakse kiirkorras ümber), tuleb teha kõik selleks, et brüsseliseerimise (Brüsselis, EU pealinnas on põlisrahvast veel ainult ca30%) ja malmöstamise tulekahju ei leviks Peipsi tagustesse oblastitesse, kus on säilinud veel palju puutumata loodust, põlisrahvast ja isikupärast ühiskonda. Ostsee provintside kiiremaks koloniseerimiseks-ümberrrahvastamiseks kavandatud kiirraudtee tükeldab Eesti. Sel juhul tuleb hakata integreerima Põhja-, Loode-, Ida-ja Kagu-Eestit ning teisi veel btrüssseliseerimata-malmöstamata piirkondi Leningradi, Pihkva, Novgorodi jt meile lähemate Venemaa oblastitega brüsseliseerimise tulekahju leviku tõkestamiseks Balti Rööpa trassist idapoolsetele aladele nii siin- kui sealpool Peipsit!
n.74
2014-08-06 09:35:39
Eelnevat kommet.kaitseks,mida ta pärst hooldus ja ülalpidamine maksab? Huvitav oleks lugeda,kuidas pärast asi toimib?(maksab).
n.74
2014-08-06 09:59:05
Autor ärgu solvugu aga niikaugele ei tahaks ka vaadata,et pulkadega juba sööme.Terve Venemaa läbi sõidetud aga oleks hea teada kuidasi asi toimib pärast?Kas peab niikaua ootama kui jäämeri sulab ja saame venelastega sõbralikud suhted?
põssa
2014-08-06 10:16:18
Raudteelase järeltulijana unistasin minagi raudteega seotud elukutsetest, takistuseks sai soovimatus pidevalt venekeelses keskkonnas viibida. Ja ka mina pean raudteed väga efektiivseks transpordilahenduseks. Ja kuna valiti Pärnu trass, siis ei puuduta mind ka elukeskkonna lõhestamine. Vähemalt minu ninaotsast vaadatuna, minule seda vaja ei ole ja samas mind ta ei sega. Aga kaugemale vaadates, minu ainuke küsimus on MILLEKS? Ja kuigi mina enam pole maksumaksja, siiski tahaks teada, kelle taskust hakkab toimuma ebarentaabli raudtee ülalpidamine. Ulmelised Soome või veel ulmelised Hiina transiidid? Või ikka tuleb raudtee Eesti maavarade väljaveoks, kui nii, siis võiks sellest ka ausalt rääkida. Vastasel juhul võib küll raudtee valmis saada aga selle valvamine ja taastamine läheb hirmkalliks.
meenutaja
2014-08-06 10:18:02
Tasub veidi meenutada, kuidas raudtee üleüldse jõudis Eesti pinnale ja mis sellega kaasnes. Esimesena (1870) valmis Paldiski-Tallinna-Tosno rdt. Asutati tehaseid veeremi remontimiseks: peatehas Tallinna (jäänused tänini veel näha), abitehased Narva ja Gattšinasse. 1872 omandas Balti Raudtee Selts Peterburi-Petergofi-Oranienbaumi rdt, 1876 valmis Tapa-Tartu harutee.
1893 Balti raudtee riigistati ning ühendati Riia-Valga-Tartu ja Valga-Pihkva rdt-ga Balti-Pihkva raudteekonnaks. Teada on seegi, et paljud mõisnikud ei tahtnud oma maadele raudteed, aga mõned jälle oskasid raudtee kasulikkust näha.
Magnus
2014-08-06 10:26:24
Üks siin küsis: Mis mees on autor?Nagu siinavaldatust selgub, on ta on eriti kõrgele ametiastmele tõusnud raudteelase poeg, kellel austus raudtee vastu on veres juba sünnist peale. Sügav, lausa ülisügav austus raudtee ja kõige selle vastu, mis raudteega miskitpidi seotud, on Eestis omane paljudele. Olla raudteelane - see tähendas kunagi Eestis paljudele isepidist kohta n-ö ühiskondlikus hierarhias. Raudtee oli kujunenud lausa omamoodi kultusobjektiks.
(Samas on meil eriti nüüd välja kujunenud ka mingi kummaline "raudteevihkajate" seltskond.) Nii et - raudteendus pole mitte ainult majanduslik, vaid ka sõna otseses mõttes - hingeline - asi.
Laine
2014-08-06 10:32:02
See pikk jutt on tõesti nagu tellimustöö Rail Baltiku õigustamiseks.Olen ka küsinud, kellele ja milleks seda vaja on.Ma arvan et eesti tavainimesed võib sellest kohe välja jätta - ei sõida nad sellega, ega pole ka midagi vedada.Küll aga hävitab ta paljude inimeste elu. Eile kiideti saates et see makstakse ikka kõik kinni.Esiteks minu kodu ja tunnet elada OMA KODUS - sellel ei ole hinda. Aga mis on ikka vajadus? Eestis on veel midagi kaevandada, ja niikaua kui raudtee valmis ei ole tullakse rahvale vastu ja ei lüüa koppa maasisse, aga ärimehed on juba ootel ja kõik võetakse. Seda on elu näidanud ja see on nii.Eesti rahvale jääb tühi auk maasees.Ilus jutt sel autoril, aga just TEMA ei näe oma ninaotsast kaugemale. Tema arvates on raudteed lihtsalt vaja. Sellest läbi paistab ka teisi vajadusi. Ja tõesti kes seda raudteed ja veeremit hakkab ülevalpidama, hooldus on igapäevane. See kõik on tulevane ärimeeste maailm, kus lihtinimesel asja ei ole.
Magnus
2014-08-06 10:36:05
Ka kommentaari (põssa 2014-08-06 10:16:18) kirjutaja on raudteelase järeltulija ning suudab hoopis teistmoodi seda probleemi käsitleda. Ta peab raudteed väga efektiivseks transpordilahenduseks, kuid leiab, et temale isiklikult pole seda raudteed vaja, kuigi see teda ka ei sega. Ülimalt kaalukas on tema ainuke küsimus: MILLEKS? Kes hakkab kogu seda värki kinni maksma? Vanas Egiptuses oleks lahendus olnud lihtne - kogu rahvas pannakse orjama. Ka ütleb ta jumalaõigesti: kui see raudtee tuleb Eesti maavarade väljaveoks, siis võiks sellest ka ausalt rääkida. (Mis tähendab nn suures majanduspoliitikas "ausalt"?)
nentija
2014-08-06 10:40:34
Juba nendegi kommentaaride põhjal võib nentida: Rail Baltic on Eesti ja tema rahva jaoks ülimalt keeruline... Ka indiaanlastele ei meeldinud algul "tulihobud" ja pärismaalased tõrjuti eemale, et nad tehnilist progressi ei segaks...
Laine
2014-08-06 11:04:00
Ma usun, et inimene kes eluaeg raudteega seotud armastab seda ja räägib selle kaitseks.Ei ole nõus sellega et autode aeg on läbi. Rail Baltik küll terves eestis liiklust ei taga.Autodega sõidetakse ka välismaale ikka rohkem ja rohkem. Ka sellel on omad eelised, mida ei ole kiirrongil. Suur kiirus ja vähe peatusi.
Kalluta aga
2014-08-06 11:18:54
väga asjalik, loogiline ja selgemõtteline seisukoht.
Aitäh autorile!
Kalluta aga
2014-08-06 11:21:10
mis erineb järgnenud seosetust ja ajuvabast mulast kommentaariumis nagu öö ja päev.
n.74
2014-08-06 12:50:37
Lugu on hästi kirjtatu,ega selles küsimus ole?Tõesti oli hea,õhtu rongi ja hommikul Moskvas.Mind huvitab,mis päras rööpapanemist saab?
NINA TEAN
2014-08-06 13:14:40
Kui selle autori jutt meeldib Kalluta aga le, ja teistele kellelegi ei meldi,siis polegi vaja edasi mõelda. Kuid see raudtee on vajalik, sest matab väga palju Eesti haritavaid maid enda alla ja siis pole vaja nutta, et põlud on võssa kasunud. Ka Tallinn Tartu ja Tallinn Pärnu ja Tallinn Peterburi maanteed tuleb samadel põhjustel ehitada kaheksa realiseks. Kõrvale eraldi tarastused ja jalgratta teed. Veel peab Paet Venemaale kinkima maid ja meie põllumajandusministri koha võibki kaotada. Nilleks tühjale kohale raha raisata?
Mina tahan teada
2014-08-06 13:22:31
mida meie rahvas siis sööma hakkab, kui põlde ja põllumajandusministrit enam pole...
Kalluta aga
2014-08-06 13:47:19
NINA TEAN 2014-08-06 13:14:40
Sinu kommentaar on sama sisukas kui selle nimi... Niisiis - sinu arvates on refikoerte ja irlitsikute järjekordne salaplaan töörahva vastu kogu Eesti asfalteerimine ja raudteedega katmine ning Venemaale kinkimine. Et maainimene (sinu mõistes siis kolhoosnik) ei saaks enam põldu harida!?! Nagu ma juba ütlesin; artikkel on väga hästi ja asjalikult kirjutatatud, aga paljud kommentaarid selle all otsekui Paldiski maanteelt rohelise plangu tagant tulnud.
Miks
2014-08-06 14:31:59
väga hästi ja asjalikult kirjutatule lisanduvad sellised seevaldlikud kommentaarid?
|